Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kaikilla filteröidyt somekuvat nykyään?

Vierailija
02.05.2021 |

Alkaa olla kaikkien naispuolisten kaverien somekuvat sellaisia että jokainen näyttää 20-vuotiaalta likinäköisen silmien läpi katsottuna. Kasvonpiirteitä ei edes erota toisistaan, niin vahvasti jokainen on muokattu sileäihoiseksi, kapeakasvoiseksi ja suurisilmäiseksi.

Kun näen samoja ihmisiä livenä, he näyttävät 20-25 vuotta vanhemmilta kuin kuvissa.

Miesten kuvat eivät ole ihan yhtä vahvasti muokattuja, mutta hekin näyttävät todellisuuta nuoremmilta pl. pari työtöntä kaveria joilla on realistiset kuvat.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Televisiokuvakin on ollut jo jonkin aikaa pehmennetty: ihmisten iho näyttää plastisen sileältä.

Toki ei yhtä voimakkaasti filtteröity kuin editoiduissa kuvissa. Ja silmien koko, kasvojen muoto, vartalon mittasuhteet ym. edelleen normaalit tv:ssä.

Vierailija
2/30 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on minustakin hassua, että livenä ihmistä ei tunnista!

Olen törmännyt asiaan siinä, kun ostan Facebook-kirppiksiltä, ja profiilikuvassa on ihan eri näköinen ihminen kuin tavaran myyjä, jonka tapaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin harva. Mun tutuista kaikki näyttää itseltään kuvissaan, no yksi nuori nainen käyttää filtteriä jossain instakuvissa.

Vierailija
4/30 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin harva. Mun tutuista kaikki näyttää itseltään kuvissaan, no yksi nuori nainen käyttää filtteriä jossain instakuvissa.

"Kevyt" filtteri on useimmissa älypuhelimissa vakiona päällä.

Kuinka moni oikeasti ottaa sen pois päältä profiilikuvia varten?

Vierailija
5/30 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä on ehkä ei.  Mitäs väliä sillä on?

Vierailija
6/30 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masterchefissä fanitan Minna Kuukkaa ja meinasin alkaa seurata instassa, mutta nolosti filtteröidyt kuvat aiheutti mielenmuutoksen. Jotenki en ois hänestä uskonu.

Vierailija
7/30 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka normaali aikuinen ihminen edes on somessa nykyään ja jos on niin miksi? Kyllä mäkin olin jossain FB:ssä 15-19 v teinarina, osa kavereista IRC:ssä, mutta vielä aikuisenakin... Toki Whatsapp on, voisin kyllä poistaa senkin. On sielläkin muuten monta supermallia mulla yhteystiedoissa vaikka tosi elämässä ei ainuttakaan...

N27

Vierailija
8/30 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, en halua että kukaan tunnistaa minua tosielämässä.  Toisaaltaan se, että lisää hieman hiuksiin tuuheutta, poistan ihon värivirheitä ja lisään silmämeikkiä ei oikeastaan muuta minua. Se vain poistaa ajankäytöstäni 25min ja ison kerroksen pakkelia. Neutraalinkin selfien ottamiseen kun tarvitaan 5cm meikkikerros ja tekoripset ja sitten näytät vasta meikkaamattomalle. Ikinä en niissä maaleissa ulos menisi tai kerran unohdin naamaan ja menin lähikauppaan ja sen jälkeen en sitä virhettä ole tehnyt :D

Vierailija
9/30 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä minun tuttavapiirissäni suurimmalla osalla ole näitä filttereitä, jotka sumentavat ihon ja syövät nenänpään. Kyllä sen erottaa, jos joku on unohtanut suotimen päälle. Itse vain korjaan valotusta ja valitsen sen hyvän kuvan enkä huonoa, on se silti näköinen ja erottaa yksittäiset pisamat, poskinukat, huokoset jne.

Vierailija
10/30 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskiluokan juttuja joita alemmat sosiaaliluokat kopioi, usein melko kämäsesti, jolloin filtteri paistaa läpi ja kuva on hirveä.

Vierailija
11/30 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valheellisessa todellisuudessa elävän iskelmämusiikkikansan juttuja!

Vierailija
12/30 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alaluokan juttuja, niin kuin somepäivystys muutenkin.

Vierailija
13/30 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en käytä filttereitä enkä muokkaa muutenkaan. Mä en tykkää yhtään siitä baby face efektistä, ylisuurista silmistä ja nuppineulaa muistuttavasta leuasta. Mut tuntevat ihmiset tietää miltä mä näytän ja ne joita en tunne saa vapaasti ajatella, että näytän petolinnun perseeltä, ei paljon enää nöin 27-vuotiaana kiinnosta. Naamaani harvemmin someen edes tungen, enempi postaan koiria ja käsitöitä.

Vierailija
14/30 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Somen takia normimiehellä ei ole nykyään enää mitään mahdollisuuksia naisiin. Somessa kaikenmaailman tavistiinatkin muuttuvat hetkessä oman elämänsä fitnesstyrkyiksi ja vain kaksimetriset laatikkoleukaiset miesmallit kelpaa.

Vierailija
15/30 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Some on kyllä sellanen nykyajan syöpä että...

16/30 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, en edes osaa filtteröidä.

Vierailija
17/30 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus ollut treffeillä tällaisen filtteritypyn kanssa ja repesin nauramaan kun näin hänet, niin kaukana oli todellisuus kuvista.

Vierailija
18/30 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä häivytän kuvistani tummat silmänaluset ja jos ihon sävy taittaa punaiseen, korjaan sitä. Mihinkään kasvonpiirteisiin/vartaloon en koske.

Vierailija
19/30 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nämä filttereitä käyttävät kottaraiset näkee kaukaa! Epäaitoja ihmisiä, usein myös kovia juoruilijoita ja selän takana puhujia.

Vierailija
20/30 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina väitetään että ei minä, ei minun kaverit, ne muut kyllä.

Minulla on monelaisia ystäviä ja nyrkkisääntönä on että koulutetummila on kevyesti filtteröidyt kuvat (kenties oletusfiltteripäällä) ja amisporukalla överifiltteröidyt.

Oikeasti luonnolliset kuvat vähemmistöllä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi neljä