Sinä joka et ole vegaani, mitä vegaanista ruokaa söisit mielelläsi kutsuilla?
Olisiko mitään mistä pitäisit? Vieraista valtaosa vegaaneja eikä kutsujen järjestäjä halua tehdä kahta eri ruokaa.
Kommentit (1310)
Kun pavut eivät sovi, niin niitä ei meillä käytetä. Ihan normaali tapa toimia.
Vegaanisia asioita, joita syön, ovat ainakin kahvi ja marjat. Mutta kahviin tarvitaan maitoa ja juhlissa marjojen kanssa on tapana tarjota kyllä jätskiä tai vaniljakastiketta tai vaikka rahkakermaa, ja ne taas eivät maistu vegaanisina. Kuitenkin kahvi maidolla ja kupillinen marjoja maistuu hyvin.
Kaupan mutakakku on vegaanista ja hyvää. Senkin päälle laitan vaniljarahkaa, jos on.
suolaisista ruoista vegaanisina ehkä parsa, mutta jos valita saan, syön sen kanssa kyllä kananmunaa tqi kalaa tai ainakin voisulaa.
En ihan ymmärrä, miksei juhlissa voi olla tarjolla vaikka perinteistä savukalaa ei-vegaaneille. Sehän sopii tosi monien kasvisten kanssa.
Muutaman kerran joutunut maistamaan pieniä määriä jotain vege-paskaa. Kaukomailta epäekologisesti tuotettua. Jos pakko mennä vege-bileisiin, niin joko en mene tai otan omat kotimaiset eväät mukaani.
Jättäisin vegebileet väliin. Kiitos.
Hyvissä kasvisruoissa tarvitaan juustoa, jugurttia, maitoa, munia etc.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään korvikkeita, kuten korvikekermoja tai -maitoja, seitania tai vuustoja, vaan rehellisiä kasviksia, hedelmiä ja marjoja sellaisenaan. Lisäksi erilaiset kasvistahnat leivän kanssa ovat hyviä, kunhan niihin ei sotke mitään vegekorvikkeita. Ne eivät kertakaikkiaan maistu, jos on tottunut sekaruokavalioon.
Oletko edes maistanut vai onko tämä ennakkoluuloa? En itsekään pidä jostain seitanista tai soijarouheesta, mutta kaurakerma esim. käy todella hyvin kerman "korvikkeeksi" eikä eroa huomaa maussa. Itse pidän kauramaidosta kahvissa enemmän kuin lehmänmaidosta, ja kaurajäätelöstä ym. vegaanisista jöätelöistä enemmän kuin lehmänmaitojäätelöistä.
No hyvä jos pidät, minä en pidä ja kyllä ne maistuu kaurapuurolle.
-ohis-
Samaa mieltä, on niissä selkeästi kauran maku, vähän sellainen pahvimainen. Mutta on se silti aika hyvää, jopa koukuttavaa. Käytän kuitenkin terveys edellä Valion rasvatonta Plus-maitoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tofua eri muodoissa, esimerkiksi
Nimenomaan en tätä. On kyllä niin pahaa, että oksat pois. Mieluummin salaatteja tms. Ei mitään mikä yrittää korvata lihan. Siis enemmin ruuaksi vaikka kasvisgratiini tms.
Tofu ei yritä korvata lihaa. Tofu on aivan normaali raaka-aine aasialaisessa keittiössä. Lisäksi se on erittäin terveellistäkin. Olet varmaan saanut huonosti tehtyä, jos on ollut pahaa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi et voi tarjota sekasyöjille lihaa? Joudutaanhan me sekasyöjätkin hankkimaan kutsuille tulevaa vegaania varten erikoistarjoilut hopeavadilla tarjoiltuna.
Tämä!
Kuuluu hyviin tapoihin tarjota ei-vegaaneille heidän ruokavalionsa mukainen vaihtoehto. Vähintään nyt salaattiin fetaa tai savukalaa tai sitten joku paahtopaisti tai kanafile. Vain, jos vastavuoroisesti vegaanina syöt kiltisti liharuokaa lihansyöjän juhlissa, voit odottaa lihansyöjän pistelevän sinun tofuasi omissa juhlissasi.
Valkosipuli"voi"patonki tai -leipä kasvirasvalla sopii aina vegaaneille, samalla saa myös jotain myös gluteenittomille. Ja jos sen hyvin valmistaa, menee se lihansyöjillekin. Siis yhtenä lisäkkeenä.
Rehut ja kuuluu eläinten ruokiin ihmiset syö lihaa ja kalaa ym. Oikeaa ruokaa ja lisukkeena perunaa
Cilantro olisi kätevä termi meillekin, koska se tarkoittaa nimenomaan korianterin lehtiä. Amerikkalaiset ovat omineet sen (Meksikon) espanjasta. Jos reseptissä on "korianteri" ei aina voi olla ihan varma tarkoitetaanko siemeniä vai lehtiä.
Vierailija kirjoitti:
Rehut ja kuuluu eläinten ruokiin ihmiset syö lihaa ja kalaa ym. Oikeaa ruokaa ja lisukkeena perunaa
Ihminen on nimenomaan omnivoori eläin, joka voi siis hyvin syödä sekä kasveja että eläimiä.
Vierailija kirjoitti:
Kuuluu hyviin tapoihin tarjota ei-vegaaneille heidän ruokavalionsa mukainen vaihtoehto. Vähintään nyt salaattiin fetaa tai savukalaa tai sitten joku paahtopaisti tai kanafile. Vain, jos vastavuoroisesti vegaanina syöt kiltisti liharuokaa lihansyöjän juhlissa, voit odottaa lihansyöjän pistelevän sinun tofuasi omissa juhlissasi.
Ei kuulu. Kasvikunnan tuotteet kuuluu sekasyöjien ruokavalioon, eli he saavat ihan ruokavalionsa mukaista ruokaa, jos heille tarjoillaan kasvisruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Jättäisin vegebileet väliin. Kiitos.
Hyvissä kasvisruoissa tarvitaan juustoa, jugurttia, maitoa, munia etc.
Vain huono kokki kuvittelee noin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuuluu hyviin tapoihin tarjota ei-vegaaneille heidän ruokavalionsa mukainen vaihtoehto. Vähintään nyt salaattiin fetaa tai savukalaa tai sitten joku paahtopaisti tai kanafile. Vain, jos vastavuoroisesti vegaanina syöt kiltisti liharuokaa lihansyöjän juhlissa, voit odottaa lihansyöjän pistelevän sinun tofuasi omissa juhlissasi.
Ei kuulu. Kasvikunnan tuotteet kuuluu sekasyöjien ruokavalioon, eli he saavat ihan ruokavalionsa mukaista ruokaa, jos heille tarjoillaan kasvisruokaa.
Lihankorvikkeet eivät kuulu sekasyöjån ruokavalioon. On vähintään yhtä ymmärrettävää välttää teollisia lihankorvikkeita kuin lihaa ja klaakin.
Kyllä minä yhdet juhlat pärjäisin, jos on selkeästi erilaisia kasviksia erillään. Mutta jos on veganisotkuja, joista en erota, mitä allergeeneja siellä on seassa, niin silloin en voi syödä yhtään mitään.
Samalla tavalla atarjoilen itse juhlissa lihat ja kalat erillään ja kasvislisukkeet selkeästi erillään ja oletan vegaanien pärjäävän hyvin, kun jättävät lihat ottamatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pastaa tomaattikastikkeella ja tuoresalaattia, ja jälkkäriksi marjoja ja hedelmiä, ehkä pähkinöitä.. En tiedä, varmasti onko vegaanista pastaa tms olemassa, mutta sen voi korvata vaikka keitetyilä perunoilla.
Pasta nyt taitaa olla vettä ja vehnäjauhoja joten en tiedä mikä siinä n eläinperäistä.
Parempi pasta on vehnäjauhoja ja kananmunaa.
No ei todellakaan ole. Tuorepastassa on kananmunaa, ei se kuivapastaan kuulu.
Esimerkiksi hyvää seitania, maukkaita salaatteja, säilöttyjä maustettuja kasviksia, vegaanisia kakkuja ja leivoksia.
Me valkoihoiset heteromiehet nimittäin syömme mitä tarjotaan, siksi olemme niin maskuliinisia.
t. Jorma
Chili con carnessa on papuja paljon vähemmän kuin jossain kasvispapuruoassa, koska pääroolissa ko. ruokalajissa on liha ja tomaattikastike. Olen kyllä usein nähnyt hotellien aamiaisella tomaattipapuja, mutta en ole vielä koskaan ottanut, kun tarjolla on paljon muutakin. Linssikeittoa muistan saaneeni viimeksi vuonna 2016.
Sinänsä kyllä pidän pavuista ja linsseistä, mutta on ihan oikea ongelma, että niistä tulee monelle helposti vatsavaivoja, jos ne eivät kuulu säännölliseen ruokavalioon.