Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omakanta-kirjaukset, onko sinne ihan pakko kaikki kirjoittaa?

Vierailija
05.05.2021 |

Mitään ei viitsisi terveydenhuollossa puhua kun ne sitten laitetaan tuonne nettiin! Ainakin tuntuu että ne on jo melkein julkisesti netissä, varmaan ajan kysymys kun tuo hakkeroidaan. Olen nyt käynyt äitiysneuvolassa ja katsoin mitä sieltä on kirjattu. Muun muassa appiukkoni alkoholin käytöstä! Hänkin on jo kuollut vuosia sitten ja miten ihmeessä tuo mitenkään oleellisesti liittyy minun hoitooni jos ukko on joskus mieheni lapsuudessa kännäillyt? Olisi mukavaa että neuvolassa voisi avoimesti puhua kaikesta, mutta miksi kaikki sanomiset kirjataan? Kiva sitten kun joku utelias naapurin hoitsu voi vielä käydä lukemassa paitsi omat terveystietoni niin myös sukulaisteni yksityisasioita minun sivuiltani.

Kommentit (325)

Vierailija
321/325 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko niitä kirjauksia pakko lukea, jos kaikki on mielestänne kuitenkin väärin. Itse en ole koskaan lukenut mitä Kantaan on kirjattu ja ihan asiallista hoitoa olen aina saanut. Opiskelkaa lääkäreiksi ja muistakaa sitten potilaita kiireellä hoitaessanne kaikki tämä märinä. Ikäänkuin hoitohenkilökunta tahallaan ja tarkoituksellisesti toimisi näin.

Vierailija
322/325 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkäriin ei voi enää mennä muuten kuin äärimmäisessä hädässä, mikä kai oli tarkoituskin.

julkiselle ei ainakaan kannata mennä äärimmäisessä hädässä, kun sieltä saa vain jonotusta ja buranaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/325 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko niitä kirjauksia pakko lukea, jos kaikki on mielestänne kuitenkin väärin. Itse en ole koskaan lukenut mitä Kantaan on kirjattu ja ihan asiallista hoitoa olen aina saanut. Opiskelkaa lääkäreiksi ja muistakaa sitten potilaita kiireellä hoitaessanne kaikki tämä märinä. Ikäänkuin hoitohenkilökunta tahallaan ja tarkoituksellisesti toimisi näin.

Mitä hyötyä jos siellä on väärää tietoa.

Mieti vähän!

Vierailija
324/325 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soittohelppi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jatkossa myös Rela-hierojat kirjaavat käynnin Kantaan. Hierontaan päästäkseen täytyy esittää kuvallinen henkkari. Pääsevät siis lukemaan asiakkaiden tietoja.

https://www.relahierojat.fi/rela-hierojat-siirtyy-kantaan/

Tänä vuonna laajenee kantaan-kirjaamisvelvoitteet uusille tahoille.

Tuntuu melko tarpeettomalta että hierojienkin tarvitsisi kantaan kirjata.

Hieronnan vielä ymmärtää, mutta että kotisiivous !

Miksi hierronnasta pitäisi lukea mitään? Ihan hullua lukea niitä sepostuksia. Samoin jalkahoito. Kenelle on tärkeää tietää. Todella ärsyttävää. Olen puhelias, mutta yritän lääkärissä puhua niin vähän, kuin mahdollista, vaikuttamatta hoitoon. 

Vierailija
325/325 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkäriin ei voi enää mennä muuten kuin äärimmäisessä hädässä, mikä kai oli tarkoituskin.

julkiselle ei ainakaan kannata mennä äärimmäisessä hädässä, kun sieltä saa vain jonotusta ja buranaa.

Ole menemmät. Ei siihen mikään pakota. Itsemääräämisoikeus on jokaisella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi seitsemän