Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

AstraZeneca plus Pfizer - virallinen tuplarokotettujen ketju

Vierailija
04.05.2021 |

Laitetaan vielä että OFFICIAL.

Olen nyt virallisesti saanut kaksi rokotusannosta: Ensimmäinen annos AstraZenecaa, toinen Pfizer & BionTech.

Koska sain toisen rokotteen tänään, ei oireita vielä ole mitään. Tässä ketjussa keskustellaan sekarokotettujen tilasta, eli kaikki jotka ovat saaneet ja saavat kahta eri rokotetta, tänne keskustelemaan hyvässä hengessä ja vaihtamaan kokemuksia!

Kommentit (182)

Vierailija
41/182 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä38452 kirjoitti:

Minulla on nyt ekasta AZ piikistä 8 viikkoa ja kesäkuun alussa pitäisi sitten tehoste ottaa Pfizer/ Moderna. En ihan varmasti ole päättänyt vielä mitä teen.

Hyvä, että rokotukset etenee vauhdilla, mutta itse kuuluun monin kertaisesti riskiryhmään yksi ja olen 48 vuotias. Mieheni on samanikäinen perusterve ja pääsi tänään varaamaan rokotusajan joka on reilu viikon päästä. Hänellä nopeammin Pfizerin rokotesuoja kun minulla ja siis eihän siitä ole mitään tietoa toimiiko AZ ja Pfizer miten kimpassa ? Mikä on se suoja kahden eri rokotteen jälkeen.

Vähän samanlainen tilanne minulla. Mietin, jos otan az jälkeen toiseksi rokotukseksi Pfizerin, niin tarvitsenko sille vielä tehosteen Pfizerin, jotta suoja kehittyisi.? Jotenkin en ymmärrä noita nohinekin lausuntoja, en jaksa edes kuunnella enää.

Onko tästä ulkomailla tietoja? Linkkejä joillakin?

Et tarvitse toista Pfizeriä siihen päälle. Pfizeriä on tutkittu niin, että jos on aiemmin sairastanut koronan, niin yksi Pfizer riittää, koska siitä tulee huomattavasti voimakkaampi suoja kuin sellaisille, jotka saaneet kaksi Pfizeriä, mutteivät ole sairastaneet koronaa. Jotain 600 kertainen määrä vasta-aineita koronaa vastaan tulee silloin (koska koronan sairastaneilla jo valmiiksi niitäå vasta-aineita veressä). Eli jos sulla on Astra siinä ekana, niin sulla on jo todella tehokas määrä vasta-aineita veressä ja yksi Pfizer tehosteeksi riittää. Ranskassa esim. annetaan koronan sairastaneille vain yksi Pfizer tästä syystä.

Juuri näin. Jos tarvitsee tehosteen myöhemmin, niin minun maassani annetaan todennäköisesti taas tuo ensimmäinen, mutta sen näkee sitten, jos sen aika on. Tuolla ensimmäisellä rokotteella vaikuttaisi olevan parempi suoja muunnoksia vastaan, siksi uskon sen olevan sitten se kolmas (mun tapauksessa neljäs) annos.

Vierailija
42/182 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä muita kakkospiikille uskaltautuneita?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/182 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vajaatajuisten kokoontumisajot. Huhhuh mitä viestejä täällä näkee. Sateista suvea vaan kaikille.

Vierailija
44/182 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin itselleni lisäaikaa kun huomasin että olivat laittaneet rokotevälin liian lyhyeksi.

Toivottavasti lisää tietoa tulee ja uskaltaudun sitten kesäkuussa piikille.

Vierailija
45/182 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis Astran jälkeen pitkä rokotusväli on vain hyvä.

Vierailija
46/182 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin iloinen kun sain Astraa hyvissä ajoin ja nyt aioin todellakin ottaa ensi viikolla Pfizerin.

Riskiryhmäläisenä on parempi olo, kun on edes jotakin suojaa. Vähän kade kyllä olin silloin, kun perusterveet tutut alkoivat saada ensimmäisenä rokotuksena tuota Pfizeria.

Vierailija
47/182 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä näitä ketjuja sais olla enemmänkin.

Mulla ois aika tän kuun lopussa

Pfizerin piikille, mutta en uskalla sekotetta ottaa.

Tehoste pitäisi aina antaa samalla aineella mut ei mulle kävis sekään koska astrasta tulin niin sairaaksi.

Parempi jättää tää pelleily, THL:n en enää luota, siellä ei nähdä estettä tähän kokeiluun mutta WHO ei sitä suosittele.

Jään nyt sitten tän yhden piikin varaan mutten kestä sitä jännitystä mitä tuo sekoittelu voi vielä aiheuttaa.

Mäkin tulin Astrasta sairaaksi. Mutta otan mieluummin pahat sivuoireet kun pahan koronariskin. Aion ottaa toisenkin piikin, mitä sitten tarjoavatkaan.

Vierailija
48/182 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

mRNA-rokotteita ei ole koskaan käytetty ihmisiin näin laajasti mitä nyt tehdään. Rokote on hätämyyntiluvalla myynnissä, eikä näin ollen tiedetä vielä kaikista mahdollisista haittavaikutuksista, pitkäaikaisvaikutksista, eikä siitä antaako pidemmän suojan kuin noin puoli vuotta. 

Vierailija
49/182 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis Astran jälkeen pitkä rokotusväli on vain hyvä.

Tästä ei ole tutkimuksia, mutta tuskin niin suurta haittaa kuin muissa.

Vierailija
50/182 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän tietoon oon menossa kesäkuussa sen Pfizerin ottamaan, alkukuusta pitäs tulla lisää tietoakin.

Vierailija
51/182 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä38452 kirjoitti:

Minulla on nyt ekasta AZ piikistä 8 viikkoa ja kesäkuun alussa pitäisi sitten tehoste ottaa Pfizer/ Moderna. En ihan varmasti ole päättänyt vielä mitä teen.

Hyvä, että rokotukset etenee vauhdilla, mutta itse kuuluun monin kertaisesti riskiryhmään yksi ja olen 48 vuotias. Mieheni on samanikäinen perusterve ja pääsi tänään varaamaan rokotusajan joka on reilu viikon päästä. Hänellä nopeammin Pfizerin rokotesuoja kun minulla ja siis eihän siitä ole mitään tietoa toimiiko AZ ja Pfizer miten kimpassa ? Mikä on se suoja kahden eri rokotteen jälkeen.

Vähän samanlainen tilanne minulla. Mietin, jos otan az jälkeen toiseksi rokotukseksi Pfizerin, niin tarvitsenko sille vielä tehosteen Pfizerin, jotta suoja kehittyisi.? Jotenkin en ymmärrä noita nohinekin lausuntoja, en jaksa edes kuunnella enää.

Onko tästä ulkomailla tietoja? Linkkejä joillakin?

Et tarvitse toista Pfizeriä siihen päälle. Pfizeriä on tutkittu niin, että jos on aiemmin sairastanut koronan, niin yksi Pfizer riittää, koska siitä tulee huomattavasti voimakkaampi suoja kuin sellaisille, jotka saaneet kaksi Pfizeriä, mutteivät ole sairastaneet koronaa. Jotain 600 kertainen määrä vasta-aineita koronaa vastaan tulee silloin (koska koronan sairastaneilla jo valmiiksi niitäå vasta-aineita veressä). Eli jos sulla on Astra siinä ekana, niin sulla on jo todella tehokas määrä vasta-aineita veressä ja yksi Pfizer tehosteeksi riittää. Ranskassa esim. annetaan koronan sairastaneille vain yksi Pfizer tästä syystä.

Sekään ei kyllä ole hyvä, että verenkierrossa pörrää ylenmäärin tyhjänpanttina vasta-aineita. Sitähän yliherkkyyskin on ja aiheuttaa monenlaista terveyshaittaa pahimmillaan autoimmuunitautiin asti.

Vierailija
52/182 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tttttuplarokottttttttuksen jälkeen olo mainio, ei mitttttttttään sivuvaikuttttttttttuksia.

Vierailija
53/182 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä viikolla 2s rokotus. En tiedä mitä antavat, ei ole missään ilmoitettu etukäteen.

Toivottavasti en tule turhan kipeäksi. Olen 3x riskiryhmää.

Vierailija
54/182 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mäkään tietäs muuten mutta kun muutin aikaa niin laittoivat sinne että Pfizerin tehoste.

Vierailija
55/182 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällä viikolla 2s rokotus. En tiedä mitä antavat, ei ole missään ilmoitettu etukäteen.

Toivottavasti en tule turhan kipeäksi. Olen 3x riskiryhmää.

Jos olet alle 65-vuotias, niin Pfizeriä tai Modernaa laittavat.

Vierailija
56/182 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin hyviä uutisia meille tuplarokotetuille Espanjasta!

Sielä on nyt nyt tulleet tulokset, että rokottaminen Pfizerillä Astran jälkeen on sekä turvallista että todella tehokasta.

Vasta-aineet astra-pfizer jäklkeen 40 kertaiset verrattuna vasta-aineet yhden Astran jälkeen. Rokotuksen teho on myös tehokkaampi kuin millään muulla kahden rokotteen sarjalla. Vasta-aineita oli Astra-Pfizerin jälkeen 7-kertainen määrä.

Astra-Pfizer rokotuksen jälkeen siis parempi teho koronaa vastaan kuin pfizer-pfizer tai astra-astra.

https://www.businessinsider.com/one-shot-covid-vaccine-mix-match-astraz…

Vierailija
57/182 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riskiryhmiä piti niin kovasti suojella, mutta nyt nimenomaan niin ei tapahdu... Ollaan heikoimmassa asemassa.

Olin saanut AstraZenecan ensimmäisten joukossa ja sitten kun alkoi se veritulppa-kohu ja ikärajoitukset sun muut, niin arvaa v*tuttiko rankasti? Kai meitä suurta osaa...

No, kävin sitten kuitenkin ottamassa sen Pfizerin ihan riskillä, että katotaan mitä tapahtuu... Euroopassa on kuitenkin miljoonittain ihmisiä, jotka nyt ikärajoitusten vuoksi saa Mrna-rokotteen AZ:n jälkeen, että aika paljon on meitä samassa jamassa, ei olla yksin tän asian kanssa.

No nyt kun on alkanut tulla muista maista noita tuloksia, että tämähän on parempi ja tehokkaampi suoja mikä tulee rokotteiden sekoittamisella, niin nyt olen erittäin onnellinen että otin molemmat piikit! Tuntuu, että epäonni kääntyikin onneksi.

Vierailija
58/182 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin piikki on saatu. Ei erikoisempia tuntemuksia. Kuulemma toisen piikin jälkeen on joillakin ollut kuumetta ja pahoinvointia.

mies53v

Vierailija
59/182 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan omaa vuoroani. Vähänkös jännittää! Mix and match tutkimukset kiinnostavat kovasti.... Vakio Google hakuja nyt....

Vierailija
60/182 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä viikolla menossa 2.piikille, toivottavasti Pfizer, kun hyviä tuloksia az+pfizer kombosta. Eka piikki oli siis Astraa, ykkösriskiryhmää olen.

Sivuvaikutukset pelottaa, astrasta tuli kovat.