AstraZeneca plus Pfizer - virallinen tuplarokotettujen ketju
Laitetaan vielä että OFFICIAL.
Olen nyt virallisesti saanut kaksi rokotusannosta: Ensimmäinen annos AstraZenecaa, toinen Pfizer & BionTech.
Koska sain toisen rokotteen tänään, ei oireita vielä ole mitään. Tässä ketjussa keskustellaan sekarokotettujen tilasta, eli kaikki jotka ovat saaneet ja saavat kahta eri rokotetta, tänne keskustelemaan hyvässä hengessä ja vaihtamaan kokemuksia!
Kommentit (182)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Astra maaliskuussa, Pfizer kaksi päivää sitten. Seuraavana päivänä Pfizeristä oli 37,5 lämpöä. Ei muuta. Toivottavasti vasta-aineita kuitenkin muodostuu, vaikka noin vähäiset oireet. Ei kai se suoraan niin ole, että mitä kovemmat oireet, sitä enemmän vasta-aineita, vai onko?
No et kertonut saitko az:sta jotain oireita?
Kyl sun keho hyvin reagoi Pfizeriin ku lämpöä tuli.
Kiitos vastauksesta. Silloin maaliskuussa sain astrasta päiväksi 37,9 astetta lämpöä. Ja nyt tosiaan Pfizeristä 37,5 muutamaksi tunniksi. No hyvä jos noin vähäiset oireet tarkoittaa vasta-aineita. Joka paikassa vaan rummutettu kuinka tästä yhdistelmästä pitäisi tulla tavallista voimakkaammat oireet, niin sillä ajattelin että miksi minulla ei tullut...
Muistakaa ilmoittaa vuotohäiriöt haittavaikutukseksi jos niitä tulee.
Mun kuukautiskierto meni sekaisin sen Pfizerin rokotteen jälkeen. Todella runsaat, epätavallisen pitkät, ja kiertovälikin lyheni viisi päivää. Astrasta ei tullut mitään oiretta.
https://www.reddit.com/r/CovidVaccinated/comments/o4hrye/no_period_and_…
"Hello there, My cycle was like clockwork for about a year and all throughout the lockdown until the vaccine"
Got vax in mid March and was due a few days later. A month later, tiniest bit of spotting. I've been basically having constant PMS, swollen breasts, cramps and NOTHING. It is really scary and weird. I'm also normally super regular, like to the day. I've gone through a ton of pregnancy tests, all negative, because it's so confusing. 4 months, and one day of light spotting.
Vierailija kirjoitti:
Moderna toisena, vain käsi kipeä.
Astran jälkeen olin tosi sairas.
Sama homma, toka piikki ei tuntunut missään. Kolmas piikki (Modernan vahviste) elokuun lopussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moderna toisena, vain käsi kipeä.
Astran jälkeen olin tosi sairas.Sama homma, toka piikki ei tuntunut missään. Kolmas piikki (Modernan vahviste) elokuun lopussa.
Ja neljäs ja viides ja kuudes ja lopunelämää...
Vierailija kirjoitti:
Hullunrohkeita olette, ei muuta voi sanoa. Itse odottelen rauhassa mitä CDC:n (Yhdysvaltain ’THL’) tuumaa tulevan viikon hätäkokouksessaan. Joko vihdoin päästetään kunnolla julkisuuteen valtavasti lisääntyneet myokardiitit ja muut vakavat haittavaikutukset vai vieläkö ihmisiä voidaan vedättää ’täysin turvallisella rokotteella’?
Surullista tässä on se, että kun tieto lopulta päästetään pintaan, se on tuhansien kohdalla liian myöhäistä. Miksi helvetissä teillä oli niin kiire ottamaan injektio? Itkettää.
missä tietoa tuosta hätäkokokeuksesta?
https://www.reddit.com/r/CovidVaccinated/comments/o2s2re/anyone_deal_wi…
Anyone deal with ongoing symptoms months after vaccine?
Nyt myös Angela Merkel tuplarokotettu kahdella eri valmisteella: https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/61eea4d5-6f53-413e-be7a-8c3cf5332108
"Kahden eri valmistajan rokotteen antamisesta on vielä niukasti tuloksia, mutta varhaiset tutkimukset näyttäisivät osoittavan, että eri rokotteiden käyttämisestä saattaisi seurata parempi immuniteetti.
Se voi tarjota myös paremman suojan viruksen eri variantteja vastaan.
Eri rokotteet vaikuttavat virukseen eri tavalla
Esimerkiksi Pfizerin ja Modernan tuotteet ovat kumpikin niin kutsuttuja mRNA-rokotteita. Niissä käytetään kuitenkin koronaviruksen eri piikkiproteiinia, jota vastaan elimistön immuunijärjestelmä opetetaan hyökkäämään.
Seurauksena todennäköisyys sille kasvaa, että olet kehittänyt immuniteetin viruksen eri muunnoksille, myös mahdollisesti tuleville."
1. riskiryhmäläinen olen (alle 60 v) ja saanut 1. rokotteena Astran, 2. rokotteena pari viikkoa sitten Pfizerin.
Astrasta ei muita oireita, kuin että rokotuskohta oli pari päivää arka kun koski. Pfizerista sama juttu, mutta myös koko käsi kipeä päivän ja myös väsy ja vetämätön olo pari päivää, ei kuumetta tms. Siinä kaikki.
Ja hyvä tietää, että tämä kombo antaa hyvän suojan. Ja kun on tässä viimeiset 10 vuotta joutunut varomaan kaikkia muitakin influenssoja (olen kyllä ottanut joka vuosi influessarokotteen myös), rs-virusta tms. ja varomista siinä muodossa, että ihmiset tulevat kaameissa räkätaudeissa ja jopa ihan kuumessa töihin tartuttamaan muita sekä kaupoissa ennen korona-aikaa oli yskiviä ja räkiviä ihmisiä vaikka kuinka paljon.
Toivotaan, että tämä korona-aika on saanut ihmiset vähän miettimään, kuinka paljon omalla käyttäytymisellään voi vaikuttaa tautien leviämiseen. Tätä normielämää kun yrittää elää myös tällaiset vakavan sairauden läpikäyneet siellä muiden seassa.
AZ maaliskuussa ja eilen aamulla Pfeiser..
Ekasta oireet oli _kamalat_, kuumetta ja olo muutenkin kuin olisin ollut tosi pahassa flunssassa. Eikä särkylääkkeet auttanu yhtään. Mutta.. kaikki ohi alle vuorokaudessa. Nyt olo ok, pistoskohta vähän arka, viluinen olo mutta ei muuta. Nyt vaan kädet ristiin että combo on tehokas.
https://www.reddit.com/r/CovidVaccinated/comments/ocetg0/update_heavy_a…
UPDATE: Heavy and Continuous Menstrual Bleeding
Mulla ei ole ollut kuukautisissa mitään muutoksia. Eli ei tule kaikille, varmaan aika harvinainen vaikutus.
Oli kiva löytää tämä keskusteluketju. Itse sain Astra Zenecan rokotteen riskiryhmäläisenä 18.3 ja heti seuraavana päivänä sen antaminen lopetettiin. Heti parin tunnin jälkeen alkoi väsymys, möllötin vaan ja oli vaikea keskittyä mihinkään. (voi olla myös ahdistusta osittain). Illalla alkoi vilunväreet ja lihassäryt joka paikassa, kuume nousi 38,6c. Alkoi kova kova päänsärky joka jatkui yön yli. En ole tainnut sellaista päänsärkyä kokea. Pahoinvointi. Sitten vesiripuli, joka kesti 8 päivää. Oli pistelyä/polttelua jaloissa. Yksi heitehuimaus/kaatava huimuskohtaus, joka meni ohi. Kuumeen aikana nenä valui ja oli jonkinlaista keuhkotuntemusta, että aloitin myös avaavat astmalääkkeet. Ehkä muistaakseni jonkinlaista vatsalaukun poltetta, mutta ei noussut mitään refluksia suuhun. Pelkkä polte. Inhottavin oli ehkä 6-8 viikkoa kestäneet oudot väreilykohtaukset. Tuntui kuin olisi ollut "perhosia vatsassa" väristyksiä.. kuin jotain ainetta olisi virrannut kehoon ja tuntui että se nousee päähän ja että taju lähtisi, mutta ei koskaan lähtenyt. Mietin olisiko paniikkia, mutta syke oli aina hyvin rauhallinen jopa 50-60. Niitä tuli 6 viikkoa. Sitten loppi ja 8 viikkoa rokotteesta uudelleen parin päivän ajan ja sen jälkeen ei ole tullut. Olivat pelottavia kun lääkärit eivät osanneet sanoa niihin juuta eikä jaata. D-dimeeri verenhyytymisarvot ja trombosyytit tsekattiin eikä niissä ollut mitään. 4 pvää rokotteesta kämmenet hilseilivät jonkin verran nahkaa. Sitten oli viikon ajan ehkä myös parastesia tuntemuksia tai en tiedä liittyikö pintaverenkiertoon, mutta tuntui kuin kylmägeeliä olisi levitetty tiettyihin kohtiin ihoa. Neurologiset status testit oli ok ja äskettäin kävin muusta syystä myös pään magnetissa ja se oli ok.
Kuitenkin koen, että oireet olivat niin inhottavia että pelkään ottaa tehostetta. Pfizeria olisi tarjolla tehosteena. Pelkään myös itse tautia. Sydän käy aavistuksen vajaalla ja astma.
Edelleen olisi kyllä hauska kuulla muilta kokemuksia, oliko pfizer helpompi vai vaikeampi niille jotka saivat astrasta kunnon oireet?
Oli helpottavaa lukea, ettei automaattisesti kaikille ole tullut yhtä pahat kuin astrasta. Jotenkin pelkää että 2. rokotteesta tulisi pahemmat ja juuri siksi toisen ottaminen on minulla lykkääntynyt. Olisi ollut jo 18.6 mutta en ole tosiaan uskaltanut ottaa.
Ainiin ja unohtui sanoa.. astrasta 2 päivää mulla alkoi ruskea vuoto emättimestä siis ilmeisesti kk-vuoto. Niukkaa, lähinnä pyyhkiessä. Olen syönyt vuoden minipillereitä ja ollut täysin vuodoton ennen rokotetta. Nyt on rokotteen jälkeen tullut tällaista tuhru vuotoa silloin tällöin. Kävin ultrassa rokotteen jälkeen, ja adenomyoosi on taustalla, ja oli asia ennallaan sen suhteen.adenomyoosia edelleen. Ei muuta ihmeellistä näkynyt. Ikää 35,5v
Pfizeria toinen annos saatu. Käsi tuli vähän enemmän kipeäksi kuin ekasta ja poskia kuumotteli tunnin pari noin kolme tuntia rokotuksen jälkeen. Kaikki ohi alle vuorokaudessa.
Olen 66-vuotias, pari perussairautta ja aiemmin sairastettu syöpä. Sain ensimmäisenä rokotteena Astran. Sivuoireena tuli 12 tunnin kuluttua alkanut pieni kuume (37,8 astetta), jota kesti muutaman tunnin. Ei muuta.
Tehosteeksi oli aiottu samoin Astraa, joka oli ainakin meidän kunnassa protokolla. Siis jos 1. annos Astraa, myös toinen annos samaa.
Jouduin kuitenkin esteen takia soittamaan terveyskeskukseen ja vaihtamaan kakkosrokotuksen aikataulua. Suosittelivat, että ottaisin sittenkin tehosteena Pfizeria. Tuoreet tutkimukset kuulemma kertovat yhdistelmän antavan erityisen hyvän tehon.
Näin siis saan kakkosannoksena Pfizeria, ensi viikolla. Voin tulla kertomaan, tuleeko/tuliko jotain sivuoireita.
Mieheni ehti jo saada kaksi Astraa, joista kummastakaan ei tullut sivuvaikutuksia. Kaksi sisartani ovat saaneet kaksi Pfizeriä, eikä heilläkään muuta oiretta kuin pistoskohdan lyhytaikainen kipeytyminen.
Uusimpien tutkimusten mukaan AZ+Pfizer -kombosta korkeampi suojateho Delta-varianttia vastaan: https://thesaxon.org/a-study-claims-that-combining-the-astrazeneca-vacc…
Saarlandin yliopistossa Saksassa nyt tutkittu, että ihmiset jotka saivan ensimmäisenä AX:n ja toisena Pfizerin, rokotesuoja on parhain mitä voi olla. Jopa siis parempi kuin kahden Pfizerin jälkeen:
"A team of researchers at Saarland University in Germany led by Martina Sester, professor of transplantation and infectious immunology, has spent the past few weeks studying the immune response of 250 people to vaccinations against COVID-19 with agents from Astrazeneca and Biontech. It found that those who had received a dose of Vaxzevira (Astrazeneca) at their first vaccination and a dose of Comirnaty (Biontech) at their second vaccination had the best immune response. In this case, the body’s immune response was even slightly higher than after two doses of the Biontech vaccine."
https://innovationorigins.com/en/vaccine-study-best-immune-response-wit…