"Eipä tarvitse tehdä isyystestiä, kun lapsi näyttää isältään"
Tämän kommentin sain anopilta lapsen syntymän jälkeen. Anoppini on muuten ihana ihminen, suhtautunut minuun alusta asti hyvin ja tykkää lapsesta kovasti, mutta tuo kommentti loukkasi. Olemme siis mieheni kanssa olleet yhdessä jo vuosia ja lapsi syntyi avioliittoon. Olemme miehen kanssa molemmat sellaisia "kotihiiriä", emmekä juokse missään baareissa tai vietä mitenkään "jännää" elämää. Uskottomuus ei kuulu kummankaan meistä arvoihin ja pidämme uskollisuutta todella tärkeänä asiana. Lapsi on ollut meille molemmille toivottu ja yrittämällä yritetty. Loukkaakin, että edes epäillään miehen isyyttä.
Ovatko muut kuulleet vastaavia epäilyjä lapsen isyydestä ja miten olette niihin reagoineet?
Ap
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
No eiköhän tuo heittäny vain vitsillä asian. Juuri tuon takia on usein vaikea olla luontevasti ihmisten ilmoilla, kun koskaan ei tiedä, että kuka pahoittaa mielensä ihan päivän selvästäkin vitsistä. Itse olen juuri tuollainen sutkautusten heittäjä, koska tosikkomaisuus ei vain ole luonteenpiirteeni.
Olet varmaan hauska sutkauttelija, mutta nauratko toisten sutkauksille, jotka koskee sun tai lastesi ulkonäköä, sun mahdollista pettämistä jne?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
testit aina, kaikille.
20% kaikista lapsista on käenpoikasia, naiset eivät osaa elää pettämättä.
No ei varmaan ole.
Valitettavasti kyllä on.
Osa on, mutta ei noin suuri osa. 2-10%.
20% on aika tarkka luku.
Lisäksi pitää muistaa että osa pettäjistä osaa vaatia parteriltaan kumia.
Pomon kaks lasta on suht eri näköisiä. Eka syntyi ennen naimisiinmenoa ja laskennallisesti raskautumisaika osui naisen levinreissulle. Hän joutui nielemään asiaa hetken.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eiköhän tuo heittäny vain vitsillä asian. Juuri tuon takia on usein vaikea olla luontevasti ihmisten ilmoilla, kun koskaan ei tiedä, että kuka pahoittaa mielensä ihan päivän selvästäkin vitsistä. Itse olen juuri tuollainen sutkautusten heittäjä, koska tosikkomaisuus ei vain ole luonteenpiirteeni.
Olet varmaan hauska sutkauttelija, mutta nauratko toisten sutkauksille, jotka koskee sun tai lastesi ulkonäköä, sun mahdollista pettämistä jne?
Mikä juttu naisen pettäminen on nykyään? Ihan arkea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos kommenteista. Ehkä anoppi on tarkoittanut asian vitsillä eikä ymmärtänyt, että oli huonosti valitut sanat. Lapsi näyttää sekoitukselta minua ja miestäni. Ja mies puolestaan näyttää aivan omalta isältään. :D
Ap
Kannattaa ihan vitsillä heittää anopille, että onkohan miehen isyys selvitetty ja siihen vielä päälle hauska kommentti miehen ja appiukon yhdennäköisyydestä tai sen puutteesta.
Meillä mies ei muistuta pätkääkään isäänsä.
Olen ihan itse miettinyt, että kun mies on syntynyt ”keskosena” ... häiden jälkeen 7 kk päästä. Mies oli vielä 4 kg painava ”keskonen”.
Luulen, että miehen isä ei ole oikea isä.
Mutta on sellainen kilttimies, että on tyytynyt osaansa.
Ja osaltaan tämä selittäisi myös monta asiaa ja anopin outoa käytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset on näköjään niin tottuneet mielensäpahoittamiskulttuuriin ettei edes omalta lähipiiriltä enää osata ottaa (huonoa) vitsiä vitsinä vaan pahoitetaan heti mieli ja otetaan kaikki ihan tosissaan.
No sano muuta. Tässä pahenevassa maailmassa tarvittaisiin vielä enemmän keveyttä ja huumoria mutta loukkaantuminen vie niiltä paikan.
Huumori on hauskaa sillon, kun kertoja nauraa yhtä paljon itseensä kohdistuville vitseille. Näin ei havaintojeni mukaan useinkaan ole. Jotkut tykkää kovasti vitsailla toisten kustannuksella, mutta naama menee nyrpälle jos muut tekee samaa.
Jos jostain vitsistä tai huumorista ei tykkää, sen voi ohittaa eikä tehdä siitä järjettömön isoa numeroa. Kun kyse ei kuitenkaan ole suorasta loukkauksesta.
Nykyään on lupa loukkaantua ihan joka ikisestä asiasta ja se on oikeasti todella rasittavaa ja vääristää entisestään esim. nuorten ajattelumaailmaa kun media buustaa tuota loukkaantumista.
Tuo isyysjuttu on yksi maailman vanhimmista vitseistä, kun se nyt sattuu olemaan monen mielestä hauskaa miten lapsi näyttää vanhemmaltaan.
Normaalia törppöjen ”vitsailua”. Minulle on ”ihmetelty” kuopuksen syntymän jälkeen, miten tällä voi olla niiiiiin eri väriset hiukset kuin isosiskolla tai vanhemmilla. Ja eräs viisas loihe lausumaan, kun kuuli lapsilla olevan sama sukunimi kuin äidillä ja siis eri nimi kuin isällä, ettei mieheni ”sitten omalle nimelle ole huolinut lapsia”. Viittaus siihen, etteivät olisi mieheni lapsia. Joo, olisi huolinut, hävisi ns. pitkän tikun vedossa. Ja sokeampikin näkee ihan päältä, että ovat isänsä tekemiä, jos nyt tuota pitää miettimään ruveta. Todellakin vähemmän hauskoja juttuja, en osaa pitää suoranaista vattuilua mitenkään järkevän saati kivan ihmisen touhuna. Mäntti mikä mäntti.
Keski-iän ylittäneiden naisten pölinöitä nämäkin oli. Ehkä ne on noita sovinistinaisia, jotka tykkää ns. kostaa nuoremmalle sukupolvelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset on näköjään niin tottuneet mielensäpahoittamiskulttuuriin ettei edes omalta lähipiiriltä enää osata ottaa (huonoa) vitsiä vitsinä vaan pahoitetaan heti mieli ja otetaan kaikki ihan tosissaan.
No sano muuta. Tässä pahenevassa maailmassa tarvittaisiin vielä enemmän keveyttä ja huumoria mutta loukkaantuminen vie niiltä paikan.
Huumori on hauskaa sillon, kun kertoja nauraa yhtä paljon itseensä kohdistuville vitseille. Näin ei havaintojeni mukaan useinkaan ole. Jotkut tykkää kovasti vitsailla toisten kustannuksella, mutta naama menee nyrpälle jos muut tekee samaa.
Jos jostain vitsistä tai huumorista ei tykkää, sen voi ohittaa eikä tehdä siitä järjettömön isoa numeroa. Kun kyse ei kuitenkaan ole suorasta loukkauksesta.
Nykyään on lupa loukkaantua ihan joka ikisestä asiasta ja se on oikeasti todella rasittavaa ja vääristää entisestään esim. nuorten ajattelumaailmaa kun media buustaa tuota loukkaantumista.
Tuo isyysjuttu on yksi maailman vanhimmista vitseistä, kun se nyt sattuu olemaan monen mielestä hauskaa miten lapsi näyttää vanhemmaltaan.
Ettekö ole tienneet, että miehen suku on ylipäätään tarkka näissä asioissa ja etsitään miehen suvun piirteitä.
Eihän sitä haluta, että perintö menee jonkun muun siittämälle.
Pahalta tuo kuulostaa, mutta isännän pohjalaisessa suvussa tämä on ihan ”normaalia”. Vaikka itsestä kyllä outoa.
Apua, mun kummityttö näytti heti syntymästä lähtien täsmälleen isältään ( ja näyttää edelleen, on 18v) ja samanlaisia heittoja saivat kuulla kaikilta. Mutta nämä vanhemmat kyllä naureskeli ja vitsailivat itsekin aiheesta. Kaikesta sitä nykyään pitääkin loukkaantua.
Myöhemmin toinen ystävä sai pojan ja tämäkin näytti taas ihan isältään. Nyt sanoin siitä varovaisemmin, kun olin jostain (varmaan täältä?) ymmärtänyt, ettei kaikki välttämättä tykkääkään jos noin sanoo. Ystävä oli ihan hölmistynyt kun kerroin tästä ja hän sanoi, että tottakai saa sanoa ja vitsailla moisesta.
Luultavasti vitsi. Samaa tasoa kuin ne "oot ainakin kerran saanut" -heitot tulevalle isälle.
Itehän näytän ihan isäni veljeltä enkä isältäni, isän veljen lapset näyttävät minulta/minä menisin heidän sisaruksena, mutta kyllä isäni on isäni (dna-testit tehty muista syistä kuin epäilyksestä isyydestä, mutta samalla varmistu sekin), jonka kanssa äitini on naimisissa. Ihan hauskaa hupia ollu läpi elämän, ainoastaan äitini ei pidä siitä, kun on asiasta vitsailtu.
Vierailija kirjoitti:
Itehän näytän ihan isäni veljeltä enkä isältäni, isän veljen lapset näyttävät minulta/minä menisin heidän sisaruksena, mutta kyllä isäni on isäni (dna-testit tehty muista syistä kuin epäilyksestä isyydestä, mutta samalla varmistu sekin), jonka kanssa äitini on naimisissa. Ihan hauskaa hupia ollu läpi elämän, ainoastaan äitini ei pidä siitä, kun on asiasta vitsailtu.
Äidistäsi ei ehkä ole hauskaa tuollainen "hupi".
Ehkä ajattelee raskausajan vaivojaan ja synnytystuskiaan sinua tehdessään aina kun saa kuulla moista p*skaa. En viitsisi sinuna loukata äitiäsi enkä antaisi muidenkaan sitä tehdä, kun kerran tiedät, että loukkaa. - Ellei sitten suhteenne ole muutenkin huonolla tolalla.
Meillä on molemmista lapsista tehty isyystesti. Minun vaatimuksesta.
Minä olen voinut olla 110% varma siitä kuka lasten isä on, mutta halusin että myös isä voi olla varma. Toisen kohdalla mies jo vähän loukkaantui kun vaadin testiä, mutta eipähän voi epäillä.
Itse jouduin lapsena kuuntelemaan kun isä riitojen aikana huusi että kenen pentuja elättää. Ja olen isän näköinen, samoin kuin siskoni.
Älä pahoita turhaan mieltäsi huonosta vitsistä.
Vierailija kirjoitti:
näiltä kommenteilta säästyisi jokainen, jos isyystestit tehtäisiin pakollisina kaikille
Joo, lakiin vaan ja lisäksi että ei voi olla lakiteknistä aikarajaa käenpojan automaattisesti perilliseksi tulemiselle. Voimaan vielä takautuvasti.
Itse olisin ottanut vaan vitsinä koko homman. Minusta tuota kuulee useinkin jos lapsi on kovin isänsä näköinen. Ei sitä sanota siksi että oikeasti kukaan epäilisi pettämistä. Minusta ap on nyt aika herkkähipiäinen.
Ihan yleinen tapa ilmaista, että lapsi on isänsä näköinen. Ei varmasti ajattele, että olet ollut uskoton, baareissa luuhaava lunttu. Hormonit tekee nyt tepposet 😅
No voi herranjestas. Eiköhän tuo nyt vain tarkoita, että anopin mielestä yhdennäköisyys on ilmiselvä. Minullekin sanottiin pari viikkoa sitten, kun olin tyttäreni kanssa kaupassa, että ei ole kyllä epäilystäkään, että ei olisi minun lapseni. Olen siis nainen. Olisiko minun tästä nyt pitänyt vetää se johtopäätös, että tämä ihminen ei usko, että minulla voisi olla biologinen lapsi?
Ap voi vitsillä kertoa väärän ajan lapsen ristiäisistä, vaikka viikkoa myöhemmän. Tai jättää ihan vitsillä anopin kutsumatta. Anoppia varmaan naurattaa ihan hirveän paljon.
Testamenttiin kannattaa laittaa ehdoksi DNA-testi.
En itse osaisi ottaa tuollaista muuten kuin vitsinä.
Unohda koko juttu.