Helsingin keskusta kuolee, samoin kuin kävi Tampereelle
Vaateliike Halonen lopettaa liikkeensä, koska keskustassa ei ole enää järkevää tehdä kauppaa. Ihmiset eivät Esimerkiksi pääse autoillaan keskustaan, ainakaan niin että se olisi taloudellisesti järkevää.
Kommentit (976)
Ja parkkimaksut on kovat - parempi mennä autolla vaikka ideaparkkiin!
Serkulle kävi Helsingissä ... asuu keskustassa, mutta työpaikka muutti laitakaupungille. Nyt menee kolmella kulkuneuvoilla töihin. Ennen työmatka 1 km.
Helsingin keskusta on vähän sellainen "pussinpohja", ei siellä tule käytyä ellei sinne ole oikeasti asiaa. Tampereella on sentään läpikulkua, mutta keskusta on kuollut ratikkatyömaan takia.
Ostoksia hankala tehdä ilman autoa . Tavarat saa autoon . Jos asuu keskustassa silloin voi piipahdella kaupoissa ilman autoa . Talous lamaantuu jos ei saa autoa käyttää .
Vierailija kirjoitti:
Ostoksia hankala tehdä ilman autoa . Tavarat saa autoon . Jos asuu keskustassa silloin voi piipahdella kaupoissa ilman autoa . Talous lamaantuu jos ei saa autoa käyttää .
Minulla ei ole ollut autoa 40 vuoteen, silti olen saanut tehdyksi ostokset.
Mikä järki on maksaa Tampereella kymmentä euroa pysäköinnistä, jos enemmän saa ja halvemmalla pelkällä polttoaineen hinnalla Ideaparkista? Helsingissä hinta lienee lähempänä 20 euroa.
Mitä Helsingin keskustassa on tapahtunut 10 vuoden aikana ettei sinne pääse autolla?
Korona on vienyt asiakkaat kivijalkamyymälöistä. Tähän päälle kaiken maailman suunnitteilla olevat ruuhkamaksut ym. niin on selvää ettei ainakaan kukaan autoileva halua keskustaan ostoksille.
Aikoinaan Helsingin keskustassa oli paljon kauppoja, joita ei ollut muualla päälaupunkiseudulla. Jos halusi Stockalle tai Sokokselle, pikkukaupoista puhumattakaan, oli mentävä Helsingin keskustaan. Nyt noita tavarataloja on pääkaupunkiseudulla muuallakin ja monia erikoistavaroita saa tilattua netistä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä Helsingin keskustassa on tapahtunut 10 vuoden aikana ettei sinne pääse autolla?
Käytännössä siellä käymisen hankaloittaminen ja hinta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä Helsingin keskustassa on tapahtunut 10 vuoden aikana ettei sinne pääse autolla?
Käytännössä siellä käymisen hankaloittaminen ja hinta.
Et vastannut kysymykseen.
Vierailija kirjoitti:
Korona on vienyt asiakkaat kivijalkamyymälöistä. Tähän päälle kaiken maailman suunnitteilla olevat ruuhkamaksut ym. niin on selvää ettei ainakaan kukaan autoileva halua keskustaan ostoksille.
Olen suhtautunut tähän proaktiivisesti, kuten bulevardisuunnitelmiin. viesti on jo selvä, eivät halua rahojani Helsingin keskustaan. Miksi siis enää vaivautua?
Vierailija kirjoitti:
Vihreät päättäjät kuvittelevat että turisteja houkuttaa tulla ryöstettäväksi etno- ja sateenkaarifestivaalien ja kadunvaltauksien ja koronan ja no go-alueiden pirstomaan, helsinkiin.
Ei näin!
Suunnanmuutos on vielä mahdollista - mutta vain jos äänestät Jussi Halla-ahon helsingin pormestariksi kuntavaaleissa 2021.
Sinne tulee ihanat puistomaiset bulevardit pyöräilyteineen ilman mäkiä.
Tv.vihreät
Vielä 2000 luvun alussa kävin n. 10-20/krt per vuosi Hesessä. Nyt en ole käynyt siellä moneen vuoteen. Hesen poliittinen tahto on että siellä on mahdollisimman vastenmielistä käydä. En siis käy.
Kieltämättä tulee käytyä Helsingin keskustassa ainoastaan siksi, että haluaa nähdä niitä maisemia ja rakennuksia. Ostosten tekeminen on kaukaa tulevalla hankalaa. Matkan takia joutuu tulemaan omalla autolla, mutta kivijalkaliikkeet ovat niin hajallaan, että ei niitä pysty jonkun koko perheen päiväretken yhteydessä kaikkia kiertämään, eikä parkkipaikan kerran saatua viitsi lähteä uudestaan liikenteen sekaan ja paikkaa etsimään.
Autoja on keskustassa minun makuuni jopa liikaa - siis läpiajoliikennettä. Miksi vaikka Itäkeskuksesta Ruoholahteen menevien autojen suorin reitti on joko ydinkeskustan läpi pitkin mukulakivikatuja tai liikennevalojen katkomaa kantakaupungin reunareittiä? Eikö noin pussimaiseen kaupunkiin kannattaisi laittaa tunneleita, jotta sieltä keskustoista saataisiin pois ainakin sellainen autoilu, jonka kumpikaan päätepiste ei ole siellä keskustassa? Ehkä sinne keskustaan sitten mahtuisi pysäköimään sellaisia kävijöitä, jotka ovat nimenomaan tulossa palveluita käyttämään ja ostoksille. Voisi vaikka sitten liikkua kaupunkipyörillä väljemmillä kaduilla.
Vierailija kirjoitti:
Vielä 2000 luvun alussa kävin n. 10-20/krt per vuosi Hesessä. Nyt en ole käynyt siellä moneen vuoteen. Hesen poliittinen tahto on että siellä on mahdollisimman vastenmielistä käydä. En siis käy.
Mitä Hesburgerilla on tämän kanssa tekemistä?
Vierailija kirjoitti:
Mitä Helsingin keskustassa on tapahtunut 10 vuoden aikana ettei sinne pääse autolla?
Parkkipaikkoja huonosti ja pysäköintimaksun hinta.
Helsingin keskustaa on jo pidemmän aikaa suunniteltu turisteille sekä keskustassa asuville. Ymmärrän hyvin idean ja mukavaahan se keskustasa asuville onkin, että heidän asuinympäristöstään pyritään tekemään mahdollisimman viihtyisä. Sen sijaan meille naapurikaupungeissa asuville mm HSL tekee Helsingin keskustaan menemisestä entistä hankalampaa. Siis jos ei satu asumaan metron tai radan varressa. Suoria bussilinjoja on entistä vähemmän ja lakkautusuhan alla olevia tulee koko ajan lisää. Vielä muutama vuosi sitten kävin joka lauantai Hakaniemen hallissa ja samalla tuli käytyä keskustassa ja siellä erilaisissa kaupoissa. Nyt on tehty sen verran hankalaksi, että vaikka mulla onkin perässä vedettävä "mummokärry", koen helpommaksi asioida muualla tai tilata netistä suoraan tuottajilta sellaisia elintarvikkeita, mitä aiemmin hain Hakaniemen hallista.
Keskustassa ei ole mitään mitä tarvitsisin. Kulkuyhteydet on autolla hankalat ja junalla vaaralliset.
hyvä