Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tiede on tehnyt taas läpimurron.Tätä ei ole ennen älytty.

Vierailija
07.05.2024 |

https://www.is.fi/perhe/art-2000010396436.html

Taas tyhjänpäiväinen tutkiminen.Näin sitä tuhlataan aikaa ja rahaa jonka normaali ihminen on älynnyt tuhansia vuosia.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jokainen tiesi, että äidinäidin tuki suojaa lasta, mutta isänäidin ei?

Vierailija
2/24 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurahdin :D

Ehkä tutkijoitten kannattais pikkuhiljaa alkaa tutkimaan ihmismieltä ja kehittämään tätä planeettaa ja sen asukkaita parempaan suuntaan, eikä keskittyä ihan tälläsii lapsenomasii juttuihi, minkä tajuaa ihan kaikki 

Tän takii mä en jaksa lukea näitä iltalehtiä, koska musta tuntuu, että ne tekee juttuja 5 vuotiaille

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä tutkijoitten kannattais pikkuhiljaa alkaa tutkimaan ihmismieltä ja kehittämään tätä planeettaa ja sen asukkaita parempaan suuntaan, eikä keskittyä ihan tälläsii lapsenomasii juttuihi, minkä tajuaa ihan kaikki 

Tän takii mä en jaksa lukea näitä iltalehtiä, koska musta tuntuu, että ne tekee juttuja 5 vuotiaille

Minä olen varmaan jotenkin tyhmä, kun kaikille muille on ihan selvää, että sillä on väliä, onko mummu isän vai äidin äiti.

Vierailija
4/24 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että äidinäidin tuki lapselle auttaa, selittyy sillä että äidinäiti tuntee lapsensa sen verran että osaa korjata lapsensa tekemät kasvatusmokat parhaiten.

Vierailija
5/24 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyörän tärkein ominaisuus on, että se pyörii.

Vierailija
6/24 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä oli juuri asiallinen ketju, joka poistettiin. En ainakaan ymmärtänyt, miksi.

Vierailija
7/24 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat isovanhemmat olivat manan majoilla sekä äidin että isän puolelta kun itse olin lapsi. Omakohtaista kokemusta lapsenlapsena olosta ei siis ole.

Itse yritän auttaa aina pyydettäessä, mutta käyn vielä kokopäivätyössä ja tämän ikäisenä (60) väsyy ihan eri tavalla kuin esimerkiksi nelikymppisenä. Kovasti rakastan kyllä kaikkia lapsenlapsia ja haluan olla tukena ja läsnä tarvittaessa aina kun se on mahdollista.

Vierailija
8/24 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omat isovanhemmat olivat manan majoilla sekä äidin että isän puolelta kun itse olin lapsi. Omakohtaista kokemusta lapsenlapsena olosta ei siis ole.

Itse yritän auttaa aina pyydettäessä, mutta käyn vielä kokopäivätyössä ja tämän ikäisenä (60) väsyy ihan eri tavalla kuin esimerkiksi nelikymppisenä. Kovasti rakastan kyllä kaikkia lapsenlapsia ja haluan olla tukena ja läsnä tarvittaessa aina kun se on mahdollista.

Se riittää yllinkyllin.Läsnä olo on tärkeintä.Lapsi vaistoaa turvallisuuden.

Vierailija
9/24 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä ajatus. Täällä palstallakin on jo puhuttu sekä tutkittu yhdessäkin näitä ihmismielen kiemuroita. Itsekin olen paljon uutta oppinut teiltä ja hieman jo päässyt mukaan teidän juttuihinne. Sitä minä ihmettelen kuitenkin että eikös ihmisen mieltä kuitenkin ole tutkittu aika kauan jo ennestäänkin?

Vierailija
10/24 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma empiirinen havainto on, että valtaosalla äidinäiti on läheisempi ja ylipäätään tyttäret pitävät enemmän yllä kontaktia oman äitinsä ja lastensa välillä kuin isät oman äitinsä ja lastensa välillä.

Vierailija
11/24 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma empiirinen havainto on, että valtaosalla äidinäiti on läheisempi ja ylipäätään tyttäret pitävät enemmän yllä kontaktia oman äitinsä ja lastensa välillä kuin isät oman äitinsä ja lastensa välillä.

Sama kokemus minullakin. Sitten on meitä jotka yritämme lisäksi ylläpitää yhteyksiä toisten puolesta muihinkin ihmisiin vain lasten takia. Tämä ei ole tietystikään mitenkään pakollista mutta toisinaan sitä tahtoo yrittää, suvaita ja hyväksyä lasten takia erilaisia ihmisiä elämään mukaan.

Vierailija
12/24 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas av raati pitää hyödyttömänä tutkimusta, josta ovat lukeneet uutisen Ilta-Sanomista. 

Tämän palstalla toki pyörii muutenkin maailman johtavat työmarkkinaekonomistit ja AI asiantuntijat. Mitään ei tarvii tutkia, kun tämä porukka tietää kaiken. 

Vierailija
13/24 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis jokainen tiesi, että äidinäidin tuki suojaa lasta, mutta isänäidin ei?

Tiedekriittiset av mammat tietää kaiken. On olemassa kahdenlaisia tutkimuksia. Niitä, joiden tulokset ovat itsestään selvyyksiä ja niitä, jotka ovat väärässä. 

Vierailija
14/24 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onks täällä oikeesti vielä joku planeettahörhö ?

Darwinismi on s a t a n i s m i a.

Vierailija
15/24 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun Raamatussa kerrotaa sama asia niin se on hölynpölyä.Mutta tutkija kun kertoo asian niin se on viisautta.  

Vierailija
16/24 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin lukemassa alkuperäisen tutkimuksen, mutta en kirjautunut katsomaan sen dataa, joka olisi ollut avoimesti luettavissa. Jo lyhennelmästä ilmeni oletettu asia eli yh-äidit saavat tukea omalta äidiltään, ei lasten isän äidiltä, joten loogisesti perhe ja lapset saavat kokemuksen siitä, että heistä huolehtii äidin äiti. Briteissä ei olla mobiilirahankäyttäjiä samalla tavalla kuin Suomessa, siellä mummo antaa konkreettista rahaa lapselleen ja lapsenlapsille, siksi myös kokemus hoivasta ja avusta on konkreettinen. Edelleen äiti on yh, harvemmin isä, tätä ei tutkimuksen tuloksissa mielestäni painotettu riittävästi. Lisäksi tuolla muutetaan lasten kanssa mummolaan, jos ei ole rahaa maksaa laskuja, asumistukisysteemi ei ole yhtä höveli kuin meillä.

Vierailija
17/24 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun tukeni oli isän äiti, koska asuin hänen kanssaan. Varmaan äidin äitikin olisi ollut yhtä hyvä tuki, mutta oli kauempana ja hänellä oli toisen tyttärensä lapset huollettavana. Poikani lapset ovat olleet minulle läheisiä ja heidän elämässään oli mukana melkein päivittäin. Muita isovanhempia ei ollut enää elossa.

Syy läheisyyteen on paljolti kiinni paikasta, jos matkaa on satoja kilometrejä ja tapaamisia muutaman kerran vuodessa ei kovin läheistä suhdetta voi tulla. Minun lapsuudessa aniharvalla oli isovanhempia enää elossa ja sama taitaa olla nytkin tilanne, kun lasten saanti viivästyy neljänkymmenen tienoille. Monet isovanhemmat ovat myös vanhempiensa huoltajia, kun dementia tai muuta sairaudet ovat vieneet voimat.

Vierailija
18/24 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Brittien Walesissa tekemä tutkimus.

Nää on näitä IS:n täytejuttuja, suoraan muista ja ulkomaisista lehdistä käännettyjä juttuja.

Vierailija
19/24 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihmettele, että isänäidit eivät vaikuta samalla tavalla lapsen elämässä, kun lukee täälläkin anoppiketjuja. Eivät taida naiset osata ottaa miehen äidiltä apua vastaan. Se, joka häviää eniten, on lapsi.

Vierailija
20/24 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas yksi nero, joka kuvittelee iltalehtien olevan keskeinen julkaisufoorumi tieteelle. Tämän perusteella sitten arvotellaan tiedettä.