Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sinä joka et ole vegaani, mitä vegaanista ruokaa söisit mielelläsi kutsuilla?

Vierailija
05.05.2021 |

Olisiko mitään mistä pitäisit? Vieraista valtaosa vegaaneja eikä kutsujen järjestäjä halua tehdä kahta eri ruokaa.

Kommentit (1310)

Vierailija
1261/1310 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään korvikkeita, kuten korvikekermoja tai -maitoja, seitania tai vuustoja, vaan rehellisiä kasviksia, hedelmiä ja marjoja sellaisenaan. Lisäksi erilaiset kasvistahnat leivän kanssa ovat hyviä, kunhan niihin ei sotke mitään vegekorvikkeita. Ne eivät kertakaikkiaan maistu, jos on tottunut sekaruokavalioon.

Oletko edes maistanut vai onko tämä ennakkoluuloa? En itsekään pidä jostain seitanista tai soijarouheesta, mutta kaurakerma esim. käy todella hyvin kerman "korvikkeeksi" eikä eroa huomaa maussa. Itse pidän kauramaidosta kahvissa enemmän kuin lehmänmaidosta, ja kaurajäätelöstä ym. vegaanisista jöätelöistä enemmän kuin lehmänmaitojäätelöistä. 

Vierailija
1262/1310 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salaattia voisin syödä. 

En syö mitään epäterveellisiä, prosessoituja vegetuotteita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1263/1310 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mitä vaan jo mielenkiinnosta. Ehkä se saisi itsenikin lisäämään kasvisruokien ja -tarjoilujen määrää. 

Vierailija
1264/1310 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pavut papuina eikä nakkeina tai pihveinä, eli ehdoton ei "korvikkeille".

Leivonnaiset sitten hankalampia: kerma kermana, kananmuna kananmunana jättää melko monta vegaaniväännöstä pois laskuista.

Vierailija
1265/1310 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään korvikkeita, kuten korvikekermoja tai -maitoja, seitania tai vuustoja, vaan rehellisiä kasviksia, hedelmiä ja marjoja sellaisenaan. Lisäksi erilaiset kasvistahnat leivän kanssa ovat hyviä, kunhan niihin ei sotke mitään vegekorvikkeita. Ne eivät kertakaikkiaan maistu, jos on tottunut sekaruokavalioon.

Oletko edes maistanut vai onko tämä ennakkoluuloa? En itsekään pidä jostain seitanista tai soijarouheesta, mutta kaurakerma esim. käy todella hyvin kerman "korvikkeeksi" eikä eroa huomaa maussa. Itse pidän kauramaidosta kahvissa enemmän kuin lehmänmaidosta, ja kaurajäätelöstä ym. vegaanisista jöätelöistä enemmän kuin lehmänmaitojäätelöistä. 

No hyvä jos pidät, minä en pidä ja kyllä ne maistuu kaurapuurolle.

-ohis-

Vierailija
1266/1310 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pastaa tomaattikastikkeella ja tuoresalaattia, ja jälkkäriksi marjoja ja hedelmiä, ehkä pähkinöitä.. En tiedä, varmasti onko vegaanista pastaa tms olemassa, mutta sen voi korvata vaikka keitetyilä perunoilla.

Pasta nyt taitaa olla vettä ja vehnäjauhoja joten en tiedä mikä siinä n eläinperäistä.

Parempi pasta on vehnäjauhoja ja kananmunaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1267/1310 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vegaanijuhlien huono puoli on selkeiden vihanneksien ja hedelmien puute ja huono täytekakku. Kakun tilalle jotain muuta ja epämääräisiä mössöjä vähemmäksi.

Vierailija
1268/1310 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söisin grillattua sikaa.

 

-uros

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1269/1310 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin syödä tofua, joka ei maistu pahvilta. Toistaiseksi ei ole onnistunut. Voisin itsekin tehdä tofua kotona, jos saisin takuuvarmasti hyväksi todetun reseptin.

Maistuu pahville ja suutuntuma on tiskirätti. Ei siitä saa syömäkelpoista mitenkään.

Vierailija
1270/1310 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään korvikkeita, kuten korvikekermoja tai -maitoja, seitania tai vuustoja, vaan rehellisiä kasviksia, hedelmiä ja marjoja sellaisenaan. Lisäksi erilaiset kasvistahnat leivän kanssa ovat hyviä, kunhan niihin ei sotke mitään vegekorvikkeita. Ne eivät kertakaikkiaan maistu, jos on tottunut sekaruokavalioon.

Oletko edes maistanut vai onko tämä ennakkoluuloa? En itsekään pidä jostain seitanista tai soijarouheesta, mutta kaurakerma esim. käy todella hyvin kerman "korvikkeeksi" eikä eroa huomaa maussa. Itse pidän kauramaidosta kahvissa enemmän kuin lehmänmaidosta, ja kaurajäätelöstä ym. vegaanisista jöätelöistä enemmän kuin lehmänmaitojäätelöistä. 

Olen maistanut. Yhdessä vaiheessa epäilin, että lehmänmaito ei sovi minulle, ja yritin korvata sen korvikkeilla eli juuri esim. käyttää kauramaitoa kahvissa. Se maistui kamalalle, vaikka olin oikeasti motivoitunut muutokseen.

Meillä työpaikalla täytekakut ovat eri tilaisuuksissa nykyisin vegaanisia. Kyllä ne nyt jotenkin alas saa, mutta ei niissä ole mitään makua. Yhtä hyvin voisi syödä sahajauhoja. Tuoreet marjat ja hedelmät maistuisivat paljon paremmilta.

Poikkeuksena voin kuitenkin sanoa, että kookosmaito ja -kerma sopivat moneen ruokalajiin, esim. kasvissosekeittoihin. Mutta ne eivät varsinaisesti olekaan korvikkeita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1271/1310 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin juuri äskettäin aivan superihania täytettyjä lettuja, joissa oli erilaisia täytteitä. Oli sipuli-sienitäyte, jokin tomaattipaputäyte, ja jotain linssi-soijarouhetäytettä. Oli superhyviä. Myös vegaaninen palak paneer on ihan lemppariani, vaikka en vegaani itse olekaan. 

Jälkiruokavaihtoehtoja voisi olla tähän vuodenaikaan raparperipiirakka vaniljakastikkeella tai kaurajäätelöllä. 

Vierailija
1272/1310 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin syödä tofua, joka ei maistu pahvilta. Toistaiseksi ei ole onnistunut. Voisin itsekin tehdä tofua kotona, jos saisin takuuvarmasti hyväksi todetun reseptin.

Maistuu pahville ja suutuntuma on tiskirätti. Ei siitä saa syömäkelpoista mitenkään.

Kyllä mä ainakin saan. Tulee maistuvaa ja rapeaa, kun osaa laittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1273/1310 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salaattia ja eikös siinä voisi olla ei-vegaaneille vaikka lohta tai tonnikalaa kylkeen? Ei ainakaan mitään prosessoituja lihankorvikkeita

Vierailija
1274/1310 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin syödä tofua, joka ei maistu pahvilta. Toistaiseksi ei ole onnistunut. Voisin itsekin tehdä tofua kotona, jos saisin takuuvarmasti hyväksi todetun reseptin.

Maistuu pahville ja suutuntuma on tiskirätti. Ei siitä saa syömäkelpoista mitenkään.

Kuitenkin sitä on kiinassa syöty jo yli 2000 vuotta. Kannattaa kokeilla erilaisia itämaisia reseptejä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1275/1310 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salaattia tai vaikka uunijuureksia, lihaa matkivat tuotteet on huomattavasti huonompia kuin kasvikset sellaisenaan.

Vierailija
1276/1310 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makeaan pöytään jostain raikkaista hedelmistä tehtyä salaatti, sopii kaikille ruokavalioille ellei allerginen.

Vierailija
1277/1310 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syön kutsuilla sitä mitä tarjotaan :) plussaa jos ei ole ilmavaivoja aiheuttavaa 

Pavut yleensä on sellaisia jos ei ole tottunut niitä syömään.

Totta. Jos papuja ja linssejä yms. on monissa ruokavaihtoehtoina niin voi varautua melkoiseen pieru- ja kaasukakofoniaan. 

Miten niin moni ei ole tottunut syömään papuja ja linssejä? Papuja on ihan lihansyöjien chili con carnessakin, moniin keittoihin ja risottoihin niitä laitetaan, ja kai nyt jokainen aina joskus joutuu tilanteeseen, missä on tarjolla linssikeittoa, esim. työpaikkaruokalassa. Eikä tarvitse mennä kovin kauaksi Suomesta, kun hotelleissa joka aamupalalla on tomaattipapuja. 

Vierailija
1278/1310 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin syödä tofua, joka ei maistu pahvilta. Toistaiseksi ei ole onnistunut. Voisin itsekin tehdä tofua kotona, jos saisin takuuvarmasti hyväksi todetun reseptin.

Maistuu pahville ja suutuntuma on tiskirätti. Ei siitä saa syömäkelpoista mitenkään.

Kuitenkin sitä on kiinassa syöty jo yli 2000 vuotta. Kannattaa kokeilla erilaisia itämaisia reseptejä.

En pidä erityisemmin itämaisista maustetuista ruuista. Ihan oikeesti syön mielumin sikaa mikä maistuu sialle kuin lajitelman voimakkaita mausteita.

Ei sillä, kyllä mä moisista bileistä hengissä selviäisin, ennakoisin jo kotona ettei tule nälkä kesken kaiken. Sotkisin jotain lautaselle ja kiittäisin poislähtiessä. Eniten harmittaisi kun kahvikin maistuu omituiselle. Mutta kiitos, kupillinen riittää ei  oikein uppoa tänään :)

Vierailija
1279/1310 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin syödä tofua, joka ei maistu pahvilta. Toistaiseksi ei ole onnistunut. Voisin itsekin tehdä tofua kotona, jos saisin takuuvarmasti hyväksi todetun reseptin.

Maistuu pahville ja suutuntuma on tiskirätti. Ei siitä saa syömäkelpoista mitenkään.

Kuitenkin sitä on kiinassa syöty jo yli 2000 vuotta. Kannattaa kokeilla erilaisia itämaisia reseptejä.

En pidä erityisemmin itämaisista maustetuista ruuista. Ihan oikeesti syön mielumin sikaa mikä maistuu sialle kuin lajitelman voimakkaita mausteita.

Ei sillä, kyllä mä moisista bileistä hengissä selviäisin, ennakoisin jo kotona ettei tule nälkä kesken kaiken. Sotkisin jotain lautaselle ja kiittäisin poislähtiessä. Eniten harmittaisi kun kahvikin maistuu omituiselle. Mutta kiitos, kupillinen riittää ei  oikein uppoa tänään :)

Tuskin siellä nälkä tulisi. Jos tarjolla olisi vaikka uudet perunat, täytetyt kesäkurpitsat, salaattia, leipää, margariinia, pikkuleipiä ja hedelmiä, niin vaikea uskoa, että sekasyöjät eivät voisi tuollaista tavallista ruokaa syödä. 

Vierailija
1280/1310 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli juhannuksena melko vegaaninen ruokailu. Oli kyllä ihan perusgrillimakkarat, mutta muuten oli kaikki vegaanista. 

Oli uudet perunat, grillattua munakoisoa, kesäkurpitsaa, paprikaa ja maissintähkiä. Coleslawsalaatti ja perunasalaatti.