Alkanu ahdistaa mökille meno uuden vastapäisen asukkaan takia- ennen luonnon ja rauhan paratiisi.
Sinne meni se korvaamaton henkireikä.
Muistakaa mökkiä ostaessanne tarkistaa ympäristökiinteistöt ja rakennusoikeudet.
Ennen papanmökki -vanhus. Nyt uusi porukka, 4 uutta uudisrakennusta, tappelua, jatkuvaa moottoriveneellä ajoa, teknomusaa bassoilla rannassa ja järvellä 10h/vrk + ison koiran louskutusta.
Tuntuu pahalta. Eipä tässä enää tuulenhumina kuulu.
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olin kerran yhden tuttavan mökillä, oikein kiva paikka puhtaan järven rannalla. Joku niitten naapuri oli hankkinut vesiskootterin ja pörräsi sillä tuntikausia koko viikonlopun siinä meidän edessä. Otti kyllä aivoon ja pilasi koko tunnelman. Säälin oikeasti tuttavaani, jonka mökki-idylli täysin pilalla. Inhottavia kapistuksia ☹
Itse laittaisin monta kalaverkkoa veteen niin johan loppuisi.
kumpi loppuu ensin, naapurisopu vai verkot?
Sitä voi miettiä vesiskootterilla ajanut kun lentää taivaalla 20 metrin korkeudessa pyörien kolmoissalkoweja ja viettäessään loppuikänsä pyörätuolissa:). Voin uhrata pari vanhaa verkkoa.
Vierailija kirjoitti:
Mökeillä eletään ympäristön ja luonnon ehdoilla eikä sooloilla eikä omita itselleen koko äänimaisemaa.
Miksi kään laki ei näin määrää, joten jokainen saa meluta haluamallaan tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä tässä linnunlauluja kuule kun vastarannalla on huudatetaan moottorisahaa ja koira räkyttää samaan tahtiin. Toisella mökillä sitten hakataan nauloja ja sielläkin koira räkyttää.
Sellaista on elämä. Kyllä nyt nikkaroida mökillään sentään saa ja koirakin saa välillä haukkua. Menisi aika ankeaksi, jos kaikkien pitäisi pitää ainoastaan jotain hiljaisuuden retriittejä mökeillään ja kaikki muu eläminen olisi kielletty.
Eli moottorisahan huudattaminen on ihan ok mutta moottoriveneellä ajelu ja musiikin kuuntelu ei?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuon takia mökillä pitäisi olla 5 ha omaa maata, lähin naapuri 5 km:n päässä ja vastarantaa ei näy. Pahinta kun mökkinaapuriksi osuu joku hullu.
Jep, tästä syystä ostin koko järven ympäriltä maat kun ne kerran tulivat myyntiin (perikunnalta). Oli kallista kun käytännössä vain joutomaata eli ei varsinaiesti metsänkäyttöilmoituksen. Mutta niiin ihanaa, nyt on vain minun mökkini toisessa päässä järveä ja perikunnan vanha mökki (jonka osti toinen henkilö) kaukana toisessa päässä, näköyhteyttäkään ei ole. Ah.
Tämä ketju ja eräät kommentit ketjussa vahvistavat edelleen sitä tunnetta, että tämä on se ainoa oikea ratkaisu.
Onneksi ei ole vaatimuksia mukavuuksista, parantaa mahdollisuuksia löytää se uusi elpymispaikka Suomen luonnosta.
Ap
Ap
Vierailija kirjoitti:
Meillä ajetaan mönkkärillä, vesiskootterilla...
Joutsenet hätistellään vesiskootteteilla!
Kivääri olis kiva lisä mökkivarustukseen. Kerran paukahtaisi ja sitten hiljenisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hah, ja mä juuri tässä harkitsin mökin tai okt:n ostoa sillä ajatuksella, että siellä saisi meluta ja elellä ihan rauhassa. 🙂 Kun siis kerrostalossa pitää olla vähän niinkuin kusi sukassa koko ajan naapureiden pelossa.
Eipä saakaan, ainakaan omakotitaloalueella. Meilläkin on näitä ”muutettiin omakotitaloon niin saa mekastaa” naapureita.
Mikään laki ei estä yksityisen ihmisen metelöintiä omalla tontilla. Säännökset koskee käyttäytymistä yleisillä paikoilla esim. Katu, tori, uimaranta ja toisaalta ympäristöalan melusäännökset koskevat yritystoimintaa. Revi siitä.
Kun naapurimökillä oli yöhön asti remuava bileporukka, sukulainen alkoi kostoksi seuraavana aamuna klo 7 pilkkomaan puita sirkkellä tontin reunassa. Mukava aamuherätys krapulaisille.
Vierailija kirjoitti:
Kun naapurimökillä oli yöhön asti remuava bileporukka, sukulainen alkoi kostoksi seuraavana aamuna klo 7 pilkkomaan puita sirkkellä tontin reunassa. Mukava aamuherätys krapulaisille.
Kiva kun tuli hyvä mieli itselle. Siitäoäs saivat. Välttämättä meteli ei krapulassa nukkuvia häirinnyt ollenkaan.LOL
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiva kun tuli hyvä mieli itselle. Siitäoäs saivat. Välttämättä meteli ei krapulassa nukkuvia häirinnyt ollenkaan.LOL
Mua nauratti tää tarina, kun sukulainen kertoi.:D
Musiikin kuuntelu ylipäätänsä rannoilla pitäsi kieltää!!