Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä hintaluokan häälahjoja pitää ostaa nykyään? Kolme hääkutsua kesälle.

Vierailija
07.05.2021 |

Kaikkiin häihin on kutsuttu koko perhe, eli kolmilapsinen perheemme. Rahaa menee juhlavaatteisiin, matkoihin ja yksissä häissä majoitukseen, kun on eri puolella Suomea. Mitä nykypäivän hääparit odottavat saavansa? Onko esim. 50€:n arvoinen lahja ok?

Kaikki häät ovat serkkujen häitä. Ovat läheisiä ja yksi lapsen kumminakin.
¨
Edelliset häät olivat 10 vuotta sitten, kun oma ikäluokka meni naimisiin. Nyt ollaan nelikymppisiä.

Kommentit (920)

Vierailija
401/920 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmeellisiä ihmisiä tässä ketjussa. Yhden sukulaiset juo viinat. Toisilla ei ole yhtään ehjää vaatetta (en ymmärrä asuvatko nämä ihmiset korvessa jossa ei ole kirpputoreja vai eivätkö pysty liikkumaan kodin ulkopuolella lainkaan esim sairauden takia). Kolmannella on lapset joilla ei ole yhtään siistiä vaatekertaa. Neljäs joutuu ostamaan häihin uuden mekon, sukkahousut, kengät, silmälasit, käymään kampaajalla ja meikitkin on menneet vanhoiksi. Mitä nämä ihmiset pitävät päällä arjessa? Onko heillä vain yhdet farkut ja huppari? Luulisi että jokaisen normaalin naisen vaatekaapista löytyy jokin siisti mekko, tunika ja housut tai pusero ja hame jolla voi mennä työhaastatteluun ja jonka voi asustaa häihin sopivaksi vaikka asu ei nyt niin huippuhieno olisikaan. Ketjuliikkeistä saa kesäisen mekon muutamalla kympillä ja häihin ei todellakaan tarvitse mennä kampaajan kautta. Tuskin kyseessä on mitkään seurapiirihäät Ritz-hotellissa muutenkaan.

Sinä oletkin elänyt omassa kuplassasi. Varattomuudessa on eri tasoja.

Smart Works Briteissä tarjoaa työttömille naisille vaatteiden vuokrauspalvelun työhaastattelua varten. Kaikilla ei todellakaan ole siistiä takkia, paitaa, housuja ja kenkiä eri vuodenaikoihin ja koko asukerran osto työttömänä on lähes mahdotonta.

Ja tiedoksesi, kaikilla ei ole niin hyvät hiukset, että jos ei ole käynyt kampaajalla yli vuoteen, voi silti mennä tukka valtoimenaan tai edes latvat nutturaan piilotettuna häihin, vaan tarvitsee tukan leikkuun.

Voin sanoa etten todellakaan ole kuplassa elänyt, täysin taivasalla en ole koskaan asunut kiitos suomalaisen sosiaaliturvan, mutta todella tiukilla kyllä. Silti silloinkin osasi silloinkin ennakoida sen verran että jossain vaiheessa osti kirpparilta viidellä eurolla ihan kivan tumman mekon, jolla meni häät ja hautajaiset vähän eri tavalla asustaen. Tukkakin on perinteinen suomalainen hamppupörrö ja välissä oli viiden vuoden tauko kampaajalla käynneissä, mutta sellaisenkin saa kyllä käärittyä perussiistille letille ilman kampaajan apua ja latvat voi lyhentää itse keittiösaksilla. YouTube on täynnä ohjeita. Ns. tavisten suomalaisissa häissä ei yleensä olla mitenkään superhienona, ei tarvitse hienoa nutturaa eikä design-vaatteita. Perussiisteys riittää eikä meikkikään ole pakko.

Toki jos on muita ongelmia minkä takia ei ole jaksamista opetella hiustenlaittoa eikä kiertää kirpparilla niin eihän se onnistu, mutta silloin on kyse jo muusta ongelmasta kuin rahasta. 

Et ole kuitenkaan ollut toimeentulotuella. Itselläni on hiusten harvenemista, niin ei niitä saa juhlakuntoon ihan helposti. Ja haastava vartalonmalli, joten ei todellakaan voi luottaa siihen, että löytää kirpparilta jotain tai kolmenkympin mekon ketjuliikkeestä, vaan pitää myös kiertää tavaratalot. Designista en ole puhunut ja meikkiä en käytä arkena mutta iho ei ole niin hyvä, että voisin meikittä mennä häihin.

Mitä ihmettä, kyllä olen ollut juurikin toimeentulotuella. Toimeentulotuki on vielä aika ruhtinaallinen summa siihen verrattuna mitä pahimmillaan oli käytettävissä kuukauden menoihin.

Pienelläkin rahalla saa itsensä juhliin, mutta paljon on toki halusta kiinni. Jos jää murehtimaan ihon kuntoa ja pörröttävää tukkaa niin ehkä sitten on parempi jäädä vain kotiin.

Sinun mottosi on: ”Tehkää perässä, jos voitte!”

Olin toimeentulo- ja asumistuella ja 50 € / kk syrjään laitto oli todella haastavaa. Mahdotonta, jos tulee joku yllättävä lasku. Se on tarkoituksella mitoitettu siten, että kattaa kaikista välttämättömimmät (jos sitäkään.) Eli ei riitä häävieraan puitteisiin (matkakulut, juhla-asu ja asusteet, itsensä ehostus niin kuin hyviin tapoihin kuuluu). Ja on sitä vuoden mittaan muitakin muistamisia kuin vaan häät.

Kaikki ne, jotka puhuvat miten halvalla voi valmistautua juhliin, lähtevät aina siitä perusoletuksesta, että kaikilla on jo valmiina ”perussetit.” Vähän samaan tapaan kuin nämä ”Näin syöt vain 10 € per viikko” -ohjeet lähtevät aina siitä oletuksesta, että kaikilla on edestä takaa kaapit täynnä jauhoja, riisiä, mausteita jne.

Vai kuvitteletteko, että päättäjät ovat toimeentulotukea laskiessaan miettineet, että pitää antaa vähän extraa siltä varalta, että tuen saaja kutsutaan häihin, niin olisi hyvä olla varaa häälahjaan, matkustamiseen ja laittautumiseen häävieraalta odotettavalla tavalla? Ehei. Ja jos olet valmis maksamaan enemmän veroja moisesta, niin kirjoita toki kansanedustajallesi.

Vierailija
402/920 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään useimmilla hääpareilla on lahjalistat, joissa on monenhintaista tavaraa. Sieltä vaan valitset itsellesi sopivan, jos siis sellaiset on käytössä. Harva haluaa enää turhaa krääsää kotiinsa.

Nämä lahjalistat ovatkin sitten aina sellaisia, että niissä on ehkä pari kohtuuhintaista toivetta (50 €:n arvoisia tms) ja loput toiveet sitten maksavatkin maltaita, aina jopa satoihin euroihin asti. Hääpari, joka asuu vuokralla ja ajaa jollain 15 vuotta vanhalla autonrotiskolla pistää kyllä sitten heti toiveissa ranttaliksi, kun muut ovat maksajina.

Kuulostaa erikoiselta. Ihan oikeastiko? En ole ikinä törmännyt tuollaiseen. Missä päin tällaista?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/920 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään useimmilla hääpareilla on lahjalistat, joissa on monenhintaista tavaraa. Sieltä vaan valitset itsellesi sopivan, jos siis sellaiset on käytössä. Harva haluaa enää turhaa krääsää kotiinsa.

Nämä lahjalistat ovatkin sitten aina sellaisia, että niissä on ehkä pari kohtuuhintaista toivetta (50 €:n arvoisia tms) ja loput toiveet sitten maksavatkin maltaita, aina jopa satoihin euroihin asti. Hääpari, joka asuu vuokralla ja ajaa jollain 15 vuotta vanhalla autonrotiskolla pistää kyllä sitten heti toiveissa ranttaliksi, kun muut ovat maksajina.

Kuulostaa erikoiselta. Ihan oikeastiko? En ole ikinä törmännyt tuollaiseen. Missä päin tällaista?

Et vissiin kovin monissa häissä ole käynyt viimeisen 10 vuoden aikana.

Vierailija
404/920 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen käynyt, mutten ilmeisesti kanssasi samoissa. Onko häissäsi ollut yhdistävänä tekijänä alue vai jokin muu?

Vierailija
405/920 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin monta vuotta tosi tiukilla. Häitä oli joka vuosi.

Ex on vuosia matkustanut paljon. Hän on ystävällisesti antanut majoituspisteitä, oon niillä kuitannut majoituksen.

Onnibussin liput maksaa euron, kun on ajoissa.

Yksi ystäväni tykkäsi pöytäliinastani. Olin käyttänyt puun lehtiä leimasimina.

Kysyin voinko häälahjaksi tehdä samanlaisen.

Kangas oli ennestään, nappi väriainetta pohjaan ja vihreää lehtiä varten.

Altiivista työaikaa meni n 20 h.

Aina, kun käyn heillä, pöytäliina on käytössä.

Vierailija
406/920 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis nyt tulevana kesänä kolmet häät? Keskellä pandemia?

Kaikki meistä ei pelkää pientä flunssaa

Vierailija
407/920 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestäni lahja on vapaaehtoinen.

Jos ei ole varaa, niin voi vaikka itse tehdä kortin tai kirjoittaa kirjeen ja se on ihan tarpeeksi. Eikö pääasia ole kuitenkin, että tulee?

Ja jos on rikas ja antaa parikymppiä, niin sekin on OK. Miksi pitäis olla enemmän, jos ei halua antaa enempää?

Ei vieraan tarvitse ajatella häiden kustannuksia. Ne on juhlan järjestäjän kontolla. Näin se mun mielestä on kaikissa juhlissa.

Juhliin kutsutaan ne, jotka sinne halutaan. Voi olla lahjalista tai toive rahasta, mutta ei se mikään pakko ole, eikä kutsutulla vieraalla sais olla sellaista tunnetta, että on pakko antaa joku tietyn arvoinen lahja. Tai lahjaa ollenkaan.

Juhliin pitäis aina pysyä menemään hyvällä tuulella tietäen, että on hyvä juuri sellaisena kuin on - myös sen lahjan osalta.

Tää on kyllä todella moukkamaista ja itsekästä. Jos joskus pääset itse naimisiin, niin ymmärrät. Helsingissä normaalit isot häät 150-200 hengelle maksavat helposti 50 tuhatta euroa. Nykyään morsiamen isä enää harvemmin kuittaa laskua. Siinä voi olla parille maksamista pidemmäksi aikaa, jos vieraisiin kuuluu paljon vapaamatkustajia.

Mä kirjoitin tuon juhlien järjestäjän näkökulmasta 😅

Mä haluan, että vieraat oikeesti tykkäävät tulla ja että heillä on hauskaa ja kaikki viihtyvät. Mun juhlat ei saa olla pakkopulla. Eikös se ole juhlien tarkoitus?

Eikö noin suuret häät ole suuruudenhullua, jos rahaa ei ole? Ei juhlia voi järjestää niin, että kuvittelee vieraiden ne maksavan. Varmasti jää tappiolle.

Vieraat vapaamatkustajina? Eikös se ole tarkoituskin? Vieraat tulevat juhlimaan, nauttimaan hyvästä ruoasta ja seurasta. Ja varojensa tai jonkin muun mukaan muistavat lahjalla. Halaus ja onnittelukin riittävät.

Mä olen kyllä naimisissa eli häät on pidetty ja maksettu. Samoin lasten rippijuhlat ja monet muut. Mä olen aika paljon erilaisia juhlia järjestänyt ja aina on ollut hyvää ruokaa ja juomia - ja vierailla hauskaa.

Lahjoja on tullut tai ollut tulematta - ja kaikki on olleet ihan tarpeeksi. Pääasia on ollut saada kaikki vieraat mukaan. Juhlia on järjestetty kotona, puutarhassa ja ravintolassa.

Minunkin toiveenani on, että jos ja kun menen naimisiin, voimme järjestää puolisoni kanssa mukavan juhlan vieraille, jossa ei ole tärkeää se, tuovatko vieraat lahjoja tai edes kortteja vaan se, että he pääsisivät tulemaan paikalle ja lähtisivät hyvillä mielin kotiin. Yhdessä vietetty aika on tärkeintä.

Jos olisin upporikas kroisos ja järjestäisin oikein juhlalliset häät vaikka ulkomailla, ehdottomasti kustantaisin oman lähipiirini paikalle juhliin. Mutta koska en ole - ainakaan vielä - niin hääjuhlassa panostaisin ruokaan niin, että vieraille ei jää nälkä. Millään häälahjarahoilla ei tätä kustanneta, vaan maksetaan omasta pussista ja jos ei ole varaa, sitten pidetään vaikka puutarhakahvittelut.

Ihmeellistä kilpavarustelua nykyhäät, jossa vierailla pitää maksattaa asioita ja ollaan naama nurinpäin, jos lahja on arvoltaan 10 euroa tai kimpassa kolmeen pekkaan ostetaan 30 euron arvoinen lahja. Älkää järjestäkö sellaisia häitä, jota että voi itse kustantaa alusta alkaen.

Vierailija
408/920 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi uskoa että tän ketjun perusteella jenkkityylinen "monta kaasoa samanlaisissa puvuissa" on rantautunut Suomeen! Eikö kaasoja ole (ollut) yleensä yksi?! Ja ihan omassa vapaavalintaisessa puvussaan? En ikinä suostuisi jonkun bridezillan pukuvalintoihin, anna mun kaikki kestää.... mikä järki tässä on että kaasoilla pitää olla samanlaiset puvut?

Vierailija
409/920 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen käynyt, mutten ilmeisesti kanssasi samoissa. Onko häissäsi ollut yhdistävänä tekijänä alue vai jokin muu?

Minuakin kiinnostaa. Voisiko joku tällaista jatkuvasti kokenut kertoa mistä on kyse?

Vierailija
410/920 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestäni lahja on vapaaehtoinen.

Jos ei ole varaa, niin voi vaikka itse tehdä kortin tai kirjoittaa kirjeen ja se on ihan tarpeeksi. Eikö pääasia ole kuitenkin, että tulee?

Ja jos on rikas ja antaa parikymppiä, niin sekin on OK. Miksi pitäis olla enemmän, jos ei halua antaa enempää?

Ei vieraan tarvitse ajatella häiden kustannuksia. Ne on juhlan järjestäjän kontolla. Näin se mun mielestä on kaikissa juhlissa.

Juhliin kutsutaan ne, jotka sinne halutaan. Voi olla lahjalista tai toive rahasta, mutta ei se mikään pakko ole, eikä kutsutulla vieraalla sais olla sellaista tunnetta, että on pakko antaa joku tietyn arvoinen lahja. Tai lahjaa ollenkaan.

Juhliin pitäis aina pysyä menemään hyvällä tuulella tietäen, että on hyvä juuri sellaisena kuin on - myös sen lahjan osalta.

Tää on kyllä todella moukkamaista ja itsekästä. Jos joskus pääset itse naimisiin, niin ymmärrät. Helsingissä normaalit isot häät 150-200 hengelle maksavat helposti 50 tuhatta euroa. Nykyään morsiamen isä enää harvemmin kuittaa laskua. Siinä voi olla parille maksamista pidemmäksi aikaa, jos vieraisiin kuuluu paljon vapaamatkustajia.

Ongelma selviää sillä, ettei hankita, osteta ja järjestetä sellaista, johon ei ole varaa. Jos budjetti ei kestä, sitten se ei kestä, ja sillä on mentävä sen sijaan, että käsi ojossa ollaan hamuamassa vieraiden puvun takeista ja hameen liepeistä rahoja omiin bileisiin. Eihän vieraat silloin ole vieraita vaan kutsuttuja sponsoreita.

Sitten säästetään niin kauan, että on varaa sellaisiin häihin kuin haluaa, tai otetaan velkaa, jos se pitää saada järjestymään just nyt. Jos johonkuhun menee välit sen takia, että häät olivat pienet tai heitä ei kutsuttu, koska saldo ei riittänyt, niin sitten saavat loukkaantua ihan keskenään moiset moukat.

Hääpari järjestäkööt häät, jotka ovat heidän näköiset ja heidän kukkarolleen sopivat.

Vierailija
411/920 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis nyt tulevana kesänä kolmet häät? Keskellä pandemia?

Kaikki meistä ei pelkää pientä flunssaa

Voipi mieli muuttua kun sinä, lapsesi tai läheisesi makaa teholla :D T. Lääkäri

Vierailija
412/920 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En voi uskoa että tän ketjun perusteella jenkkityylinen "monta kaasoa samanlaisissa puvuissa" on rantautunut Suomeen! Eikö kaasoja ole (ollut) yleensä yksi?! Ja ihan omassa vapaavalintaisessa puvussaan? En ikinä suostuisi jonkun bridezillan pukuvalintoihin, anna mun kaikki kestää.... mikä järki tässä on että kaasoilla pitää olla samanlaiset puvut?

Miksi aina on kyseessä joku bridezilla? Mulla oli kaksi kaasoa, ja sanoin että voivat pukeutua miten haluavat. No, he halusivat itse pukeutua keskenään samalla tavalla. Tarjouduin maksamaan heidän mekkonsa, mutteivat suostuneet.

Miksi usein pukeudutaan samoin? Varmaan visuaalisista syistä ja että erottaa kuka on kaaso. Samaan tyyliin voisi kysyä miksi morsian pukeutuu valkoiseen.

Vierailija
413/920 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä että suuri osa naimisiin menijöistä ei itse asiassa pysty kustantamaan häitään ilman tulonsiirtoja vierailta ja lainoja. Ihmeellistä antaa joidenkin kaverien häiden vaikuttaa omaan järjenkäyttöön. Ostatteko asunnonkin sillä perusteella mitä kaverit tekee?

Vierailija
414/920 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltatilan vuokra kartanosta tai isosta ravintolasta/klubista 5000-10000€"

Uskomatonta. Kymppitonni siitä että saa jossain tilassa olla yhden illan ja melkein toinen siitä että joku soittaa siellä. Suurellakaan summalla ei oikeasti saa mitään, se raha vain katoaa. En ole tiennyt että on näin kallista. Hyvin pitkälle ihan tyhjästä joutuu maksamaan.

Vierailija
415/920 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi aina on kyseessä joku bridezilla? Mulla oli kaksi kaasoa, ja sanoin että voivat pukeutua miten haluavat. No, he halusivat itse pukeutua keskenään samalla tavalla. Tarjouduin maksamaan heidän mekkonsa, mutteivat suostuneet.

Miksi usein pukeudutaan samoin? Varmaan visuaalisista syistä ja että erottaa kuka on kaaso. Samaan tyyliin voisi kysyä miksi morsian pukeutuu valkoiseen.

Se onkin mielenkiintoista että hössötetään omannäköisistä häistä ja silti ne ovart samanlaisia. Morsian saa olla vaikka mikä vaihtoehtoradikaali mutta melkein aina on se valkoinen puku päällä. Miksi? Useimmille ei edes sovi valkoinen, kuten selviää mitä tahansa hääohjelmaa katsomalla.

Vierailija
416/920 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sukulaiseni meni naimisiin joku vuosi sitten. Isot talolainat niskassaan ja eivät mitään suurituloisia. Parin tonnin palkat kummallakin.

Lahjalistalla oli 100 euron ja 200 euron lahjatoiveita. Oli toivottu määrätynmerkkisistä ruohonleikkureista kalleimpiin postilaatikkoihin asti lahjoja. 

Hiukan epäuskoisina selaisimme lahjalistaa. Lopulta päätimme maksaa rahana häät, koska koimme hankalaksi lähteä ostamaan ruohonleikkuria tai postilaatikkoa tai pihalaattoja.

No tähän ei asia tietenkään enää kuulu, mutta ero tuli 3 vuoden päästä ja talo meni myyntiin

Vierailija
417/920 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsellista edes pyytää häälahjoja tai laskeskella niiden arvoa. Onkohan tämä jokin alempien luokkien juttu? En voi kuvitella että hyvin toimeentulevat sivistyneet ihmiset miettisivät että vieraiden pitää maksaa omat ruokansa. Pikemminkin usein ainakin omissa piireissäni annetaan hyvin pieniä lahjoja, kukaan ei tarvitse mitään. Eihän syntymäpäiväjuhliinkaan edellytetä tiettyä rahasummaa. Jokin häämatkakassa voi olla, siihen voi laittaa pari kymppiä tms.

Kukaan ei enää mene naimisiin suoraan kotoa. Kuulostaa että joillekin häälahjat ovat tekosyy saada muut ihmiset maksamaan designesineet joihin ei itse viitsi käyttää rahaa. Moukkamaista ja noloa.

Samaa mieltä! Ovatko häät joku vaihtokauppa, että "Isot bileet sulle, isot lahjat mulle"?

Olen itse 40-vuotias. En ole ollut naimisissa, ikisinkkuna ehkä-kenties-joskus pääsen naimisiin. Minulle ei tarvitse tuoda häälahjaa, kortista ilahtuisin, koska koristelen kotiani postikorteilla muutenkin. Eikä tarvitse olla edes mikään perinteinen hääkortti, mielellään jopa ei sellainen. Jos vieraat haluavat tuoda häälahjoja, omasta puolestani olisin onnellinen noista itsetehdyistä villasukista punkkupullon kanssa. Muita hyviä lahjoja ovat suklaa, erikoiskahvi, viini/skumppapullo, pieni kirjakaupan lahjakortti (10-20€), itsetehdyt leivonnaiset esim. keksit, hunaja, saunanaamiot, hyvän tuoksuinen saippua, kukkia. Ihan sitä samaa, mitä minulle voi hankkia synttäri- ja joululahjaksikin.

En järjestä häitä lahjojen takia vaan rakkauden takia. Enkä maksata häitäni vierailla. Olen selkeästi vieraantunut ns. "normaalista" elämästä.

Vierailija
418/920 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se onkin mielenkiintoista että hössötetään omannäköisistä häistä ja silti ne ovart samanlaisia. Morsian saa olla vaikka mikä vaihtoehtoradikaali mutta melkein aina on se valkoinen puku päällä. Miksi? Useimmille ei edes sovi valkoinen, kuten selviää mitä tahansa hääohjelmaa katsomalla.

Miksi häiden pitäisi olla jotenkin supererikoisia ollakseen omannäköisiä? Suurin osa ihmisistä on kuitenkin ihan tavallisia. Jotkut haluavat kunnioittaa perinteitä. Valkoinen puku on symboli.

Vierailija
419/920 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me pyydettiin, että kaikki toisivat kortin. Niistä jäi kiva muisto. Ei mitään lahjalistoja ym hömppää. En minä lahjojen takia naimisiin mennyt:D

Vierailija
420/920 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sukulaiseni meni naimisiin joku vuosi sitten. Isot talolainat niskassaan ja eivät mitään suurituloisia. Parin tonnin palkat kummallakin.

Lahjalistalla oli 100 euron ja 200 euron lahjatoiveita. Oli toivottu määrätynmerkkisistä ruohonleikkureista kalleimpiin postilaatikkoihin asti lahjoja. 

Hiukan epäuskoisina selaisimme lahjalistaa. Lopulta päätimme maksaa rahana häät, koska koimme hankalaksi lähteä ostamaan ruohonleikkuria tai postilaatikkoa tai pihalaattoja.

No tähän ei asia tietenkään enää kuulu, mutta ero tuli 3 vuoden päästä ja talo meni myyntiin

Kuulostaa kyllä hyvin erikoiselta. Mutta en edelleenkään ole ikinä törmännyt moiseen ja voin luvata että on häitä ollut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kahdeksan