"Eipä tarvitse tehdä isyystestiä, kun lapsi näyttää isältään"
Tämän kommentin sain anopilta lapsen syntymän jälkeen. Anoppini on muuten ihana ihminen, suhtautunut minuun alusta asti hyvin ja tykkää lapsesta kovasti, mutta tuo kommentti loukkasi. Olemme siis mieheni kanssa olleet yhdessä jo vuosia ja lapsi syntyi avioliittoon. Olemme miehen kanssa molemmat sellaisia "kotihiiriä", emmekä juokse missään baareissa tai vietä mitenkään "jännää" elämää. Uskottomuus ei kuulu kummankaan meistä arvoihin ja pidämme uskollisuutta todella tärkeänä asiana. Lapsi on ollut meille molemmille toivottu ja yrittämällä yritetty. Loukkaakin, että edes epäillään miehen isyyttä.
Ovatko muut kuulleet vastaavia epäilyjä lapsen isyydestä ja miten olette niihin reagoineet?
Ap
Kommentit (62)
Jos ovela nainen harrastaa vain tietyn samannäköisiä miehiä, voi hyvinkin olla, että näyttää lapsetkin samalta.
Ei ole mikään takuu yhdennäköisyys.
Vierailija kirjoitti:
Anopin kommentti kertoo kuitenkin nykymaailman tilasta jossa jopa valtamediaa myöten ylistetään "vapaata ja glamourin täyteistä elämää". Näin varsinkin nuorille annetaan käsitys, että villi päihteidentäyteinen elämä olisi jotenkin hyväksyttävää.
Yksi ylistää, toinen ei. Kyllä mediasta löytää hakemalla ylistystä vaikka mille asialle, jos etsii.
Minä olen itse sanonut kaikista lapsistani juuri noin. Ei se tarkoita, että olisin jännittänyt, että kuka lasteni isä on. Vaan olen monesti miettinyt, että kun lasten isä näkyy lapsista päivänselvästi, niin eipä ainakaan tarvitse asiasta riidellä tai kuunnella jonkin typerän riidan yhteydessä syytöksiä aiheesta.
testit aina, kaikille.
20% kaikista lapsista on käenpoikasia, naiset eivät osaa elää pettämättä.
No tuo oli vaan huono heitto enkä usko että oikeasti on mitään epäillyt.
Onko miehellä veljeä tai miespuolisia sukulaisia? Ei kannata luottaa naisiin
Ehkä oon kukkahattutäti, mutta mun mielestä tällaisilla asioilla ei pidä ikinä vitsailla.
Vierailija kirjoitti:
testit aina, kaikille.
No ei varmaan ole.
Ihan kasuaali lausahdus, ei mikään loukkaantumisen aihe. Toki joskus joutuu kuulemaan kyllästymiseen asti, jos lapsi on perinyt isänsä silmäänpistävät ominaisuudet, mutta ihan kevyt lausahdus jota ei ole tarkoitettu epäilyksi isyydestä.
T:isänsä näköisen tytön äiti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
testit aina, kaikille.
No ei varmaan ole.
Valitettavasti kyllä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
testit aina, kaikille.
No ei varmaan ole.
Valitettavasti kyllä on.
Osa on, mutta ei noin suuri osa. 2-10%.
Vierailija kirjoitti:
No eiköhän tuo heittäny vain vitsillä asian. Juuri tuon takia on usein vaikea olla luontevasti ihmisten ilmoilla, kun koskaan ei tiedä, että kuka pahoittaa mielensä ihan päivän selvästäkin vitsistä. Itse olen juuri tuollainen sutkautusten heittäjä, koska tosikkomaisuus ei vain ole luonteenpiirteeni.
Toivottavasti sutkauksesi ovat parempia kuin aloittajan anopin. Oma äitini (suvun kesken tunnettu möläyttelijä) valitti aikoinaan, että aina kun hän avaa suunsa, niin joku jossain päin Suomea loukkaantuu. Hän ei koskaan oppinut varomaan puheitaan, eikä myöskään oppinut ymmärtämään, miksi joku loukkaantui hänen puheistaan. Eikä hän silti koskaan tahallaan päästellyt sammakoita.
Tyypillinen anoppi-ihmisen freudilainen lapsus.
Ei muisteta, miten herkillä on vastasynnyttänyt äiti.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset on näköjään niin tottuneet mielensäpahoittamiskulttuuriin ettei edes omalta lähipiiriltä enää osata ottaa (huonoa) vitsiä vitsinä vaan pahoitetaan heti mieli ja otetaan kaikki ihan tosissaan.
No sano muuta. Tässä pahenevassa maailmassa tarvittaisiin vielä enemmän keveyttä ja huumoria mutta loukkaantuminen vie niiltä paikan.
No anoppi kommentoi että lapsi näyttää isältään ja oli tyytyväinen. Sehän on hyvä asia että hyväksyy lapsen. Ilman testejäkin. Isyystesti tehdään usein elatusmaksujen takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset on näköjään niin tottuneet mielensäpahoittamiskulttuuriin ettei edes omalta lähipiiriltä enää osata ottaa (huonoa) vitsiä vitsinä vaan pahoitetaan heti mieli ja otetaan kaikki ihan tosissaan.
No sano muuta. Tässä pahenevassa maailmassa tarvittaisiin vielä enemmän keveyttä ja huumoria mutta loukkaantuminen vie niiltä paikan.
Huumori on hauskaa sillon, kun kertoja nauraa yhtä paljon itseensä kohdistuville vitseille. Näin ei havaintojeni mukaan useinkaan ole. Jotkut tykkää kovasti vitsailla toisten kustannuksella, mutta naama menee nyrpälle jos muut tekee samaa.
Miehet myös roiskii muitakin joten voi olla että jollain muullakin naisella on isänsä näköinen poika.....saman isän näköinen. 😇
Nykypäivänä kun lukee naisten elämästä niin VAATISIN isänä isyystestin.
Tai isyys pitäisi automaattisesti varmistaa DNA-testillä.
Kun runoiltiin tiedä mitä niissä tyttöjen illoissa tapahtuu.
No eiköhän tuo heittäny vain vitsillä asian. Juuri tuon takia on usein vaikea olla luontevasti ihmisten ilmoilla, kun koskaan ei tiedä, että kuka pahoittaa mielensä ihan päivän selvästäkin vitsistä. Itse olen juuri tuollainen sutkautusten heittäjä, koska tosikkomaisuus ei vain ole luonteenpiirteeni.