Sinä joka et ole vegaani, mitä vegaanista ruokaa söisit mielelläsi kutsuilla?
Olisiko mitään mistä pitäisit? Vieraista valtaosa vegaaneja eikä kutsujen järjestäjä halua tehdä kahta eri ruokaa.
Kommentit (1202)
Vierailija kirjoitti:
Kaikki käy, kunhan siinä ei ole vegaanista juustoa tai vegaanista lihankorviketta. Esim. tofu, pavut ja linssit on hyviä proteiininlähteitä. Olen kasvispainotteinen sekasyöjä, mutta on monta vegaaniystävää. Eli vegaaninen ruoka on tuttua. Valitettavasti vegaanijuustot ja lihankorvikkeet ovat ihan järkyttäviä. En edes ymmärrä, miksi sellaisia pitää väkisin tehdä.
Vegaanista juustoa ei ole olemassa. Eikä vegaanista maitoa.
Esimerkiksi salaatti ja patonki kertaruokana on paljon parempi vaihtoehto kuin jokin heikko lihaimitaatio.
Salaatti menee aina, lämpimistä ruuista wokit riisillä tai nuudelilla.
M35
Vierailija kirjoitti:
Hauska miten moni sanoo ei soijatuotteille, vaikka moni lihansyöjä ei välitä pskaakaan siitä, että Suomen ulkopuolellta kasvatettu karja käyttää pääsääntöisesti soijaa rehunaan. Tähän sitten vastataan että syövät vain lihaa joka on kasvatettu Suomessa, mutta kummasti lidlin Puolassa kasvatettu sianliha menee kaupaksi.
Kouluruokailun liharuoka sisältää myös nykyisin todella usein soijaa.
En menesi juhliin missä ei lihaa ja kalaa olisi vegejen lisäksi. Piiperöt juhlikoon keskenään.
Mitä tahansa, jossa ei ole sipulia, selleriä tai basilikaa.
Mielenkiinnolla ja omalla valinnalla maistan kaikkea. Pakottamalla ja moralisoimalla syön pelkästään sitä minkä syömisestä syytetään
Tajusin vasta äsken että kaurassakin on estrogeenia. Sitä vaan soijapojat syömään niin kasvaa tissit.
No tähän vuodenaikaan söisin mielelläni jouluruokia. Maistuisi lanttu-, porkkana- ja perunalaatikko vegaanisena. Mielellään niiden kanssa herneitä, kuivattuja luumuja, parsakaali-tai punajuurimureketta. Saaristolaisleipää ja porkkalaa. Jälkkäriksi joulutorttuja. Ei ihan kevyttä, joten varmasti tulisi vatsa täyteen niillekin, jotka valittavat kasvisruoan keveyttä.
Jotain, missä ei ole sipulia, koska lääkäri on kieltänyt sen minulta pahojen refluksioireiden vuoksi. Eikä palkokasveja ml. soija ja maapähkinät, koska olen allerginen niille. Eikä mitään kaaleja tai niiden sukulaisia (ns. ristikukkaisia), koska vatsani ei siedä niitä.
Kaikki muu käy, kunhan se maistuu hyvältä! :)
(voisiko joku kertoa, mitä tarjoaisi minulle...?)
Vierailija kirjoitti:
En tunne vegaaniruokia. Osaan sanoa vain sen verran, että minulle maistuisivat ruoat, joista näkee, mistä ne on tehty. Tofua ja muuta soijamössöä en edes maista enää.
Näkeekö kaikista liharuuista, mistä ne on tehty?
En ole vegaani mutta syön mielelläni kasvisruokaa.
Marinoituja kikherneitä
Marinoituja herkkusieniä
Hummusta ja vaikkapa leipätikkuja dipattavaksi hummukseen
Salaatti jossa marinoituja ja paistettuja tofukuutioita
Vegaaninen coleslaw
Pieniä täytettyjä paprikoita ja tomaatteja. Täytteenä hyvin maustettua couscousia, riisiä tai ohraa sekä pähkinämurua, härkismurua ja/tai tofumurua
Vierailija kirjoitti:
Lehtipihvi
Kelpaa! Sehän on vegaanisen härän lehtipihvi!
Valkosipulivoita päälle ja ranskalaiset vierelle. Salaatti tomaatti ja kurkku maistuu myös.
Noilla tulisi masu täyteen.
Vierailija kirjoitti:
En ole vegaani mutta syön mielelläni kasvisruokaa.
Marinoituja kikherneitä
Marinoituja herkkusieniäHummusta ja vaikkapa leipätikkuja dipattavaksi hummukseen
Salaatti jossa marinoituja ja paistettuja tofukuutioita
Vegaaninen coleslaw
Pieniä täytettyjä paprikoita ja tomaatteja. Täytteenä hyvin maustettua couscousia, riisiä tai ohraa sekä pähkinämurua, härkismurua ja/tai tofumurua
Lisään vielä että valmistuksessa on käytettävä laadukasta oliiviöljyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki käy, kunhan siinä ei ole vegaanista juustoa tai vegaanista lihankorviketta. Esim. tofu, pavut ja linssit on hyviä proteiininlähteitä. Olen kasvispainotteinen sekasyöjä, mutta on monta vegaaniystävää. Eli vegaaninen ruoka on tuttua. Valitettavasti vegaanijuustot ja lihankorvikkeet ovat ihan järkyttäviä. En edes ymmärrä, miksi sellaisia pitää väkisin tehdä.
Ei niin. On vain vuustoa. Ja vaitoa. Tai kauralitkua.
Onko siellä kutsuilla edes vegaanista kaljaa tai viiniä? Kotiin menen snäkärin kautta joka tapauksessa kun en vegee syö, joten safkoista ei väliä. Mutta onko niitä vege juomia kaljaa tai vinkkuu, jos ei ole en tule.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauralitkua, sanot. Mitä litkua lehmänmaito sitten on? Maito on kiinteässä muodossa juustoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauralitkua, sanot. Mitä litkua lehmänmaito sitten on? Maito on kiinteässä muodossa juustoa.
Lehmänmaito on oikeaa maitoa eikä mitään vegaanin kusemaa kauralientä.
Vegaanin luona söisin mielelläni jotain heidän herkkuna pitämäänsä ruokaa, utelias kun olen.
Ne on vaan yhdet kutsut, voisin syödä mitä vain, kunhan maistuu hyvältä. Minun elämäni tai ruokavalioni ei mene pilalle vaikka söisin yhtenä päivänä sitä paheksuttua soijaa.
Olen kasvispainotteinen sekasyöjä, ja syön monesti myös vegaanisia ruokia.