Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lasten ja nuorten suolistosairaudet lisääntyvät

Vierailija
04.05.2021 |

Monet voivat huonosti jo lapsesta asti. Fyysinen kunto pilataan järkyttävän huonolla ruokavaliolla. Ei mikään ihme, että suolistosairaudet lisääntyvät!! Yhä useammassa perheessä ollaan vieraannuttu itse ruuan tekemisestä raaka-aineista. Sen tilalla on lisäaineita pursuavat, rasvaiset herkut ja valmisruuat. Moni ei suostu syömään kotiruokaa edes koulussa, vaikka se olisi hyvin tehtykin. Tämä taas vaikuttaa aivojen kehitykseen, jossa ravitsemus on erittäin tärkeässä roolissa. Aivot ovat yhteydessä suolistoon. Onko siis mitenkään ihme, että koulumenestys on monella surkeaa, kun elimistö on lamassa huonon ravitsemuksen takia!?

Kommentit (104)

Vierailija
101/104 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole tuo, jolta kysyit, mutta kysyisin sulta, miten määrittelet valtamedian, ja mikä on sen valtamedian vastakohta?

Valtamedia eli pääasiassa iltapäivälehdet teki aikoinaan karppausbuumin ja ampui sen sitten itse alas. Tämä on sen tyypillinen toimintatapa, eli liioittelu ja kauhistelu myy lehtiä. Itse olin tuolloin ollut vähintään semikarppaaja jo useamman vuoden ja tiesin koko ajan, miten siinä tulee käymään. Jos perustat tuon näkemyksesi karppauksen "todetuista haitoista" iltapäivälehdistä lukemaasi (kuten monet tekevät), niin olet aika heikoilla tiedoilla liikenteessä. Mutta jos alat oikeasti lukemaan aiheesta tehtyjä tutkimuksia tai edes niistä tehtyjä yhteenvetoja, niin sinun on mahdoton muodostaa mielipidettä jostain tappavasta karppausruokavaliosta. Tai kaikkihan me kuolemme, toiset aiemmin ja toiset myöhemmin.

No samaahan voi sanoa useista ruokavalioista. Nyt rummutetaan kasvispainotteista/vegaanista ruokavaliota. Eli kohta sekin kuolee ja sitten aletaan puhua siitä, miten epäterveellistä se on. Mä en itse lue tutkimuksia, koska en ole tiedemies enkä halua vetää asioista vääriä johtopäätöksiä, mutta olen lukenut esimerkiksi How Not to Die -kirjan, jossa suositellaan (tutkimuksiin viitaten) vähärasvaista vegaaniruokavaliota. Lisäksi olen lukenut The Path to Longevity kirjan, jossa ei suositella vegaanista mutta ei myöskään karppausruokavaliota. Kirjassa suositellaan syötäväksi vähän lihaa ja paljon kasviksia ja täysjyvää. Sen kirjan on kirjoittanut pitkäikäisyyttä tutkiva tutkija, joten annan sille enemmän painoarvoa kuin jollekin randomin journalistin kirjoittamalle karppauskirjalle. Lisäksi olen lukenut kirjan Blue Zone -alueista, joilla syödään yleensä vähän lihaa ja runsaasti hedelmiä, kasviksia, pähkinöitä ja täysjyvää, ja näillä alueilla asuu keskimäärin todella pitkäikäistä väkeä.

Mun puolesta kaikki saa itse löytää terveellisen ruokavalionsa, mutta on kyllä äärimmäisen ärsyttävä lukea mitään keskusteluja, koska aina siellä on joku huutelemassa jostain median salaliitosta tai lobbailusta ja siitä miten banaanista lihoo ja saa diabeteksen.

Vierailija
102/104 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole tuo, jolta kysyit, mutta kysyisin sulta, miten määrittelet valtamedian, ja mikä on sen valtamedian vastakohta?

Valtamedia eli pääasiassa iltapäivälehdet teki aikoinaan karppausbuumin ja ampui sen sitten itse alas. Tämä on sen tyypillinen toimintatapa, eli liioittelu ja kauhistelu myy lehtiä. Itse olin tuolloin ollut vähintään semikarppaaja jo useamman vuoden ja tiesin koko ajan, miten siinä tulee käymään. Jos perustat tuon näkemyksesi karppauksen "todetuista haitoista" iltapäivälehdistä lukemaasi (kuten monet tekevät), niin olet aika heikoilla tiedoilla liikenteessä. Mutta jos alat oikeasti lukemaan aiheesta tehtyjä tutkimuksia tai edes niistä tehtyjä yhteenvetoja, niin sinun on mahdoton muodostaa mielipidettä jostain tappavasta karppausruokavaliosta. Tai kaikkihan me kuolemme, toiset aiemmin ja toiset myöhemmin.

No samaahan voi sanoa useista ruokavalioista. Nyt rummutetaan kasvispainotteista/vegaanista ruokavaliota. Eli kohta sekin kuolee ja sitten aletaan puhua siitä, miten epäterveellistä se on. Mä en itse lue tutkimuksia, koska en ole tiedemies enkä halua vetää asioista vääriä johtopäätöksiä, mutta olen lukenut esimerkiksi How Not to Die -kirjan, jossa suositellaan (tutkimuksiin viitaten) vähärasvaista vegaaniruokavaliota. Lisäksi olen lukenut The Path to Longevity kirjan, jossa ei suositella vegaanista mutta ei myöskään karppausruokavaliota. Kirjassa suositellaan syötäväksi vähän lihaa ja paljon kasviksia ja täysjyvää. Sen kirjan on kirjoittanut pitkäikäisyyttä tutkiva tutkija, joten annan sille enemmän painoarvoa kuin jollekin randomin journalistin kirjoittamalle karppauskirjalle. Lisäksi olen lukenut kirjan Blue Zone -alueista, joilla syödään yleensä vähän lihaa ja runsaasti hedelmiä, kasviksia, pähkinöitä ja täysjyvää, ja näillä alueilla asuu keskimäärin todella pitkäikäistä väkeä.

Mun puolesta kaikki saa itse löytää terveellisen ruokavalionsa, mutta on kyllä äärimmäisen ärsyttävä lukea mitään keskusteluja, koska aina siellä on joku huutelemassa jostain median salaliitosta tai lobbailusta ja siitä miten banaanista lihoo ja saa diabeteksen.

2 tyypin diabetes johtuu nimenomaan liiasta sokerista, joten turhaan mollaat muita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/104 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2 tyypin diabetes johtuu nimenomaan liiasta sokerista, joten turhaan mollaat muita.

Mutku se on ärsyttävää ku niin sanotaan! Enkä mä tykkää!

Vierailija
104/104 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En jaksa uskoa aloittajan väitettä. Nykyisin vanhemmat ovat hyvin valveutuneita ja lapsille halutaan tarjota vain parasta. Itse tehdään soseita ja syötetään terveellisiä välipaloja jne. Kyllä suolistosairauksien lisääntyminen johtuu jostain muusta.

Jostain luin mielestäni osuvan kommentin, että vauvat syövät Suomessa tosi terveellisesti, mutta parivuotiaat jo paljon epäterveellisemmin. Monilla vanhemmilla on kauhea hätä saada lapsi syömään "edes jotain" ja sitten tulee nauravat nakit mukaan kuvioihin. Samaten ollaan tai ollaan olevinaan niin kauhean kiireisiä, että kyllähän me nyt välillä (hah) voidaan ostaa mäkkiruokaa, kun ollaan niin rehkitty ja ollaan se ansaittu, tässä on ollut niin kauheasti kaikkea. Ilmeisesti on sitten paljon nopeampaa ajaa mäkkäriin jonottamaan ruokaa kuin tehdä puolen tunnin kotiruoka. Ennen viitsittiin keittää perunat, tehdä kastike ja vaikka joku raaste, vaikka olisi ollut kauheasti kaikkea.

Johtunee varmasti siitä, että ihmislapsella on taaperoiässä vaihe, jolloin alkaa kieltäytyä ruuasta. Tämä johtuu ihan luonnollisesta syystä: kun lapsi lähtee omatoimisesti liikkeelle, hän alkaa luontaisesti suhtautua ennakkoluuloisemmin makuihin, jotka voivat kertoa vaarasta (ts. myrkyllisyydestä). Aiemmin hyvin maistuneet ruuat jäävät lautaselle.

No sitä tarkoitin, että vanhemmat sitten syyttä suotta hätääntyvät ja ajattelevat, että lapsi kuihtuu käsiin ja aletaan houkutella syömään niillä nauravilla nakeilla. Ajatellaan, että voidaan "väliaikaisesti" joustaa terveellisyydestä, mutta totta kai se jää päälle, sillä eineshötöt koukuttavat kyllä pikkulapsenkin. Eli pitäisi ymmärtää, että kyse on ihan luonnollisesta vaiheesta, eikä sille tarvitse tehdä oikeastaan mitään - kyllä se lapsi yleensä lopulta syö.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi neljä