Tyttö 12v saanut yökylässä kaverinsa luona 0,33 litran siiderin, uskallanko päästää enää?
Tyttöni on vielä ihan lapsen tasolla. Leikkii barbeilla, pehmoilla ja naapurin 6-vuotiaan kanssa mielikuvitusleikkejä pitkin pihoja.
Päästäisitkö itse lastasi tuollaiseen paikkaan enää?
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tekisin lastensuojeluilmoituksen.
Lastensuojeluilmoitus tehdään lapsista, ei kaverin vanhemmista.
No, oletettavasti se ap:n lapsen kaverikin saa siideriä vanhemmiltaan, jos ovat ap:n lapsellekin kerran antaneet.
Minä selvittäisin ensin lapsen kanssa mitä siellä on tarkalleen tapahtunut: onko siideri tarjottu vai ovatko ottaneet salaa. Riippumatta siitä, miten siideri on saatu, soittaisin myös kyläpaikkaan ja selvittäisin aikuisen kanssa, mitä siellä on tapahtunut.
Jos kyseessä on lasten hölmöily ja se saadaan kyläpaikan aikuisten kanssa asiallisesti selvitettyä, yökylätkin voivat jatkua jos kyseessa on lapselle tärkeä kaveri. Jos aikuisten asenne on epäasiallista - naureskelevaa tai vähättelevää - tai 12-vuotiaiden siiderinjuonnin millään tavalla yväksyvää, ei päästäisi enää lastani sinne yökylään.
13-vuotiaan äiti
En päästäisi. En myöskään kotosalla joisi mitään itse ettei tule kehnoa esimerkkiä annettua.