Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkaveri puristeli töissä perseestä. Miksen pysty jättämään sitä taakseni?

Vierailija
08.05.2021 |

Olen alle 30-v nainen ja yksi työkavereistani on 50+ mies, joka oli ruvennut hakeutumaan seuraani töissä aina sopivan tilaisuuden tullen ja vääntämään vaikka tikusta asiaa. Mies oli mielestäni täysi ääliö, mutta olin sille tietysti asiallinen ja ystävällinen, koska työyhteisössä täytyy tulla kaikkien kanssa toimeen. Aluksi myös miehen käytös oli asiallista. Koin välillä jotkut jutut ahdistavina, mm. toistuvat maininnat siitä kuinka monissa maissa jopa kymmenien vuosien ikäerot parisuhteissa on täysin normaaleja. En kuitenkaan huomannut, että mies olisi varsinaisesti yrittänyt iskeä mua tms., vaan ajattelin että se vaan kokeilee varovasti lämpenenkö sille yhtään. Olin sille aina kylmä kuin kivi.

Yhtenä päivänä mies sai yhtäkkiä päähänsä ruveta puristelemaan mua perseestä kesken töiden. En silloin reagoinut asiaan mitenkään, koska paikalla oli myös tärkeitä asiakkaita enkä kehdannut tehdä asiasta niiden kuullen mitään numeroa. Poistuin vaan paikalta heti kun tilanne salli, ja ilmoitin tapahtuneesta heti sopivan tilaisuuden tullen esimiehelle.

Firmassa on häirinnän suhteen nollalinja, ja mies otettiin heti puhutteluun. Sen jälkeen asiaa käytiin läpi myös niin, että paikalla oli mun ja miehen lisäksi 2 firman edustajaa. Mies pyysi anteeksi, sanoi pitäneensä perseestä puristelua pelkkänä hauskana läppänä joka piristäisi päivääni ja ymmärtävänsä nyt puhuttelun jälkeen, että sellainen on sopimatonta käytöstä.

Kuukausi on kulunut ja kaiken pitäisi olla selvää. Mies on käyttäytynyt sen jälkeen asiallisesti ja lopettanut turhanpäiväisen kahdenkeskisen jutustelusta kanssani melkein kokonaan. Isomman porukan kesken jutellaan tietysti enemmän, mutta se on eri asia. En kuitenkaan pysty jättämään tapahtunutta taakseni, vaan koen miehen seurassa olemisen vastenmielisenä. Mokomakin ällöttävä limanuljaska, ties mitä sen likaisessa mielessä liikkuu vaikka se onkin ottanut muhun etäisyyttä.

Mistäköhän johtuu, että tällainen pieni asia on jäänyt vaivaamaan näin paljon? Pitäisikö hakeutua ammattilaisen juttusille vai meneekö tämä ohi itsekseen?

Kommentit (415)

Vierailija
81/415 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo että kävi toimeen tilanteessa jossa nainen ei voinut puolustautua, ts asiakkaiden läsnäollessa, kertoo siitä että mies kyllä tiesi mikä reaktio tulee olemaan puristeluun. Se mitä hän ei osannut ennustaa oli ap:n ansiokas toiminta miehen saamiseksi vastuuseen. Hyvä ap.

Omalle äidille kävi nuorempana niin, että esimiehen esimies kouraisi takapuolesta. Toimipiste oli juuri saanut uudet tilat ja tutustumassa kävi johtajia pääkonttorilta asti arkkitehtitoimiston kanssa. Äidin työpisteen esittelyn aikaan esimies oli hivuttautunut äidin viereen ja tarrasi takapuolesta kiinni. Äiti oli heti alkuun saanut kuulla muilta miehen tavoista. Äiti potkaisi miestä voimalla nilkkaan, mies nyykähti eteenpäin, mutta ei hiiskahtanutkaan. Sen koommin mies ei ainakaan äitiin koskenut. Hyvä, että naisille kerrotaan limanuljaskojen tavoista, niin ehtii varautua.

Vierailija
82/415 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, ihan varmaan ei työnantaja tekisi muuta kuin sanoisi soosoo.

Mutta niin vaan av-mammat nielee ja nielee. Ja nielee. 

Lisäksi #metoo on jo iskostunut miesten mieliin niin kovasti, että tämän "ahdistelijan" täytyy olla ameeban tasolla, mikäli aloitus olisi puoliksikaan totta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/415 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ole pystynyt jättämään tapahtunutta taaksesi, koska kuitenkin hieman pidit, ehkäpä alitajuntaisesti, perseen puristelusta? Sinulla on sitä ikävä? Ehkä se hieman jopa salaa kiihotti sinua?

Toisaalta, mikäli kokemus oli pelkästään vastenmielinen, kuten hyvin saattaa olla, on selvä että miehen

näkeminen nostaa muistot tapahtumasta aina pintaan.

Mitä minä juuri luin?😳 Tykkäisikö tämän kommentin sanonut siitä, jos tuon ikäinen mies puristelisi takamuksesta töissä? Ehkä hieman pitäisi siitä alitajuntaisesti?

Vierailija
84/415 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

twwtwtwtt kirjoitti:

Tekijän ikähän tässä on oikeastaan sivuseikka. Häirintää se on joka tapauksessa oli tekijänä 20v tai 50v....

Häirintä on aina häirintää, mutta jotkut ikäloput kehäraakit on elänyt nuoruutensa ympäristössä, jossa naisten puristelu oli ihan ok. Olihan jopa naisen raiskaaminen avioliitossa laillista vielä 90-luvun alussa, jos raiskaaja oli naisen oma aviopuoliso... Kaikki ei ymmärrä, että 2020-luvulla on ihan eri meininki. 

Olet vain ikärasisti ja haluat nimenomaan halveksia ja nimitellä sinua vanhempia ihmisiä. Mieti rehellisesti omia asenteitasi.

Kannattaa myös muistaa, että me kaikki vanhenemme. Myös sinä.

Ahdistelua en hyväksy eikä se edes liity tähän.

Vierailija
85/415 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ahdistelua tapahtuu vielä nykyäänkin liikaa. Tuo perseen puristelu oli selvä ahdistelutapaus ja hyvä kun ilmoitit johdolle. Mutta entäs nämä rajatapaukset, kuten tuijottaminen, lähelle tuleminen, koskettaminen ns. neutraaliin paikkaan, kuten selkään. Näihin ei kukaan voi puuttua, koska ei ole rikottu varsinaisesti rajoja. Silti jokaiselle naiselle on täysin selvää, mitä on meneillään.

Ja taas on katsekin ahdistelua 

Kyllä sellainen hissikatse tuntuu tosi ahdistavalta. Kerran yksi mies kosketti muniaan samaan aikaan kun tuijotti tissejäni. Silleen vaan kouraisi, mutta silti ei jäänyt mitään arvailujen varaan. Joten kyllä, se todellakin voi olla ahdistelua.

no ei tasan varmasti ole. 

Entä jos sinua isompi mies olisi tehnyt noin sinulle?

Vierailija
86/415 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

twwtwtwtt kirjoitti:

Tekijän ikähän tässä on oikeastaan sivuseikka. Häirintää se on joka tapauksessa oli tekijänä 20v tai 50v....

Häirintä on aina häirintää, mutta jotkut ikäloput kehäraakit on elänyt nuoruutensa ympäristössä, jossa naisten puristelu oli ihan ok. Olihan jopa naisen raiskaaminen avioliitossa laillista vielä 90-luvun alussa, jos raiskaaja oli naisen oma aviopuoliso... Kaikki ei ymmärrä, että 2020-luvulla on ihan eri meininki. 

Olet vain ikärasisti ja haluat nimenomaan halveksia ja nimitellä sinua vanhempia ihmisiä. Mieti rehellisesti omia asenteitasi.

Kannattaa myös muistaa, että me kaikki vanhenemme. Myös sinä.

Ahdistelua en hyväksy eikä se edes liity tähän.

Kyllä tuollaisia saa sanoa kehäraakeiksi, jos he eivät kykene muuttamaan tapojaan ajan myötä. Se, mikä oli sallittua 70-luvulla ei enää ole. Eihän nykyään saa edes tupakoida työpaikoilla sisätiloissa vaikka ennen sitä ei rajoitettu mitenkään. Sinä varmaan näytät hyväksyvästi peukkua, kun työpisteesi vieressä poltetaan tupakkaa?

Vierailija
87/415 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies on jo todistajien läsnäollessa tunnustanut tekonsa. Teko täytti rikoksen tunnusmerkistön.

Voit ilmoittaa miehelle että joko hakeutuu toiseen firmaan tai teet hänestä rikosilmoituksen.

Ehdottamasi toimintatapa on melkoinen ylilyönti. Ja ei, tarkoitukseni ei ole vähätellä tapahtunutta rikosta. Mutta kyse oli kuitenkin yksittäisestä teosta, ilmeisesti tilannetajun pettämisestä johtuvasta kömmähdyksestä, jonka mies tunnusti suoraselkäisesti työnantajalleen, pyysi anteeksi ja paransi sen jälkeen tapansa. Miksi tehdä rikosilmoitus? 

Ok. Oletetaan, että jutun mies on hyvätahtoinen hölmö, joka ihastuu nuoreen tyttöön ja unohtaa (tai ei edes tiedä) ettei työkavereiden takapuoliin saa koskea. 

Mutta jos oletetaan että kyseessä on mies, joka yrittää lähennellä jokaista nuorta naista, jonka oon hänen vaikutuspiirissään, luottaen siihen, että edelleen suurin osa ihmisistä on sitä mieltä ettei jokaisesta pikku hipaisusta kannata nostaa meteliä. Tutkimusten mukaan ahdistelijat ja seksuaalirikolliset ylipäänsä uusivat tekonsa ja vain yrittävät saada kohteensa luulemaan, että heihin kohdistuva huomio johtuu ihastuksesta. Oletko varma ettei miehen "suoraselkäinen tunnustus" ollut vain keino olla aiheuttamatta enempää harmia itselleen esimerkiksi rikosilmoituksen muodossa?

Mitään varmuutta mistään ei tietenkään ole, mutta ainakin mies tunnusti suoraselkäisesti tekonsa. Moni muu olisi joko kiistänyt kaiken ja väittänyt, että nainen on keksinyt kaiken omasta päästään, tai väittänyt että flirtti ja koskettelu oli ollut molemminpuolista ja nainen vaan yhtäkkiä suuttui jostain ja ilmiantoi miehen kostoksi. Lisäksi mies on käyttäytynyt tilanteen jälkeen fiksusti, eikä ole koittanut kostaa tai mitään. 

Sekin on tärkeää, että miehen tekemä rikos on nyt työnantajan tiedossa. Tuollainen tilannetajun puuttuminen ei varmasti edistä uraa yhdessäkään terveessä työyhteisössä, ja jos jotain vastaavaa tapahtuu jonkun muun kanssa, aina pahempi. 

Ongelmahan on juuri tämä: jutun ahdistelija on tehnyt rikoksen, mutta hänen pitäisi nyt saada erityiskiitosta siitä, että hän ei 

a) kiistänyt toimineensa väärin

b) syyttänyt ap:tä valehtelusta

c) vihjannut ap:n olleen jollain tavalla osallinen omaan ahdisteluunsa

Ja juuri tämä asenne, että omien rajojen puolustus tiettyyn pisteeseen asti on ok, mutta ei siitä nyt ainakaan mitään poliisiasiaa tehdä, edesauttaa ylläpitämään rakennetta, jossa niissä työyhteisöissä, joissa johtoporras ei ole sitoutunut puolustamaan kaikkien työntekijöiden kaikkia oikeuksia, ahdistelua voi jatkua.

Vierailija
88/415 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ahdistelua tapahtuu vielä nykyäänkin liikaa. Tuo perseen puristelu oli selvä ahdistelutapaus ja hyvä kun ilmoitit johdolle. Mutta entäs nämä rajatapaukset, kuten tuijottaminen, lähelle tuleminen, koskettaminen ns. neutraaliin paikkaan, kuten selkään. Näihin ei kukaan voi puuttua, koska ei ole rikottu varsinaisesti rajoja. Silti jokaiselle naiselle on täysin selvää, mitä on meneillään.

Kyllä sellainen hissikatse tuntuu tosi ahdistavalta. Kerran yksi mies kosketti muniaan samaan aikaan kun tuijotti tissejäni. Silleen vaan kouraisi, mutta silti ei jäänyt mitään arvailujen varaan. Joten kyllä, se todellakin voi olla ahdistelua.

Ottaisin sen kohteliaisuutena, koska homoilla on yleensä hyvä miesmaku.

Miksi mies olisi muuten automaattisesti isompi? 

Vierailija
89/415 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli mieleen vanha kansanviisaus:

"Älköön miehet tehkö naiselle sitä, mitä eivät itselleen haluaisi tehtävän toisen miehen toimesta vankilassa."

Vierailija
90/415 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menin nuorena tyttönä sähköpuolelle opiskelemaan. Raksoja tuli käytyä läpi ja monien eri firmojen työntekijöitä tapasin työmailla. Lähes kaikki osasivat käyttäytyä, vaikka jutut oli hyvin rasvaisia, opin itsekin puhelemaan rivoja ja pääsin ns. mukaan siihen äijäporukkaan (roolini muistutti pikkusiskon roolia, ja pidin siitä kyllä). Sitten vastaan tuli yksi vanhempi putkimies. Hänen juttunsa vaan olivat astetta rajumpia, tuli välillä oikein asialleen kokeilemaan, miten parikymppinen tyttö vastaa. Selvisin niistä hyvin ja meistä tuli ihan kavereitakin, työhön liittyvät jutut saatiin asiallisesti hoidettua jne. Viimeinen kesätyö oli taas raksalla, jossa tämä putkimies oli. Alkoi juhannuksen tienoilla puhelemaan autiomökistä tontillaan, tule sinne sitten niin ettei vaimo huomaa. Tälle naureskelin ja lupasin yrittää livahtaa huomaamatta (pidin ihan läppänä koko juttua). Heinäkuun lopulla tämä sitten piirsi oikein kartan tuonne mökilleen, koko äijä alkoi tässä kohtaa puistattaa mutta naureskelin edelleen vain. Viimeisellä työviikolla olin kaapelikelaa siirtämässä pers pystyssä, kun tämä yhtäkkiä ilmestyy selän taakse, nappaa kiinni ja hieroo etumustaan mun takapuoleen. Mitäpä siinä sitten teet, taisin kiljaista kun yhtäkkiä tasapaino meinaa mennä. Nousin ylös ja käännyin uskomatta, että voiko se tosiaan noinkin tehdä. Kysyin että mitä hittoa tekee. Äijä otti pari askelta taakse ja sanoi että kun niin herkullisesti siinä heilui, ja eikös siitä mökistä ollut puhetta. Sanoin että se oli ihan läppää, niinkuin kaikki muukin puhe täällä. En muista miten tilanne eteni, taisi äijä liueta nolona paikalta. Meidän sähköreitten nokkamies näki tämän ja kahvitauolla kysyi suoraan, onko kaikki ihan ok. Asia jäi siihen, sillä en halunnut asiaa puitavan enempää ja aikani raksalla oli päättymässä. Ja loput ajasta ukko osasikin käyttäytyä. Nämä on niin vaikeita asioita. Sitä rajaa on vaikea asettaa, kun se yleensä alkaa huomaamatta ja kehittyy niin pitkälle että menee jo reilusti yli, ennenkuin peli on pakko viheltää poikki. Oli onni, että nokkamies näki tämän, sain asian käsiteltyä ja hän lupasi olla se, jolle saa tulla tällaisista kertomaan milloin tahansa (jos minä olin se pikkusisko porukassa, hän oli se vanhin isoveli perinteisessä merkityksessään).

Tuo on juuri se rooli johon ei kannata miesvaltaisella alalla lähteä. Itse huomasin saman jo opiskelujen aikana. Jos heität saman tyylistä läppää, niin ajatellaan että sinua voikin vähän kouraista. Ettet ota sitä niin vakavasti yms. Hauskaa vitsiähän se vain on.

Ehdottomasti toimivin on ettet naura epäasiallisille jutuille ja itse monesti avaan suuni ja sanon että ompa teillä typeriä juttuja. Tämän kun sanoo halveksuen, niin alkaa jätkillä itselläänkin hävettämään. Minua ei kiinnosta vaikka joku pitäisi minua tiukkapipona yms. Sovin silti porukkaan aivan hyvin ja minusta tuntuu että moni mies myös kunnioittaa kun osaan vetää rajani enkä lähde (monesti sovinistisiin) juttuihin mukaan.

Vierailija
91/415 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin AP samaistua. Tollanen seksuaalien lähmintä ja lähestyminen ylipäätään ihmiseltä, joka ei kiinnosta vähääkään , jättää järkyttävän ahdistuksen . Oon kokenut samaa ja hyi vit.... ku ees nään sen tyypin. 

Vierailija
92/415 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika huono provo. Tärkeiden asiakkaiden edessä naispuolisen kolleegan perseen puristelu varmaan onkin hauska läppä, vapauttaa tunnelmaa ja edistää asiakassuhdetta.

Tarkoitatko, ettet usko sellaista tapahtuvan tärkeiden asiakkaiden edessä? Tottakai voi tapahtua, ahdistelu on vallankäyttöä ja ahdistelija voi haluta näyttää valtaansa niille tärkeille asiakkaille.

Kerran minä ja hierarkiassa ylempänä oleva mies keskustelimme toimittajan kanssa. Siis median edustajan kanssa suorastaan, eli tilanne oli hyvin julkinen. Se hierarkiassa ylempänä oleva mies yhtäkkiä alkoi kosketella minua todella läheisesti, ahdisteli siis. Olin niin hölmistynyt ja tilanne oli niin yllättävä, etten osannut tehdä mitään, olin siinä vain ja yritin näyttää normaalilta.

Aika harva voisi kuvitella, että joku ahdistelisi härskisti julkisen sanan edustajan edessä ihan avoimesti, mutta niin kävi. Se toimittajakin oli mies ja kai tämä toinen mies halusi jotenkin esitellä hänelle omaa valtaansa. Näin olen sen tulkinnut, koska mitään järkevää muuta selitystä en asialle keksi.

Vierailija
93/415 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä seisoin 12--vuotiaana kioskijonossa kun humalainen äijä takanani työnsi kätensä jalkoväliini. Tapahtumasta on 40 vuotta enkä ole koskaan seisonut jonoissa tai tungoksissa ilman, että jatkuvasti kartoitan kuka on takanani. Seksuaalinen ahdistelu on traumatisoivaa ja jää kehomuistiin.

Vierailija
94/415 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietynlaiset miehet saa kiksejä siitä, että koskevat väkisin. Ne on niitä pahimpia tapauksia, joihin #metoo ei tehoa. Kiihottuu nimenomaan siitä, että saa ylittää toisen rajat ja vahingoittaa. Hyi yäk, ällöttävää...

Vierailija
95/415 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika huono provo. Tärkeiden asiakkaiden edessä naispuolisen kolleegan perseen puristelu varmaan onkin hauska läppä, vapauttaa tunnelmaa ja edistää asiakassuhdetta.

Tarkoitatko, ettet usko sellaista tapahtuvan tärkeiden asiakkaiden edessä? Tottakai voi tapahtua, ahdistelu on vallankäyttöä ja ahdistelija voi haluta näyttää valtaansa niille tärkeille asiakkaille.

Kerran minä ja hierarkiassa ylempänä oleva mies keskustelimme toimittajan kanssa. Siis median edustajan kanssa suorastaan, eli tilanne oli hyvin julkinen. Se hierarkiassa ylempänä oleva mies yhtäkkiä alkoi kosketella minua todella läheisesti, ahdisteli siis. Olin niin hölmistynyt ja tilanne oli niin yllättävä, etten osannut tehdä mitään, olin siinä vain ja yritin näyttää normaalilta.

Aika harva voisi kuvitella, että joku ahdistelisi härskisti julkisen sanan edustajan edessä ihan avoimesti, mutta niin kävi. Se toimittajakin oli mies ja kai tämä toinen mies halusi jotenkin esitellä hänelle omaa valtaansa. Näin olen sen tulkinnut, koska mitään järkevää muuta selitystä en asialle keksi.

Asiakkaiden edessähän kannattaa ahdistella, koska silloin ei voi nostaa meteliä. Jutun ukko tiesi tasan tarkkaan mitä tekee. 

Vierailija
96/415 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietynlaiset miehet saa kiksejä siitä, että koskevat väkisin. Ne on niitä pahimpia tapauksia, joihin #metoo ei tehoa. Kiihottuu nimenomaan siitä, että saa ylittää toisen rajat ja vahingoittaa. Hyi yäk, ällöttävää...

Peukku kaikilta, ketkä on törmänny tälläseen tapaukseen...

Vierailija
97/415 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on mulle todella tapahtunut ja jäänyt mieleen, joten haluaisin tietää, miksi joku on alapeukuttanut sitä. En ole kehdannut kertoa siitä kenellekään live elämässä, vain täällä anonyymisti av:lla, joten yllätyin noista alapeukuista ja jäin miettimään, mitä niillä viestitetään.

Vierailija
98/415 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menin nuorena tyttönä sähköpuolelle opiskelemaan. Raksoja tuli käytyä läpi ja monien eri firmojen työntekijöitä tapasin työmailla. Lähes kaikki osasivat käyttäytyä, vaikka jutut oli hyvin rasvaisia, opin itsekin puhelemaan rivoja ja pääsin ns. mukaan siihen äijäporukkaan (roolini muistutti pikkusiskon roolia, ja pidin siitä kyllä). Sitten vastaan tuli yksi vanhempi putkimies. Hänen juttunsa vaan olivat astetta rajumpia, tuli välillä oikein asialleen kokeilemaan, miten parikymppinen tyttö vastaa. Selvisin niistä hyvin ja meistä tuli ihan kavereitakin, työhön liittyvät jutut saatiin asiallisesti hoidettua jne. Viimeinen kesätyö oli taas raksalla, jossa tämä putkimies oli. Alkoi juhannuksen tienoilla puhelemaan autiomökistä tontillaan, tule sinne sitten niin ettei vaimo huomaa. Tälle naureskelin ja lupasin yrittää livahtaa huomaamatta (pidin ihan läppänä koko juttua). Heinäkuun lopulla tämä sitten piirsi oikein kartan tuonne mökilleen, koko äijä alkoi tässä kohtaa puistattaa mutta naureskelin edelleen vain. Viimeisellä työviikolla olin kaapelikelaa siirtämässä pers pystyssä, kun tämä yhtäkkiä ilmestyy selän taakse, nappaa kiinni ja hieroo etumustaan mun takapuoleen. Mitäpä siinä sitten teet, taisin kiljaista kun yhtäkkiä tasapaino meinaa mennä. Nousin ylös ja käännyin uskomatta, että voiko se tosiaan noinkin tehdä. Kysyin että mitä hittoa tekee. Äijä otti pari askelta taakse ja sanoi että kun niin herkullisesti siinä heilui, ja eikös siitä mökistä ollut puhetta. Sanoin että se oli ihan läppää, niinkuin kaikki muukin puhe täällä. En muista miten tilanne eteni, taisi äijä liueta nolona paikalta. Meidän sähköreitten nokkamies näki tämän ja kahvitauolla kysyi suoraan, onko kaikki ihan ok. Asia jäi siihen, sillä en halunnut asiaa puitavan enempää ja aikani raksalla oli päättymässä. Ja loput ajasta ukko osasikin käyttäytyä. Nämä on niin vaikeita asioita. Sitä rajaa on vaikea asettaa, kun se yleensä alkaa huomaamatta ja kehittyy niin pitkälle että menee jo reilusti yli, ennenkuin peli on pakko viheltää poikki. Oli onni, että nokkamies näki tämän, sain asian käsiteltyä ja hän lupasi olla se, jolle saa tulla tällaisista kertomaan milloin tahansa (jos minä olin se pikkusisko porukassa, hän oli se vanhin isoveli perinteisessä merkityksessään).

Tuo on juuri se rooli johon ei kannata miesvaltaisella alalla lähteä. Itse huomasin saman jo opiskelujen aikana. Jos heität saman tyylistä läppää, niin ajatellaan että sinua voikin vähän kouraista. Ettet ota sitä niin vakavasti yms. Hauskaa vitsiähän se vain on.

Ehdottomasti toimivin on ettet naura epäasiallisille jutuille ja itse monesti avaan suuni ja sanon että ompa teillä typeriä juttuja. Tämän kun sanoo halveksuen, niin alkaa jätkillä itselläänkin hävettämään. Minua ei kiinnosta vaikka joku pitäisi minua tiukkapipona yms. Sovin silti porukkaan aivan hyvin ja minusta tuntuu että moni mies myös kunnioittaa kun osaan vetää rajani enkä lähde (monesti sovinistisiin) juttuihin mukaan.

Niin no, se on ihan miten sen ajattelee. Olen aina ollut ronski suustani ja luonnollisesti sama jatkui ja vahvistuikin raksalla. Olisin kieltänyt itseni, jos olisin ottanut tiukkiksen roolin. Ja kuten sanoin, varmaan sata tyyppiä osasi kohdella hyvin, vain tuo yksi meni liian pitkälle. Olisiko mun tuon yhden takia pitänyt esittää jotain muuta kuin olen? Ja uskon että olemalla samanlainen kuin muut, pääsin ihan oikeasti paremmin porukkaan sisälle. Ja pikkusiskon rooli on eri kuin yleinen hellu, ronski huumori ja sanavalmiuteni suojeli varmasti. Jos olisin pakoillut tai vaiennut rivouksista, olisi se varmasti yllyttänyt vaan lisäämään löylyä. Koulukiusattuna tiedän, että kiusaamistapauksissa hyökkäävä puolustus vain pahentaa.

Vierailija
99/415 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on työkaverina oikein kaunispyllyinen muutaman vuoden nuorempi nainen. Mitään en ole kommentoinut tai enempää tuijotellut, mutta joskus tahattomasti tulee seisokki. Kerran näin kävi kahvihuoneessa ja melkein puoleen reiteen ylettyvä kohouma kiinnitti hänen huomionsa. Kysyn vain, oliko sitä pakko tuijottaa, kun olisi voinut kääntää katseensa pois ja vielä se tietäväinen hymykin varatun naisen kasvoilla...

Vierailija
100/415 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ottaisin sen kohteliaisuutena, koska homoilla on yleensä hyvä miesmaku.

Miksi mies olisi muuten automaattisesti isompi? 

Olisit fyysisesti alakynnessä eli ahdistelija voisi helposti käydä kimppuusi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän neljä