Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten sanoa naiselle suht tuoreessa suhteessa, että en halua viestitellä koko aikaa?

Vierailija
06.05.2021 |

Ollaan oltu yhdessä puoli vuotta. En haluaisi viestitellä kuin max kerran päivässä, mutta viestejä tulee koko ajan. Monet sellaisia, joihin pitäisi ottaa kantaa tyyliin "kyllä kulta, olit oikeassa ja Salla ja Oona oli väärässä". En jaksaisi vastailla koko aikaa tällaisiin kun muutenkin asiat stressaa ja itsekin joudun koko ajan sietämään jatkuvaa paskaa ja vedätystä muilta ihmisiltä, mutta en valita siitä mihinkään.

Kommentit (139)

Vierailija
81/139 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä juttelin panon kanssa kerran päivässä, joskus kerta viikkoon. Ole rehellinen itsellesi sekä tuolle nykyiselle, mitä haluat tuolta naiselta ja etsi samanlainen.

Sinä = nainen, jonka mielestä Oikeassa Parisuhteessa kuuluu viettää erillään ollessa aika viestejä naputellen

En ole tuo edellinen mutta kyllä minustakin tuollainen suhde, jossa tapaamisten välillä viestitellään hyvin niukasti, kuulostaa lähinnä joltain fwb-suhteelta. Enkä todellakaan tarkoita että koko ajan pitäisi viestejä näpytellä, mutta joku kerta päivässä on kyllä todella vähän. No, ehkä meillä on vaan erilainen käsitys parisuhteesta.

Meillä on varmaan erilainen käsitys parisuhteesta. Minun parisuhteeni, jossa viestejä ei näpytelty edes päivittäin vaan soiteltiin iltaisin ja viestiteltiin vain, jos oli joku ilmoitusluontoinen asia (tyyliin "en ehtinyt sovittuun junaan, tulenkin vasta seuraavalla") on edennyt avoliitoksi, jossa on paljon läheisyyttä, paljon puhumista, paljon rakkautta ja paljon yhteistä tekemistä.

Te sitten varmaan tapasitte suhteen alun tutustumisvaiheessa aika usein? Nimittäin tuollaisella yhteydenpitotyylillä toista ei kyllä millään opi tuntemaan. Jokainen on tietysti erilainen mutta minulle se yhteydenpito tuo läheisyyden tunteen silloinkin kun ei olla fyysisesti yhdessä.

Vietimme yhdessä viikonloput lähes alusta alkaen, samoin lomat.

Minusta ihmisen oppii tuntemaan paremmin puhumalla hänen kanssaan päivittäin puhelimella kuin viestittelemällä tyhjänpäiväisyyksiä.

Vierailija
82/139 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miesystävä sanoi suurinpiirtein seuraavasti: Anteeksi kun en jaksa aina viestitellä tai vastailla, olen stressaantunut ja kiireinen arkipäivisin. Olisi kivempi jos jutellaan silloin kun nähdään kasvokkain niin pystyy paremmin keskittymään. 

Vastasin että ok. Ollaan vieläkin yhdessä ja molemmille sopiva viestittelytahti ja tapa tuntuu löytyneen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/139 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ota puheeksi tietoisena siitä, että suhde loppuu. Suhteiden idea on se, että ne antavat ihmiselle enemmän kuin ottavat ja että ihmissuhteessa olisi myös joku lisäarvo verrattuna yksin olemiselle. Voi olla, että naisellesi vähäinen kontakti tarkoittaa sitä, että suhteenne ei ole jatkamisen arvoinen. Lisäksi naisilla on usein tunne siitä, että seksi kuuluu läheisiin ihmissuhteisiin ja läheisen ihmissuhteen tunnistaa vietetyn yhteisen ajan määrästä ja/tai kommunikaation määrästä. 

Eli noilla riskeillä reippaasti vaan kattia pöydälle.

Tämä.

Jos minulle sanoisi suoraan tai edes vihjaisi etteivät viestini ole toivottuja, antaisin miehen vastedes tehdä itse KAIKKI keskustelunaloitukset. En ehdottaisi itse edes tapaamisia, en mitään. Ja jos mies laittaisi viestiä, vastaisin mahdollisimman lyhyesti ja enkä vahingossakaan kysyisi mitään. Kyllä kerrasta tulisi selväksi ettei juttelu kanssani nappaa. Ihan sama vaikka koko suhde menisi siinä sitten. Ja kyllähän se menisikin - mikä suhde sellainen on, jossa ollaan hädin tuskin yhteydessä?

Tuolla kiukuttelulla kaikki suhteesi tulevat olemaan lyhytaikaisia tai mies luo itselleen rinnakkaiselämän.

Minkä tasoisista asioista sulle voi yleensä puhua, jos suutut jo pikkuasioista?

Ja aloittaja hyppää kännykän kanssa vastailemaan, milloin morsian sattuu viestittelemään, eli liian usein. Siinä mennään viestittelijän ehdoilla. Ennustaa saman jatkuvan muissakin asioissa ja yhteyksissä.

Kannattaa pitää silmällä tuollaista tekstittelijää. Voipi olla hankala tapaus.

Vierailija
84/139 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kiinnostavaa löytää tämä täältä. Ja kuulla kuinka paljon paskaa ja vedätystä elämässäsi onkaan.

T. Aloituksen nainen

Vierailija
85/139 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

rehellisesti sanoo, että et halua viestejä kun muutenkin tapaatte. ite oon tehnyt kaikille tutuille selväksi, et töihin ei soitella kuin äärimmäises hädäs(saa soittaa jos oikea hätä niin autan muuten ei) eli en halua turhia viestejä tai huumorikuvia, kun pitää puhua työpuheluita.

tutut suhtautunu tähän hyvin.

läheisriippuvuus ja muut mt ongelmat voi näyttäytyä just tollasena viestittämisenä.

Vierailija
86/139 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun miesystävä sanoi suurinpiirtein seuraavasti: Anteeksi kun en jaksa aina viestitellä tai vastailla, olen stressaantunut ja kiireinen arkipäivisin. Olisi kivempi jos jutellaan silloin kun nähdään kasvokkain niin pystyy paremmin keskittymään. 

Vastasin että ok. Ollaan vieläkin yhdessä ja molemmille sopiva viestittelytahti ja tapa tuntuu löytyneen.

Tämä hyvä. Jos haluat kommunikoida päivittäin niin sano vaikka, että soitat klo 20 ja palaat asiaan.

Vierailija
87/139 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin oli mies joka viesti kerran viikossa lyhyesti. Ei muuttunut tilanne kun valitin asiasta. Hankin sitten virkeämmän tyypin tilalle ja jätin miehen viestimään samaan harvaan tapaansa kunnes tajusi, että taitaa olla jo eri tyyppi vierellä.

Vierailija
88/139 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minullakin oli mies joka viesti kerran viikossa lyhyesti. Ei muuttunut tilanne kun valitin asiasta. Hankin sitten virkeämmän tyypin tilalle ja jätin miehen viestimään samaan harvaan tapaansa kunnes tajusi, että taitaa olla jo eri tyyppi vierellä.

Olitte siis viestikavereita ilman lähiseukkaamista.

Vierailija
89/139 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan kiinnostavaa löytää tämä täältä. Ja kuulla kuinka paljon paskaa ja vedätystä elämässäsi onkaan.

T. Aloituksen nainen

Oletko ihan terve?

Vierailija
90/139 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän sitä oikeasti rakkaalle ihmiselle haluaa viestittää useammin, kuin max kerran päivässä. Mikset soita hänelle, jos viestittely ei nappaa?

Siis täh? Minä ainakin teen kaikenlaista itselleni mieluisaa ja vietän keskittynyttä aikaa lasteni kanssa niinä aikoina, jolloin en tapaile miesystävääni.  Usein saatan illalla vasta laittaa hyvänyöntoivotuksen ja virtuaalipusun. Ja miesystäväni on minulle oikeasti rakas. Roikun läppärillä ja puhelimessa koko työaikani, en todella halua jatkaa sitä töiden jälkeen. Ei kaikille alituinen viestittely ole tärkeää. 

Niin no, teille tuollainen kommunikaatio on toimiva ja sopii molemmille. Tässä ap:n tapauksessa ei ole ja luulen, että ap:n naisystävä on jostain epävarma (ap:n tunteista häntä kohtaan), kun pitää niin paljon viestittää... Onko ap oikeasti täysin kiinnostunut naisesta, rakastunut ja haluaisi edetä suhteessa esimerkiksi muuttamalla yhteen tms.?

En yhtään ihmettele jos on epävarma kun toisesta aistii, ettei yhteydenpito voisi vähempää kiinnostaa. Kyllä kumppanin asioista olettaisi olevan kiinnostunut, mutta aloittaja ei tekstinsä perusteella vaikuta olevan. Suhde tuskin tulee kovin kauaa kestämään jos se on jo alussa tuossa jamassa.

Onko aloittajalla ehkä vielä kiinnostavampi tyyppi hakusessa ja tämä nainen on nyt kuvioissa paremman puutteessa?

Vierailija
91/139 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mullakin oli jonkin aikaa suhde tällaisen "en tykkää viestitellä"-miehen kanssa. Sanoi asian ihan suoraan ja minä sitten sopeuduin hänen viestittelytahtiinsa. Koko ajan oli kuitenkin tunne että viesteilee jonkun muun naisen kanssa yhtä aikaa, tai ehkä useammankin naisen. Eipä kovin montaa kuukautta kestänyt se suhde kun mies pisti poikki, ilmeisesti joku toinen kaveri vei voiton. En yllättynyt mutta sattui aivan hemmetisti.

Vierailija
92/139 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä tarttui silmään tämä: "itsekin joudun koko ajan sietämään jatkuvaa paskaa ja vedätystä muilta ihmisiltä, mutta en valita siitä mihinkään."

Sinä siis uhriudut vaikenemalla kaikista huolista ja vääryyksistä, ja odotat sitä samaa toiselta. Melko kohtuutonta.

Mitäpä jos kuuntelun lisäksi avaisit joskus omankin arkkusi ja jakaisit huolesi? Saattaisit yllättyä siitä, miten paljon "valittaminen" helpottaa oloa ja lähentää toisen kanssa, kun se on vastavuoroista. Voisi viestiminenkin tuntua mukavalta ja palkitsevalta, eikä vastentahtoiselta pakkopullalta.

Vierailija
93/139 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, jos otat asian puheeksi, niin sitten saat olla ilman pil lua kun naiselle tuli pahamieli. Vaihda naista!

Vierailija
94/139 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

VierailijVierailisia kirjoitti:

Kun seuraavan kerran tapaatte ja on sopiva hetki, niin avaat suusi ja sanot, että sinun mielestäsi viestintää voisi vähentää. Et jaksa eikä ole sinun tyylistäsi viestitellä pitkin päivää. Ehdotat, että viestittelette jatkossa vähemmän.

Tämä on sen tyyppinen nainen, joka menettää hermonsa tuosta hyvästä. Arvioisin, että eka tulee surulliseksi ja on surullinen viikonlopun kun on mun luona, ja sitten jatkossa alkaa syyttelemään minua.

Tuollaiselta kyllä kuulostikin jo ekas viestis.

Vierailija
95/139 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mullakin oli jonkin aikaa suhde tällaisen "en tykkää viestitellä"-miehen kanssa. Sanoi asian ihan suoraan ja minä sitten sopeuduin hänen viestittelytahtiinsa. Koko ajan oli kuitenkin tunne että viesteilee jonkun muun naisen kanssa yhtä aikaa, tai ehkä useammankin naisen. Eipä kovin montaa kuukautta kestänyt se suhde kun mies pisti poikki, ilmeisesti joku toinen kaveri vei voiton. En yllättynyt mutta sattui aivan hemmetisti.

Minkä ikäisten suhteesta tässä oli kysymys?

Vierailija
96/139 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alle kolmekymppisten. Minä meistä selvästi nuorempi osapuoli.

Vierailija
97/139 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on aika tärkeä taustatieto. Ei kannattaisi yleistää liikaa muihin parisuhteisiin asioita, jotka ovat tyypillisiä tuossa kehitysvaiheessa.

Vierailija
98/139 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa vaan yrittää sietää sillä jos sanot jotain niin turvallisempaa on herättää nukkuva karhu talviunilta. Yritä keksiä joitain tekosyitä ja välillä voit olla ihan vaan vastaamatta ja sanoa että olit lenkillä tai kaupassa jne.

Vierailija
99/139 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on aika tärkeä taustatieto. Ei kannattaisi yleistää liikaa muihin parisuhteisiin asioita, jotka ovat tyypillisiä tuossa kehitysvaiheessa.

Mitä minä nyt tässä olen yleistänyt? Kerroin oman kokemukseni, that's it. Ja mistä ihmeen kehitysvaiheesta oikein puhut? Kuitenkin oli kyse selvästi aikuisten ihmisten suhteesta, mistään teini-ikäisistä ei ollut kyse. Teineiltä minä kyllä ymmärtäisinkin tuollaisen pelleilyn, aikuisilta en.

Vierailija
100/139 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun seuraavan kerran tapaatte ja on sopiva hetki, niin avaat suusi ja sanot, että sinun mielestäsi viestintää voisi vähentää. Et jaksa eikä ole sinun tyylistäsi viestitellä pitkin päivää. Ehdotat, että viestittelette jatkossa vähemmän.

Tämä on sen tyyppinen nainen, joka menettää hermonsa tuosta hyvästä. Arvioisin, että eka tulee surulliseksi ja on surullinen viikonlopun kun on mun luona, ja sitten jatkossa alkaa syyttelemään minua.

Miksi kukaan haluaa olla tuollaisen tyypin kanssa, ettei pysty normaaliin kommunikaatioon? En kyllä jaksaisi hetkeäkään.

No monet naisethan ei ole tätä ikinä oppineet, mutta jos on lusikalla annettu, ei voi kauhalla vaatia.

t. ap

Ansaitsette toisenne 🥴