Onko teille annettu audit-kysely työterveyshuollossa tai neuvolassa?
Kommentit (12)
Sinäkö taas?
https://www.vauva.fi/keskustelu/6507771/millaisena-morkona-pidatte-peth…
Siihen taitaa olla todellinen syy miksi työnantaja haluaa selvittää alkoholinkäyttöäsi.
Eikö se kuulu ns pakettiin?
Vastasin niin kuin asia on.
On työterveydessä ja olen vastannut rehellisesti..
Jos kohtaan "onko joku lähomainen ilmaissut olevansa huolissaan alkoholinkäytöstäsi" vastaa kyllä, vaikka se olisi tapahtunut 20 vuotta sitten tulee aina niin paljon miinus pisteitä että testin tulos on "kohonnut riski".
Riippuu täysin työterveyshoitajasta miten suhtautuu. Useimmat eivät huomauta asiasta mutta eräs joka puhui Oulun tai Pohjanmaan murretta alkoi saarnata alkoholin vaaroista ja että minun olisi pakko lopettaa. Juon todellisuudessa 4 pientä tölkkiä olutta kerran viikossa kun saunon.
Lasketaanko kotivara-Trangiassa käytettävä polttoneste alkoholiksi tässä yhteydessä?
olisin halunnut bmw:t tai toyotat -kyselyn!!
Neuvolassa vastasin, mutta työterveydelle tuo ei kuulu. Työnantajalle ei kuulu mitä vapaa-ajallani teen.
Tänään viimeksi täytin jotain esitietolomaketta alkoholinkäyttökysymyksineen. Eikö noihin vastata niin kuin asiat on?
Yksi addiktien ärsyttävin piirre on tietty ketkumaisuus, valehtelu, totuuden välttely. On se jos tuollasessakin pitää yrittää huijata...
Vierailija kirjoitti:
Neuvolassa vastasin, mutta työterveydelle tuo ei kuulu. Työnantajalle ei kuulu mitä vapaa-ajallani teen.
Kyllähän työterveys tekee myös peth-testejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän työterveys tekee myös peth-testejä.
Tehköön. Mutta silti mun ei tarvitse kirjallisesti selvittää mitään yksityiselämääni kuuluvia asioita kenellekään. Pethiinkin suhtaudun niin, että mikäli työnantaja haluaa sekaantua vapaa-ajanviettooni, kuuluu sen maksaa palkkaa siitä että toimin vapaalla ta:n haluamalla tavalla. Talolle kuuluu päivät ja työt, piialle illat ja yöt.
Vierailija kirjoitti:
Tänään viimeksi täytin jotain esitietolomaketta alkoholinkäyttökysymyksineen. Eikö noihin vastata niin kuin asiat on?
Yksi addiktien ärsyttävin piirre on tietty ketkumaisuus, valehtelu, totuuden välttely. On se jos tuollasessakin pitää yrittää huijata...
Bäää bääää...
Jos työnantaja käskisi sun esitellä kaikki ruumiinaukkosi joka työpäivän jälkeen, ettet ole varastanut töistä mitään, olisit taatusti helmat korvissa revaasi näyttämässä, koska sulla ei ole mitään salattavaa!!
On anettu useamman kerran. Olen aina vastannut rehellisesti. Jos ei uskalla/halua vastata rehellisesti niin silloin pitäisi miettiä kannattaisiko rajoittaa omaa alkoholinkäyttöään.