Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millä perusteella ostatte kengät? Merkki, mukavuus, muu?

Vierailija
02.05.2021 |

Minä katson ensin, onko väri hyvä, ja sitten sovitan, ovatko ne mukavat. Vaikka olisivat kuinka nätit, en osta, jos eivät ole tosi mukavat jalassa.

Tänäänkin olisi ollut alennuksessa kengät, jotka olivat kauniit kuin karamelli. Mutta kävelymukavuus oli nolla. Kauppaan jäivät. Sen sijaan ostin toiset, joita ei oikeastaan edes huomannut jalassa.

Kommentit (298)

Vierailija
181/298 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttötarkoitus. Jos olen menossa ostamaan juoksukenkiä, en osta korkkareita. 

Vierailija
182/298 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan Suomalaisia, vegaanisia ja osittain kierrätetystä materiaalista tehtyjä paljasjalkakenkiä. Elikkä Feelmax on merkki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/298 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavuus, ulkonäkö, laadukkuus, tarve/sopivuus käyttötarkoitukseen. En osta kenkiä jotka on epämukavia, rumia tai tarpeettomia. Huonolaatuisemmat voi menetellä jos on tarve vaan johonkin satunnaiskäyttöön, esim ostin halvat neopreenikengät suppailua varten. Juhlakengät voi myös olla epämukavammat kuin arkikengät, mutta niidenkin pitää olla semmoiset että pystyy ilman kipuja käyttämään. Kenkien määrä on kyllä viime vuosina vähentynyt huimasti, kun on kiinnittänyt paremmin huomiota siihen että ostaa vain hyviä kenkiä tarpeeseen

Vierailija
184/298 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Materiaalin. Eli aitoa nahkaa tai kangasta, ellei kumisaappaat. Sitten kokeilen sekä miltä tuntuvat ja miltä näyttävät ja lopulta ostan ne, jos hinta on minusta sopiva laatuun nähden. En osta koskaan tekonahkaa, vaikka olisi kuinka nätit ja halvat.

Vierailija
185/298 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kengät, joissa kiva ulkonäkö sisältäen värin ja jotka ehdottomasti sopivat jalkoihini ja hyvä kävellä... merkistä viis mut hyvä materiaali olisi tärkeä, ei kehnonahkaa ainakaan sisältä...

Sama koskee laukkuja... oikeaa nahkaa... KIVA LAUKKU.... MERKISTÄ JA HINNASTA VIIS... hirveästi en kuitenkaan laukustakaan aio maksaa.

Vierailija
186/298 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitsen leveän lestin kengät. Muoto siis tärkein, mutta yleensä olen Sievin kenkiä ostanut, sillä heidän XL-lestinsä on minulle täydellinen. Rahaa ei tietenkään ole laittaa mahdottomia, joten alle 200 euron kengät pitää hankkia. Nahkakengät tosin kestävät vuosikausia.

Vierailija
187/298 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkonäkö, mukavuus ja ekologisuus. Yritän ostaa kenkiä, joita kannattaa ja voi tarvittaessa korjata ja joita voi myydä eteenpäin kirppiksellä. Sitten erikseen on kengät, joita on helppo kuljettaa mukana. Reissaan paljon, joten mulla on myös ei niin ekologisia eikä järin mukavia kenkiä, jotka saa pakattua helposti matkalle mukaan.

Vierailija
188/298 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkonäkö jos kengät näyttää hyvältä ei se pieni jalassa tuntuva kipu minua haittaa. Tänään kävelin töissä 4 km näteissä maihareissa jotka puristaa jalkaa ja muuten hiertää pikkuvarvasta

Vierailija
189/298 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Somevaikuttaja kertoo mikä on tämän hetken trendi niin pakkohan se on samat ostaa

Vierailija
190/298 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en osta kenkiä. Minä teetän sellaiset, juuri omille leveille jaloilleni sopivat. Maksaa toki, mutta en ole köyhä. Se on kuulkaa ylellisyyttä. Se tunne, kun kengät sopivat jalkaan täydellisesti !! Ainut outo asia siinä vain on toinen mies jalkojani koskettelemassa.

Vierailija
191/298 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa kengistä ei tunnu hyvältä jalassa, enkä siis osta niitä. Ensin tulee mukavuus, mutta myös ulkonäön pitää olla silmääni miellyttävä. Paitsi että eniten käytän arjessa lenkkareita ja vaelluskenkiä, joissa ulkonäkö ei ole kummoinen. Hinta ei ole niin tärkeää, mutta satanen on kipuraja. Tänään ostin kyllä vähän yli satasen kengät, jotka olivat erittäin mukavat, hyvännäköiset ja hyvää merkkiä. .

Vierailija
192/298 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laatu, kauneus, istuvuus, mukavuus. Kaikkien näiden ehtojen pitää täyttyä. En voisi ostaa kauniita, mutta epämukavia kenkiä, mutta en myöskään rumia ja mukavia. Maksan mielelläni kengistä 150-250€, jos löydän sopivat. En edes sovita rumia kenkiä, kauniit pitää olla.

Vierailija
193/298 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulkonäkö, mukavuus ja ekologisuus. Yritän ostaa kenkiä, joita kannattaa ja voi tarvittaessa korjata ja joita voi myydä eteenpäin kirppiksellä. Sitten erikseen on kengät, joita on helppo kuljettaa mukana. Reissaan paljon, joten mulla on myös ei niin ekologisia eikä järin mukavia kenkiä, jotka saa pakattua helposti matkalle mukaan.

Vietkö korjatut ja paljon pidetyt kengät kirpparille?

Vierailija
194/298 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on lyhyt ja leveä jalka, kun kengät tehdään pitkä ja kapea jalkaisille. Naisten kengännumeron oletetaan olevan 36 tai suurimmillaan 38. Otan kengän sillä perusteella, että se sopii jalkaani. Tavallisesti se tarkoittaa unisex-tyylistä lenkkaria tai sen tapaista. Mielellään goretex-versiona. Katselen nättejä naistenkenkiä tietäen, ettei niitä ole tarkoitettu minun jalkaani.

Vierailija
195/298 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merkki Rieker. Mukavat, kevyet ja hyvännäköiset. Maksaa ehkä hieman muttei mahdottomia.

Vierailija
196/298 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kenkävalikoimana on kumisaappaat, lenkkarit ja  talvisaappaat ( saatu naapurilta) sekä piikkipohjaiset liukkaan kelin kelin kengät, ei ostopäätös ole kovin vaikea, hyvät kävellä kipeillä koivilla ja mahdollisimman halvat, ulkonäöllä ei väliä

Vierailija
197/298 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syökö joku kenkiä, kun niitäkin mainostetaan vegaanisina!

Vierailija
198/298 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavuus ja ulkonäkö. Merkillä ei niin väliä, tosin olen huomannut tiettyjen merkkien sopivan jalkaani paremmin kuin toisten. Hintakaan ei ole mikään ensin katsomani seikka, koska ostan kenkiä melko harvoin (joskin joku 150 e on usein se kipuraja).

Vierailija
199/298 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on rumat tosi hyvät vaelluskengät peruskäytössä kauppaan jne.. ja sitten söpömpiä ja ei yhtä käytännöllisiä kouluun, kaupungille jne

Vierailija
200/298 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenkien ostamisen ylivoimaisesti tärkein kriteeri on kenkien tarve. Jos ei ole tarvetta, en osta. Miksi ostaisin?