Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten sanoa naiselle suht tuoreessa suhteessa, että en halua viestitellä koko aikaa?

Vierailija
06.05.2021 |

Ollaan oltu yhdessä puoli vuotta. En haluaisi viestitellä kuin max kerran päivässä, mutta viestejä tulee koko ajan. Monet sellaisia, joihin pitäisi ottaa kantaa tyyliin "kyllä kulta, olit oikeassa ja Salla ja Oona oli väärässä". En jaksaisi vastailla koko aikaa tällaisiin kun muutenkin asiat stressaa ja itsekin joudun koko ajan sietämään jatkuvaa paskaa ja vedätystä muilta ihmisiltä, mutta en valita siitä mihinkään.

Kommentit (139)

Vierailija
121/139 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen sanonut miehille että ei ota yhteyttä. Minua ei kiinnosta käyttää päivääni näpytellen luuria ja hokea tyhjänpäiväisyyksiä.

Vierailija
122/139 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, nainen ei todennäköisesti luota sinuun ja pitää yhteyttä kytätäkseen sinua pitkin päivää. Sinä hömelö sitten mietit että miten kerrot naiselle ettet halua viestitellä koko ajan. Voi voi. Ole mies, sovi tapaaminen ja tee omia asioita siinä välissä. Ette ole naimisissa saati teillä ole yhteistä vastuuta... Ei mee kauaa kun nainen alkaa syytellä pettämisestä... Kannattaa ottaa kontrolli omaan haltuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/139 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, nainen ei todennäköisesti luota sinuun ja pitää yhteyttä kytätäkseen sinua pitkin päivää. Sinä hömelö sitten mietit että miten kerrot naiselle ettet halua viestitellä koko ajan. Voi voi. Ole mies, sovi tapaaminen ja tee omia asioita siinä välissä. Ette ole naimisissa saati teillä ole yhteistä vastuuta... Ei mee kauaa kun nainen alkaa syytellä pettämisestä... Kannattaa ottaa kontrolli omaan haltuun.

Eihän tässä suhteessa ole mitään jatkon edellytyksiä. Ap ei ole tunnetasolla mukana suhteessa. Luulee, että kyse on viestittelystä, vaikka ei jaa selvästikään missään muodossa tunteitaan tai ajatuksiaan kumppanilleen. Olisiko aleksitymiaa vai epäempaattisuutta, mutta miksi ei etsi samanlaista tunteetonta kumppania? Olisi ihan järjetöntä jatkaa.

Vierailija
124/139 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sano ettei sinua kiinnosta kuin reikä. Menee perille ja on vielä tottakin.

Olen huomannut, että juuri naiset pitävät tätä naista esineellistä puheenpartta yllä.

Vierailija
125/139 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita puhelin kiinni. Ja jos nainen ei osaa antaa siulle omaa-aikaa, nii sit kannattaa mielenterveyden vuokri erota.

Vierailija
126/139 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut lukea vastauksia joita muut on kirjoittanut, mutta ei kai nyt kukaan jaksa olla jatkuvasti kiinni toisessa luurin välityksellä. Ehkä tyttöystäväsi on hieman rajaton tai ainakin tarvitsee omiin mielipiteisiinsä vahvistusta sinulta. Voithan sanoa, että keskustellaan asiasta sitten kun nähdään, en jaksa viestitellä, vaikka oletkin tärkeä. Olen itse nainen, enkä todellakaan jaksaisi tuollaista käytöstä keneltäkään.

Vierailija
127/139 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen sanonut miehille että ei ota yhteyttä. Minua ei kiinnosta käyttää päivääni näpytellen luuria ja hokea tyhjänpäiväisyyksiä.

No se on sinun oikeus naisena, mutta miehen tulee kuunnella ja ymmärtää kaikki. En kyllä jaksa kuunnella joka juorua ja taivastelua naapureista. Sanoo vaan juujuu, niin saa hetken rauhan.

Vierailija
128/139 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kukaan voi olla niin itsekeskeinen, että kuvittelee, että sun tapahtumat, ajatukset yms kiinnostaa toista jatkuvalla syötöllä? Mun mielestä jatkuva viestitettely toiselle on huonoa käytöstä, pahimmilaan ahdistelua ja katkaisen tällaisen kyllä nopeasti. Ihan riittävä syy lopettaa kaveruus.

Vierailija
129/139 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ymmärrä tuollaista jatkuvaa viestittelyä ja soittelua. Onko tuollaisilla ihmisillä oikeasti joku läheisriippuvuusongelma tms? Ei tulisi mieleenkään tuollainen. Itse viestittelen kesken päivän miehelleni lähinnä jos on jotain oikeasti tärkeää akuuttia asiaa, joka ei voi odottaa iltaan, ja hyvin harvoin sellaista on. Tietysti joskus voin lähettää myös vain jonkun pusipusi-viestin toista ilostuttamaan, mutta yleensä keskittyminen on kyllä työpäivän aikana työssä ja muita ihmisiä tavatessa niissä muissa ihmisissä jne. T. nainen

Vierailija
130/139 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän sitä oikeasti rakkaalle ihmiselle haluaa viestittää useammin, kuin max kerran päivässä. Mikset soita hänelle, jos viestittely ei nappaa?

En kyllä tajua tätä että "rakkaalle ihmiselle" pitäisi viestitellä tuhat kertaa joka päivä. Miten ihmeessä ihmiset selvisivät ennen kännykkää? Mielestäni jatkuva viestittely on itsekeskeistä ja suorastaan terrorisoivaa.

Vierailija
131/139 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nuihin kaikkiin kannata vastata heti tai ollenkaan tai ottaa kantaa. Älä ala likasangoksi tai liikaa olkapääksi. Vastaa vaikka joka toiseen. Tai vain "hmm". Vähenee tällä tavoin.

Vierailija
132/139 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies aluksi pommitti ihan pitkin päivää. Vastasin vain aina välillä. Hän pahoitti mielensä, minä vastaavasti vähän kiihdyin, että mitä hän haluaa minua kontrolloida kaiken aikaa. Seuraavaksi en vastannut mitään kahteen päivään.

Hän sitä vähän aikaa nieleskeli, ja sanoi sitten, että vastaa ihan silloin kuin haluat, eihän haittaa jos hän silti laittaa asioita sitä mukaa kun tulee mieleen.

Joten pääsimme sopuun että hän viesteilee pitkin päivää mutta minä käytännössä ignooraan ne kunnes työt loppuu. Silloin vastaan tai soitan, enkä loppuillan sitten enää. Tämä esimerkkinä. Joskus ilmoitan että huomenna meinaan tehdä ihan omia juttuja, niin hän tietää että viestejä on turha odotella siinä päivänä.

Vierailija
133/139 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhdellä ex-poikaystävällä oli sellainen tapa, että kun puhuin/viestittelin liikaa tai liian tiheässä tahdissa, se lakkasi reagoimasta. Se meni nököttämään sohvannurkkaan ja tuijotti telkkaria ilman minkäänlaista reaktiota, siis täysin patsaana, kunnes tajusin olla hiljaa. :D

Siis viestittelit hänelle vai kenelle?

Vierailija
134/139 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ymmärrä tuollaista jatkuvaa viestittelyä ja soittelua. Onko tuollaisilla ihmisillä oikeasti joku läheisriippuvuusongelma tms? Ei tulisi mieleenkään tuollainen. Itse viestittelen kesken päivän miehelleni lähinnä jos on jotain oikeasti tärkeää akuuttia asiaa, joka ei voi odottaa iltaan, ja hyvin harvoin sellaista on. Tietysti joskus voin lähettää myös vain jonkun pusipusi-viestin toista ilostuttamaan, mutta yleensä keskittyminen on kyllä työpäivän aikana työssä ja muita ihmisiä tavatessa niissä muissa ihmisissä jne. T. nainen

Minusta just on ihanaa viestitellä lyhyitä viestejä monta kertaa päivässä. On ihana kun saa jakaa ajatuksia toisen kanssa.

Vierailija
135/139 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuori tyttö varmaan, kuulostaa samanlaiselta, kuin mitä ehkä äidille voisi kertoa tyttökaverisuhteissa olevista ongelmista. Poikaystävää ei kiinnosta tai hän ei osaa ottaa kantaa nuorten naisten asioihin. Pitää varmaan sanoa tytölle, että uuvuttaa ottaa kantaa toisten ongelmiin kun on omiakin ongelmia. Jos erehtyy sanomaan, että Oona on oikeassa, niin kyllähän sen tietää miten siinä käy. Voi vaan sanoa joo joo kaikkeen. Ei kannata sotkeutua toisten riitoihin. Jos suhde loppuu, voi joutua kaikkien niiden naisten yhteisesti haukkumaksi, eli sikäli kannattaa pitää varansa.

Vierailija
136/139 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten kukaan voi olla niin itsekeskeinen, että kuvittelee, että sun tapahtumat, ajatukset yms kiinnostaa toista jatkuvalla syötöllä? Mun mielestä jatkuva viestitettely toiselle on huonoa käytöstä, pahimmilaan ahdistelua ja katkaisen tällaisen kyllä nopeasti. Ihan riittävä syy lopettaa kaveruus.

Siis oma kumppani? Kai se pitäisi kiinnostaa....

Vierailija
137/139 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan ymmärrän, että liika on liikaa. Itse kyllä viestittelen parhaan ystäväni, siskojen, äitini ja mieheni (normaalisti reissutöissä) kanssa muutaman viestin aikalailla päivittäin. Illasta töiden jälkeen. En tosin loukkaannu, jos ihmiset ei vastaa heti enkä ehdi aina itsekään samana päivänä vastamaan kaikkiin.

Vierailija
138/139 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mies aluksi pommitti ihan pitkin päivää. Vastasin vain aina välillä. Hän pahoitti mielensä, minä vastaavasti vähän kiihdyin, että mitä hän haluaa minua kontrolloida kaiken aikaa. Seuraavaksi en vastannut mitään kahteen päivään.

Hän sitä vähän aikaa nieleskeli, ja sanoi sitten, että vastaa ihan silloin kuin haluat, eihän haittaa jos hän silti laittaa asioita sitä mukaa kun tulee mieleen.

Joten pääsimme sopuun että hän viesteilee pitkin päivää mutta minä käytännössä ignooraan ne kunnes työt loppuu. Silloin vastaan tai soitan, enkä loppuillan sitten enää. Tämä esimerkkinä. Joskus ilmoitan että huomenna meinaan tehdä ihan omia juttuja, niin hän tietää että viestejä on turha odotella siinä päivänä.

Mun mies myös oli aiemmin oudossa läheisriippuvaisessa suhteessa, jossa viestejä ja jotain joutavia tarroja läheteltiin kymmeniä päivittäin. Siis työpäivänkin aikana. Elivät etäsuhteessa eikä naisella tainnut olla mitään harrastuksia tai ystäviä niin molemmat käytännössä vietti iltansa sohvalla tuijottaen jotain hauskoja kotivideoita ja kommentoiden ohjelmaa wapissa toisilleen. Ihan masentunutta touhua. Mies alussa pahoitti mielensä kun en lähtenyt hänen puhelinriippuvuuttasn pitämään yllä. On sittemmin tajunnut itsekin kuinka kahlitsevaa ja itsekkään kontrolloivaa tuommoinen jatkuvan puhelimen päässä olemisen vaatimus on.

Vierailija
139/139 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies hoiti asian sanomalla ihan suoraan kasvokkain, jotain tähän tyyliin

"Älä ymmärrä tätä väärin mutta minä en ole viestittelijä tyyppiä. Mieluummin viestitellään vain asiasta, jätetään enemmän puhuttavaakin siihen kun nähdään"

Vaikka minä en edes ole erityisen innokas viestijä. Se oli sillä puheella selvä juttu ja en loukkaantunut moisesta.