Suostuitko vuokranantajana, että vuokralainen maksaisi aina 3 päivää myöhässä?
Minun vuokranantajani alkaa olla hermostunut. Palkkani ja muiden rahojen maksu kun on nyt vaan näin, etten saa aina ajallani. Aina olen kuitenkin maksanut. Vein viimeksi jopa kakun ja kukkia ja kortin. Pahoittelin.
Kommentit (137)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksa jatkossa seuraava kuukausi aina ennakkoon palkkapäivänä. Ei sitten tarvitse hahhailla, kun ei olekaan rahaa. Näin tiedät myös, paljonko sinulla jää vuokran jälkeen käyttörahaa.
Jotenkin kuvaavaa miten tällaiseen järkevään ehdotukseen tulee lukuisia alapeukkuja. Elämme pellemaailmassa.
Varmaankin siksi, että moni tajuaa ettei tililtä voi maksaa etukäteen tai muutenkaan enempää kuin mitä on käyttövaraa. Jos käyttövaraa on palkkapäivän maksujen jälkeen vähemmän kuin seuraavan kuun vuokra ja elääkin pitää, voi olla "hieman" vaikea maksella vuokria etukäteen.
Toki ihmiset voisivat elää järkevämmin ja pikkuhiljaa saada kerättyä puskuria, mutta pienemmillä tuloilla se ei ole helppoa.
Ennemminkin kuvaa sitä että on vieraannuttu ihmisten kohtaamisesta.
Hyvä vuokralainen on se joka maksaa vuokrat eikä tee vahinkoja .
Ei se ole siitä kii maksaako 1 vai 5 päivä ,vaan maksaa silloin kun on sovittu. Jos 5 päivä parempi, niin sitte sovitaan niin .
Vuokranmaksupäivän siirto muutamalla päivällä olisi hyvä ratkaisu. Itse vuokranantajana olisin tyytyväinen, jos olisi hyvä vuokralainen, joka kuitenkin joka kk maksaa sen vuokran ja pitää taloa/tiloja hyvin. Kaikki vuokralaiset eivät ole olleet hyviä, ja välillä tulee miinustakin, kun vuokria on rästissä ja esim. tarvitaan häätö, avaimet ovat hukassa, siivo on paha, ja ulosotonkaan kautta ei välttämättä saa perittyä mitään, jos vuokralainen on varaton.
Vierailija kirjoitti:
Tuollaisessa tilanteessa ehdottaisin vuokralaiselle eräpäivän siirtämistä.
Jos hän kuitenkin maksaa aina vuokransa sen 3 päivää myöhässä.
Yleensä on ihan lottovoitto löytää sellainen vuokralainen joka maksaa vuokransa eikä hajota paikkoja, niin en alkaisi nillittämään muutamasta päivästä.
Tämä. Olin nuorena vuokralla asunnossa, missä vuokranmaksupäivän ja tilipäivän väli oli 5 päivää. Asunnon omistajalle sopi, että maksan vuokran tilipäivänä.
Asunto meni perikunnalle omistajan kuoltua. Heille ei sopinut viivästys, joten luutin pois.
Asunto ei ollut missään huippukunnossa ja olikin tyhjänä pitkään. Kuulin myöhemmin, että seuraava vuokralainen oli hajoittanut paikkoja ja jättänyt vuokria maksamatta.
Eli jos hyvä vuokralainen, joustoa kannattaa antaa, koska uuden, hyvän vuokralaisen löytyminen ei aina ole helppoa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuollaisessa tilanteessa ehdottaisin vuokralaiselle eräpäivän siirtämistä.
Jos hän kuitenkin maksaa aina vuokransa sen 3 päivää myöhässä.
Yleensä on ihan lottovoitto löytää sellainen vuokralainen joka maksaa vuokransa eikä hajota paikkoja, niin en alkaisi nillittämään muutamasta päivästä.
Tämä. Olin nuorena vuokralla asunnossa, missä vuokranmaksupäivän ja tilipäivän väli oli 5 päivää. Asunnon omistajalle sopi, että maksan vuokran tilipäivänä.
Asunto meni perikunnalle omistajan kuoltua. Heille ei sopinut viivästys, joten luutin pois.
Asunto ei ollut missään huippukunnossa ja olikin tyhjänä pitkään. Kuulin myöhemmin, että seuraava vuokralainen oli hajoittanut paikkoja ja jättänyt vuokria maksamatta.
Eli jos hyvä vuokralainen, joustoa kannattaa antaa, koska uuden, hyvän vuokralaisen löytyminen ei aina ole helppoa
Olipa outo perikunta, jos tosiaan ei sopinut tuo vanha käytäntö (ja heille lahjana tipahtanut rahantekokone). Hyvästä vuokralaisesta kannattaa todellakin pitää kiinni.
Minä olen siinä mielessä omillani että elän pelkillä vuokratuotoilla. Kaikki ovat aina maksaneet vuokransa, muutaman kerran päivänpari myöhässä mutta maksaneet.
3 sijoituskämppää omistan plus oma asuntoni. Kannattaa katsoa tarkkaan millaiselle ihmiselle vuokraa.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen siinä mielessä omillani että elän pelkillä vuokratuotoilla. Kaikki ovat aina maksaneet vuokransa, muutaman kerran päivänpari myöhässä mutta maksaneet.
3 sijoituskämppää omistan plus oma asuntoni. Kannattaa katsoa tarkkaan millaiselle ihmiselle vuokraa.
Aika hyvät vuokrat, jos kolmella elät?
sopisin eri päivän vuokralaisen kanssa, että helpompi vuokralaisen maksaa. itse ajattelen vuokranantajana näin, että vuokralainen on asiakas, joka maksaa minulle asunnon kokonaisuudessaan. se on jo niin iso etu saada asunto toisen maksamana ilmaiseksi, että olisin valmis siirtämään vuokranmaksupäivää. kohtelen itse vuokralaisiani todella hyvin, mutta olen nähnyt siinä vuokranantajafacebookryhmässä, että näin ei yleensä ole.
Säännöllinen vuokramaksun myöhästyminen ei ole OK. Jos itse olisin vuokralle antaja, en nyt hermostuisi, vaikka vuokra olisi 2-3 päivää myöhässä useamminkin, kunhan se maksetaan, taitaisi mulle olla tuo 3 päivää myöhässä ihan maksimi kuitenkin, aina voi ja on velvollisuus ilmoittaa maksukyvyttömyydestä, jolloin reilu vuokran antaja osaa suhtautua ja varautua tilanteeseen, ehkä en kuitenkaan alkaisi mellastamaan, kun tiedän varmasti, että vuokralainen nyt vähän lipsuu, mutta maksu tulee. Summa summaarum 3 päivää, lienee OK mulle, mutta ei kaikille, riippunee varmaan myös vuokran antajan rahantarpeesta. Hyvin pitkälti sopimisasioita kuitenkin.
Vuokranmaksu jarkuvasti myöhässä on sopimuksen purkuperuste, joten kannattaa maksaa ajoissa. Meillä sovittiin vuokranmaksupäivä vuokralaisen palkkapäiväksi erillisellä sopimuksella. Ei tästä asiasta kannata tehdä vaikeampaa, sopikaa päivä joka sopii ja pysykää siinä.
Vuokralainen oli niin pöljä että jätti vuokran maksamatta eikä edes ilmoittanut asiasta mitään. Kun menin asiasta puhumaan, kuulin ehkä typerimmät selitykset koskaan. Tämä tapahtui useamman kerran. Kelalta saamansa asumistuen käyttivät muihin ostoksiinsa, asunnossa oli vaikka mitä hulluja asioita. Toivoton porukka, onneksi sain ne asunnosta ulos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika hyvät vuokrat, jos kolmella elät?
Elän helposti. Vuokratulot reilu 2700e ja siihen vielä työttömyyskorvaus päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis onko joillakin niin vähän rahaa tilillä, että vasta kunkin kuukauden palkanmaksun jälkeen kykenee vasta maksamaan vuokran?
Kyllä vain. Ikävä kyllä emme elä satukirjamaailmassa ja köyhyys on Suomessakin ihan todellista tuhansille ihmisille.
Köyhyydessä elää Suomessa satojatuhansia ihmisiä.
Paria poikkeustapausta lukuunottamatta "köyhyydessä" elävät ovat itse kulutuskäytöksellään aiheuttaneet ns. vähävaraisuutensa. Mikä siinä onkin, että "köyhillä" on uudemmat&hienommat älypuhelimet ja muut viihdyttimet, mutta omilla tuloillaan elävillä normaalituloisilla ei ole varaa moisiin herkkuihin?
Onko näillä mainitsemillasi normaalituloisilla sitten kuitenkin ennen tilipäivää aina niin paljon rahaa tilillään, että pystyvät maksamaan vuokransa ennen kuin se tilipäivä koittaa? Sitähän tässä joku kysyi, että onko oikeasti joillain niin vähän rahaa tilillään, että vasta kunkin kuun palkanmaksun jälkeen pystyy maksamaan vuokransa.
Miten uskaltaa päästää raha-asiansa niin huo0noon tilaan, että pari päivää ennen palkkapäivää tili on tyhjä? Miten silloin käy, jos palkanmaksu jostain ylivoimaisesta esteestä viiivästyy pari päivää, jääkö ilman ruokaakin?
Niinpä! Miksi ei voi kerryttää edes muutaman satasen puskuria omalle tililleen? Sen sijaan, että kulutusluotot ja luottokortit ovat jatkuvasti tapissa, eikä tilillä ole euroakaan varalla. Jättää vaikka parit ihqut sisistuskamat ostamatta.
Vuokralainen joka ilman mitään selitystä myöhästyy edes kerran on typerä. Selitä edes miksi vuokra on myöhässä niin ehkä löytyy ratkaisu.
Luojan kiitos en ole enää vuokraisäntä.
Vierailija kirjoitti:
Vuokralainen oli niin pöljä että jätti vuokran maksamatta eikä edes ilmoittanut asiasta mitään. Kun menin asiasta puhumaan, kuulin ehkä typerimmät selitykset koskaan. Tämä tapahtui useamman kerran. Kelalta saamansa asumistuen käyttivät muihin ostoksiinsa, asunnossa oli vaikka mitä hulluja asioita. Toivoton porukka, onneksi sain ne asunnosta ulos.
Näitä hirveitä tyyppejä riittää.
Eikö teillä ihmisillä ole puhelinta, jossa on kalenteri ja muistutustoiminto? Itselläni ainakin on niin paljon muistettavia asioita, että kalenteri on välttämätön, jotta kaikki ei ole sen varassa, sattuuko muistamaan jotakin vai ei.