Onko kaikilla filteröidyt somekuvat nykyään?
Alkaa olla kaikkien naispuolisten kaverien somekuvat sellaisia että jokainen näyttää 20-vuotiaalta likinäköisen silmien läpi katsottuna. Kasvonpiirteitä ei edes erota toisistaan, niin vahvasti jokainen on muokattu sileäihoiseksi, kapeakasvoiseksi ja suurisilmäiseksi.
Kun näen samoja ihmisiä livenä, he näyttävät 20-25 vuotta vanhemmilta kuin kuvissa.
Miesten kuvat eivät ole ihan yhtä vahvasti muokattuja, mutta hekin näyttävät todellisuuta nuoremmilta pl. pari työtöntä kaveria joilla on realistiset kuvat.
Kommentit (30)
Ei ole. osalla ei ole tarvetta postailla mitään kuvia someen joten ap yleistää rajoitetun kokemuspiirinsä perusteella todella rankasti nyt. Eivät kaikki edes ole instassa tai facessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin harva. Mun tutuista kaikki näyttää itseltään kuvissaan, no yksi nuori nainen käyttää filtteriä jossain instakuvissa.
"Kevyt" filtteri on useimmissa älypuhelimissa vakiona päällä.
Kuinka moni oikeasti ottaa sen pois päältä profiilikuvia varten?
No minä! En ilkeäisi laittaa niitä blurrattuja kuvia ikinä mihinkään. Silmät erottuu ja muu suttua.
Naurettavinta on että oli aiheena sitten syöpälapset tai itsenäisyyspäivä niin kuvana oma naama. Etenkin julkkikset ovat todella mielikuvituksettomia valokuvia ottaessa.
Ennen esim. matkoilla kuvattiin nähtävyyksiä. Pyydettiin tuntematonta näppäsemään kuva kun seisottiin kuuluisan kohteen vieressä. Nyt näppästään selffie tyyliin #eiffeltornimuttaomatärkeänaamanipeittääsen
Ostin viime vuonna uuden puhelimen ja oli kyllä aika yllätys kun sillä otin ekan kerran kuvan itsestäni. Puhelimessa oli automaattisesti "kaunistus" asetus, joka sai minut näyttämään joltain sileältä bambisilmäiseltä alienilta. Hetken kun tutki niin asetuksen sai pois. Minua olisi nolottanut laittaa sellainen kuva mihinkään.
Muut käyttää varmaan miedompia filttereitä kuin mun puhelimessa oli, koska harvoin katson jonkun kuvaa ja ajattelen että siinä on filtteri. Siis aikuisilla en ole huomannut, nuoremmilla kyllä. Ja nuoret taas vetää sen niin överiksi ja lisäilee kuvia ja kissankorvia ja ties mitä, niin siitä tietää että on feikki, ei edes yritä esittää aitoa.
En käytä filttereitä, mutta kikkailen valaistuksen ja kuvakulmien kanssa. Kai tämä jonkun mielestä on huijausta, mutta toisaalta en halua näyttää samalta kuin keski-ikäiset miehet deittipalveluissa (=sumea kuva, kuva otettu alaviistosta niin että nenäkarvat näkyvät jne.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin harva. Mun tutuista kaikki näyttää itseltään kuvissaan, no yksi nuori nainen käyttää filtteriä jossain instakuvissa.
"Kevyt" filtteri on useimmissa älypuhelimissa vakiona päällä.
Kuinka moni oikeasti ottaa sen pois päältä profiilikuvia varten?
Totta kai suurin osa ottaa. Sehän tekee naamasta ihan naurettavan näköisen.
Vierailija kirjoitti:
Näkyy olevan nelikymppisten suosiossa tuo filtteröinti.
Eikä siinä, kun osaisivat muokata kuvansa niin ettei ne näytä muokatuilta mutta kun ei. Kuvat oikein huutaa että on muokattu ja reilusti.
Ei ole.
Ja on pois sinulta jotenkin? Mut miten?
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. osalla ei ole tarvetta postailla mitään kuvia someen joten ap yleistää rajoitetun kokemuspiirinsä perusteella todella rankasti nyt. Eivät kaikki edes ole instassa tai facessa.
Nyt oli kyse heistä, joilla on sometili, ja postaavat sinne kuvia. Ainakin profiilissa omakuva.
Näkyy olevan nelikymppisten suosiossa tuo filtteröinti.
Eikä siinä, kun osaisivat muokata kuvansa niin ettei ne näytä muokatuilta mutta kun ei. Kuvat oikein huutaa että on muokattu ja reilusti.