Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaikki sisarukseni jäivät kotipaikkakunnalle asumaan

Vierailija
02.05.2021 |

Onko yleistä? Kyseessä on noin 3000 asukkaan kunta. Mikäs siinä kun kyllä hoitoala sielläkin työllistää, mutta joskus vaan mietin miksi eivät halunneet lähteä kokeilemaan uusia ympyröitä? Minä olen ainoa joka muutin pois, ja olihan se ihanaa aloittaa puhtaalta pöydältä paikassa jossa kukaan ei tunne minua eikä sukuani.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin minunkin sisarukseni jäi. Minulla tosin on vain yksi sisarus. Sekin on pieni paikkakunta, hieman yli 2000 asukasta.

Itse muutin yli parinsadan kilometrin päähän, mutta en päässyt aloittamaan puhtaalta pöydältä. Ex-kotikuntani tyyppi tuli kanssani samaan oppilaitokseen, ja samaan ryhmään. Se on nöyryyttävää. 

Vierailija
2/3 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki sisarukseni muuttivat pois. Minäkin joskus, mutta palasin takaisin. Mitä väliä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/3 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut , että ainakin pikkupaikkakunnilla nuoret miehet eivät halua lähteä toiselle paikkakunnalle edes opiskelemaan.

Mutta toisaalta sille kunnallehan se on hyvä, kun kuntaan jää asumaan veronmaksajia, kun niistä on yleensä pula pikkupaikkakunnilla. Ja yleensähän just syrjäisillä pikkupaikkakunnilla on työvoimapula, kun siellä on niin vähän työikäisiä ihmisiä tai sitten ne työikäiset henkilötveivät ole työkykyisiä.