Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten muuttaa elämänsä? Käytännön vinkkejä kaivataan

Vierailija
02.05.2021 |

Asun jactuöskentelen paikassa josta en pidä. Haluaidin muuttaa, mutta siellä mihin haluaisin muuttaa ei ole ollut oman alan töitä ja lisäksi asunnot ovat kalliimpia. Joten vaikka miten tätä asiaa pyörittelen, niin en vaan näe että mitä voisin TEHDÄ jotta voisin muuttaa elämän olosuhteita. Siksipä tyydyn haaveilemaan lottovoitosta.

Onko kellään ajatuksia mitä tässä tilanteessa voisi tehdä? Mulla on nyt siis työ ja muutama vuosi sitten ostettu velkainen asunto. (Pieni asunto ja sen myyntihinnalla ei ihmeitä saa.)

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon aina hahmottanut niin, että muutos ja omien unelmien tavoittelu on riskien ottamista, jota voi vähän tasapainottaa omalla ahkeruudella. Mulla on unelmatyö ja oon edellisen työn rinnalla opiskellut ensin 4 vuotta, jonka jälkeen edelleen opiskellut ja alkanut tehdä toiminimellä lisätyötä uudella alalla ollen edelleen päivätöissä vanhassa työssä (siinä oli tunnit vähissä, mutta motivaatio kova), kunnes olen pystynyt siirtymään unelmatyöhöni. Eli 6 vuoden prosessi. En tosin kuvitellut, että pääsen elämään unelmaani vain luettelemalla ongelmia ja odottamalla lottovoittoa..

Vierailija
42/47 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kiva juttu. Viihdyn työssäni, paikkakunnalla en niinkään, mutta voin jatkaa täälläkin. Ei mulla ole sinänsä ongelmien luetteloa, ehkä se, ettei vakitöitä ole alalla paljoa. Lottohaaveeni ei ole sinulta pois, eikä minultakaan edes😀.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni sulla on asiat hyvin, jos ongelmana on vain asuinpaikkakunta. Itse olen asunut monessa paikassa ja ulkomaillakin. Nyt pienessä kaupungissa - mitä nyt ei oikein kaupungiksi edes voi kutsua - omassa pikku yksiössä täällä Suomessa. Asuinolosuhteeni ovat ihan ok, mutta aika mitäänsanomattomat. Omalla kohdallani olen huomannut, ettei muualla ole sen parempi asua kuin täälläkään. Joka maasta, kaupungista ja kylistä löytyy omat kivat jutut ja ongelmat. Ylipäänsä muualla asumisen autuudessa on kyse pitkälti mielikuvista, jotka yleensä eivät vastaa todellisuutta. Sopisiko sulle piristykseksi aina välillä joku hotelliviikonloppu siellä päin missä tykkäisit asua, tai vaikka Keski- tai Etelä-Euroopassa? Ennen koronaa tuollaisia reissuja teki noin 500 € budjetilla lennot mukaanlaskettuna.

Vierailija
44/47 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kiva juttu. Viihdyn työssäni, paikkakunnalla en niinkään, mutta voin jatkaa täälläkin. Ei mulla ole sinänsä ongelmien luetteloa, ehkä se, ettei vakitöitä ole alalla paljoa. Lottohaaveeni ei ole sinulta pois, eikä minultakaan edes😀.

Ap

anteeksi, että edes kysyn, mutta miksi kysyit neuvoja ja kuvasit tilannettasi aika pahaksi, jos et sitten edes haluakaan vastaanottaa neuvoja tai kommentteja ja otat kaiken itseesi? Oletko töissäkin tuollainen, että möksähdät kaikesta mistä voi  millään verukkeella möksähtää?

Vierailija
45/47 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän apn ongelman asuinpaikan suhteen. Mietin joskus työn hakemista joltain pikkupaikkakunnalta, jossa en tuntenut ketään. En ollut kyllin rohkea siihen.

Vierailija
46/47 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

anteeksi, että edes kysyn, mutta miksi kysyit neuvoja ja kuvasit tilannettasi aika pahaksi, jos et sitten edes haluakaan vastaanottaa neuvoja tai kommentteja ja otat kaiken itseesi? Oletko töissäkin tuollainen, että möksähdät kaikesta mistä voi  millään verukkeella möksähtää?[/quote

Kirjoitin että asun ja työskentelen paikassa jossa en viihdy. Ja sitten olen yrittänyt useassa viestissä selittää että työ on kuitenkin vaki ja se merkkaa paljon. Ajattelin vaan, että oisko jotain ilmiselvää kikkaa mitä en olisi itse hoksannut kun asia pyörittelee. Mutta ei taida olla. Osa vastauksista oli tosi ilkeitä ja vastasin niihin kipakasti.

Ap

Vierailija
47/47 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

anteeksi, että edes kysyn, mutta miksi kysyit neuvoja ja kuvasit tilannettasi aika pahaksi, jos et sitten edes haluakaan vastaanottaa neuvoja tai kommentteja ja otat kaiken itseesi? Oletko töissäkin tuollainen, että möksähdät kaikesta mistä voi  millään verukkeella möksähtää?[/quote

Kirjoitin että asun ja työskentelen paikassa jossa en viihdy. Ja sitten olen yrittänyt useassa viestissä selittää että työ on kuitenkin vaki ja se merkkaa paljon. Ajattelin vaan, että oisko jotain ilmiselvää kikkaa mitä en olisi itse hoksannut kun asia pyörittelee. Mutta ei taida olla. Osa vastauksista oli tosi ilkeitä ja vastasin niihin kipakasti.

Ap

nykyisin ei vakitöitä juuri saa, koska niitä hakee erityisesti sellaiset ihmiset, jotka ovat alatisairaita tai muuten vain hemmetin hitaita tai huonoja työssään - tietävät, että jos on vakityö on vaikeampi erottaa. Siksi nykyrekry painottuu enemmän määräaikaisiin työsuhteisiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi neljä