Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten sanoa naiselle suht tuoreessa suhteessa, että en halua viestitellä koko aikaa?

Vierailija
06.05.2021 |

Ollaan oltu yhdessä puoli vuotta. En haluaisi viestitellä kuin max kerran päivässä, mutta viestejä tulee koko ajan. Monet sellaisia, joihin pitäisi ottaa kantaa tyyliin "kyllä kulta, olit oikeassa ja Salla ja Oona oli väärässä". En jaksaisi vastailla koko aikaa tällaisiin kun muutenkin asiat stressaa ja itsekin joudun koko ajan sietämään jatkuvaa paskaa ja vedätystä muilta ihmisiltä, mutta en valita siitä mihinkään.

Kommentit (139)

Vierailija
41/139 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän sitä oikeasti rakkaalle ihmiselle haluaa viestittää useammin, kuin max kerran päivässä. Mikset soita hänelle, jos viestittely ei nappaa?

Siis täh? Minä ainakin teen kaikenlaista itselleni mieluisaa ja vietän keskittynyttä aikaa lasteni kanssa niinä aikoina, jolloin en tapaile miesystävääni.  Usein saatan illalla vasta laittaa hyvänyöntoivotuksen ja virtuaalipusun. Ja miesystäväni on minulle oikeasti rakas. Roikun läppärillä ja puhelimessa koko työaikani, en todella halua jatkaa sitä töiden jälkeen. Ei kaikille alituinen viestittely ole tärkeää. 

Eli priorisoit muut asiat tärkeämmäksi, kuin suhteen miesystävääsi. Asia on tietysti täysin ok, jos miesystäväsi tekee saman tyyppisen priorisoinnin omassa elämässään, eikä suhteenne ole kovin tärkeä teille kummallekaan. Mutta paljon on ihmisiä, joille tuo ei riitä täyttämään hyvän ihmissuhteen merkkejä ja ottaa mieluummin vaikka sinkkuuden.

Minkä ikäinen olet?

eri

Vierailija
42/139 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän sitä oikeasti rakkaalle ihmiselle haluaa viestittää useammin, kuin max kerran päivässä. Mikset soita hänelle, jos viestittely ei nappaa?

Siis täh? Minä ainakin teen kaikenlaista itselleni mieluisaa ja vietän keskittynyttä aikaa lasteni kanssa niinä aikoina, jolloin en tapaile miesystävääni.  Usein saatan illalla vasta laittaa hyvänyöntoivotuksen ja virtuaalipusun. Ja miesystäväni on minulle oikeasti rakas. Roikun läppärillä ja puhelimessa koko työaikani, en todella halua jatkaa sitä töiden jälkeen. Ei kaikille alituinen viestittely ole tärkeää. 

Eli priorisoit muut asiat tärkeämmäksi, kuin suhteen miesystävääsi. Asia on tietysti täysin ok, jos miesystäväsi tekee saman tyyppisen priorisoinnin omassa elämässään, eikä suhteenne ole kovin tärkeä teille kummallekaan. Mutta paljon on ihmisiä, joille tuo ei riitä täyttämään hyvän ihmissuhteen merkkejä ja ottaa mieluummin vaikka sinkkuuden.

Joo, minulle hyvä ihmissuhde tarkoittaa ihan muuta kuin viestittely jossain Whatsappissa kesken työpäivän tai harrastusten tai ystävien tai lasten kanssa vietetyn ajan. Mutta kukin tyylillään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/139 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyypillistä näille uuden kierroksen suhteille. Lapset ja muu menee aina suhteen edelle. Ei siitä kunnon rakkautta saa.

Vierailija
44/139 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin no, teille tuollainen kommunikaatio on toimiva ja sopii molemmille. Tässä ap:n tapauksessa ei ole ja luulen, että ap:n naisystävä on jostain epävarma (ap:n tunteista häntä kohtaan), kun pitää niin paljon viestittää... Onko ap oikeasti täysin kiinnostunut naisesta, rakastunut ja haluaisi edetä suhteessa esimerkiksi muuttamalla yhteen tms.?

Vierailija
45/139 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tapaillut pari kuukautta yhtä miestä. Häneltä tulee jatkuvalla soitolla viestiä. Ihan kirjaimellisesti puolen tunnin välein ties mitä viestiä välillä 7.00-00.00. Mä olen alussa jo sanonut, että en jaksa olla puhelimella jatkuvasti. Mulla saattaa mennä normaalisti viestien vastaamiseen kaksi kolme päivää jos ikinä vastaan. Alussa tein sen virheen, että vastailin viesteihin ja roikuin kännykällä. Viimeisen viikon olen ollut kipeä ja olen kaiken hereillä olon panoksen laittanut töihin. Mies SYYLLISTÄÄ minua siitä kun emme ole päässeet puhumaan niin paljoa. Jatkuvasti tulee viestiä, että hän on huolissaan kun en vastaa ja laita viestiä ja hän kaipaa meidän keskusteluita. Tekisi mieli jo tämän takia laittaa välit poikki kun en vain jaksa.

Vierailija
46/139 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyypillistä näille uuden kierroksen suhteille. Lapset ja muu menee aina suhteen edelle. Ei siitä kunnon rakkautta saa.

Niin se vain on. Minulle tulevan lapset menemään aina kaiken edelle. Onneksi miesystävälläni menevät myös. En voisi kunnioittaa muunlaista miestä.

Vierailija
47/139 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta olisi, jos löytäisitte tuohon jonkin kultaisen keskitien. Jos viestittely häiritsee esimerkiksi töiden tekoa tai harrastuksia, niin minusta on aivan kohtuullistaa pyytää, että se rajoitettaisiin lähinnnä ilta-aikoihin, tai että ainakaan niihin ei oleteta saatavan vastausta nopeasti muihin aikoihin.

Itse olen sellainen dinosaurus, että ajattelen että rakkaus mitataan kyllä ihan muissa jutuissa kuin virtuaaliviestien määrässä. 

Vierailija
48/139 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkuva pommitus on epävarmuutta. Nainen ei siis ole ihan varma, että onko ap hänen kanssaan tosissaan. Onko? Jos on selvät sävelet eikä mitään epävarmuuksia tai epäselvyyksiä, niin ei tarvitse jatkuvasti olla yhteydessä, koska luottaa siihen toiseen, että on hänelle tärkeä ja rakas. Kun näette, niin kai pystytte luontevasti keskustelemaan asioista ja teillä toimii kommunikaatio hyvin puolin ja toisin?

Vierailija
49/139 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt nainen on noin kontrolloiva , läheisriippuvainen niin mieti mitä elämäsi tulee olemaan kun asutte yhdessä!

Vierailija
50/139 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helvetin rasittavia tuollaiset naiset jotka ovat jääneet lapsen tasolle ja vaativat jatkuvaa huomiota. Suosittelen että vaihdat parempaan..

Vierailija
51/139 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs tapailemani mies oli samanlainen viestintäriippuvainen. Alussa se imarteli, mutta alkoi kyllä nopeasti ihmetyttää. Eikö hänellä todella ollut muuta tekemistä kuin keksiä tikusta asiaa kanssani aamusta iltaan? MIten kenelläkään voi olla töissäkin niin paljon luppoaikaa? No, luonteesta paljastui lopulta kaikkea muutakin häiritsevää, tuo oli yksi äärettömän läheisriippuvuuden, kontrollin tarpeen ja itsekeskeisyyden oire.  

Vierailija
52/139 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ole kiinnostunut hänestä. Lopeta suhde.

Ei kukaan aikuinen jaksa tommosta teiniviestittelyä päivästä toiseen. Kokemusta (valitettavasti) on, exä ei ymmärtänyt edes, että en voi töissä olla puhelinta kyttäämässä ja vastailemassa täysin turhanpäiväisiin viesteihin joka tunti.

Vierailija
53/139 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm... Luulisi toisen huomaavan, jos liiallinen viestittely tuntuu epämukavalta? Olen tapaillut miehiä, joiden runsas viestittely on tuntunut ahdistavalta ja ärsyttävältä, kuin myös miehiä, joiden runsas viestittely on tuntunut äärimmäisen mukavalta ja sitä on halunnutkin.

Vierailija
54/139 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmm... Luulisi toisen huomaavan, jos liiallinen viestittely tuntuu epämukavalta? Olen tapaillut miehiä, joiden runsas viestittely on tuntunut ahdistavalta ja ärsyttävältä, kuin myös miehiä, joiden runsas viestittely on tuntunut äärimmäisen mukavalta ja sitä on halunnutkin.

Kyllä on ollut ihmisiä, joiden viestiä on odottanut, kuin kuuta nousevaa eikä yhtään häirinnyt, vaikka viestiä tuli monta päivässä. Juurikin aviomieheni kuuluu tähän. Sitten on ollut niitä, jotka jostain syystä ärsyttivät viesteillään...

Vierailija
55/139 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gägipallo suuhuun ja kädet selän taakse sidottuina niin rayha on taattu.

Vierailija
56/139 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota puheeksi tietoisena siitä, että suhde loppuu. Suhteiden idea on se, että ne antavat ihmiselle enemmän kuin ottavat ja että ihmissuhteessa olisi myös joku lisäarvo verrattuna yksin olemiselle. Voi olla, että naisellesi vähäinen kontakti tarkoittaa sitä, että suhteenne ei ole jatkamisen arvoinen. Lisäksi naisilla on usein tunne siitä, että seksi kuuluu läheisiin ihmissuhteisiin ja läheisen ihmissuhteen tunnistaa vietetyn yhteisen ajan määrästä ja/tai kommunikaation määrästä. 

Eli noilla riskeillä reippaasti vaan kattia pöydälle.

Tämä.

Jos minulle sanoisi suoraan tai edes vihjaisi etteivät viestini ole toivottuja, antaisin miehen vastedes tehdä itse KAIKKI keskustelunaloitukset. En ehdottaisi itse edes tapaamisia, en mitään. Ja jos mies laittaisi viestiä, vastaisin mahdollisimman lyhyesti ja enkä vahingossakaan kysyisi mitään. Kyllä kerrasta tulisi selväksi ettei juttelu kanssani nappaa. Ihan sama vaikka koko suhde menisi siinä sitten. Ja kyllähän se menisikin - mikä suhde sellainen on, jossa ollaan hädin tuskin yhteydessä?

Vierailija
57/139 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ole kiinnostunut hänestä. Lopeta suhde.

Hohhoijaa

Vierailija
58/139 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerta päivässä? Kannattaa miettiä fwb suhdetta, eikä niinkään vakituista.

Vierailija
59/139 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota puheeksi tietoisena siitä, että suhde loppuu. Suhteiden idea on se, että ne antavat ihmiselle enemmän kuin ottavat ja että ihmissuhteessa olisi myös joku lisäarvo verrattuna yksin olemiselle. Voi olla, että naisellesi vähäinen kontakti tarkoittaa sitä, että suhteenne ei ole jatkamisen arvoinen. Lisäksi naisilla on usein tunne siitä, että seksi kuuluu läheisiin ihmissuhteisiin ja läheisen ihmissuhteen tunnistaa vietetyn yhteisen ajan määrästä ja/tai kommunikaation määrästä. 

Jos ei pysty olemaan puolta päivää itsekseen tai muiden kuin kumppaninsa seurassa, niin kannattaisiko opetella, ihan oman mielenterveyden vuoksi.

Vierailija
60/139 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä.

Jos minulle sanoisi suoraan tai edes vihjaisi etteivät viestini ole toivottuja, antaisin miehen vastedes tehdä itse KAIKKI keskustelunaloitukset. En ehdottaisi itse edes tapaamisia, en mitään. Ja jos mies laittaisi viestiä, vastaisin mahdollisimman lyhyesti ja enkä vahingossakaan kysyisi mitään. Kyllä kerrasta tulisi selväksi ettei juttelu kanssani nappaa. Ihan sama vaikka koko suhde menisi siinä sitten. Ja kyllähän se menisikin - mikä suhde sellainen on, jossa ollaan hädin tuskin yhteydessä?

Miesten onneksi meistä naisista löytyy myös meitä, joilla on aikuisempi suhtautuminen asiaan ;-)