Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä, kun puoliso sanoo kaikkeen ei?

Vierailija
06.05.2021 |

Toivoisin kokemuksia tai rakentavia kommentteja. Viime vuodet puolisoni kanssa ovat olleet yhtä kiviseen vetämistä, hänellä on toki oma työ, omat harrastukset ja oma elämä kuten minullakin mutta yhteiset asiat käyvät yhä vähemmälle. Olen huomannut, että hän sanoo ei käytännössä kaikkiin ehdotuksiini ja tunnen kutistuvani yhä pienemmäksi ja mitättömämmäksi kodissani. Kyseessä siis lähinnä arkiset asiat, astiastot, siivoukset, loman vietto, makuuhuoneen lämpötila. Kaikki ehdotukseni ovat epämiellyttäviä ja vääriä, jos alan puolustautumaan niin hän lopettaa väittelyn jollakin järkevällä faktalla, mitä etsii netistä. Tyyliin: ei sulla voi olla kylmä, koska Googlen mukaan makuuhuoneen optimilämpötila on 18 astetta eikä mullakaan ole yhtään kylmä. En tiedä, miten asian voisi edes ottaa puheeksi. Omasta mielestään hän on hyvin mukava ja joustava puoliso, eikä ymmärrä yhtään mistä puhun.

Kommentit (456)

Vierailija
1/456 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ehdotat jotain ni aloitat: Eihän sinulla ole mitään sitä vastaan että...... .....

Vierailija
2/456 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käske sen sian jättää sinut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/456 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo hankala tilanne ja voi kertoa monenlaisista ongelmista suhteessanne. Voi olla että tunnesiteenne on miehen puolelta kylmentynyt ja siksi hän alkaa olla välinpitämätön tarpeitasi ja toiveitasi kohtaan.

Mutta itse lähtisin vielä testaamaan että miten hän reagoi jos yrität selkeästi aina alustaa pyyntösi niin että kerrot miltä sinusta tuntuu. Ei siis että "täällä on kylmä" vaan "minua viluttaa ja tämä lämpötila tuntuu minusta kylmältä". Eli siis lähestyt asioita sen kautta mitä tuntemuksia ne sinussa aiheittavat eikä minään yleisenä totuutena siitä miten asiat ovat.

Mutta jos tämä ei johda mihinkään niin kyllä se kertoo aika huonoa siitä millaiset tulevaisuuden ennusteet suhteellanne on.

Vierailija
4/456 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloita kysymällä, sanot varmasti ei mutta....

Vierailija
5/456 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaapa raskaalta ihmiseltä. 

Vierailija
6/456 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsit sielle puolisolle netistä jonkun yhtä pätevän vastaväitteen tyyliin

https://www.is.fi/terveys/art-2000000972704.html

Ja sen jälkeen sanot, että nyt kun tiedetään faktat molempien kannalta, niin voidaanko keskustella miten asia hoidetaan meillä?

Vierailija
7/456 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin kuulostaakin tuossa, mutta tämä tulee esiin lähinnä minun kanssani arjessa ja ehkä jossain työ- ym jutuissa, mutta vain silloin kun hänet ajetaan tosi ahtaalle. Jos tapaisit hänet jossain, niin luultavasti ajattelisit että onpa siinä hauska ja charmikas mies. Ainoastaan minun kanssani hän on ”ankeuttaja”. Ja siis suhteessa on ollut muitakin ongelmia, käymme terapeutilla ja hän sanoo olevansa valmis tekemään kaikkensa suhteen säilyttämiseksi. Silti kaikki minun ajatukset, ideat ja toiveet tuntuvat olevan hänelle rasittavaa myrkyn juontia. Parasta olisi, jos olisin tahdoton nukke, tai ainakin siltä minusta tuntuu.

Vierailija
8/456 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa? Kuuletko sinä tekstin? Jotkin huumeet aiheuttavat tuollaisia vakavia harha-aistimuksia.

Vierailija
9/456 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun vonkaa seuraavan kerran sanot ei.

Vierailija
10/456 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun vonkaa seuraavan kerran sanot ei.

Sitten mies voikin lähteä thaihierontaan. Sieltä voi saada happy endingin :)

Vierailija
11/456 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ei ole tasapuolinen suhde ja mies ei arvosta sinua. Lähde suhteesta ja etsi parempi mies, joka ottaa sinunkin mielipiteet ja tunteet huomioon.

Vierailija
12/456 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makuuhuoneen optimilämpötila tosiaan on 18C. Mikäli sinulla on kylmä niin kannattaa hommata paksumpi peitto, sillä raikas ilma takaa paremman unenlaadun. Tunkkaisessa ilmassa uni ei ole yhtä syvää ja palauttavaa.

Vierailija
13/456 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpäs moni oletti että puoliso on mies. 

Oletko varma ettei puoliso ole oikeassa jos kerran hän lopettaa väittelyn järkifaktalla? 

Vierailija
14/456 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita tonttu pois. Kiukutelkoon sitten keskenään.

Vierailija
15/456 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko varma ettei puoliso ole oikeassa jos kerran hän lopettaa väittelyn järkifaktalla? 

Naiset ovat yleensä herkempiä palelemaan kuin miehet.

Vierailija
16/456 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etsit sielle puolisolle netistä jonkun yhtä pätevän vastaväitteen tyyliin

https://www.is.fi/terveys/art-2000000972704.html

Ja sen jälkeen sanot, että nyt kun tiedetään faktat molempien kannalta, niin voidaanko keskustella miten asia hoidetaan meillä?

25 astetta sisällä, sinnehän paistuu!

Vierailija
17/456 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Makuuhuoneen optimilämpötila tosiaan on 18C. Mikäli sinulla on kylmä niin kannattaa hommata paksumpi peitto, sillä raikas ilma takaa paremman unenlaadun. Tunkkaisessa ilmassa uni ei ole yhtä syvää ja palauttavaa.

Matalampi lämpötila ei ole sama kuin raikkaus. Kyllä kylmäkin tila voi olla tunkkainen. Älä sekoita käsitteitä.

Vierailija
18/456 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinä puolisoltasi mitään kyselet sen kun teet niinkuin itse haluat?

Vierailija
19/456 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex muuttui jossain vaiheessa sellaiseksi, että kaikki oli ei. Kyllä tuota ei:n sanomista kuulin alusta asti, mutta se muuttui jatkuvaksi eikä oikeastaan ollut edes mitään selitystä tai selitys oli en halua. Kaikkea muutakin hankalaa suhteeseen tuli ja en jaksanut enää moista taakkaa.

Nykyisin periaatteeni on, että rakkaalle ei sanota ei. Siitä syystä nykyisen miesystäväni kanssa olen joutunut ottamaan etäisyyttä. Tajusin ettei kyseessä ole rakkaus ja kyllä hän sitten myönsikin, kun perustelin tuolla ei:n sanomisella. Mikään rakkaussuhde ei ole, jos kaikki tapahtuu vain sen toisen ehdoilla. Ei kukaan halua rakkaalle vastata kieltävästi.

Vierailija
20/456 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko hän oikeassa sanoessaan että minulla (aloittaja) ei ole kylmä? Ei voi olla, koska netissä sanotaan niin? Täytyy varmaan lopettaa mokoma paleleminen. Itse asiassa lämpötilakin on Ok, ainoa mitä olen pyytänyt, on ettei ikkunan tarvisi olla talvisin auki koko yötä. Illallakin tuuletus sopii minulle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yhdeksän