Sinä joka et ole vegaani, mitä vegaanista ruokaa söisit mielelläsi kutsuilla?
Olisiko mitään mistä pitäisit? Vieraista valtaosa vegaaneja eikä kutsujen järjestäjä halua tehdä kahta eri ruokaa.
Kommentit (1202)
Lehmä on vegaani, joten voim syödä sitä.
Hyi helvetti mitkä kutsut, jättäisin kyllä väliin.
Vierailija kirjoitti:
oliivit, aurinkokuivatut tomaatit, pähkinät, bataattikeittoa, tofua, tuoretta leipää, "pohjois-afrikkalaisia" salaatteja, munakoisoruokia,... Kahvilassa olen syönyt pari kertaa älyttömän hyvää vegaanista raakakakkua sitruuna-lakritsi - meinasin pyörtyä kun niin herkullista oli!
Olen siis itse kaikkiruokainen! Myös jokin mausteinen padthai maistuu. Sekä tietysti sipsit, riippuu juhlista, mutta itse söisin kyllä kaikkea maukasta!
Sushi avokadotäytteellä ja karjalanpiirakat on hyviä jos haluaa jotain pientä tarjottavaa laittaa. Isompi onkin sitten vähän hankalampi sanoa, jotain kasvisruokaa missä ei ole vegaanikorvikkeita, koska ne maistuu pahalle. Mulle ei valitettavasti sienet mene alas joten jos niitä on niin jätän väliin. Kasvikset on yleisesti ottaen mulle kuitenkin jees. Uunijuurekset hyvin maustettuna on ainakin hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pidän useastakin kasvisruuasta, fetapinaattipiirakka esimerkiksi hyvää, sitten ihan perus purjoperunasosekeitto kanaliemeen tehtynä, hieman kermaa ja ripaus muskottipähkinää. Grilli/halloumijuusto toimii myös. Voitaikinaleivonnaiset yleensä hyviä. Jälkkärinä vaikka marenki, marjat ja juustokakku menee.
Vegeruokaa. 🙄
Niin. Mulle ainakin kasvisruoka on semmoista missä ei ole lihaa eikä kalaa.
Ja vege ei käytä mitään eläinperäistä. (Kanaliemi, kerma, juustot, voi yms yms..)
Helppo ja useimmille maistuvaa on texmex. Gluteenittomille maissikuoria, itse tykkään vehnätortillasta. Maustettu kasviproteiini, esim. kanan tyyliin maustettu hernis tai tacomaustettu elovenan kaurajauhis tai soijarouhe/härkäpapurouhe. Marinoituja papuja, mietoa ja tulista kastiketta, erilaisia kasviksia: tomaattia, kurkkua, salaattia, paprikoita, maissia.
Toinen helppo on vohvelit, vegaanisia reseptejä löytyy runsaasti. Voi tehdä makeaa tai suolaista täytettä.
Vegaanisia korvapuusteja! On niiiin hyviä :D
Hyvää, maukasta ja täyttävää ruokaa. Tämä siis mikäli tarkoitus ruokailla yksi päivän aterioista yhdessä. Mikäli kyseessä kahvitilaisuus tai vastaava, niin jotain hyvää ja maukasta juomiin sopivaa lisuketta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sekasyöjät kuvittelee, että vegaanit syö pelkkiä lihankorvikkeita? Nehän ovat varsin tuore ilmiö, eihän niitä ole ollut kuin pari vuotta saatavilla. Tofua en laske lihankorvikkeeksi, sitä on valmistettu jo muutama tuhat vuotta ja on ollut olennainen osa Aasialaista ruokapöytää eikä mikään korvike.
T: vegaani vuodesta -91 lähtien
Suurin osahan täällä on sanonut että voi syödä kasvisruokaa mutta ilman lihankorvikkeita... kai se on järkevää mainita myös mikä ei maistu. Ei täällä kyllä moni oleta että pelkkiä lihankorvikkeita syödään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pidän useastakin kasvisruuasta, fetapinaattipiirakka esimerkiksi hyvää, sitten ihan perus purjoperunasosekeitto kanaliemeen tehtynä, hieman kermaa ja ripaus muskottipähkinää. Grilli/halloumijuusto toimii myös. Voitaikinaleivonnaiset yleensä hyviä. Jälkkärinä vaikka marenki, marjat ja juustokakku menee.
Vegeruokaa. 🙄
Ja vege ei käytä mitään eläinperäistä. (Kanaliemi, kerma, juustot, voi yms yms..)
Vege viittaa useimmiten kasvisruokaan, vegaani taas on eri asia.
Vierailija kirjoitti:
Sushi avokadotäytteellä ja karjalanpiirakat on hyviä jos haluaa jotain pientä tarjottavaa laittaa. Isompi onkin sitten vähän hankalampi sanoa, jotain kasvisruokaa missä ei ole vegaanikorvikkeita, koska ne maistuu pahalle. Mulle ei valitettavasti sienet mene alas joten jos niitä on niin jätän väliin. Kasvikset on yleisesti ottaen mulle kuitenkin jees. Uunijuurekset hyvin maustettuna on ainakin hyvää.
Ai niin unohdin kasvissosekeitot, niistä tykkään. Joidenkin mielestä tosin ei tarpeeksi "hienoa" mutta mulle maistuisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käristetty härkis on ihan kuin poroa tai hirveä söisi ja jos sen maustaa oikein niin parempaakin. Ihan mustapippurilla, suolalla, sipulilla ja hyvälaatuisella paistorasvalla pärjää pitkälle. Vähän vettä (tai alkoholitonta inkivääriolutta nams), n. puoli desiä, siinä pannulla paistamisen loppuvaiheessa nii tulee kiva rakenne. Muussi kauramaitoon siihen kylkeen tai vaikka itse tehdyt lohkoperunat. Puolukkahilloa. Joku raikas hyvä vihersalaatti. Vegaaninen suklaamoussekakku tai nutellakakku jälkkäriksi hyvän kahvin kanssa. Fazerin Aito Barista on tosi hyvää kahvissa, ainakin tummapaahtoisessa.
Sinulla on makuhermoissa vikaa tai sitten et osaa valmistaa lihaa.
On paljon oikeasti hyviä vegaanisia ruokia, mutta härkis maistuu einestöhnälle.
Hahaa makuja on monia. Kaikki joiden kanssa minä olen härkistä syönyt, ovat siitä pitäneet.
Oon eri mutta myönnän että itse ainakin petyin härkikseen kun yritin sitä korvikkeena käyttää, vaikka mausteitakin oli paljon meksikolaistyyliin. Kasvisruokaa vastaan mulla ei ole mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vegeruokaa. 🙄
Kyse oli vegaaneista eli henkilöistä, jotka eivät syö mitään eläinperäistä. Silloin ruuassa ei ole kanalientä tai normikermaa tai juustoa.
Huonompi heille sitten, mutta itsehän siinä nipottavat, Minusta kyllä vegeruoka = kasvisruoka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vegeruokaa. 🙄
Kyse oli vegaaneista eli henkilöistä, jotka eivät syö mitään eläinperäistä. Silloin ruuassa ei ole kanalientä tai normikermaa tai juustoa.
Huonompi heille sitten, mutta itsehän siinä nipottavat, Minusta kyllä vegeruoka = kasvisruoka.
Toki ketjun otsikko on "millaista vegaanista ruokaa söisit" eli kasvisruoka ei pakosti täytä ketjun aihetta. Kaikki vegaaninen ruoka on kasvisruokaa, kaikki kasvisruoka ei ole vegaanista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vegeruokaa. 🙄
Toki ketjun otsikko on "millaista vegaanista ruokaa söisit" eli kasvisruoka ei pakosti täytä ketjun aihetta. Kaikki vegaaninen ruoka on kasvisruokaa, kaikki kasvisruoka ei ole vegaanista.
Aivan sama, vastasin kommenttiin, jossa puhuttiin vegeruuasta.
Ja alunperin kuvailin millainen kasvisruoka maistuu. Jos ei kelpaa jollekin vegaanille, niin voivoi.
Hörhöilyn yksityiskohdat eivät kiinnosta.
Itse kypsytetyt pähkinäpohjaiset (esim cashew) homejuustot ovat valitettavan alikäytetty mutta juhlava tarjottava, joka hakkaa kaupan kookosrasva-tärkkelyspohjaiset vegejuustot 1000-0. Viitseliäs juhlien järkkääjä tekisi näitä pari erilaista satsia ja laittaisi juustotarjottimelle. Näitä saa nykyään myös kaupasta, tosin järkyttävän pieniä ja ylihintaisia kimpaleita.
Kaalipiirakka, supilovahverokeitto, (sis. tomaattia ja kookosmaitoa), tacot lisukkeineen - chipottle vegaanimajoneesi on hyvää ja peittää kyllä kaurajauhisten ym. korvikkeiden maun, valkosipuliperunat, perunasalaatti, bulgur- tai kuskussalaatti, kaurajäätelö ja mustikkapiirakka tai omenapaisos, hyvä leipä
Vierailija kirjoitti:
Ja alunperin kuvailin millainen kasvisruoka maistuu. Jos ei kelpaa jollekin vegaanille, niin voivoi.
Hörhöilyn yksityiskohdat eivät kiinnosta.
Miksi tulet vegaaniketjuun, jos veganismi ei sinua kiinnosta?
Tykkään itse syödä aasialaista. Ne on helppo modata vegaaniseksi jättämällä lihan pois ja usein itse en edes laita lihaa