Mitä tehdä, kun puoliso sanoo kaikkeen ei?
Toivoisin kokemuksia tai rakentavia kommentteja. Viime vuodet puolisoni kanssa ovat olleet yhtä kiviseen vetämistä, hänellä on toki oma työ, omat harrastukset ja oma elämä kuten minullakin mutta yhteiset asiat käyvät yhä vähemmälle. Olen huomannut, että hän sanoo ei käytännössä kaikkiin ehdotuksiini ja tunnen kutistuvani yhä pienemmäksi ja mitättömämmäksi kodissani. Kyseessä siis lähinnä arkiset asiat, astiastot, siivoukset, loman vietto, makuuhuoneen lämpötila. Kaikki ehdotukseni ovat epämiellyttäviä ja vääriä, jos alan puolustautumaan niin hän lopettaa väittelyn jollakin järkevällä faktalla, mitä etsii netistä. Tyyliin: ei sulla voi olla kylmä, koska Googlen mukaan makuuhuoneen optimilämpötila on 18 astetta eikä mullakaan ole yhtään kylmä. En tiedä, miten asian voisi edes ottaa puheeksi. Omasta mielestään hän on hyvin mukava ja joustava puoliso, eikä ymmärrä yhtään mistä puhun.
Kommentit (456)
Kantsii hommata saksaa puhuva nainen! Nein nein nein! ( Nain nain nain..) :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylläpäs moni oletti että puoliso on mies.
Oletko varma ettei puoliso ole oikeassa jos kerran hän lopettaa väittelyn järkifaktalla?
Onko hän oikeassa sanoessaan että minulla (aloittaja) ei ole kylmä? Ei voi olla, koska netissä sanotaan niin? Täytyy varmaan lopettaa mokoma paleleminen. Itse asiassa lämpötilakin on Ok, ainoa mitä olen pyytänyt, on ettei ikkunan tarvisi olla talvisin auki koko yötä. Illallakin tuuletus sopii minulle.
Jos makuuhuone on pieni, eikä siinä ole tuloima-aukkoja tai venttiileitä illan tuuletuksen hyöty on syöty hyvin nopeasti. Ikkuna kannattaa pitää auki koko yön, mutta hyvä talvikäyttöön tarkoitettu untuvapeitto auttaa nukkumaan lämpimästi. Kasvojen alueen olisi hyvä olla viileää ilmaa vasten. Puolisosi on tässä asiassa täysin oikeassa.
Ihmiset eivät ole mitään keskiarvoa noudattavia robotteja. Moni ihminen ihan oikesti tykkää asioista jotka eivät ole keskimääräisen käsityksen mukaan parhaita.
Sen takia asiaan ainoa molempia tyydyttävä ratkaisu on ostaa hyvää peitto, sillä huoneilman kuumuus häiritsee vääjäämättä toista osapuolta, pahimmillaan vaaranten hänen terveytensä. Asian voi ratkaista tyydyttävästi ostamalla erinomaisen peiton, joka nostaa aloittajan kehonlämpötilan sellaiselle tasolle, että ei tarvitse palella. Myös verkkovirtaan kytkettäviä sähköpeittoja on saatavilla.
Tyydyttävin ratkaisu mulle olisi tuossa vaiheessa se että muuttaisin toiseen makuuhuoneeseen nukkumaan (olettaen että kodissa on ylimääräinen huone). Sitten saa puoliso nukkua vaikka pakastimessa, ei enää häiritse yhtään.
Tosin tuossa suhteessa en vaivautuisi. Vaikuttaa että suhde vetelee viimeisiään, sanoi mies mitä hyvänsä. Jos mikään ei kiinnosta ja vaimolle jankataan aina vastaan, rakkaus on kyllä kuollut ja ainoa mikä oikeasti herättäisi miettimään olisi se että yks päivä se vaimo on häipynyt ja pöydällä on tulostettu eroanomus, heippalappu ja avaimet. Sitten mies on vapaa tekemään mitä haluaa.
Onko teillä lapsia? Tuossa on riski, että saat lapsiakin jotka sanoo sulle usein Ei.
Käännä kaikki lauseet negaatiomuotoon niin puolison ei tarkoittaakin silloin kyllä.
Olen nainen ja just tuollainen puoliso. Ei sanon siksi, ettei mua kiinnosta mennä esim. ravintolaan miehen kanssa. Tunteita ei juuri ole häntä kohtaan. Joten mieluummin teen asiat ilman häntä kuin hänen kanssaan. En toistaiseksi jaksa erota, kun on lapset. On niin paljon omia juttuja harrastuksia, etten hänen kanssaan juuri tarvitsekaan viettää aikaa.
"astiastot, siivoukset, loman vietto, makuuhuoneen lämpötila"
Fiksu mies, jos puolisolla ei ole muuta ajateltavaa niin toivottavasti lähtee ja saa paremman elämän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinä puolisoltasi mitään kyselet sen kun teet niinkuin itse haluat?
Mutta on aika nuivaa olla parisuhteessa, jossa täytyy esim. tehdä kesälomamatkat yksin ja viettää kaikki viikonloput yksin. Minulla oli sellainen mies. Olin todella, todella yksinäinen ja kyllästynyt. Sitten aloin pikku hiljaa ottamaan uusia harrastuksia ja tapasin mielenkiintoisia ihmisiä. Aloinkin käymään ulkona viikonloppuisin, mistä mies suuttui. Siihen lopetin meidän suhteemme. Tapasin nykyisen mieheni ja nyt olemme onnellisia. Nytkin on kesäksi jo monenlaisia ihania suunnitelmia, joiden toteutumista odottaessa jaksaa tehdä töitä ja pyörittää arkea.
Tämä. Monesti näissä ketjuissa kehutetaan ap:ta tekemään kaikki ilman miestä. Mutta onko hän lähtenyt parisuhteeseen saadakseen "kämppiksen" ja miehen, jonka kanssa ei ole mitään yhteistä? Tärkeämpää on miettiä, mitä haluaa parisuhteelta.
Onko ap:n puoliso siis Jussi Halla-aho? Otsikosta päättelin.
Minusta tuo on alistava suhde. "Tunnen kutistuvani pieneksi ja mitättömäksi" ja "kaikki mitä teen on väärin". Minulla oli tuollainen suhde ja se tuntui yhä pahemmalta, ja mies oli yhä arvostelevampi ja määräävämpi. Oli lapsi niin ajattelin että on kestettävä. Kunnes en enää kestänyt ja erosin. Oli kuin olisi kivi pudonnut rinnaltani, tai että olisin ollut köydellä sidottu tiukasti pakettiin vangiksi, ja nyt se köysi otettiin pois ja alkoi veri kiertää. Minkään parisuhteen ei pitäisi olla sellaista. Todellakin yksin on parempi kuin huonossa suhteessa.
Minun mieheni on tällainen koskien kaikkia hankintoja. Jos katsotaan vaikka uusia keittiön tuoleja, niin kaikki minun ehdotukseni ovat lähtökohtaisesti ei ja saman tien alkaa järkiperustelu, miksi ehdotukseni ei käy. Näitä samoja hullutuksia kuitenkin näen muiden kodeissa. Olen myös nostanut pöydälle tätä, että käytännössä jos hänen oma ehdotus ei sovi minulle, tai ehdotan jotain muuta vaihtoehtoa, niin hän syyttää minua hankalaksi ja että miten kaikki pitää tehdä kuten minä haluan. Asunnossa ei kuitenkaan käytännössä ole minun haluamiani asioita ollenkaan. Nyt on uudet pihakalusteet etsinnässä ja olen päättänyt, että kerrankin minä valitsen mieleiseni, eikä ne ole Tokmannilta.Aion siis myös maksaa ko. kalusteet.
Osaksi ongelma on siis myös aivan erilainen maku. Mieheni on sellainen tosi köytännöllinen, minä taas haluaisin että olisi kaunista.
Kysy:
Kiinnostaako sinua jatkaa enää yhdessä?
Vierailija kirjoitti:
Makuuhuoneen optimilämpötila tosiaan on 18C. Mikäli sinulla on kylmä niin kannattaa hommata paksumpi peitto, sillä raikas ilma takaa paremman unenlaadun. Tunkkaisessa ilmassa uni ei ole yhtä syvää ja palauttavaa.
Oon kyllä niin samaa mieltä. Pystyn nukkumaan vain viileässä. Jos puoliso änkyttäisi että on kylmä niin yhteiselo ei voisi jatkua, ainakaan samassa makuuhuoneessa
Kysy Päivi Räsäsen mieheltä vai oletko se Ap juuri sinä?
Sanoma pahoittelee ihmisten pelkotilojen lisäämistään.
Kysyt miehen kuulle kaveria mukaan. Teet asioita kysymättä. Menet ja teet
Vierailija kirjoitti:
Ala laulaan sille vilkkumaan: "mä sanon viimeisen sanan ja se on ei" biisiä joka kerta
:D :D Luulis tehoavan... :D
Sano sille, että sinäpä olet aina niin ihanan positiivinen. Voi, että siksi rakastankin sinua. Harva nainen on niin onnellinen, kuin minä ja uskon, että moni on minulle sinusta kateellinen.
Ala hehkuttaa puolileikilläsi näin. Mun mörökölli uskoi kaiken kehumisen ja muuttui ihan silmissä. Alkoi tosissaan yrittää muuttua ihanaksi ja onnistuikin siinä.
Ennemmin porkkanaa, kuin keppiä.
Miehet ovat aika vähään tyytväisiä ja heidät on helppo tehdä onnellisiksi.
Onnelliset miehet ovat puolisoilleenkin mukavia.
Näin se vaan on.
Käyttäjä7437 kirjoitti:
Sano sille, että sinäpä olet aina niin ihanan positiivinen. Voi, että siksi rakastankin sinua. Harva nainen on niin onnellinen, kuin minä ja uskon, että moni on minulle sinusta kateellinen.
Ala hehkuttaa puolileikilläsi näin. Mun mörökölli uskoi kaiken kehumisen ja muuttui ihan silmissä. Alkoi tosissaan yrittää muuttua ihanaksi ja onnistuikin siinä.
Ennemmin porkkanaa, kuin keppiä.
Miehet ovat aika vähään tyytväisiä ja heidät on helppo tehdä onnellisiksi.
Onnelliset miehet ovat puolisoilleenkin mukavia.
Näin se vaan on.
Siis syyllistätkö huonosta kohtelusta ap:ta??
Että huono puoliso saa olla tuollainen jos on onneton. Kaikkea kukkua sitä onkin.
Miehet on täydellisiä ja miehiä pitää totella.
Kuulostaa mun exältä, mä ratkaisin asian hakemalla avioeroa.