"Eipä tarvitse tehdä isyystestiä, kun lapsi näyttää isältään"
Tämän kommentin sain anopilta lapsen syntymän jälkeen. Anoppini on muuten ihana ihminen, suhtautunut minuun alusta asti hyvin ja tykkää lapsesta kovasti, mutta tuo kommentti loukkasi. Olemme siis mieheni kanssa olleet yhdessä jo vuosia ja lapsi syntyi avioliittoon. Olemme miehen kanssa molemmat sellaisia "kotihiiriä", emmekä juokse missään baareissa tai vietä mitenkään "jännää" elämää. Uskottomuus ei kuulu kummankaan meistä arvoihin ja pidämme uskollisuutta todella tärkeänä asiana. Lapsi on ollut meille molemmille toivottu ja yrittämällä yritetty. Loukkaakin, että edes epäillään miehen isyyttä.
Ovatko muut kuulleet vastaavia epäilyjä lapsen isyydestä ja miten olette niihin reagoineet?
Ap
Kommentit (62)
Yritä olla välittämättä.
Osa ihmisistä laukoo ajattelemattomia kommentteja ja saattavat pitää niitä jopa hauskana läppänä.
Itse tiedätte miehesi kanssa asian oikean laidan ja se on pääasia.
eEiköhän tuo ole vain huono vitsi.
Ehkä se oikeasti oli vaan vitsi. Toki huono sellainen. Mutta jos anoppi on muuten ollut ihana, älä ota itseesi.
Minä sanoisin, että laske tuo toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Ei varmasti tuntunut kivalta, mutta jos anoppi on muuten suhtautunut sinuun hyvin, niin laittaisin kommentin ajattelemattomuuden piikkiin. Varmasti sinäkin olet joskus vahingossa möläyttänyt jotain tyhmää, mitä et ole tarkoittanut.
Ehdota itse isyystestiä, niin ei tarvitse loukkaantua.
Olen itse sanonut noin meidän lapsista, ja yhdessä oltiin oltu jo 7 vuotta ennen esikoisen syntymää.
Siis ihan vitsinä ottaisin.
Minustakin kuulostaa epäonnistuneelta vitsiltä, ehkä anoppikin tajusi saman tien möläytettyään, ettei ollut nyt kovin hyvin valittu sanat? Mulle näitä tapahtuu ainakin silloin tällöin ja usein menen niin jäähän, että en osaa edes korjata hölmöyksissäni sanomiani asioita enää.
Käsi sydämelle ap: etkö ole koskaan päästänyt suustasi sammakkoa, millä et oikeasti tarkoittanut mitään pahaa?
Jotkut väittävät, että sanat kertovat sanojasta, ei kohteesta. Eli ehkä anoppia on itseään aikoinaan jännittänyt, onko lapsensa puolison vai sen hurmaavan imurikauppiaan. Ja helpottunut kun poika on sitten isältään näyttänyt.
Ei siis kannata ottaa itseensä, mutta jättäisin myös väliin kysyä, oliko miehelläsi useampi isäehdokas aikoinaan.
Ehkä miehesi ei ole isänsä lapsi?
Minun äitini sanoi katsoessaan esikoistani, että kun työn näkee, niin tekijän tuntee. Hänen mielestään lapsemme näytti siis isältään. Ainahan ihmiset huomauttelevat, kumpaa vanhempaansa vauva enemmän muistuttaa.
Anopin kommentti kertoo kuitenkin nykymaailman tilasta jossa jopa valtamediaa myöten ylistetään "vapaata ja glamourin täyteistä elämää". Näin varsinkin nuorille annetaan käsitys, että villi päihteidentäyteinen elämä olisi jotenkin hyväksyttävää.
Eihän se tosissaan ollut, sen tajuaa ulkopuolinenkin, jos kerran välinne ovat hyvät, ja samoin miehesi ja sun välit. Huono vitsi, pointtina oli varmaan se, että oli iloinen kun näytti samalta kuin oma poika vauvana.
Synnyttäneellä äidillä on tunteet herkillä, älä anna tämän haitata anoppisi ja sun välejä!
Kiitos kommenteista. Ehkä anoppi on tarkoittanut asian vitsillä eikä ymmärtänyt, että oli huonosti valitut sanat. Lapsi näyttää sekoitukselta minua ja miestäni. Ja mies puolestaan näyttää aivan omalta isältään. :D
Ap
Tyhmä vitsi, mutta ymmärrän kyllä että tuossa tilanteessa tuntui pahalta. Osa hormonien piikkiin? Jos vielä toiseen kertaan möläyttää, niin totea vaan että niin, onhan tuo appiukkokin tietty olemassa. Tai miehen veljet, jos niitä on.
Meille anoppi pudotti esikoisen syntymän jälkeen pommin. Mieheni isävainaa ei ollutkaan hänen biologinen isänsä. Kyse ei ollut uskottomuudesta, vaan isä oli hedelmätön. Aihe oli niin kipeä ettei siitä saanut puhua hänen elinaikanaan. Että outojen kommenttien taustalla voi olla ihan mitä vaan.
Vitsihän toi oli, jos anoppi on muuten tosi mukava.
Ihmiset on näköjään niin tottuneet mielensäpahoittamiskulttuuriin ettei edes omalta lähipiiriltä enää osata ottaa (huonoa) vitsiä vitsinä vaan pahoitetaan heti mieli ja otetaan kaikki ihan tosissaan.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos kommenteista. Ehkä anoppi on tarkoittanut asian vitsillä eikä ymmärtänyt, että oli huonosti valitut sanat. Lapsi näyttää sekoitukselta minua ja miestäni. Ja mies puolestaan näyttää aivan omalta isältään. :D
Ap
Kannattaa ihan vitsillä heittää anopille, että onkohan miehen isyys selvitetty ja siihen vielä päälle hauska kommentti miehen ja appiukon yhdennäköisyydestä tai sen puutteesta.
näiltä kommenteilta säästyisi jokainen, jos isyystestit tehtäisiin pakollisina kaikille