Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omakanta-kirjaukset, onko sinne ihan pakko kaikki kirjoittaa?

Vierailija
05.05.2021 |

Mitään ei viitsisi terveydenhuollossa puhua kun ne sitten laitetaan tuonne nettiin! Ainakin tuntuu että ne on jo melkein julkisesti netissä, varmaan ajan kysymys kun tuo hakkeroidaan. Olen nyt käynyt äitiysneuvolassa ja katsoin mitä sieltä on kirjattu. Muun muassa appiukkoni alkoholin käytöstä! Hänkin on jo kuollut vuosia sitten ja miten ihmeessä tuo mitenkään oleellisesti liittyy minun hoitooni jos ukko on joskus mieheni lapsuudessa kännäillyt? Olisi mukavaa että neuvolassa voisi avoimesti puhua kaikesta, mutta miksi kaikki sanomiset kirjataan? Kiva sitten kun joku utelias naapurin hoitsu voi vielä käydä lukemassa paitsi omat terveystietoni niin myös sukulaisteni yksityisasioita minun sivuiltani.

Kommentit (261)

Vierailija
261/261 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietojen kirjaaminen Kantaan käytännössä tuhoaa luottamuksen ja potilaan yksityisyyden.

Lisäksi, eihän lukuoikeuden käytössä tai väärinkäytössä ole mitään hälytysjärjestelmää, joka ilmiantaisi lukemassa käymisen. Potilaan pitää itse ymmärtää pyytää lokitiedot säännöllisin väliajoin koko loppuelämänsä ajan, jotta voisi olla varma, että kyseisiä tietoja joku ulkopuolinen käynyt katsomassa.

Nimenomaan, nämä kiinnijääneet salakatselijat ovat vain jäävuoren huippu! Turha lohduke myös sekin että oli ne potilastiedot ennenkin paperisina, koska ne oli vain siellä kyseisessä hoitoyksikössä. Myllylänkin tietoja oli urkittu ympäri Suomen! Pelkät elintärkeät diagnoosit ja lääkitykset olisi vielä ihan ok, mutta mullakin on esim sellainen kantakirjaus, että soitti klo 13.05 tiedustellakseen allergialääkkeensä saatavuutta. En tiedä miten voisi resursseja vielä paremmin haaskata tässä nykyisessä resursssipulassa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä neljä