Kaikki ovat jossain lahjakkaita. Mikä on sinun lahjasi?
Onko sinulla vaikka ylitaipuvat nivelet? Mitä tahansa saa sanoa.
Kommentit (403)
Näen etiäisiä ja aistin joskus pieniä asioita ennakkoon, mitä tuleman pitää.
Tavallaan hyvä juttu mutta koen välillä vähän ikävänä.
Oon lapsesta asti osannut hieroa. En ole siitä huolimatta hakeutunut sille alalle vaikka oonkin saanut taidoista paljon kehuja. 😄
Laulunlahja ja musikaalisuus muutenkin.
Osaan olla tahdoton ja mennä muiden mielipiteiden mukaan ja näin miellyttää muita. Mielenlujuuteni on siis matala.
Olen kaiketi hyvä kuuntelemaan. Kerro minulle huolesi?
En todellakaan ole lahjakas missään kaikki se mitä keskivertoa paremmin osaan on vaatinut kyllä määrätietoista harjoittelua.
En ole lahjakas missään mutta en toisaalta lahjaton missään. Keskiverto kaikessa.
Olen matemaattisesti nokkela ja älykäs. Matematiikka, fysiikka ja kemia olivat koulussa aina kymppejä. Muut aineet hieman heikompia, koska niihin olisi pitänyt lukea, matemaattisissa aineissa riitti tunnilla kuuntelu.
Olen tosi huono avaruudellisessa hahmottamisessa. Hahmotan miljardien valovuosien etäisyydet todella kehnosti.
Vierailija kirjoitti:
Rottailu.
Mitä on rottailu?
kysyy mummo
Minulla on puhumisen lahja. Olen pitänytkin puheita monissa tilaisuuksissa. Muistan lapsena kuulokkeita puheita vieläkin sanatarkasti. Luettu ei jää niinkään mieleen.
Taiteellinen lahjakkuus monella eri alueilla. Lisäksi näin kaikissa ihmisisissä piilevät lahjakkuudet ja mahdollisuudet.
Osaan opettaa.
Osaan siivota hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Näen etiäisiä ja aistin joskus pieniä asioita ennakkoon, mitä tuleman pitää.
Tavallaan hyvä juttu mutta koen välillä vähän ikävänä.
Sama täällä.
Pelkään ja vihaan tuota asiaa itsessäni :(
Hyvä muisti ja laskutaito. Molemmista on ollut paljon hyötyvää elämässä,vaikka tällä palstalla laskutaitoa paljon väheksytään ja jopa monet akateemiset ihmiset ylpeilervät huonolla laskutaidolla. Toimin yrittäjänä.n
Kielellisesti en ole lahjakas,en vieraissa kielissä enkä äidinkielessä sen takia esim lukio jäi käymättä.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä muisti ja laskutaito. Molemmista on ollut paljon hyötyvää elämässä,vaikka tällä palstalla laskutaitoa paljon väheksytään ja jopa monet akateemiset ihmiset ylpeilervät huonolla laskutaidolla. Toimin yrittäjänä.n
Kielellisesti en ole lahjakas,en vieraissa kielissä enkä äidinkielessä sen takia esim lukio jäi käymättä.
Koen olevani Aspegren tyyppi.
Jos ajatellaan, että jokainen ihminen on lahjakas, niin silloin koko sana menettää merkityksensä, koska sitä voidaan soveltaa kaikkiin yksilöihin. Tosiasiassa vain harvat ihmiset ovat lahjakkaita, koska lahjakkuuden eteen joutuu tekemään paljon töitä, mitä vain harva on halukas tekemään.
Olin lapsena huoltoaseman avaruuspelin paras pelaaja.
En osaa pelätä mitään. Joskus siitä on hyötyä, usein ei.