Sinä joka et ole vegaani, mitä vegaanista ruokaa söisit mielelläsi kutsuilla?
Olisiko mitään mistä pitäisit? Vieraista valtaosa vegaaneja eikä kutsujen järjestäjä halua tehdä kahta eri ruokaa.
Kommentit (1202)
Ehdottomasti vegaanista nautaa eli täysin kasvispohjausella ruokavaliolla ollutta lehmää (siis lehmää joka on syönyt vain kasviksia). Tilaan vegaanista nautaa usein myös hampurilaispaikoissa.
En ainakaan mitään missä on "juustoa", hyi helvata.
Linssit, curryt, falafelpyörykät, salaatit. Ehdat ruuat, ei mitään vegaanisia lihan-, maidon- jne. korvikkeita. Eikä mitään rypsiöljykakkuja.
on taas lihajunteilla röh kjöh juttua :D hassuja juttuja jotka nauratti ehkä viimeks kaheksakyt luvulla jotain muuta kuin teidän kaltasia pellejä
Vierailija kirjoitti:
Vähänkö ääliö kysymys edes.
Kysytkö vegaanilta mitä liharuokaa hän haluaa syödä?
Saatanan tyhmä paska ja tämmöselle 4-0 äänet :D Suurin osa sekasyöjistä syö myös kasvipohjaista ruokaa, vegaanit taas eivät syö mitään eläinperäistä.
Kuin saatanan tyhmiä te oikeesti ootte?
Vierailija kirjoitti:
itse tein vegaanisten vieraiden kanssa nachopellin beanitistä, se oli hyvä ja helppo kun myydään valmiiksi paistettuna!
Eikö siihen nachopeltiin voi laittaa ihan vaan vaikka kidneypapuja, eikä mitään prosessoitua pavuista tehtyä lihankorviketta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
itse tein vegaanisten vieraiden kanssa nachopellin beanitistä, se oli hyvä ja helppo kun myydään valmiiksi paistettuna!
Eikö siihen nachopeltiin voi laittaa ihan vaan vaikka kidneypapuja, eikä mitään prosessoitua pavuista tehtyä lihankorviketta?
Pavut sellaisenaan on aika tylsän makuisia pidemmän päälle. En tiedä tuosta beanitista mutta paremmin saa makua jos niistä pavuista vaikka kyhää jotain pyöryköitä ja pihvejä ja siinä samassa maustaa ne kunnolla.
Nachopeltiin vinkki; tomaattia, kickherneitä, avokadoa, sieniä, kesäkurpitsaa. Nam
Kaikkea luontaisesti vegaanista.
Pidän salaateista, kasviksista, etnisistä ruuista jotka perustuvat papuihin tai kikherneisiin, burritoista ja tacoista paputäytteillä, ja ylipäätään kaikesta kasvisruuasta.
Sen sijaan en voi sietää feikkilihoja, seitaneita, kaurakermoja sun muita. Korvikkeet ällöttää. Sitä paitsi, jos pidän jostain liharuuasta tai kermaa sisältävästä ruuasta, ei korvaaminen toisella tuotteella maistu kuitenkaan lähellekään samalta. En korvaisi naudan jauhelihaa edes sikanaudalla koska maistan ja tunnen eron, miksi siis kuvittelet että en huomaisi jos vaihdat naudan soijatuotteeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pavut sellaisenaan on aika tylsän makuisia pidemmän päälle. En tiedä tuosta beanitista mutta paremmin saa makua jos niistä pavuista vaikka kyhää jotain pyöryköitä ja pihvejä ja siinä samassa maustaa ne kunnolla.
Nyt oli kyse nachopellistä. Ei korvikepihveistä.
Seitan on ainakin hyvää. Tofua ja fetaa en voi sietää.
Vierailija kirjoitti:
Seitan on ainakin hyvää. Tofua ja fetaa en voi sietää.
Fetaa?
Vierailija kirjoitti:
Söisin mieluiten jotain selkeää kasvisruokaa, vaikkapa hyvin maustettua kasvis-nuudeliwokkia tms, missä ei ole eläinperäisiä raaka-aineita. En halua tofua tai nyhtökauraa, vielä vähemmän jotain lihakopioita kuten vegaanista "juustoa", vegaanisia "nakkeja", vegaanista "jauhelihaa" tms. Pari kertaa olen noiden tuotesisältöjä tutkinut, ja kaikissa on ihan hirveät määrät lisä-, väri- yms. aineita. En muutenkaan tajua, miski pitäisi olla esim. vegaanisia "nakkeja". Kuka oikea vegaani edes kaipaa nakkeja niin paljon, että haluaisi syödä niitä
Mä en ole vegaani, vaan kasvissyöjä, mutta en syö mitään noista korvikkeista, eikä kukaan mun tuntema kasvissyöjä tai vegaanikaan. Vegaaniset tai kasvisnakit on esim. aivan kamalia.
Tuntuu että osa ei lukenut kunnolla kysymystä. Eli kysymys kuuluu mitä sinä joka et ole vegaani söisit mielelläsi kutsuilla?
En ole vegaani. Tulee mieleen uunijuurekset ja sosekeitot (tosin laitan itse sosekeittoihin kermaa, en tiedä millaista kaurakerma on kun en ole maistanut, mutta kyllä se varmaan menee ihan ok) mitkä menis itselle. Sienet kuvottaa mua joten niitä en mielelläni söisi. En pidä myöskään tofusta erityisemmin enkä lihankorvikkeista kuten härkiksestä.
Ketju on jo vanhempi, mutta aihe ajankohtainen.
Olen sekasyöjä, mutta pidän kasvisruoastakin. Kaikki ihanat salaatit, hedelmä- ja marjajutut ovat varmasti lähes kaikkien herkkua. Lämpimänä ruokana voisi olla jokin maukas kasvisvuoka, laatikkoruoat ovat hyviä ilman lihaakin. Kaurakermaa käytän itsekin usein maitoisen sijasta, kun perheessä on laktoosivaivaa, minusta maistuu hyvälle. Perunoiden tai riisin seuraksi sopisi hyvin chili sin carne -tyyppinen kastike, jossa on lihan sijaan vaikkapa erilaisia papuja.
Juhlan teemasta riippuu tarjoilun tyyli, mutta illanviettotyyppiseen sopisivat hyvin esim. maissilastut ja erilaiset maistuvat kasvisdipit ja -tahnat. Kakkuja ja leivonnaisia voi hyvin tehdä myös vegaanisina.
Ei sieniä eikä soijaa, kiitos.
En yhtään mitään. Vegeruoat on kamalia. Ellet ole valmis tarjoamaan ei-vegeille heidän haluamaansa mutta vegeille tarjoat niin kutsu sitten pelkät veget.
Sipsejä, Marianne-karkkeja ja niitä vegaanisia pikkupullia (vaaleansininen pussi)
Kasvisruoka maistuu, mutta lihan korvikkeista en pidä. Että ei mitään karjalanpaistia soijasuikaleista vaan kasviksista tehty pata. Juhlissa usein on suolaisia piirakoita, kakkuja, salaatteja - niitähän voi hyvin tehdä vegenä.