Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Siis tarkoittaako tuo 40,1% rokotettuja koko maata vai riskiryhmää?

Vierailija
07.05.2021 |

Jos liki puolet suomen väestöstä on ottanut rokotteen, pitää ihmetellä, kuinka äkkiä sikapiikin seuraukset on unohtuneet :(

Eihän tätä pistetä lapsiin?

Kommentit (146)

Vierailija
121/146 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ihmeen takia muita kuin riskiryhmäläisiä rokotetaan, kun korona on muille kuin pitkäaikaissairaille ja vanhuksille täysin mitätön riski. Jos rokote suojaa riskiryhmäläisiä vakavilta oireilta, niin ei ole mitään tarvettaa rokottaa muita. Mutta onko se niin, että rokote ei suojaakaan riskiryhmäläisiä riittävästi? Jatkuuko tämä koronahulluus siis loputtomiin niin, että kesällä vähän taukoa ja sitten taas mennään? Minä vuonna tämä rumba loppuu? 2025? Kun kaikki pk-yritykset on tuhottu?

Vierailija
122/146 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Loimaan Taisto ja Thaimaan loisto kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Loimaan Taisto ja Thaimaan loisto kirjoitti:

Mitä jos tuo koronarokotteeksi väitetty  olisi täysin vapaaehtoinen? löytyisikö silloin kokeilijoita. Eli ei tarttis julkiesti esittää pelkäävänsä koronaa, pitää maskia tai käydä testeissä vasten tahtoaan ja saataisiin kokoontua, oleskella  ja työskennellä vapaasti. Meininki siis olisi kuin sikanuhan aikana, dleli pelkästään syllisteltäisiin piikin välttelijöitä ja peloteltaisiin taudilla muttei mitään konkreettisia simputuksia, kuten etätöitä ja liikkeiden sulkemisvelvollisuuksia olisikaan käytössä

Ystävä hyvä. Koronarokote on täysin vapaaehtoinen. 

Jokainen saa aivan vapaasti päättää, ottaako rokotteen vai ei. Älä siis pelkää, kotiisi ei tunkeudu ilkeää rokotetätiä sinua piikittämään.

Mutta jos rokotteen passaajilta uhkaillaan estää jotain normaalia, esim,. lentokoneeseen tahji ulkoille meno meno tai jos tulee välttämättömäksi rokotepassin käyttö, niin ei tuo silloin ole vapaaehtoinen. Jos piikkaamattoman saa vielä vaikka kahdenkin vuoden  päästä elää, emnnä, tulla  ja toimia kuten puolitoista vuotta sitten, niin siinä tapauksessa voisi jo varovaisesti sanoakin vapaaehtoiseksi. Se olisi tosin epäreilua piikattuja kohtaan, hehän eivät olsii silloin saaneet piiksitä mitään lisäatuja, pelkät savuvaikutteet tai ressin kun menee loppuikä niiden ilmaantuilua venaillessa

Olen rokotettu enkä halua kaltaistesi heikentävän oman rokotteeni tehoa rikkomalla laumasuojaa. En siis halua rokottamattomia samoihin tiloihin, kuin missä muut ovat. Ovet kiinni silloin matkailusta ja esim. massatapahtumista. En menisi edes kylään rokottamattomien kotiin. 

Eikö se ottamasi roke suojaakaan sinua? Mitä?

hän ei saa siitä niitä mahdollisisa ongelmia sen takia että joku toinen kieltäytyy piikistä, vaan sen takia, kun itse otti sen piikin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/146 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan turhaan julistetaan, että rokotteet suojaavat muunnoksilta "erinomaisesti". Joiltakin muunnoksilta ehkä, mutta tässä vaiheessa on kokonaan ja täysin mahdotonta tehdä moista julistusta. Intiavarianttikin on mutatoinunut lähes joka viikko, jos uutisia on seurannut lainkaan. Nyt siellä riehuu jopa 15 kertaa tappavammaksi arvioitu variantti.

Vierailija
124/146 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastahan se luku oli pari päviää sitten 30% :O On todellakin pistetty hösseliksi jos noussut kympillä.

Mutta hyvä niin! Ja kyllähän Facebookissakin on joka päivä enenevässä määrin rokotetukseen päässeiden päivityksiä =)

Oliko se 30% koko väestöstä vai esim. yli 16-vuotiaista?

Tällä hetkellä koko väestöstä on rokotettu 32%.

Koko väestöstä on rokotettu 32 prosenttia.

Yli 16-vuotiaista on rokotettu 40,1 prosenttia.

Edelleen 4%.

Vierailija
125/146 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ihme, jos tartunnat lähtee nousuun, kun ihmiset luulevat olevansa ekan piikin jälkeen rokotettuja. Suomessa on rokotettu 4%, ekan piikin on saanut 30%, siitä on vielä pitkä matka siihen, että on rokotettu.

Vierailija
126/146 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ihmeen takia muita kuin riskiryhmäläisiä rokotetaan, kun korona on muille kuin pitkäaikaissairaille ja vanhuksille täysin mitätön riski. Jos rokote suojaa riskiryhmäläisiä vakavilta oireilta, niin ei ole mitään tarvettaa rokottaa muita. Mutta onko se niin, että rokote ei suojaakaan riskiryhmäläisiä riittävästi? Jatkuuko tämä koronahulluus siis loputtomiin niin, että kesällä vähän taukoa ja sitten taas mennään? Minä vuonna tämä rumba loppuu? 2025? Kun kaikki pk-yritykset on tuhottu?

Koska Suomi haluaa pitää yllä illuusioita kattavasta ja nopeasta rokoteohjelmasta. Toki olisi pitänyt pitää kiinni siitä mikä aloitettiin, mutta nyt täytyy se eka piikki saada mahdollisimman monelle, että se peittäisi tuon surkean 4% rokotettu-faktan. Terveet keski-ikäiset olisivat voineet oikein hyvin odottaa.

Vierailija
127/146 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

wsewer kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

40,1 prosenttia yli 16-vuotiaista kansalaisista on nyt rokotettu. Ja määrä nousee nyt kiitettävän ripeästi. Kohta päästään tästä kurimuksesta!

Sinulleko oikeus omaan kehoon, määräämisoikeus, yksityisyrittäminen, yksityisomistus ja nationalismi ovat kurimusta?

Sairasta toki korona, jos haluat. Me muut emme sitä halua sairastaa ja haluamme suojata itsemme ja perheemme. 

Ei, en meinaa sairastaa. Ota sinä piikki vaan niin minä olen ottamatta. Luuletko että sinun piikkisi ei hyödytä minua?

Vierailija
128/146 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

wsewer kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

40,1 prosenttia yli 16-vuotiaista kansalaisista on nyt rokotettu. Ja määrä nousee nyt kiitettävän ripeästi. Kohta päästään tästä kurimuksesta!

Sinulleko oikeus omaan kehoon, määräämisoikeus, yksityisyrittäminen, yksityisomistus ja nationalismi ovat kurimusta?

Sairasta toki korona, jos haluat. Me muut emme sitä halua sairastaa ja haluamme suojata itsemme ja perheemme. 

Ei, en meinaa sairastaa. Ota sinä piikki vaan niin minä olen ottamatta. Luuletko että sinun piikkisi ei hyödytä minua?

Miltä tuntuu olla vapaamatkustaja? Sä varmaan myös vastustat rokotepassia?

Vierailija
129/146 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

wsewer kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan mielenkiinnosta...miten aiot välttyä sairastamasta? 

- eri - 

130/146 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän yhden työelämässä olevan saaneen rokotteen. Työskentelen sosiaalialalla jatkuvassa lähikontaktissa asiakkaiden kanssa. Meillä ei ole vielä edes kerrottu milloin mahdollisesti saamme rokotteen.

Tarkistapa tilanne kotikuntasi sivuilta. Ei tarvitse odotella, että joku tulisi kertomaan.

Vierailija
131/146 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luojan kiitos suurin osa kansasta on järkevää eikä mene näiden koronarokootus-salatiede-uskovaisten hörhöjen mukaan. Suurin osa on tajunnut vallan hyvin, että koronaan on pelkästään kuollut enemmän ihmisiä kuin espanjantautiin ja jokainen voi pohtia haluaako esim Intian tilannetta meille.

Rokotuksesta sitä vastoin ei ole tullut juuri mitään haittoja kenelläkään, vaikka nämä hörhöt niin väittävätkin. Pfizerin rokotteesta ei edes senkään vertaa kuin Astrasta.

Jokainen järkevä ihminen ymmärtää tilanteen.

Sen vaan sanon jokaisella roktusvastaisella on verta käsissään. Minunkin anoppini, joka kuuluu riskiryhmään on nyt vakuuttunut, että rokotetta ei uskalla ottaa. Vaikka hänen riskiryhmässään jo ihan kuolleisuus on korkea. Puhumattakaan siitä, että tauti voi olla todella paha. Hän on sitä mieltä, että hän on niin terve, että ei tarvitse rokotusta. Jostain kumman syystä se logiikka ei riitä siihen, että jos kerran on niin terve, että ei tarvtise rokotusta, niin miten ei sitten ota rokotusta muita ihmisiä varten.

Lopputuloksena anopille on tulossa aika kurja aika. Me emme aio sisätiloihin hänen kanssaan mennä enkä anna hänen halata lastenlastaan, koska minä olen riskiryhmässä ja vaikka rokotukset kaikki otamme, aina tulee uusia viruskantoja enkä halua lastanikaan altistaa niille, jos ei ole pakko. Toinen lapsenlapsi asuu virossa ja hänen vanhempansa ajattelevat aivan samalla tavalla eikä Viroon edes pääse ilman rokotuspassia.

Eli käytännössä tämä anoppi mieluummin luopuu kontakteista lapsenlapsiin, ottaa kuolemanriski riskiryhmäläisenä sen takia kun jotkut hullut ovat hänet netissä vakuuttaneet rokotteen vaaroista. Verta on niillä hulluilla käsissään, jos anoppini kuolee. Missä on omatunto? Ei missään.

On anoppisi yksityisasia ottaako rokotteen vai ei. Minä olen ottanut mutta en tyrkytä sitä kenellekään.

Aivan totta. Asia on anopin oma päätös. Mutta järjetön päätös. Hän luopuu käytännössä lapsenlapsistaan ja altistaa itsensä kuolemalle ilman minkäänlaisia järjellisiä perusteita.

Mutta ei se aivan yksityisasia ole. Syy on rokotevastaisessa hörhöissä, hän on nimittäin keksinyt tämän rootevastaisuuden vasta nyt, kun on uskonut kaikkea, mitä on netissä lukenut. Verta on niillä hörhöillä käsissään. Saisivat saada rangaistuksen toisen elämän pilaamisesta.

Minäpä ihailen anoppiasi. Hän on suorastaan nero. Pääsi ikuisesta velvoitteesta hoitaa lapsensa pershedelmiä ja pääsi kitisevästä miniästä kerta heitolla eroon! Esimerkillistä toimintaa. Nimittäin jos hän haluaisi olla kanssanne tekemisissä, hän kyllä sanoisi että otti jo rokotteen.

Vierailija
132/146 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

wsewer kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- eri - 

L a u m a s u o j a

Vierailija
133/146 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska sairaalahoitoon on joutunut muitakin. Esim 2. tyypin diabetes saattaa olla vielä diagnosoimaton. 

Mulle riskiryhmäläisenä on aivan sama, ottavatko muut rokotetta vai eivät. Mä olen otttanut ja mulle riittää, jos se edes vähän pienentää riskiäni saada taudin vakava muoto. Kunhan saan rokotteen toisen annoksen, lopetan kuonokopan (ffp3-hengityssuojaimen) käytön ja alan elää taas normaalisti. Jos sitten saan tartunnan, taudin lievätn muodon ja tartutan sen johonkin rokottamattomaan, ei ole mun päänsärkyni vaan rokottamattoman ihan oma valinta. Olisi ottanut rokotteen tai käyttänyt kuonokoppaa. 

Vierailija
134/146 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

wsewer kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miltä tuntuu olla vapaamatkustaja? Sä varmaan myös vastustat rokotepassia?

Kiitos, hyvälle tuntuu. :)

Passille ei ole minulla käyttöä, joten se ja sama.

Vierailija
135/146 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

wsewer kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- eri - 

L a u m a s u o j a

Mikä ihmeen laumasuoja? Rokotettukin voi saada tartunnan ja levittää koronavirusta. Tässä menee vielä useampi vuosi ennenkuin koronavirus on kadonnut maapallolta.  Jos katoaa koskaan. Mutta odottele sinä vaan laumasuojaa.

Vierailija
136/146 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luojan kiitos suurin osa kansasta on järkevää eikä mene näiden koronarokootus-salatiede-uskovaisten hörhöjen mukaan. Suurin osa on tajunnut vallan hyvin, että koronaan on pelkästään kuollut enemmän ihmisiä kuin espanjantautiin ja jokainen voi pohtia haluaako esim Intian tilannetta meille.

Rokotuksesta sitä vastoin ei ole tullut juuri mitään haittoja kenelläkään, vaikka nämä hörhöt niin väittävätkin. Pfizerin rokotteesta ei edes senkään vertaa kuin Astrasta.

Jokainen järkevä ihminen ymmärtää tilanteen.

Sen vaan sanon jokaisella roktusvastaisella on verta käsissään. Minunkin anoppini, joka kuuluu riskiryhmään on nyt vakuuttunut, että rokotetta ei uskalla ottaa. Vaikka hänen riskiryhmässään jo ihan kuolleisuus on korkea. Puhumattakaan siitä, että tauti voi olla todella paha. Hän on sitä mieltä, että hän on niin terve, että ei tarvitse rokotusta. Jostain kumman syystä se logiikka ei riitä siihen, että jos kerran on niin terve, että ei tarvtise rokotusta, niin miten ei sitten ota rokotusta muita ihmisiä varten.

Lopputuloksena anopille on tulossa aika kurja aika. Me emme aio sisätiloihin hänen kanssaan mennä enkä anna hänen halata lastenlastaan, koska minä olen riskiryhmässä ja vaikka rokotukset kaikki otamme, aina tulee uusia viruskantoja enkä halua lastanikaan altistaa niille, jos ei ole pakko. Toinen lapsenlapsi asuu virossa ja hänen vanhempansa ajattelevat aivan samalla tavalla eikä Viroon edes pääse ilman rokotuspassia.

Eli käytännössä tämä anoppi mieluummin luopuu kontakteista lapsenlapsiin, ottaa kuolemanriski riskiryhmäläisenä sen takia kun jotkut hullut ovat hänet netissä vakuuttaneet rokotteen vaaroista. Verta on niillä hulluilla käsissään, jos anoppini kuolee. Missä on omatunto? Ei missään.

On anoppisi yksityisasia ottaako rokotteen vai ei. Minä olen ottanut mutta en tyrkytä sitä kenellekään.

Aivan totta. Asia on anopin oma päätös. Mutta järjetön päätös. Hän luopuu käytännössä lapsenlapsistaan ja altistaa itsensä kuolemalle ilman minkäänlaisia järjellisiä perusteita.

Mutta ei se aivan yksityisasia ole. Syy on rokotevastaisessa hörhöissä, hän on nimittäin keksinyt tämän rootevastaisuuden vasta nyt, kun on uskonut kaikkea, mitä on netissä lukenut. Verta on niillä hörhöillä käsissään. Saisivat saada rangaistuksen toisen elämän pilaamisesta.

Täällä anoppi ei ota rokotetta, koska on nyt kuullut, että jotkut sen ottaneista on sairastunut kuitenkin. Käytännössä hän siis mieluummin ottaa isomman riskin sairastua kuin pienemmän. Ja samalla jatkaa eristäytynyttä elämäänsä. Ehkä hän ei ole koskaan lastenlapsistaan edes välittänyt ja sai nyt hyvän syyn toimia näin.

Vierailija
137/146 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ihme, jos tartunnat lähtee nousuun, kun ihmiset luulevat olevansa ekan piikin jälkeen rokotettuja. Suomessa on rokotettu 4%, ekan piikin on saanut 30%, siitä on vielä pitkä matka siihen, että on rokotettu.

Tartuntojen nousulla ei ole mitään merkitystä, jos sairaalaan joutuneiden määrä pysyy kuitenkin kohtuullisena. Rokotteen tarkoitus on pienetää riskiä saada taudin vakava muoto ( = tarvita sairaalahoitoa)  ja sitä varten se otetaan. Ei suinkaan siksi, että tartuntamäärät laskisivat.

Vierailija
138/146 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rokotteella, joka ei tehoa muunnoksiin eikä estä tartuttamasta? Joopa joo...

Tehoaa tähänastisiin muunnoksiin oikein hyvin. Tartuttaminen estetään samoilla keinoilla kuin tähänkin asti, kunnes väestö on kattavasti kahteen tai kolmeen kertaan piikitetty ja immuniteetti kehittynyt.

Menepä ja työnnä pää kylmään veteen että loppuu tuo hölmöilysi. ja tajua, että muunnoksia kehittyy rokottamattomissa, lieväoireisissa tai oireettomissa kantajissa, joiden elimistö ei ryhdy virusta torjumaan.

Vierailija
139/146 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain piikin 10 minuuttia sitten. Istun tässä hetken kun käskettiin, mutta kohta hilippasen autolle ja kaupan kautta kotiin. Croissantteja ❤ aamukahville

Vierailija
140/146 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ympärilläni istuu noin 10 muuta äsken piikitettyä eikä kukaan näytä kärsivältä. Tää homma on hienosti organisoitu ainakin Järvenpäässä, ellei koko Suomessa!