Miksi monet kristinuskon jumalaan uskovat sanovat, että he uskovat ja tietävät, että joku heidän läheisensä "istuu pilven reunalla/katsoo pilvenreunalta)?
Eihän tuo ole kristinuskon mukaista ajattelua kuolemanjälkeisestä ollenkaan.
Kommentit (64)
Miten tuo ruumiin ylösnousemus tapahtuu, kun se hajoamisprosessi alkaa heti kuoleman jälkeen? Pelkkiä hajoavia luitako taivaaseen tempaistaan? Entä tuhkatut vainajat?
Se on ei-uskovien toiveikasta ajattelua, että läheisensä olisi hyvässä paikassa.
Raamatussa taas sanotaan että on 2 osoitetta, Taivas (jossa on ihanaa luontoa ja taivainen kaupunki) ja helvetti, ja ei-uskovat joutuvat jälkimmäiseen. Sitä vaan ei Hilja-mummin haudalla viitsi enää julistaa, vaan mieluummin sitä ennen Hiljalle itselleen, tämän eläessä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kristinuskon mukaan kuolleet nukkuvat ja heidät herätetään Jeesuksen tullessa takaisin hakemaan pelastetut taivaaseen. Mutta niin, kai tuo on lohdullista joillekin ajatella noin. Kai se tulee siitä, että lapsille sanoraan noin, kun ajatellaan että se.on lapsille helpompi käsittää asia noin. Mua kyllä lapsena ahdisti kun olin tehnyt pahojani ja luulin, että kuollut mummi katsoo pilven reunalta...
No ihan varmasti kukaan ei istu eikä muutenkaan oleile pilven reunalla.
Joskus kun näkee auringon pilven takaa oikein säteilevän, voi hetken muistella myöhäisiä jotka ovat nyt osa loistoa.
Minä olin pitkään ateistinen kirkkoon tahtomattaan vain vanhana tapana kuuluva. Sitten koin tapahtumia mihin ateismilla ei ollutkaan enää tieteellisiä vastauksia mutta mystikoilla oli sitä enemmän vastauksia. Jeesuskin oli mystikko, kristinuskon alkuvelho.