Sinä joka et ole vegaani, mitä vegaanista ruokaa söisit mielelläsi kutsuilla?
Olisiko mitään mistä pitäisit? Vieraista valtaosa vegaaneja eikä kutsujen järjestäjä halua tehdä kahta eri ruokaa.
Kommentit (1310)
Vierailija kirjoitti:
Tomaatti-vuohenjuustopasta on hyvää.
Vuohenjuusto on eläinperäistä.
Vierailija kirjoitti:
Syön kutsuilla sitä mitä tarjotaan :) plussaa jos ei ole ilmavaivoja aiheuttavaa
Pavut yleensä on sellaisia jos ei ole tottunut niitä syömään.
Pähkinät tarjoaisin erikseen, sillä aika moni on pähkinäallerginen. Täällä aika moni sekoittaa vegaanin ja lakto-ovo-vegetaristin toisiinsa.
Kala, muna ja maitotuotteet eivät kuulu vegaanin ruokavalioon.
Ostin kerran kokeeksi jotain vegaanisia Muu-nakkeja. Ei kiitos, olivat kyllä aikamoinen makukokemus, eikä herkullisemmasta päästä.
Jos vegaanista ruokaa niin tosiaan ei näitä lihan tms. muunnoksia vaan reilusti luinnollisia aineksia.
Olen ollut juhlissa, joissa on ollut vegaaniruokaa.
Alkusalaattia, pari levitettä ja leipää, pääruoaksi itämainen curry, jossa tofua ja lisukkeeksi hyvää riisiä, jälkiruoaksi mansikkakakku kasviskermavaahdolla ja kahvia. En osaa sanoa miten vegaaninen mansikkakakku oli tehty, mutta hyvää se oli.
Toisissa juhlissa oli alkuun valmiita pieniä alkupalaleipäsiä ja kuohuviiniä, sitten mustajuurikeitto, pääruoaksi vegaaninen schnitzel seitanista, kirsikkaglaseeria ja perunamuusia, jälkiruoaksi suklaakakkua.
Jotain kunnolla tulista kasviswokkia ja paistettua riisiä tai nuudeleita.
Vierailija kirjoitti:
Oikeastaan mitä vain. Tofu, sienet, pähkinät, pavut menee kaikki. Ehkä sen verran voisin vihjata, että vegeruokaan tottumaton syö varmaan mieluummin mahdollisimman hyvin lihaa jäljittelevää tuotetta, kuin selkeästi kasviperäistä versiota.
Ei kun just päinvastoin, ei nimenomaan mitään outoja korvikkeita, jotka eivät ole sitä, mitä esittävät, vaan mieluummin ihan rehellistä kasvisruokaa, koska ne kasvikset ovat sekasyöjälle paljon tutumpia ja maistuvampia kuin ne oudot korvikkeet!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tomaatti-vuohenjuustopasta on hyvää.
Vuohenjuusto on eläinperäistä.
Vegaanista vuohenjuustoa saa helposti ihan tavallisesta ruokakaupasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syön kutsuilla sitä mitä tarjotaan :) plussaa jos ei ole ilmavaivoja aiheuttavaa
Pavut yleensä on sellaisia jos ei ole tottunut niitä syömään.
Totta. Jos papuja ja linssejä yms. on monissa ruokavaihtoehtoina niin voi varautua melkoiseen pieru- ja kaasukakofoniaan.
Tavallista kasvisruokaa. Ei mitään korvikkeita. Eikä tietenkään sitten niitä kasviksia mille olen allerginen kuten peruna, porkkana, palsternakka, selleri, herne, pavut, kiiwi, omena.
Vierailija kirjoitti:
Tavallista kasvisruokaa. Ei mitään korvikkeita. Eikä tietenkään sitten niitä kasviksia mille olen allerginen kuten peruna, porkkana, palsternakka, selleri, herne, pavut, kiiwi, omena.
Niin ja gluteeniton pitää olla myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tomaatti-vuohenjuustopasta on hyvää.
Vuohenjuusto on eläinperäistä.
Vegaanista vuohenjuustoa saa helposti ihan tavallisesta ruokakaupasta.
Se ei ole vuohta eikä juustoa.
Intialaiseen keittiöön kuuluu monia tosi maukkaita kasvisruokia. Kai niistä vegaanisiakin versioita on. Muuten olen samaa mieltä kuin moni tänne kirjoittanut: ruoat mieluummin mahdollisimman luonnollisina eikä ultraprosessoituina.
Hyvin maustettu kasvisruoka menee. Jos on vaan suolaa ja pippuria laitettu, sitäkin syö, mutta ei se hyvältä maistu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tomaatti-vuohenjuustopasta on hyvää.
Vuohenjuusto on eläinperäistä.
Vegaanista vuohenjuustoa saa helposti ihan tavallisesta ruokakaupasta.
Se ei ole vuohta eikä juustoa.
Ei niin ja siksi se on nimeltään "vuustoa", kun kysyin tekoälyltä. 😂
Sienikeiton voi tehdä soijakermaan (ehdottomasti kermainen, että ruokaisampi). Sitä syödessä ei edes huomaa että se on kasvisruokaa. Basmatia tai jasmiiniriisiä voi lisätä. Itsellä koivuallergia, niin paprika ja tomaatti aiheuttaa ongelmia. Vastapaahdettua patonkia ja oliiviöljyä kylkeen. Vihersalaatti, jonka ihmiset saa kasata ite, siihen nyt voi laittaa oliiveja kylkeen ja tuskin kukaan loukkaantuu jos keittää vaikka kananmunia ja avaa tonnikalapurkin. Peruna tai riisi tekee salaatista ruokaisamman. Riisiä, papuja ja pähkinöitä kiinalaisessa kastikkeessa (mustapapu tai hoisin) olis varmaan vaihtelua niille iänikuisille linsseille currykastikkeessa.
Vierailija kirjoitti:
Tofua eri muodoissa, esimerkiksi
Nimenomaan en tätä. On kyllä niin pahaa, että oksat pois. Mieluummin salaatteja tms. Ei mitään mikä yrittää korvata lihan. Siis enemmin ruuaksi vaikka kasvisgratiini tms.
Ei mitään korvikkeita, kuten korvikekermoja tai -maitoja, seitania tai vuustoja, vaan rehellisiä kasviksia, hedelmiä ja marjoja sellaisenaan. Lisäksi erilaiset kasvistahnat leivän kanssa ovat hyviä, kunhan niihin ei sotke mitään vegekorvikkeita. Ne eivät kertakaikkiaan maistu, jos on tottunut sekaruokavalioon.
Pasta nyt taitaa olla vettä ja vehnäjauhoja joten en tiedä mikä siinä n eläinperäistä.