Kaikki ovat jossain lahjakkaita. Mikä on sinun lahjasi?
Onko sinulla vaikka ylitaipuvat nivelet? Mitä tahansa saa sanoa.
Kommentit (403)
Olen hyvä järjestelemään tavaroita. Järjestelen usein kirjahyllyni kirjoja, joille löytyy usein entistä selkeämpi oma paikkansa.
Olen erityisen hyvä jättämään kaiken osaamiseni ja resurssini hyödyntämättä. Näin. Taito sekin...
Olen mies ja osaan tehdä kaikkea, no kaikkea paitsi yhtä asiaa
Yliliikkuvat nivelet ikävä kyllä. Voisin mennä sirkukseen töihin ja hyödyntää ne lahjakkuudeksi.
Tilannekomiikka/vitsailu/puujalkavitsailu.
"Loistaminen" on usein vaíkea tosikkojen maassa.
Fakta on se että suurin osa ihmisistä ei ole lahjakkaita missään,,yleensä jos joku ihminen on tosi hyvä jossain se on intohimoisen harjoittelun tulos.
Olen taiteellinen ja mielikuvitusrikas.
Vierailija kirjoitti:
Fakta on se että suurin osa ihmisistä ei ole lahjakkaita missään,,yleensä jos joku ihminen on tosi hyvä jossain se on intohimoisen harjoittelun tulos.
Ajatteletko, että lahjakkuus on syntymälahja? Itse näen lahjakkuuden nimenomaan rakentuvan harjoittelun tuloksena.
Vierailija kirjoitti:
Siis väitätkö että esim vaikka Iivo niskanen ei ole lahjakas on vaan treenannut tosi paljon ja intohimoisesti.
Kun sukellan vedessä, ylähuuleni nousee automaattisesti sierainten eteen. Ihmettelin lapsena miksi muut pitivät veteen hypätessään nenästä kiinni. Vasta aikuisena, kerran kesämökillä uimarannalla, minulle selvisi isän kanssa jutellessani että hänellä oli sama ominaisuus. Hän oli aina luullut että se on kaikilla.
Aivastusketjussa jo mainitsin, että kulutan myös tavallista vähemmän paineilmaa laitesukelluksessa. Vaivun veden alla rentouden tilaan ja hengitysrytmini muuttuu. Ilmeisesti en ole aivan niin selvästi "noussut kuivalle maalle" kuin ihmiset yleensä. N64
-Kapanteri.- kirjoitti:
Tilannekomiikka/vitsailu/puujalkavitsailu.
"Loistaminen" on usein vaíkea tosikkojen maassa.
Komiikka/ vitsailu onkin taitolaji kun pitää tarkasti ”haistella” missä seurassa vääntää vitsiä. Se siis vaatii myös hyvän ihmistuntemuksen, niin ei loukkaa ketään.
Minulla on hyvä ihmistuntemus, jos sen nyt voi tähän ketjuun laittaa.
Olen hyvä piirtämään ja maalaamaan, liikunallisesti lahjakas. Myös kielipäätä löytyy.
Minä en taas koe olevani mitenkään erityisen hyvä missään. Olin ehkä joskus ennen hyvä kirjoittamaan. Nyt ei enää sekään onnistu.
Mutta ainakin osaan olla myötätuntoinen ja osoittaa sitä aina niin tarpeen vaatiessa.
Ja tarpeen vaatiessa osaan myös vi*tuillakin vähän paremmin, mitä 20 vuotta sitten.
Osaan puhua englantia uskottavasti monilla eri aksenteilla, pidän sitä tosi siistinä ja erikoisena taitona ottaen huomioon, että olen täysin suomalainen ja asunut aina Suomessa.
Minä olen hyvä laatimaan pöytäkirjoja. Siksi minä olenkin monen yhdistyksen sihteeri. Ei tarvitse niin kauhean usein olla asioista mitään mieltä, kun vain huolellisesti kirjaa ylös toisten mielipiteet ja yleisen päätöksen, ja laatii hyvin ymmärrettävän, virheettömän ja oikeaoppisen pöytäkirjan.
Minulla on ihan liikaa lahjakkuuksia. Niistä muutamia mainitakseni:
1. Olen taitava v....ilija.
2. Hyvä kielissä, tosin arka niitä käyttämään.
3. ...paitsi äidinkieltäni suomea.
4. Osaan laulaa.
5. Osaan tanssia.
6. ... mutta olen arka molempien suhteen.
7. Olen synnynnäinen koomikko
8. ....olematta mikään riehuva pelle
9. Valtaosa ihmisistä pitää minusta, minne ikinä menenkin
10. Uskallan olla oma itseni
Minun lahjani on empaattisuus, joskin joskus kiroukseksikin taipuu.
Miksi negatiivinen asia olisi lahja. Mulla on tuo taipumus ja ei ole hyödyllinen ollenkaan.