Tyttö 12v saanut yökylässä kaverinsa luona 0,33 litran siiderin, uskallanko päästää enää?
Tyttöni on vielä ihan lapsen tasolla. Leikkii barbeilla, pehmoilla ja naapurin 6-vuotiaan kanssa mielikuvitusleikkejä pitkin pihoja.
Päästäisitkö itse lastasi tuollaiseen paikkaan enää?
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuohan voisi täyttää pahoinpitelyn tunnusmerkit. Muistan, kun yksi kaverini joi ensimmäistä kertaa elämässään lonkeron ja tosiaan vain yhden, niin oli siitä aivan sekaisin. Oli "jo" 15, mutta hyvin pienikokoinen, painoa varmaan 40 kg.
Siis eihän 15-vuotiaalla ole alkoholinsietokykyä. Niin. Kun ollaan "jo" 15 vee. Silloin sitä ollaan olevinaan niin isoa ja aikuista, varsinkin 14 ja 13-vuotiaisiin verrattuna. Hitto ihan täysi lapsenaivokakara on 15-vuotias.
Ja painolla on iso rooli alkoholinkestävyyteen. Mitä pienikokoisempi ja laihempi luikku, sen pienemmästä tulee humalaan. Muistan, kun olin 18 vee, niin pituutta oli alle 165 ja paino alle 50. Kun täytin 18, oli tietty juotava, koska siinä oli amislaisten ja kavereiden painostus. Siksihän sitä piti hakea henkilölllisyyspaperit, että pääsi baariin ja ostamaan kaljaa. Ja ilman papereita ei olisi baariin päässyt, eikä kaupasta olisi kaljaa saanut, koska olin niin saatanan pienikokoinen ja lapsenkasvoinen. Heittämällä menin jostain 11-vuotiaasta.
Armeijassa tuli vielä sentti pari pituutta ja pari kiloa lihaa luitten ympärille. En sitten parikymppisenä kestänyt alkoholia yhtään sen paremmin. Pienestä määrästä alkoholia tulin hirveeseen humalaan. Sitä sitten naureskeltiin, kun minä pääsin halvalla humalaan, kun taas satakiloisten piti ryypätä tili kuivaksi, jotta pääsi vähän sinne päin samaan humalaan. Eikä se mikään hyvä ollut. Vielä kun alkoholismia sairastin jo silloin, niin silläkin oli se oma roolinsa siinä, kuinka huonosti alkoholi mulle sopi. Jossain autokyydissä oli viiden kilsan matkan aikana vähän pulloa kallisteltu, niin se tiesi sitä, että kun keskustassa jäi kyydistä pois ja lähti lampsimaan johonkin, niin heti ajoi maija viereen ja vei suorinta tietä putkaan.
Vasta 37-vuotiaana oivalsin olevani alkoholisti ja vasta se oli se, mikä sai pullonkorkit kiinni. Nyt on sitten yli 12,5 vuotta eletty absolutistina, eikä tule mieleenkään tarttua pulloon.
Niin tuo "jo" oli vain vertaus tuohon 12-vuotiaaseen, jolla on vielä huonompi sietokyky. Ymmärrät varmaan miksi sana oli lainausmerkeissä.
Onko olemassa alkoholitonta siideriä?
Vierailija kirjoitti:
Onko olemassa alkoholitonta siideriä?
On.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuohan voisi täyttää pahoinpitelyn tunnusmerkit. Muistan, kun yksi kaverini joi ensimmäistä kertaa elämässään lonkeron ja tosiaan vain yhden, niin oli siitä aivan sekaisin. Oli "jo" 15, mutta hyvin pienikokoinen, painoa varmaan 40 kg.
Siis eihän 15-vuotiaalla ole alkoholinsietokykyä. Niin. Kun ollaan "jo" 15 vee. Silloin sitä ollaan olevinaan niin isoa ja aikuista, varsinkin 14 ja 13-vuotiaisiin verrattuna. Hitto ihan täysi lapsenaivokakara on 15-vuotias.
Ja painolla on iso rooli alkoholinkestävyyteen. Mitä pienikokoisempi ja laihempi luikku, sen pienemmästä tulee humalaan. Muistan, kun olin 18 vee, niin pituutta oli alle 165 ja paino alle 50. Kun täytin 18, oli tietty juotava, koska siinä oli amislaisten ja kavereiden painostus. Siksihän sitä piti hakea henkilölllisyyspaperit, että pääsi baariin ja ostamaan kaljaa. Ja ilman papereita ei olisi baariin päässyt, eikä kaupasta olisi kaljaa saanut, koska olin niin saatanan pienikokoinen ja lapsenkasvoinen. Heittämällä menin jostain 11-vuotiaasta.
Armeijassa tuli vielä sentti pari pituutta ja pari kiloa lihaa luitten ympärille. En sitten parikymppisenä kestänyt alkoholia yhtään sen paremmin. Pienestä määrästä alkoholia tulin hirveeseen humalaan. Sitä sitten naureskeltiin, kun minä pääsin halvalla humalaan, kun taas satakiloisten piti ryypätä tili kuivaksi, jotta pääsi vähän sinne päin samaan humalaan. Eikä se mikään hyvä ollut. Vielä kun alkoholismia sairastin jo silloin, niin silläkin oli se oma roolinsa siinä, kuinka huonosti alkoholi mulle sopi. Jossain autokyydissä oli viiden kilsan matkan aikana vähän pulloa kallisteltu, niin se tiesi sitä, että kun keskustassa jäi kyydistä pois ja lähti lampsimaan johonkin, niin heti ajoi maija viereen ja vei suorinta tietä putkaan.
Vasta 37-vuotiaana oivalsin olevani alkoholisti ja vasta se oli se, mikä sai pullonkorkit kiinni. Nyt on sitten yli 12,5 vuotta eletty absolutistina, eikä tule mieleenkään tarttua pulloon.Niin tuo "jo" oli vain vertaus tuohon 12-vuotiaaseen, jolla on vielä huonompi sietokyky. Ymmärrät varmaan miksi sana oli lainausmerkeissä.
Mä ymmärrän kuule helvetin hyvin.
Keskustelisin kaverin vanhempien kanssa, mitä on tapahtunut. Ja sen mukaan sitten toimisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vasta 37-vuotiaana oivalsin olevani alkoholisti ja vasta se oli se, mikä sai pullonkorkit kiinni. Nyt on sitten yli 12,5 vuotta eletty absolutistina, eikä tule mieleenkään tarttua pulloon.Niin tuo "jo" oli vain vertaus tuohon 12-vuotiaaseen, jolla on vielä huonompi sietokyky. Ymmärrät varmaan miksi sana oli lainausmerkeissä.
Ok, no sitten ymmärsin varmaan väärin pointtisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok, no sitten ymmärsin varmaan väärin pointtisi.
Ei se mitään. Sitä sattuu.
Vierailija kirjoitti:
En päästäis. Lapsille voi antaa korkeintaan sellaista parin litran muovipulloissa myytävää siideriä, jonka alkoholipitoisuus on 0,0 jotain. Ei mitään alkoholillista siideriä.
Minä en antaisi edes sellaista siideriä, jossa on vain vähän prosentteja. Eihän niitä edes kaupassakaan myydä lapsille.
Vierailija kirjoitti:
Vasta 37-vuotiaana oivalsin olevani alkoholisti ja vasta se oli se, mikä sai pullonkorkit kiinni. Nyt on sitten yli 12,5 vuotta eletty absolutistina, eikä tule mieleenkään tarttua pulloon.
Ethän sinä sitten mikään alkoholisti ole, jos ei tule mieleenkän juominen.
En todellakaan. Lähtisin kuitenkin aluksi selvittämään, että onko se ollut alkoholillista vai alkoholitonta siideriä. Vastausten perusteella saattaisin sitten tehdä jopa lastensuojeluilmoituksen heidän lapsestaan.
Pääsikö sedän polvelle istumaan?
Kun siideri kikatuttaa, setäkin vähän kutkuttaa!
Vierailija kirjoitti:
Minä varmaan ilmoittaisin poliisille. Jos 16-17-vuotias olisi saanut kyläpaikassa siiderin, katsoisin läpi sormien, mutta että 12-vuotias!
Ap, sinun tyttösi mukaanlukien kaikkien 12-vuotiaiden tulisi olla vielä lapsen tasolla.
Eli pitää pukeutua lapsellisesti vaikka ei halua ja leikkiä vaikka se olisi tylsää
Vierailija kirjoitti:
Minä suutuin jo kun samanikäisen lapsi sai kyläpaikassa energiajuomaa. Joten en päästäisi. Lastensuojeluilmoitusta en suoraan tekisi jos en olisi varma että lapsen vanhemmat antaneet. Voihan olla että esim isoveli antoi.
Oot niin ihanan sinisilmänen kun luulet että lapsesi ei niitä muuten juo t. Opettaja joka tietää vaikka mitä lasten valheita
Miten teillä on, onko tyyliin 12-vuotiaat yleensä alasti niiden isäntäperheen muiden jäsenten seurassa? Mun mielestä pitäisi olla yleensä vaatteet päällä.
Vierailija kirjoitti:
Miten teillä on, onko tyyliin 12-vuotiaat yleensä alasti niiden isäntäperheen muiden jäsenten seurassa? Mun mielestä pitäisi olla yleensä vaatteet päällä.
Ei meillä ainakaan. Tai siis saa olla, jos siltä tuntuu, mutta ei ainakaan mitään pakkoa ole. Jos ottaa omat lakanat, niin ei haittaa yleensä se haju, jos nukkuu esim. alasti.
Silloin kun olin teini 14 v, niin kaupoissa myytiin 2.25 % siideriä ja pilsneriä ilman ikärajoja.
Vaikka joi 3, niin ei yhtään missään tuntunut. Taisi olla max. ko. prosenttia eli oikeesti ei juuri mitään prosenttia.
Serkkuni joi kännit, kun olin varmaan neljännellä, niin se sitten pissasi meidän lattialle, ilmeisesti vahingossa.
Ihan ensin kysyisin lapselta kuka sen siiderin antoi. Sitten soittaisin kaverin vanhemmille. Ja puhelun sisällöstä riippuen tekisin lasun ja rikosilmoituksen.
Jos lapset pöllineet juomat salaa, niin sitten en tekisi rikosilmoitusta tai lasua, vaan laittaisin penskan arestiin ja saisi rangaistuksen.
Tuo on porvoossa ihan normaalia. Siellä ei lapset juo maitoa vaan siideriä ja kuplajuomaa pienestä pitäen.