Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten muuttaa elämänsä? Käytännön vinkkejä kaivataan

Vierailija
02.05.2021 |

Asun jactuöskentelen paikassa josta en pidä. Haluaidin muuttaa, mutta siellä mihin haluaisin muuttaa ei ole ollut oman alan töitä ja lisäksi asunnot ovat kalliimpia. Joten vaikka miten tätä asiaa pyörittelen, niin en vaan näe että mitä voisin TEHDÄ jotta voisin muuttaa elämän olosuhteita. Siksipä tyydyn haaveilemaan lottovoitosta.

Onko kellään ajatuksia mitä tässä tilanteessa voisi tehdä? Mulla on nyt siis työ ja muutama vuosi sitten ostettu velkainen asunto. (Pieni asunto ja sen myyntihinnalla ei ihmeitä saa.)

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pätkätyöstä voi poikia vakityö. Mutta jos et halua ottaa riskiä, mikään ei muutu. Vakityö kriteerinä on huono, sekin työ voi loppua tai olla muuten huono. Lottovoittoa on turha odotella, todennäköisyys siihen on niin pieni, että suurella varmuudella et sitä koskaan saa.

Vierailija
22/47 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep jep. No sitten se ei muutu. Pätkätöitä en lähde enää tekemään.

Ap

Ymmärrän täysin, ettet halua pätkätöihin. Se stressi voi olla valtava kun siirtyy pätkästä pätkään.

Voisitko tänä aikana kehittää ammattitaitoasi, kielitaitoasi?

Päättää että esim. lomarahat menevät sijoituksiin ja säästöön uuden asunnon hankkimista varten, jonka hankit sitten, kun sieltä haluamaltasi alueelta saat työpaikan?

Yrittää säästää joka kuukausi jo heti palkastasi.

Ottaa lomallasi jonkin ylimääräisen työn?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
24/47 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet siis päättänyt, että vain tämä yksi kylä kelpaa, ja myös tiedät ihan varmasti, että ikinä, ikinä sieltä ei millään lailla tule yhtään vakipaikkaa auki.

Mitä sitten täällä edes kyselet?

Ja yhtään, yhtään ei voi sanoa, puhutaanko Lapista vai pääkaupunkiseudusta, ravintolatyöstä vai mainostoimistosta.

Mitä luulit näillä spekseillä meiltä saavasi?

Vierailija
25/47 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, näinhän se varmasti olisi paras. Vakituinen työ alalta, johon mulla on koulutus, on se suurin ongelma. En uskalla enää hypätä määräaikaiseksi.

Ap

Varmaan haaveilen lottovoitosta sitten vaan....

Haluat siis muuttaa elämäsi, mutta niin että elämässäsi ei muutu mikään.

No jos haluaa viisastella, niin sitten varmaan niin.

Toisaalta olin 7 vuotta määräaikaisena ja se stressi melkein tuhosi mielen ja terveyden. Eli siihen en missään nimessä enää lähde . En yksin. Ja koska olen yksin, niin en lähde. Monet naiset alallani tekevät pätkiä, mutta niillä on mies vakitöissä. Se on oikeasti pelottavaa elää siinä epävarmuudessa yksin. Mieluummin jatkan täällä sitten.

Vakityö on se vähimmäisehto mikä on oltava. Siihen olen itsekin päätynyt. Ja niin kauan kun sitä ei ole, vaihtoehdot ovat vähissä.

Ap

No hanki vakitöissä oleva mies sieltä alueelta, jonne haluat muuttaa. Problem solved.

Vierailija
26/47 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellainen ala missä ketjutusta on ja ohareita tehdään määräaikaisille jatkuvasti. Ei kuitenkaan terveydenhoitoala.

Ap

Nautitko muuten työstäsi? Olisiko uudelleen tai lisäkouluttautuminen mahdollisuus?

Vierailija
27/47 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet siis päättänyt, että vain tämä yksi kylä kelpaa, ja myös tiedät ihan varmasti, että ikinä, ikinä sieltä ei millään lailla tule yhtään vakipaikkaa auki.

Mitä sitten täällä edes kyselet?

Ja yhtään, yhtään ei voi sanoa, puhutaanko Lapista vai pääkaupunkiseudusta, ravintolatyöstä vai mainostoimistosta.

Mitä luulit näillä spekseillä meiltä saavasi?

Sinulta en odota yhtään mitään.

Miksi itse edes vastasit noin pitkän viestin verran vain kertoaksesi että kysymys oli väärä, speksit väärät.

Ei kuulemma tarpeeksi infoa, itse kuitenkin onnistuit jo kirjoittamaan että haluan muuttaa kylään, jossa ei ikinä ole vakitöitä. Vaikka en kaikkea alkuviestissä sanonutkaan, en sentään tuollaista väittänyt.

Edelleen tilanne on se, minkä sen jo tiesinkin olevan. Tämä av parviäly ei tuonut uutta. Joten jatkan töitäni täällä. Jos sisimmässäni kaipaankin muutosta ja siitä keskustelupalstalla kirjoitan, niin eihän sen nyt pitäisi vieraille ihmisille tuollaista aggressiota aiheuttaa. Ainakaan henkisesti terveelle...

Kestän pettymykseksi kyllä, jatkan töitä enkä jää pleikkaria pelaamaan tuilla kun en kaikkia haaveita saa toteutettua. Kestä nyt sinäkin, nimetön ilkeilijä.

Ap

Vierailija
28/47 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kestän siis oman pettymykseni💪

Ap

Vierailija
29/47 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanteessasi olisi varmaan hyvä pysähtyä ja pohtia, miksi et viihdy työpaikallasi tai asuinpaikassasi. Jos työpaikan vaihto ei kerta ole tässä vaiheessa mahdollista, niin miten voisit tehdä elämästäsi parempaa nykyisessä paikassa. Miksi oletat, että toisella paikkakunnalla asiat olisivat paremmin?

Mieti millaista muutosta kaipaat ja miten voisit toteuttaa sen nykyisessä paikassa. Saisitko pienellä remontilla nostettua asumisviihtyvyyttä, jos et nyt tunne kotiasi kodiksi? Tai olisiko mahdollista etsiä enemmän omalta tuntuvaa asuntoa mutta sellaisen matkan päästä, että työssäkäynti nykyisessä työpaikassa onnistuisi?

Vierailija
30/47 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, näinhän se varmasti olisi paras. Vakituinen työ alalta, johon mulla on koulutus, on se suurin ongelma. En uskalla enää hypätä määräaikaiseksi.

Ap

Toisaalta olin 7 vuotta määräaikaisena ja se stressi melkein tuhosi mielen ja terveyden. Eli siihen en missään nimessä enää lähde . En yksin. Ja koska olen yksin, niin en lähde. Monet naiset alallani tekevät pätkiä, mutta niillä on mies vakitöissä. Se on oikeasti pelottavaa elää siinä epävarmuudessa yksin. Mieluummin jatkan täällä sitten.

Vakityö on se vähimmäisehto mikä on oltava. Siihen olen itsekin päätynyt. Ja niin kauan kun sitä ei ole, vaihtoehdot ovat vähissä.

Ap

Ei tuo mitään viisastelua ollut. Noinhan sinä juuri teet. Väität että haluat muutosta mutta kuitenkin kieltäydyt tekemästä mitään, koska se tarkoittaisi että nykyinen elämäsi muuttuisi.

Vierailija
31/47 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

leiki pari viikkoa ajatuksella, että maailman lop pu tuli ja joudut nyt elämään 1-3 vuotta karanteeissa tuolla pikkupaikkakunnalla ja että nautit sen vuoksi työnteosta, koska muutoin sinun pitäisi poikkeslakiasetuksen nojalla istua 24/7 sisätiloissa.  EIköhän se siitä sitten helpota hetkeksi.

Vierailija
32/47 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

nykypäivänä ei varmaan mistään saa vakityötä suoraan.

Vierailija
33/47 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Ei tuo mitään viisastelua ollut. Noinhan sinä juuri teet. Väität että haluat muutosta mutta kuitenkin kieltäydyt tekemästä mitään, koska se tarkoittaisi että nykyinen elämäsi muuttuisi.

Tekemästä mitään....

No siinä mielessä kyllä, että määräaikaisuuteen en enää lähde. Mutta sekö sinua nyt sitten haittaa, ettei joku sinulle vieras ihminen enää halua mennä pätkätöihin.

Ja jos se ainoa tekeminen tässä tilanteessa on pätkätyö, niin kyllä, siitä kieltäydyn. Mutta sano sitten suoraan, että suosittelet pätkätyötä, äläkäpuhu ylväästi ja yleisellä tasolla elämän muuttamisesta.

Kysyin nimenomaa käytännön vinkkiä, sellaista mitä en itse olisi hoksannut, ja sitä ei ole tullut. Eikä siinä mitään, jatkan näin. Jos vakitöitä tulee, haen niitä ja katson sitten miten käy.

Ap

Vierailija
34/47 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekee suunnitelman ja pysyy siinä,. Silleen se onnistuu. jos sulla ei ole motivaatiota muutokseen niin aivan turhan kyselet neuvoja täällä. Motivoitunut ihminen tekee sen minkä on päättänyt eikä itke täällä.

lakkaa puhumasta ja ala tehdä.

Vierailija
35/47 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Tekemästä mitään....

No siinä mielessä kyllä, että määräaikaisuuteen en enää lähde. Mutta sekö sinua nyt sitten haittaa, ettei joku sinulle vieras ihminen enää halua mennä pätkätöihin.

Ja jos se ainoa tekeminen tässä tilanteessa on pätkätyö, niin kyllä, siitä kieltäydyn. Mutta sano sitten suoraan, että suosittelet pätkätyötä, äläkäpuhu ylväästi ja yleisellä tasolla elämän muuttamisesta.

Kysyin nimenomaa käytännön vinkkiä, sellaista mitä en itse olisi hoksannut, ja sitä ei ole tullut. Eikä siinä mitään, jatkan näin. Jos vakitöitä tulee, haen niitä ja katson sitten miten käy.

Ap

Oletko provoilija vai oikeasti tyhmä? Tosin nuo eivät sulje toisiaan pois.

Vierailija
36/47 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekee suunnitelman ja pysyy siinä,. Silleen se onnistuu. jos sulla ei ole motivaatiota muutokseen niin aivan turhan kyselet neuvoja täällä. Motivoitunut ihminen tekee sen minkä on päättänyt eikä itke täällä.

lakkaa puhumasta ja ala tehdä.

Höpö höpö. Päivän pinterest filosofia siinä taas. Ala tehdä/tee suunnitelma...niin ympäripyöreää, niin lapsellista. Ei auta tällaiset voimalauseet nyt tässä kohtaa.

Haen töitä jos niitä on. Jos ei ole, jatkan nykyisessä työssä. Minulle tämä ei ole ongelma, kuten jo sanoin (kestän sen pettymyksen etten kaikkeen pysty vaikuttamaan). Ihmetyttää että joillekin on.

Ap

Vierailija
37/47 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Tekemästä mitään....

Ap

Oletko provoilija vai oikeasti tyhmä? Tosin nuo eivät sulje toisiaan pois.

No, en tiedä oletko itse? Ainakaan itse en ole niin hölmö, että alkaisin pätkätyöläiseksi uudestaan kun kerran siitä tilanteesta olen päässyt.

Ap

Vierailija
38/47 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Tekemästä mitään....

Ap

Sulla ei hissi kyllä mene kaikkiin kerroksiin. Suunnitelman tekeminen nimenomaan on se käytönnön vinkki. Ei muuttamista tai edes työnhakua voi tehdä ilman suunnitelmaa

Vierailija
39/47 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee itsellesi unelmakartta ja mieti miten pääset kohti unelmiesi toteutumista. Monesti helpottaa, kun hahmottaa mihin on tyytymätön. Yksi huonosti oleva asia voi vaikuttaa niin, että kaikki tuntuvat huonolle.

Vierailija
40/47 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun jaksat olla ilkeä, viesti toisensa jälkeen asiasta, joka ei ole sinulta pois millään lailla.

Töitä haetaan kun niitä on. Suunnittelu ei auta, jos ei ole työtä mitä hakea. Jos mielessäsi on joku muu suuri suunnitelma, niin siitä ei kyllä ole viesteissäsi tullut mitään selkoa, mieluumin vain ilkeilet. Epäilen kyllä, ettei sinullakaan mitään oikeaa suunnitelmaa tähän tilanteeseen ole. Ja pahantahtoisten kommenttien jälkeen uskottavuuskin on vähäistä.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kolme