Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä, kun puoliso sanoo kaikkeen ei?

Vierailija
06.05.2021 |

Toivoisin kokemuksia tai rakentavia kommentteja. Viime vuodet puolisoni kanssa ovat olleet yhtä kiviseen vetämistä, hänellä on toki oma työ, omat harrastukset ja oma elämä kuten minullakin mutta yhteiset asiat käyvät yhä vähemmälle. Olen huomannut, että hän sanoo ei käytännössä kaikkiin ehdotuksiini ja tunnen kutistuvani yhä pienemmäksi ja mitättömämmäksi kodissani. Kyseessä siis lähinnä arkiset asiat, astiastot, siivoukset, loman vietto, makuuhuoneen lämpötila. Kaikki ehdotukseni ovat epämiellyttäviä ja vääriä, jos alan puolustautumaan niin hän lopettaa väittelyn jollakin järkevällä faktalla, mitä etsii netistä. Tyyliin: ei sulla voi olla kylmä, koska Googlen mukaan makuuhuoneen optimilämpötila on 18 astetta eikä mullakaan ole yhtään kylmä. En tiedä, miten asian voisi edes ottaa puheeksi. Omasta mielestään hän on hyvin mukava ja joustava puoliso, eikä ymmärrä yhtään mistä puhun.

Kommentit (456)

Vierailija
441/456 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten olette oppineet selviytymään negatiivisen puolison kanssa? Miten jatkaa yhteiseloa niin et toinen joko oppii olemaan vähemmän kuormittava tai olette oppineet suhtautumaan piirteeseen?

Olin tuo negatiivinen kumppani. Täytyi jäädä olemaan yksin että löysin onnellisuuden ja sain käsiteltyä asiat ja ongelmat itsessäni. Suhteen aikana en sitä voinut tehdä, ei ollut tilaa eikä sopivia olosuhteita, mutta en myöskään olisi edes voinut onnistua jos olisi ollut kumppani joka tukee koska olisin turvautunut häneen liikaa. Eli nakatkaa kielteinen kumppani veteen, kyllä se oppii siellä uimaan 😳😂 (en usko että kumppani muuttuu ennen kuin haluaa muuttua, jos ikinä haluaa)

Vierailija
442/456 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jään tänne stalkkaamaan vinkkejä.

Oma mies on muuttunut samanlaiseksi ja perustelut kyllä löytyy/vastaus aina on ei

Esim 1: vauva alkaa näyttää nälän merkkejä ja on miehen sylissä. Mies ei huomaa puhelimen räpläykseltä. Sanon miehelle että vauvalla on nälkä (sen kerran kun istun tai teen jotain koti hommia. Mies pyytää että tuon tuttipullon ja hän "hämää" lasta. Sanon että ei hän tuo myöskään minulle. En voi aina tuoda pulloa. Riita pystyssä ja mies esittää "faktoja"

Esim: mennäänkö leffaan tai tehdäänkö jotain. Mies "ei jaksa, väsyttää" no energiaa löytyy esim auton laittamiseen 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/456 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy haittaako jos menet hänen kaverinsa kanssa sänkyyn. Jos vastaus on ei, voit käyttää tuota metodia mihin vain. Mielikuvitus rajana.

Vierailija
444/456 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan joka viikko vieraan naisen joka vastaa kaikkeen kyllä!

Vierailija
445/456 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään.

Vierailija
446/456 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysy haittaako jos menet hänen kaverinsa kanssa sänkyyn. Jos vastaus on ei, voit käyttää tuota metodia mihin vain. Mielikuvitus rajana.

Mulla on niin kiero mies, että se vastaa tällaiseen: "sinä saat tehdä ihan niinkuin haluat!" (tarkoittaa siis, että tee vain, niin kosto on suloinen)

Mutta siis kaikkeen kivaan tai minuun liittyvään vastaus on EI!

Vierailija
447/456 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta ehdottaminen ja jätä mies rauhaan.

Vierailija
448/456 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on niin kiero mies, että se vastaa tällaiseen: "sinä saat tehdä ihan niinkuin haluat!" (tarkoittaa siis, että tee vain, niin kosto on suloinen)

Mutta siis kaikkeen kivaan tai minuun liittyvään vastaus on EI!

Mun taas on kyllä mies, mutta kun on h-hetki vaikka viime vkl ne teemaillalliset niin onkin -ei nyt jaksa.

Niitä olen kuitenkin kk odottanut ja fiilistellyt.

Tai wcn lavuaari on halki,vuotaa koko ajan ja joudun kuivaamaan. Uusi on hommattu pari vuotta sitten. Nalkutan kun kysyn että tajuaako että homehtuu.

Hänen talo, en muuta voi.

Enkä niille illallisille koska ei mun pomon. Tein sitten muuta ja edelleen ärtynyt koska en jäänyt kotiin.

Vierailija
449/456 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sitä pitäisi olla tyytyväinen ettei mies ole tahdoton miellyttäjä vässykkä?

Vierailija
450/456 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan tuo hankala tilanne ja voi kertoa monenlaisista ongelmista suhteessanne. Voi olla että tunnesiteenne on miehen puolelta kylmentynyt ja siksi hän alkaa olla välinpitämätön tarpeitasi ja toiveitasi kohtaan.

Mutta itse lähtisin vielä testaamaan että miten hän reagoi jos yrität selkeästi aina alustaa pyyntösi niin että kerrot miltä sinusta tuntuu. Ei siis että "täällä on kylmä" vaan "minua viluttaa ja tämä lämpötila tuntuu minusta kylmältä". Eli siis lähestyt asioita sen kautta mitä tuntemuksia ne sinussa aiheittavat eikä minään yleisenä totuutena siitä miten asiat ovat.

Mutta jos tämä ei johda mihinkään niin kyllä se kertoo aika huonoa siitä millaiset tulevaisuuden ennusteet suhteellanne on.

Miksi aikuista miestä pitää lempeästi kasvattaa ja tunneopettaa perusasioissa? Tällaisiako ne teidän boomereiden ihanat vuosikymmenien avioliitot todella ovat?

Vierailija
451/456 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ehdottele väkisin mitään. Kysyy mistä toinen pitää ja mistä ei. Ottaa selvää, ymmärtää. Ja sitten miettii onko vielä yhteistä vai erilleen.

Vierailija
452/456 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 38 vuotta yhteiselämää ja omat asunnot on ollut jo 23 vuotta.. Kumpikin on vahvatahtoisia ja tämä on hyvä ratkaisu.

Vierailija
453/456 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin makuuhuoneen optimilämpötila on 27 astetta. Yleensä tuollaisessa vänkäämisessä tulee jossain vaiheessa raja vastaan. Sitten täytyy vaan tehdä niin kuin haluaa, toisen nalkuttamisesta huolimatta. 

Vierailija
454/456 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainenhan on jonkin sortin kontrollointia/manipulointia. Oletko ap kiltti luonteeltasi?

Vierailija
455/456 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaapa raskaalta ihmiseltä. 

Niin kuulostaakin tuossa, mutta tämä tulee esiin lähinnä minun kanssani arjessa ja ehkä jossain työ- ym jutuissa, mutta vain silloin kun hänet ajetaan tosi ahtaalle. Jos tapaisit hänet jossain, niin luultavasti ajattelisit että onpa siinä hauska ja charmikas mies. Ainoastaan minun kanssani hän on ankeuttaja. Ja siis suhteessa on ollut muitakin ongelmia, käymme terapeutilla ja hän sanoo olevansa valmis tekemään kaikkensa suhteen säilyttämiseksi. Silti kaikki minun ajatukset, ideat ja toiveet tuntuvat olevan hänelle rasittavaa myrkyn juontia. Parasta olisi, jos olisin tahdoton nukke, tai ainakin siltä minusta tuntuu.

Narsistikin on usein hurmaava muiden kuin oman perheen parissa. 

Vierailija
456/456 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopeta ehdottaminen ja jätä mies rauhaan.

Tai ennemminkin, älä kysy lupaa vaan nosta vaan sitä makuuhuoneen lämpötilaa jne. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kaksi