AstraZeneca plus Pfizer - virallinen tuplarokotettujen ketju
Laitetaan vielä että OFFICIAL.
Olen nyt virallisesti saanut kaksi rokotusannosta: Ensimmäinen annos AstraZenecaa, toinen Pfizer & BionTech.
Koska sain toisen rokotteen tänään, ei oireita vielä ole mitään. Tässä ketjussa keskustellaan sekarokotettujen tilasta, eli kaikki jotka ovat saaneet ja saavat kahta eri rokotetta, tänne keskustelemaan hyvässä hengessä ja vaihtamaan kokemuksia!
Kommentit (182)
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin on käynyt mielessä monta epäilystä rokotteesta. Nykyisinhän sairaaloissa on 1 ja 2 piikin saaneita.
Jospa ne onkin rokotteen takia sairaalassa??
Vierailija kirjoitti:
Ihmetellen olen lukenut näitä kirjoituksia ja miettinyt, voiko tuo olla terveellistä.
Nuo ovat ihan normaaleita reaktioita kun immuunijärjestelmä alkaa tehdä vasta-aineita taudinaiheuttajaa vastaan.
Sen vuoksi höpinät immuunijärjestelmän heikkenemisestä tai tuhoutumisesta ovat naurettavia. Immuunijärjestelmä saa tavallaan treeniä rokotteista. Ihan yhtä laillahan ihminen saa vasta-aineita sairastaessaan eri rhinovirusten aiheuttamia flunssia eli nuhakuumeita.
Vaikka sairastaisi kymmenen flunssaa talven aikana raskaimman kautta niin silloin kukaan kulkutautimyönteisistä ei tule pelottelemaan, että immuunijärjestelmä romahtaa kun on syntynyt vasta-aineita kymmentä eri rhinovirusta vastaan.
Kulkutautimyönteisten pitäisi olla kiitollisia siitä, että vastuuntuntoiset ihmiset tarjoavat heille mahdollisuuden elää rokotettujen aikaansaamassa laumasuojassa noin tämän vuoden joulukuuhun mennessä jos 12-16-vuotiaatkin lasketaan mukaan 70% rokotusasteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin on käynyt mielessä monta epäilystä rokotteesta. Nykyisinhän sairaaloissa on 1 ja 2 piikin saaneita.
Niin, potilaina ilman maskeja. Luultavasti vanhempaa ikäluokkaa, joille ei muodostu edes kahdella rokotteella 75% vasta-ainetasoa vakavaa koronaa vastaan. Sairaalassa levinneessä intialaisessa koronassa kuoli yksi ja muut ovat hengissä. Ilman rokotteita lukemat olisivat toisin.
Kanadassa suositellaan nyt virallisesti rokotteiden sekoittamista, Kanadan viranomaiset suosittelevat Pfizerin, Modernan ja AstraZenecan sekoituksia:
Tässä ketjussa on ollut ihmisiä, jotka ovat vielä harkinneet uskaltavatko kakkospiikille: mitä teille kuuluu, uskalsitteko ottaa Pfizerin?
Mieheni sai ensin Astran ja tehosteena Modernan (senkin jo muutama viikko sitten).
Astrasta tuli oireita, mm. mustelmia ja kuumetta.
Tehosterokotteen jälkeen ei tullut mitään.
Sain AZ maaliskuussa ja viikko sitten Pfizerin.
Astrasta ei mitään oireita, Pfizerista kova väsymys ja lievä kuume 2pv. Sen jälkeen normaali olo.
T. 1. riskiryhmää alle 65v
Kuulemma parempi teho, jos sekoitetaan.
Sain Astrasta voimakkaat oireet, kova kuume, päänsärky, voimattomuus, etova oli ja ripuli, muut oireet hävisivät 2 vrk:n jälkeen mutta ripulia kesti pidempään.
Eilen sain Pfizerin ja nousi kova kuume ja päänsärky sekä huimaus, illalla lisäksi huono olo mutta tänään olo on hyvä. Jos oireet oli tässä niin helpolla pääsin.
Vierailija kirjoitti:
Sain Astrasta voimakkaat oireet, kova kuume, päänsärky, voimattomuus, etova oli ja ripuli, muut oireet hävisivät 2 vrk:n jälkeen mutta ripulia kesti pidempään.
Eilen sain Pfizerin ja nousi kova kuume ja päänsärky sekä huimaus, illalla lisäksi huono olo mutta tänään olo on hyvä. Jos oireet oli tässä niin helpolla pääsin.
Minkä ikäinen olet joka sait nuo oireet? Mittasitko kuumeet? Itse sain astrasta 39 asteen kuumeen, Pfizeristä 37,9 asteen kuumeen. Molemmista lihaskivut, astrasta lisäksi kova migreenipäänsärky ja huimaus sekä muutaman päivän vesiripuli, Pfizeristä taas hieman lihaskipuja ja kova kipu käteen joka oli rokotettu sekä yleinen flunssainen, kuumeinen olo. Naisille ja etenkin nuorille tulee helpommin näitä oireita. Itsekin koen päässeeni helpolla.
Vierailija kirjoitti:
Tässä ketjussa on ollut ihmisiä, jotka ovat vielä harkinneet uskaltavatko kakkospiikille: mitä teille kuuluu, uskalsitteko ottaa Pfizerin?
Otin. Kärsin samat haittavaikutukset kuin Astrasta, eli nivelkipuja ja lämmönnousua. Olen tyytyväinen, että otin. Ei tarvitse enää uhrata ajatuksia sille ja ehkä tämä koronanpaska joskus loppuu.
Sekä Astrasta että Pfizerista tuli samat oireet
eli lihassäryt, lievä kurkkukipu ja kylmänpuistatukset. Kuin perusflunssa. Molemmissa kaikki oireet kuitenkin hävisivät kahden päivän kuluessa. Pieni haitta verrattuna hyötyyn. Otan kolmannenkin rokotuksen, jos se on myöhemmin tarpeen.
Menossa oon. Arvatkaa jännittääkö?
Täällä aiemmin epäröijä on nyt onnellisesti sekarokotettu.
Modernasta ei tullu kun käsi kipeäksi.
Astrasta lähes 40 asteen kuume, päänsärky, huimaus ja ripuli.
Että semmosta.
Nyt on jotenki helpottunu olo, viime torstaina Modernan sain.
Vierailija kirjoitti:
Menossa oon. Arvatkaa jännittääkö?
Turhaan varmaan sanon, mutta ei tarvii jännittää, hyvin se menee :)
Itsehän myös jännitin sikana molempia piikkejä, mutta helpotuksen tunne oli hieno kun molemmat piikit oli vihdoin otettu. Nyt on koronatodistuskin siellä omakannassa näkyvillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäinen olet joka sait nuo oireet? Mittasitko kuumeet? Itse sain astrasta 39 asteen kuumeen, Pfizeristä 37,9 asteen kuumeen. Molemmista lihaskivut, astrasta lisäksi kova migreenipäänsärky ja huimaus sekä muutaman päivän vesiripuli, Pfizeristä taas hieman lihaskipuja ja kova kipu käteen joka oli rokotettu sekä yleinen flunssainen, kuumeinen olo. Naisille ja etenkin nuorille tulee helpommin näitä oireita. Itsekin koen päässeeni helpolla.
Olen 46-vuotias. Astrassa tosiaan yli 39 asteen kuume, Pfizerissa kuumepiikkejä, en mitannut mutta selvästi nousi ja laski nopeassa tahdissa. Söin runsaasti särkylääkettä, kun pelkäsin yhtä pahoja oireita kuin Astrassa mutta lievempiä ovat olleet. Edelleen yököttävä olo, huimaus, lievää päänsärkyä ja väsymystä mutta ei kovia lihaskipuja eikä kipeää kättä! Pelkäsin pahempaa mutta turhaan. Astrassa oli varmaan mukana omaa pelkoa, kun kukaan ei ollut saanut mitään oireita lähipiiristä ja itse vedin koko oirerepertuaarin läpi. Harmi kun en silloin älynnyt katsoa täältä vertaistukea!
Ystäväni meni kakkospiikille kun olis pitäny saaha muuta kuin Astraa, mutta eivät antaneet.
Lähti pois ilman rokotetta.