Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suostuitko vuokranantajana, että vuokralainen maksaisi aina 3 päivää myöhässä?

Vierailija
04.05.2021 |

Minun vuokranantajani alkaa olla hermostunut. Palkkani ja muiden rahojen maksu kun on nyt vaan näin, etten saa aina ajallani. Aina olen kuitenkin maksanut. Vein viimeksi jopa kakun ja kukkia ja kortin. Pahoittelin.

Kommentit (137)

Vierailija
21/137 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

missään laskuissa ei eräpäivä ole ehdoton. ihan näin ohiksena 

Vierailija
22/137 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun vuokranantaja katsoo kuulemma pankkitililtään kaksi kertaa vuodessa onko vuokraa maksettu.

Välillä maksan etuajassa ja välillä pari kuukautta myöhässä.

Ikinä ei ole huomauttanut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/137 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokralaisen voi irtisanoa vasta, kun on kaksi tai enemmän vuokria päällekäin maksamatta. Eli jos saman kuukauden sisällä maksaa, on se lain puitteissa ok, vaikkakin ärsyttävää

Vierailija
24/137 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuta kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en antaisi päivääkään maksuaikaa. Kun sopimuksen on allekirjoittanut, silloin on hyväksynyt maksupäivän. Jos taas palkkapäivä muuttuu, silloin on sinun tehtävä huolehtia että rahaa on maksaa silloin kuin maksupäivä on eli säästät! Vuokralaisena en kehtaisi noin toimia vaan olisi kunnia-asia maksaa ajallaan ja oikein. Omastani olen lainat ja vastikkeet maksanut aina ajallaan, viimeiset 15v. Kaikki laskut maksan aina ajallaan, viimeistään eräpäivänä. Hyvä taloudenhoito on hyvä maine. Ja ei, en ole hyväpalkkaisessa työssä ollut koskaan. Matalapalkka-alalla aina ja nyt työkyvyttömänä peruspäivärahalla.

Mitäs meinasit tehdä jos ei tule sovittuna päivänä vaan pari päivää myöhässä? Aivan, lain mukaan et voi tehdä yhtikäs mitään. Sitten kun vuokrarästejä on kaksi (2) kuukautta niin voit alkaa häätöön käräjäoikeuden kautta joka kestää noin. 6 kk. Joten turhaan uhoat. Meillä on perikunnan kanssa useampi sijoituskämppä vuokralla joten tiedän nämä asiat.

No en varmaankaan vuokraisi tuollaiselle luuserille mitään asuntoa :D Enkä kyllä sijoitusasuntoa hankkis vaikka ois kuinka paljon rahaa, juuri tuon vuoksi. Surkeaa tuottoa ja hirveä työmäärä jos vuokralaiset vaihtuu, pitää siivota ja rempata.

Vierailija
25/137 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota tuota, miten tällainen tilanne on edes päässyt syntymään? Miksi vuokranmaksupäivä on 3 pvää epäsynkassa?

Vierailija
26/137 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haittaa, jos joka kuukausi sama homma. Mulla menee omat maksut samana päivänä, kun vuokralainen tilittää. Eli jos vuoktalainen ei maksa ei lähde minunkaan maksut. Jos aikaa menee vielä yli 3 päivää, joudun maksamaan käsin, eli automatiikka putoaa pois päältä.

Jos tilanne aina sama, niin vaihtaa maksupäivää. Se yleensä käy kaikille. Aisoista voi keskustella, mutta jo pientä vittuilua, jos vuokra maksetaan aina muutaman päivän myöhässä. Yleensä ihmiset ymmärtää, varsinkin yksityiset.

Isoilla vuokranantajilla on lompakko kunnossa, niin ei  oo maksuvaikeuksia, mutta suurin osa vuokranantajista on ihan tavallisia ihmisä, joilla myös voi olla raha tiukassa.

Itsekkin olisin myynyt osakkeeni pois, mutta se meinaisi sitä, etten enää koskaa vioisi asua omistusasunnossa, koska velkaan pitää olla niin iso oma pääoma. Ei silti ole rahallisesti hurraamista vaikka olenkin "vuokranantaja". Osake elää omaa elämää, koska hyvä asukas ja ehkä vielä joskus...

Vierailija
27/137 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää hyvät ihmiset menkö vuokralle yksityiselle...ongelmia tulee aina ja kartutat jonkun n ilkin kapital istin omaisuutta.

Isoilla vuokrayhtiöillä paremmat edut ja joustoa löytyy aina!

Vierailija
28/137 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkäisi yhtään hyvää. En halua joutua miettimään päivääkään, että tuleekohan vuokra milloin ja kuinkahan paljon se tällä kertaa myöhästyy. Sovittuna päivänä on maksettava, mutta päivä voidaan toki sopia joustavaksi esim. vuokralaisen palkkapäivän mukaan. Minullakin on kuukausittaisia menoja ja taloutta on suunniteltava.

Jatkuvien parin päivän myöhästymisten takia ei tietenkään vuokrasuhdetta voi irtisanoa, mutta luultavasti irtisanoisin epäluotettavan vuokralaisen heti sopivan tilaisuuden tullen ja etsisin täsmällisen maksajan tilalle.

Vierailija
29/137 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä katson aina ihmistä. Jos ihminen vaikuttaa olevan ok, vuokra kuitenkin tulee joka kuukausi tilille, talonyhtiöstä ei tule valituksia tästä asukkaasta ja niin edelleen, miksi en sopisi vuokralaisen kanssa että siirretään sitä eräpäivää kolmella päivällä?

Vierailija
30/137 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en antaisi päivääkään maksuaikaa. Kun sopimuksen on allekirjoittanut, silloin on hyväksynyt maksupäivän. Jos taas palkkapäivä muuttuu, silloin on sinun tehtävä huolehtia että rahaa on maksaa silloin kuin maksupäivä on eli säästät! Vuokralaisena en kehtaisi noin toimia vaan olisi kunnia-asia maksaa ajallaan ja oikein. Omastani olen lainat ja vastikkeet maksanut aina ajallaan, viimeiset 15v. Kaikki laskut maksan aina ajallaan, viimeistään eräpäivänä. Hyvä taloudenhoito on hyvä maine. Ja ei, en ole hyväpalkkaisessa työssä ollut koskaan. Matalapalkka-alalla aina ja nyt työkyvyttömänä peruspäivärahalla.

Onneksi edes laki on tässä vuokralaisen puolella. Viivästyskorkoa voit pyytää mutta mitä muuta? Irtisanominen on laitonta parin päivän viiveillä ja se jos mikä tulisi sulle kalliiksi.

Vierailija
31/137 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuota tuota, miten tällainen tilanne on edes päässyt syntymään? Miksi vuokranmaksupäivä on 3 pvää epäsynkassa?

Eikös ap maininnut että palkka tulee usein myöhässä? Minullakin oli joskus tuollainen työnantaja... omaa vuokranantajaa ei onneksi silloin häirinnyt, hänelle kävi se että vuokra on sen kuluvan kuukauden aikana maksettu. Muiden laskujen ja ihan elämisen takia tuo kyllä v*tutti suunnattomasti, meni duunipaikka vaihtoon.

Vierailija
32/137 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haittaa, jos joka kuukausi sama homma. Mulla menee omat maksut samana päivänä, kun vuokralainen tilittää. Eli jos vuoktalainen ei maksa ei lähde minunkaan maksut. Jos aikaa menee vielä yli 3 päivää, joudun maksamaan käsin, eli automatiikka putoaa pois päältä.

Jos tilanne aina sama, niin vaihtaa maksupäivää. Se yleensä käy kaikille. Aisoista voi keskustella, mutta jo pientä vittuilua, jos vuokra maksetaan aina muutaman päivän myöhässä. Yleensä ihmiset ymmärtää, varsinkin yksityiset.

Isoilla vuokranantajilla on lompakko kunnossa, niin ei  oo maksuvaikeuksia, mutta suurin osa vuokranantajista on ihan tavallisia ihmisä, joilla myös voi olla raha tiukassa.

Itsekkin olisin myynyt osakkeeni pois, mutta se meinaisi sitä, etten enää koskaa vioisi asua omistusasunnossa, koska velkaan pitää olla niin iso oma pääoma. Ei silti ole rahallisesti hurraamista vaikka olenkin "vuokranantaja". Osake elää omaa elämää, koska hyvä asukas ja ehkä vielä joskus...

tämähän ei ole vuokralaisen vika, että itselläsi on tili tyhjänä omia laskujasi varten 

Vierailija
33/137 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottaisin vuokralaiselle maksupäivän siirtoa. Siitä en tykkäisi, jos maksupäivästä riippumatta rahat tulisivat aina myöhässä - odottaisin koko ajan sitä kertaa jolloin ne ei enää tulekaan.

Vierailija
34/137 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on ilmeisesti kuitenkin säännölliset tulot? Miksi ihmeessä maksat myöhässä? 

Meillä vastikkeen eräpäivä on pari päivää ennen palkkapäivää ja maksan aina seuraavan kuun vastikkeen edellisen kuun palkkapäivänä. On kuitenkin sen verran iso maksu, että haluan maksaa heti pois. 

Miksikö ihminen, jonka palkka tulee myöhässä, maksaa vuokran myöhässä? No, ehkä just siksi, koska se palkka tulee myöhässä. Ei kaikilla ole varaa siirtyä maksamaan vuokraa kuukautta etukäteen yhtäkkiä, kun on se varsinainenkin vuokra hoidettavana.

Vierailija
35/137 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerä maksupäivä kuun alussa jos tili tulee 15 päivä, niin joutuu maksamaan etukäteen. Eikä voi sopia sitten vaikka 20 päivä?

Vierailija
36/137 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytännössä se on pakko suostua, mutta jos myöhästely on toistuvaa, vuokranantajana ihmettelisin miksei vuokralainen ota yhteyttä ja ehdota jotain muuta eräpäivää. 

Vierailija
37/137 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa pyytää eräpäivän siirtoa, jos palkka ei tule ajoissa tai maksetaan muuten epäsäännöllisesti. Mulla kun oli tuollainen tilanne, vuokranantaja ehdotti eräpäivän siirtoa viikolla eteenpäin, niin ei tartte joka kuukausi stressata. Näin tehtiin ja sen jälkeen olen yleensä saanut vuokran maksettua sen 2-3 pv etuajassa! :D

Vierailija
38/137 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on ilmeisesti kuitenkin säännölliset tulot? Miksi ihmeessä maksat myöhässä? 

Meillä vastikkeen eräpäivä on pari päivää ennen palkkapäivää ja maksan aina seuraavan kuun vastikkeen edellisen kuun palkkapäivänä. On kuitenkin sen verran iso maksu, että haluan maksaa heti pois. 

Miksikö ihminen, jonka palkka tulee myöhässä, maksaa vuokran myöhässä? No, ehkä just siksi, koska se palkka tulee myöhässä. Ei kaikilla ole varaa siirtyä maksamaan vuokraa kuukautta etukäteen yhtäkkiä, kun on se varsinainenkin vuokra hoidettavana.

Kannattaa alkaa säästää, että on ainakin yhden kuukauden menot puskurina. itse e uskaltaisi elää koko ajan kädestä suuhun. 

Vierailija
39/137 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä otin vuokranantajaan suoraan yhteyttä, kun vaidoin työpaikkaa ja palkanmaksupäivä vaihtui. Olisi ollut 10 päivää aina myöhässä muutoin.

Kerroin tilanteen ja hän oli heti myötämielinen. Parempi näin kuin olisin vaan jättänyt aina myöhään sen. Nyt hänkin pystyi muuttamaan tiettyjä rahavirtoja toisella tavalla, eikä tarvii ärtyneenä odotella.

Vierailija
40/137 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan aina pari päivää myöhässä, koska päivästä ei saanut neuvotella. Ei ole ainakaan toistaiseksi tullut sanomista.