Alkanu ahdistaa mökille meno uuden vastapäisen asukkaan takia- ennen luonnon ja rauhan paratiisi.
Sinne meni se korvaamaton henkireikä.
Muistakaa mökkiä ostaessanne tarkistaa ympäristökiinteistöt ja rakennusoikeudet.
Ennen papanmökki -vanhus. Nyt uusi porukka, 4 uutta uudisrakennusta, tappelua, jatkuvaa moottoriveneellä ajoa, teknomusaa bassoilla rannassa ja järvellä 10h/vrk + ison koiran louskutusta.
Tuntuu pahalta. Eipä tässä enää tuulenhumina kuulu.
Kommentit (70)
ison koiran louskutus on paljon mukavampaa kuin pienen "koiran" räksytys
Vierailija kirjoitti:
Meillä ajetaan mönkkärillä, vesiskootterilla...
Joutsenet hätistellään vesiskootteteilla!
ja yksisarviset on hätistelty mönkkärillä. vai oletko muka nähnyt yhtään yksisarvista mönkkäriajelujen jälkeen?
Vierailija kirjoitti:
Eipä tässä linnunlauluja kuule kun vastarannalla on huudatetaan moottorisahaa ja koira räkyttää samaan tahtiin. Toisella mökillä sitten hakataan nauloja ja sielläkin koira räkyttää.
Sellaista on elämä. Kyllä nyt nikkaroida mökillään sentään saa ja koirakin saa välillä haukkua. Menisi aika ankeaksi, jos kaikkien pitäisi pitää ainoastaan jotain hiljaisuuden retriittejä mökeillään ja kaikki muu eläminen olisi kielletty.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän hyvin ap:n murheet.
Myös meillä oli aikoinaan ihanan rauhallista mökillä, vaikka mökkejä paljon ympäri järveä oli jo tuolloin.
Kaikki muuttui, kun naapurimökki vaihtoi omistajaa.
Nykyiset naapurit eivät kunnioita vähääkään muita mökkeilijöitä eivätkä välitä aiheuttamastaan melusta ja häiriöstä.
Heidän tapansa viettää aikaa mökillä on suomalaisesta normaalista tavasta poikkeava ja äänekäs.
Mökillä on perheen lisäksi kesäaikaan aina paljon muutakin porukkaa, isovanhempia ja vieraita ihan nonstoppina.
Jo ihan tästä syystä mekkalaa kuuluu normaalia enemmän, lisäksi osa isätäväestä sekä vieraista on poikkevan kovaäänistä porukkaa ja kännipäissään volyymitaso senkun nousee.
Musiikkia huudatetaan kaiket päivät niin, ettei mölytoosan lähellä ole ketään, mutta musiikkki kuuluu heidän tontillaan joka paikkaan. Valitettavasti kuuluu myös joka puolelle naapurustoon ja varmaan usein myös vastarannalle.
Myös kaikki mahdolliset äänekkäät sähkölaitteet ja päristimet on hankittu ja niitä käytetään koko ajan pitkin päivää, niin että esim. päiväunista saa vain uneksia.
Eivät kunnioita myöskään tontin rajoja esim. liikkuvat luvatta naapuritontilla.
Iäkkäät vanhempani saivat vastaavan tapauksen riesakseen okt-naapureiksi. Siis viereiselle tontille. Meno on ollut sangen hurjaa ja äänekästä mitä olen heidän kertomuksiaan ja tilityksiään kuunnellut. Lähitalojen asukkaat ovat hekin helisemässä tämän yhden tönön omistajan takia, ja poliisitkin on välillä kutsuttu paikalle rauhoittamaan pahimpia mölyjä ja melskauksia. Rauhallisesta tienoosta ja tiestä on tullut jotain ihan muuta, valitettavasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olin kerran yhden tuttavan mökillä, oikein kiva paikka puhtaan järven rannalla. Joku niitten naapuri oli hankkinut vesiskootterin ja pörräsi sillä tuntikausia koko viikonlopun siinä meidän edessä. Otti kyllä aivoon ja pilasi koko tunnelman. Säälin oikeasti tuttavaani, jonka mökki-idylli täysin pilalla. Inhottavia kapistuksia ☹
Itse laittaisin monta kalaverkkoa veteen niin johan loppuisi.
kumpi loppuu ensin, naapurisopu vai verkot?
Hah, ja mä juuri tässä harkitsin mökin tai okt:n ostoa sillä ajatuksella, että siellä saisi meluta ja elellä ihan rauhassa. 🙂 Kun siis kerrostalossa pitää olla vähän niinkuin kusi sukassa koko ajan naapureiden pelossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaipa he käyvät myös koulussa/töissä eikä skootteripoikien loma osu aina samaan aikaan sinun kanssasi? Ilman mukavuuksia olevan mökin rauhaisalla paikalla löytänee helpommin, että jos paikka ratkaisee. Laihaa lohduttelua tässä...
Perheenisä itse päristelee mukana veneellään edestaas. Ja vaihtaa vaan 80-90 luvun discoa kaiuttimiin.
Ja ilta-auringossa pieni kallion päällä oleva 'terassimme' tuntuu vain olevan entistå enemmän valokeilassa, kun naapurin tontti on siellä pimeeässä varjossaan ja melkein jokailtainen miehen ja naisen kovaääninen välienselvittely pihalla alkaa.
Ojentele siinå sitten onnellisena jalkojasi auringonsäteissä. Ehkä pitäisi kovettaa nahkaansa, ettei välittäisi, mutta tämä ei ole siitä, mikä elvyttää kaupunkielämän vastapainoksi.
:((
Ap
Aloituksessa tekno ja nyt onkin kasari ja ysäri discoa. Näillä kaikilla on vissi ero.
Mutta toki harmitusta ei muuta, varsinkaan jos ei sellaisesta musiikista tykkää.
Ap kirjoitti että perheen isä vaihtaa jälkikasvun suosiman teknon retrodiscoon. Tartuitpa totisesti hyvin merkittävään yksityiskohtaan ;D
Vierailija kirjoitti:
Kesän paras muisto: mölyävän poikaporukan moottoriveneajelu loppui kuin veitsellä leikaten. Moottori irtosi ja putosi pohjaan, vettä 7-10 metriä, mutapohja.
😄👏
meidänkin järvelle tuli vastaavia ongelmia. onneksi serkku poika korjailee "harrikoita" hän piti parina viikon loppuna pileitä meidän mökillä. 20 harrikkaa osallistui möly tie osakaskin oli väistänyt autollaan ojaan ja "pahoitellut että kuinka mä nyt noin"kun pojat olisivat tilanneet poliisit. kyllä tepsi luovutan mökkini heidän käyttöönsä aina jos ja kun tarvetta tulee
ei muuta kuin rupeat rukoilemaan kovaäänisesti laiturilla ja soittamaan jonkun herätysliikkeen ylistysiltoja 24/7 kajareista.
Vierailija kirjoitti:
Hah, ja mä juuri tässä harkitsin mökin tai okt:n ostoa sillä ajatuksella, että siellä saisi meluta ja elellä ihan rauhassa. 🙂 Kun siis kerrostalossa pitää olla vähän niinkuin kusi sukassa koko ajan naapureiden pelossa.
Mä taas ihmettelen minkä takia mölyävät ihmiset menevät luonnon keskelle asumaan, siellähän nautitaan nimenomaan rauhallisuudesta. Kaupungissa on aina meteliä. Hommaa enemminkin joku äänieristetty treenikämppä jossa voi mölytä niin paljon kuin sielu sietää, älä mene muiden luonnonrauhaa pilaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä taas ihmettelen minkä takia mölyävät ihmiset menevät luonnon keskelle asumaan, siellähän nautitaan nimenomaan rauhallisuudesta. Kaupungissa on aina meteliä. Hommaa enemminkin joku äänieristetty treenikämppä jossa voi mölytä niin paljon kuin sielu sietää, älä mene muiden luonnonrauhaa pilaamaan.
koska kaupungissa naapurit valittavat siitä ettei kaupungissa saa meluta, kun äänet kaikuvat niin pahasti lähiön kerrostalopihalla
Vierailija kirjoitti:
Eipä saakaan, ainakaan omakotitaloalueella. Meilläkin on näitä ”muutettiin omakotitaloon niin saa mekastaa” naapureita.
kuntien on puututtava näihin jatkuvasti lisääntyviin ongelmiin.moottori vene skootteri ja ilotulitus kiellot helpoimmiksi ja nopeimmaksi. vuokra mökit kun lisääntyvät ongelmat sen kun lisääntyvät. KIELLOT helpottaisivat myös vuokran antajien oikeus turvaa ja luotettavuutta. voisi erotella möly järvet ja hiljaiset ei tulisi maksujen palautuksia ja todisteita. yksi pettynyt asiakas vie 5 potenttiaalista vuokraajaa.
Vierailija kirjoitti:
Kesän paras muisto: mölyävän poikaporukan moottoriveneajelu loppui kuin veitsellä leikaten. Moottori irtosi ja putosi pohjaan, vettä 7-10 metriä, mutapohja.
Tainneet ajella ja huutomölytä porukalla useaan otteeseen eli joku touhuun kyllästynyt on sniikkaillut kesäyön hämärässä venheen luo ja vähän käsitellyt moottoria :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä saakaan, ainakaan omakotitaloalueella. Meilläkin on näitä ”muutettiin omakotitaloon niin saa mekastaa” naapureita.
Eli siis omakotitalossakin pitää olla kusi sukassa hiljaa sisällä ja kurkata verhonraosta (ovisilmän sijaan) ennen kuin uskaltaa mennä ulos? Ei voi nikkaroida, naulata, ajella nurmikkoa rauhassa, antaa lasten pomppia trampoliinilla tai pärskiä uima-altaalla, kutsua kavereita grillaamaan jne.?
Eikö voisi ajatella, että ihmiset yrittäisivät huomioida toisiaan paremmin. Haukutaan, keksitään miten voi sabotoida jne. Kunpa jokainen hieman enemmän pyrkisi ottamaan muuthuomioon.
Mökeillä eletään ympäristön ja luonnon ehdoilla eikä sooloilla eikä omita itselleen koko äänimaisemaa.
Eipä tässä linnunlauluja kuule kun vastarannalla on huudatetaan moottorisahaa ja koira räkyttää samaan tahtiin. Toisella mökillä sitten hakataan nauloja ja sielläkin koira räkyttää.