Miten sanoa naiselle suht tuoreessa suhteessa, että en halua viestitellä koko aikaa?
Ollaan oltu yhdessä puoli vuotta. En haluaisi viestitellä kuin max kerran päivässä, mutta viestejä tulee koko ajan. Monet sellaisia, joihin pitäisi ottaa kantaa tyyliin "kyllä kulta, olit oikeassa ja Salla ja Oona oli väärässä". En jaksaisi vastailla koko aikaa tällaisiin kun muutenkin asiat stressaa ja itsekin joudun koko ajan sietämään jatkuvaa paskaa ja vedätystä muilta ihmisiltä, mutta en valita siitä mihinkään.
Kommentit (139)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun seuraavan kerran tapaatte ja on sopiva hetki, niin avaat suusi ja sanot, että sinun mielestäsi viestintää voisi vähentää. Et jaksa eikä ole sinun tyylistäsi viestitellä pitkin päivää. Ehdotat, että viestittelette jatkossa vähemmän.
Tämä on sen tyyppinen nainen, joka menettää hermonsa tuosta hyvästä. Arvioisin, että eka tulee surulliseksi ja on surullinen viikonlopun kun on mun luona, ja sitten jatkossa alkaa syyttelemään minua.
Onko hän sitten sinulle oikeanlainen nainen? Mieti tällaista elämää hänen kanssaan 10 v, 20v tai 50 v eteenpäin. Jaksatko?
Ehkä parempi jos eroatte. Seurustele sä jonkun kanssa joka ei halua pitää yhteyttä. Muijalle löytyy kyllä mies joka ilahtuu hänen viesteistä.
Itse olen vastaavassa tilanteessa sanonut vain, etten ole mikään "somepersoona". Joillain ihmisillä on joku harhainen käsitys, että jos on jossain somessa tai pikaviestimessä, olisi aina aikaa ja kiinnostusta vastailla viesteihin, jopa töissä tai kun tapaa jotakuta. Minusta on todella epäkohteliasta sopia tapaaminen ja sitten olla naama kiinni puhelimessa kun vihdoin tavataan pitkästä aikaa. Puhelinnarkomania on puistattavaa. Ja töissä nyt yksinkertaisesti suurin osa on tekemässä töitä eikä viestittele henk koht juttuja.
Vastaa oman rytmisi mukaan. Eikä jokaiseen viestiin tarvitse vastata.
Jos naiselle ei käy tämä niin se on hänen ongelmansa sitten.
Minä tulisin hulluksi jos koko ajan pitäisi vastata. Pitää tehdä töitä ja välillä on muitakin juttuja.
Vierailija kirjoitti:
Tuo on vaikea. Olen nainen ja mulla on ystävätär, joka painostaa mua messengeriin ja muutenkin postaa facebookkiin useita postauksia joka päivä, myös oman naamansa kuvan lähes joka päivä. Koen hänet ahdistavaksi. Onko jollakulla ideoita, miten ilmaista kantansa toista loukkaamatta? Olen sanonut vain, että en halua olla somessa koko aikaa, haluan aikaa omien ajatusteni kanssa.
Ystävättäresi taitaa olla hattarapää eikä taida hänellä olla parempaa tekemistä. Onko tällaisia ihmisiä oikeasti olemassa? Jos olisi minun frendi, lemppaisin hänet.
Miksi et vain lopeta vastaamasta. Kaikki vastaukset ja huomio ovat palkintoja. Jätä huomiotta, se tehoaa. Vastaat vaan kerran päivässä, jos sitäkään. Ei tarvitse mitään selittää.
Itse en kyllä myöskään jaksa sitä jatkuvaa viestitulvaa. Tuoreehko miesystävä myös viestailee kanssa kaikkea aivan turhanpäiväistä, tyyliin: makaan sängyllä. Mitä ihmettä minä esim. Töissä sillä tiedolla teen? Olen sanonut aivan suoraan asiasta monta kertaa mut muistaa ehkä puol päivää ja sit sama meno jatkuu.
Sopikaa, että soitatte (kerran) klo johonkin aikaa päivästä viestittelyn sijaan, sillä pomo on kieltänyt viestittelyn /somen käytön työpäivän aikana.
Mulla on läheinen, joka viestittelee koko ajan, voi tulla hyvinkin parikymmentä putkeen. Olen mykistänyt hänet eli viestit eivät mitenkään häiritse elämääni. Saatan poistaa koko rimpsun edes lukematta, koska viestit ovat tyhjänpäiväisiä koskien etupäässä hänen naisystäväänsä, jota en ole edes tavannut.
AP pimpinkiilto silmissä tietenki vastailee ja myötäilee.
Kyllä oli elämä ja parisuhteet helpompia ennen kännyköitä. Ei silloin pystytty olemaan yhteydessä toiseen pitkin päivää, eivätkä parisuhteet silloin tainneet olla yhtään onnettomampia. Luulen, että olivat kyllä vähemmän neuroottisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on vaikea. Olen nainen ja mulla on ystävätär, joka painostaa mua messengeriin ja muutenkin postaa facebookkiin useita postauksia joka päivä, myös oman naamansa kuvan lähes joka päivä. Koen hänet ahdistavaksi. Onko jollakulla ideoita, miten ilmaista kantansa toista loukkaamatta? Olen sanonut vain, että en halua olla somessa koko aikaa, haluan aikaa omien ajatusteni kanssa.
Minulla on samanlainen, kun hyväksyin fb-ystäväksi uuden työkaverin. Vastaan hänen msg-viesteihinsä sitten, kun siltä tuntuu. En silloin, kun ne tulevat, en vaikka lukisin ne silloin. Vasta sitten kun on itselleni sopiva hetki. FB-päivityksillähän ei ole mitään merkitystä, en minä niitä edes näe ennen kuin sitten, kun muutenkin selaan Facea.
Pidän messengeriä pois päältä tämän ystävättären takia ja mulla on vanhanaikainen kännykkä. Sinne sitten piippaa välillä viestiä: "Laitoin mesessä viestiä". Mun ttsuusta pääsee usein tällöin kirosana. Parisuhteessa oleva, mielenterveysongelmista kärsivä ihminen, joka jotenkin kokee, että mun pitäisi olla häntä varten 24/7. Kännykkäkin on välillä äänettömällä tämän naisen takia, mutta eihän sitä voi aina pitää äänettömällä. Viestin mesessä kuitenkin vähintään kerran päivässä ja mua painostetaan tiiviimpään viestittelyyn. Olen sanonut, etten halua olla somessa koko ajan ja tarvitsen aikaa omien ajatusteni kanssa, mutta se usein tuppaa häneltä unohtumaan. Ollaan oltu ystäviä kohta 30 vuotta.
Asuuko pääkaupunkiseudulla ja alkaako etunimi kirjaimella S? Kuulostaa tutulta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ystävättäresi taitaa olla hattarapää eikä taida hänellä olla parempaa tekemistä. Onko tällaisia ihmisiä oikeasti olemassa? Jos olisi minun frendi, lemppaisin hänet.
On olemassa, kärsii kyllä mt-ongelmista ja näköjään haluaa paljon huomiota. Ollaan oltu ystäviä kauan ennen some-aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä juttelin panon kanssa kerran päivässä, joskus kerta viikkoon. Ole rehellinen itsellesi sekä tuolle nykyiselle, mitä haluat tuolta naiselta ja etsi samanlainen.
Sinä = nainen, jonka mielestä Oikeassa Parisuhteessa kuuluu viettää erillään ollessa aika viestejä naputellen
Pano! Mä en tosta syystä mene viralliseen suhteeseen, koska viihdyn enimmäkseen yksin. Seksi on kivaa, sen sijaan turinointi ja lääppiminem ei.
Siis näytät teoilla ettet jaksa viestitellä. Et viestittele.
Miltä teistä tuntuisi jos joku ei yht äkkiä vastaisikaan enää viesteihisi?
Varsinkin jos olisit kyseiseen henkilöön ihastunut tms.? Tämä oletettu tilanne siis ihan oikeassa elämässä - ei palstamamman trollimaailmassa.
Että kannattaa ihan keskustella aiheesta, jos siis haluat vielä suhdetta jatkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on samanlainen, kun hyväksyin fb-ystäväksi uuden työkaverin. Vastaan hänen msg-viesteihinsä sitten, kun siltä tuntuu. En silloin, kun ne tulevat, en vaikka lukisin ne silloin. Vasta sitten kun on itselleni sopiva hetki. FB-päivityksillähän ei ole mitään merkitystä, en minä niitä edes näe ennen kuin sitten, kun muutenkin selaan Facea.
Pidän messengeriä pois päältä tämän ystävättären takia ja mulla on vanhanaikainen kännykkä. Sinne sitten piippaa välillä viestiä: "Laitoin mesessä viestiä". Mun ttsuusta pääsee usein tällöin kirosana. Parisuhteessa oleva, mielenterveysongelmista kärsivä ihminen, joka jotenkin kokee, että mun pitäisi olla häntä varten 24/7. Kännykkäkin on välillä äänettömällä tämän naisen takia, mutta eihän sitä voi aina pitää äänettömällä. Viestin mesessä kuitenkin vähintään kerran päivässä ja mua painostetaan tiiviimpään viestittelyyn. Olen sanonut, etten halua olla somessa koko ajan ja tarvitsen aikaa omien ajatusteni kanssa, mutta se usein tuppaa häneltä unohtumaan. Ollaan oltu ystäviä kohta 30 vuotta.
Asuuko pääkaupunkiseudulla ja alkaako etunimi kirjaimella S? Kuulostaa tutulta.
Ei asu ja eri kirjaimella alkaa nimi, mutten kehtaa kertoa enempää. Täällä puran tuntojani anonyyminä.
En ymmärrä, miksi edes jatkaa suhdetta, jos kommunikointitavat ovat noin erilaiset. Ap on huono kommunikoimaan, jos ei osaa edes sanoittaa ajatuksiaan. Toisille ei tuo tule riittämään, mutta myös kaksi huonoa kommunikoijaa ajautuu vaikeuksiin. Nämä ovat niitä, jotka olettavat muiden olevan samanlaisia ja pitävät mykkäkoulua, kun asiat eivät menneetkään oman mielen mukaan.
Kommunikointi on avainasia parisuhteessa.
Tämäpä se. Olisi pitänyt heti ekoilla treffeillä kertoa aggressiiviseen sävyyn, että inhoaa viestittelyä. Näin teki minun treffimies.