Suostuitko vuokranantajana, että vuokralainen maksaisi aina 3 päivää myöhässä?
Minun vuokranantajani alkaa olla hermostunut. Palkkani ja muiden rahojen maksu kun on nyt vaan näin, etten saa aina ajallani. Aina olen kuitenkin maksanut. Vein viimeksi jopa kakun ja kukkia ja kortin. Pahoittelin.
Kommentit (137)
Vierailija kirjoitti:
Kolme vaihtoehtoa:
1) Kerrot vuokranantajalle, että palkkapäiväsi on 3 päivää vuokran eräpäivän jälkeen ja että pyydät vuokranmaksun eräpäivän siirtämistä palkkapäivällesi.
2) Alat maksaa vuokrasi 27 päivää ennakkoon eli toukokuun tilistäsi maksat kesäkuun vuokran jne. Näin toimien varmistat, että vuokrasi on aina maksettuna eräpäivään mennessä.
3) Jatkat maksumyöhästelyjäsi entiseen malliin, etkä kerro vuokralleantajalle syytä, miksi vuokrasi on aina myöhässä. Toistuvista maksuviivästyksistäsi saat varoituksen ja lopulta häädön kämpästäsi.
Aijaa, tuo kohta 3..
Meillä ei vaikka en ole koskaan kertonut, että maksan 3pv myöhässä. Tuo on muutenkin poikkeulsellista, että ISO vuokranantaja ei nosta vuokraa!
Näin siis meillä:
Vierailija kirjoitti:
On suostunut jo kohta 10 vuotta.
Kiitoksena tänä aikana ei ole nostanut kuin 2 kertaa vuokraa (eli vuokraa ei ole nostettu kahdeksaan vuoteen) ja lisäkiitoksena vuokranantaja vielä ilmoittaa vuosittain vuokrannostamattomuusilmoituksessa, että emme nosta vuokraa, koska haluamme teidän (= perheemme) viintyvän ja haluamme, että pysytte vuoklaisenamme.
Kyseessa iso vuokranantaja.
T: Pitkäaikainen asukas, asumme aina 10v yhdessä asunnossa (sattumaa)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitoksena tänä aikana ei ole nostanut kuin 2 kertaa vuokraa (eli vuokraa ei ole nostettu kahdeksaan vuoteen) ja lisäkiitoksena vuokranantaja vielä ilmoittaa vuosittain vuokrannostamattomuusilmoituksessa, että emme nosta vuokraa, koska haluamme teidän (= perheemme) viintyvän ja haluamme, että pysytte vuoklaisenamme.
T: Pitkäaikainen asukas, asumme aina 10 yhdessä asunnossa (sattumaa)
Ikävää jakaa perhe satumalta niin, että 4 asuu yhdessä osoitteessa, 3 toisessa ja 5 kolmannessa.
Mulla ei ainakaan ollut vaikea ymmärtää, kun alussa sanottiin, että "On suostunut jo kohta 10 vuotta" eli voisi olettaa, että ovat asuneet 10 vuotta eikä mitään, että perhe on jaettuna kuka missäkin.
Mistä te revitte näitä lohkasuja. Yksi v (10v) jää välistä niin joku näsviisas bersserwissew saapuu paikalle...
________
PS. Sulle vielä muuten tiedoksi
Kielioppivirheistä huomauttavat ovat ääliöitä
https://www.verkkouutiset.fi/kielioppivirheista-huomauttavat-ovat-aalio…
Kielioppivirheistä huomauttelevista ihmisistä paljastui yhteinen piirre: he ovat mänttejä
https://tekniikanmaailma.fi/kielioppivirheista-huomauttelevista-ihmisis…
Kirjoitusvirheistä ärsyyntyvät ovat itsekkäitä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kolme vaihtoehtoa:
1) Kerrot vuokranantajalle, että palkkapäiväsi on 3 päivää vuokran eräpäivän jälkeen ja että pyydät vuokranmaksun eräpäivän siirtämistä palkkapäivällesi.
2) Alat maksaa vuokrasi 27 päivää ennakkoon eli toukokuun tilistäsi maksat kesäkuun vuokran jne. Näin toimien varmistat, että vuokrasi on aina maksettuna eräpäivään mennessä.
3) Jatkat maksumyöhästelyjäsi entiseen malliin, etkä kerro vuokralleantajalle syytä, miksi vuokrasi on aina myöhässä. Toistuvista maksuviivästyksistäsi saat varoituksen ja lopulta häädön kämpästäsi.
Aijaa, tuo kohta 3..
Meillä ei vaikka en ole koskaan kertonut, että maksan 3pv myöhässä. Tuo on muutenkin poikkeulsellista, että ISO vuokranantaja ei nosta vuokraa!
Näin siis meillä:
Vierailija kirjoitti:
T: Pitkäaikainen asukas, asumme aina 10v yhdessä asunnossa (sattumaa)
Hyvä että korjasit tuon 10 ---> 10v niin nyt hitaammatkin tajuaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T: Pitkäaikainen asukas, asumme aina 10 yhdessä asunnossa (sattumaa)
Ikävää jakaa perhe satumalta niin, että 4 asuu yhdessä osoitteessa, 3 toisessa ja 5 kolmannessa.
Mulla ei ainakaan ollut vaikea ymmärtää, kun alussa sanottiin, että "On suostunut jo kohta 10 vuotta" eli voisi olettaa, että ovat asuneet 10 vuotta eikä mitään, että perhe on jaettuna kuka missäkin.
Mistä te revitte näitä lohkasuja. Yksi v (10v) jää välistä niin joku näsviisas bersserwissew saapuu paikalle...
________
PS. Sulle vielä muuten tiedoksi
Kielioppivirheistä huomauttavat ovat ääliöitä
Kielioppivirheistä huomauttelevista ihmisistä paljastui yhteinen piirre: he ovat mänttejä
https://tekniikanmaailma.fi/kielioppivirheista-huomauttelevista-ihmisis…
Kirjoitusvirheistä ärsyyntyvät ovat itsekkäitä
Tämä oli hyvä
TIRSK
Jos vuokralainen maksaisi joka kuukausi vuokransa ilman karhomista ja muuta vetkuttelua, niin minulle kolmen päivän myöhästyminen olisi ok. Kysyisin varmaan vuokralaiselta, että haluaako hän siirtää eräpäivää eteenpäin, jos palkkapäivä tms. on vasta myöhemmin kuin vuokranmaksun määräpäivä.
Saako joka kuukausi maksaa kolme päivää myöhemmin kuin viime kuussa? Tammikuussa 3. pvä, helmikuussa 6., maalis 9., huhti 12., touko 15, kesä 18, heinä 21, elo 24, syys 27...Lokakuussa ei tarttee maksaa enää ollenkaan, kun justhän sä maksoit vuokran ennen eräpäivää!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis onko joillakin niin vähän rahaa tilillä, että vasta kunkin kuukauden palkanmaksun jälkeen kykenee vasta maksamaan vuokran?
Kyllä vain. Ikävä kyllä emme elä satukirjamaailmassa ja köyhyys on Suomessakin ihan todellista tuhansille ihmisille.
Köyhyydessä elää Suomessa satojatuhansia ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis onko joillakin niin vähän rahaa tilillä, että vasta kunkin kuukauden palkanmaksun jälkeen kykenee vasta maksamaan vuokran?
Kyllä vain. Ikävä kyllä emme elä satukirjamaailmassa ja köyhyys on Suomessakin ihan todellista tuhansille ihmisille.
Köyhyydessä elää Suomessa satojatuhansia ihmisiä.
Paria poikkeustapausta lukuunottamatta "köyhyydessä" elävät ovat itse kulutuskäytöksellään aiheuttaneet ns. vähävaraisuutensa. Mikä siinä onkin, että "köyhillä" on uudemmat&hienommat älypuhelimet ja muut viihdyttimet, mutta omilla tuloillaan elävillä normaalituloisilla ei ole varaa moisiin herkkuihin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulla on ilmeisesti kuitenkin säännölliset tulot? Miksi ihmeessä maksat myöhässä?
Meillä vastikkeen eräpäivä on pari päivää ennen palkkapäivää ja maksan aina seuraavan kuun vastikkeen edellisen kuun palkkapäivänä. On kuitenkin sen verran iso maksu, että haluan maksaa heti pois.
Miksikö ihminen, jonka palkka tulee myöhässä, maksaa vuokran myöhässä? No, ehkä just siksi, koska se palkka tulee myöhässä. Ei kaikilla ole varaa siirtyä maksamaan vuokraa kuukautta etukäteen yhtäkkiä, kun on se varsinainenkin vuokra hoidettavana.
Kannattaa alkaa säästää, että on ainakin yhden kuukauden menot puskurina. itse e uskaltaisi elää koko ajan kädestä suuhun.
Tässäkin on "sudenkuoppansa". Jos sinulle tulee yhtäkkinen ylimääräinen meno, esim itselle tuli ritasyövän myötä yli 500e yhtäkkiä maksettavaa, ja olisin ehkä saanut apua Kelalta, mutta kun tilillä oli just sen verran "ylimääräistä" se oli käytettävä, vaikka viereisellä vuoteella samansuuruistaeläkettä saava sai apua 300e. Kaikkiaan ritasyöpä tuli itselle maksamaan noin 1400. (tämäkin oli uutta kun eläkkeellä pitäisi elää NIIN leveästi kuulemma.)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Varsinkin opiskelijoilla on joskus 2. päivä hankala, kun opintotuet tulee 4. päivä. Poika sopi ongelmitta tuollaisen maksuajan vuokranantajansa kanssa. Nyt ei tartte enää tukia kun käy töissä. Työkaveri on sopinut oman vuokralaisensa kanssa jopa 15.päivä, vuokralaisensa palkkapäivän.
Kansaneläke maksetaan 7s päivä, ja takuueläke 22 kuukausittain. Ulkomaan eläkkeet miten sattuu:). Joten sopiahan näistä pitää.
Olen miettinyt että Kela varmaan "leikkii" pörsissä nuo eka 7 pv eläkeläisten rahoilla?
Oikeasti täällä tehdään näin iso asia kolmesta päivästä?
Mikä siinä kolmen päivän myöhästymisessä on niin kamalaa? Minä en moista edes huomaisi.
Itse oletan vuokranantajana, että vuokra tulee päivälleen. Vastikkeet kuitenkin menee aina viides päivä, joten en ala omasta pussista niitä maksamaan eikä minulla tilillä ylimääräistä ole. Vuokralla ollessani maksoin seuraavan kuun vuokran aina palkkapäivänä 25.pv - tämä on ihan sallittua.
Vuokralaista syyllistetään, jos elää kädestä suuhun. Syynä se että vuokranantaja itse elää kädestä suuhun.
Päättäkää nyt onko se ok vai ei. :D
Vierailija kirjoitti:
Itse oletan vuokranantajana, että vuokra tulee päivälleen. Vastikkeet kuitenkin menee aina viides päivä, joten en ala omasta pussista niitä maksamaan eikä minulla tilillä ylimääräistä ole. Vuokralla ollessani maksoin seuraavan kuun vuokran aina palkkapäivänä 25.pv - tämä on ihan sallittua.
Kannattaa nyt vähän enemmän varautua ihmisten epätäydellisyyteen. :D
"Vuokranmaksua kannattaa seurata tiiviisti. Päivä tai pari myöhästymistä on ok, mutta, jos vuokra viivästyy yli viikon sovitusta, vuokralaiselle kannattaa laittaa ystävällisesti viesti asiasta. Jos asia ei tule kuntoon tai myöhästelyt toistuvat, kannattaa ottaa asiaan aktiivisempi ote."
Siinä ihan hyvä yleisohje. Jos vuokranantaja on laittanut elämänsä sen kortin varaan, että vuokra maksetaan aina päivälleen niin täytyy tykätä elää reunalla.
Tottakai vuokralaisen ominaisuudessa reilumpaa maksua etuajassa, kuin myöhässä, mutta tällaista ei kannata olettaa kun ihmisistä on kyse.
Vierailija kirjoitti:
Mitäpä sait tällä kommentilla itsellesi? Pöösit nostamaan itsesi muita ylemmäksi? Helpottiko?
Vierailija kirjoitti:
Itse en antaisi päivääkään maksuaikaa. Kun sopimuksen on allekirjoittanut, silloin on hyväksynyt maksupäivän. Jos taas palkkapäivä muuttuu, silloin on sinun tehtävä huolehtia että rahaa on maksaa silloin kuin maksupäivä on eli säästät! Vuokralaisena en kehtaisi noin toimia vaan olisi kunnia-asia maksaa ajallaan ja oikein. Omastani olen lainat ja vastikkeet maksanut aina ajallaan, viimeiset 15v. Kaikki laskut maksan aina ajallaan, viimeistään eräpäivänä. Hyvä taloudenhoito on hyvä maine. Ja ei, en ole hyväpalkkaisessa työssä ollut koskaan. Matalapalkka-alalla aina ja nyt työkyvyttömänä peruspäivärahalla.
Mitä tämä "en antaisi päivääkään maksuaikaa" käytännössä tarkoittaa? Kolme päivää ei taida olla laillisen syy irtisanoa, eikä kauheasti ylimääräistäkään saa lypsettyä myöhästymismaksuna.
Heh heh