Miten muuttaa elämänsä? Käytännön vinkkejä kaivataan
Asun jactuöskentelen paikassa josta en pidä. Haluaidin muuttaa, mutta siellä mihin haluaisin muuttaa ei ole ollut oman alan töitä ja lisäksi asunnot ovat kalliimpia. Joten vaikka miten tätä asiaa pyörittelen, niin en vaan näe että mitä voisin TEHDÄ jotta voisin muuttaa elämän olosuhteita. Siksipä tyydyn haaveilemaan lottovoitosta.
Onko kellään ajatuksia mitä tässä tilanteessa voisi tehdä? Mulla on nyt siis työ ja muutama vuosi sitten ostettu velkainen asunto. (Pieni asunto ja sen myyntihinnalla ei ihmeitä saa.)
Kommentit (47)
Vähän sama. Haluaisin tehdä tiettyjä asioita tässä ainokaisessa elämässä, mutta kun kaikki vaatii rahaa. Joten jumissa ollaan. Enkä nyt puhu mistään huviveneistä, vaan ihan vaikka, että haluaisit ottaa vähän lomaa tai muuttaa. Lottovoitosta unelmoiden...
Yksi mahdollisuus, aloittaja, tietenkin olisi, että jos saat uuden työn ensin haluamaltasi paikkakunnalta, vuokraat asunnon sieltä ja laitat nykyisen pienen omistusasuntosi vuokralle. Ja sitten myyt sen myöhemmin.
Ongelmasi on siis paikkakunta. Ilmeisesti pidät omasta alastasi ja se on jo iso juttu. Paikkakunnan vaihdos ei yleensä ole kovin suuri ongelma, ellet sitten halua juuri tietylle paikkakunnalle. Kannatan myös neuvoa, että alat etsiä töitä haluamiltasi paikkakunnilta ja kun saat työn, muutat vuokralle ja annat vuokralle nykyisen asuntosi aluksi.
Juu, näinhän se varmasti olisi paras. Vakituinen työ alalta, johon mulla on koulutus, on se suurin ongelma. En uskalla enää hypätä määräaikaiseksi.
Ap
Varmaan haaveilen lottovoitosta sitten vaan....
Sitten kun korona on ohitse, niin kykenetkö vuokraamaan osaa asunnostasi tai tarjoamaan Airb&B -huonetta? Näin tienaisit rahaa säästöön ja sijoituksiin?
Pystytkö ottamaan sivutyötä?
Säästämään elinkustannuksistasi? Käytännössä ruoasta, hygieniasta, vaatteita ja kauneudenhoidosta.
Vierailija kirjoitti:
Juu, näinhän se varmasti olisi paras. Vakituinen työ alalta, johon mulla on koulutus, on se suurin ongelma. En uskalla enää hypätä määräaikaiseksi.
Ap
Jos muutosta haluaa, pitää uskaltaa.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Haluat siis muuttaa elämäsi, mutta niin että elämässäsi ei muutu mikään.
Kuvaa vähän enemmän. Miksi haluat sinne paikkakunnalle, haluatko asua maalla tai jotain? Ja minkä tyyppinen on työsi, onko sitä vain suurissa kaupungeissa?
Nimittäin on suuria kaupunkeja joiden lähellä on maaseutua, jos vain voi ajaa autolla työmatkaa.
Lapinhulluus? Voitko tehdä sitä työtäsi jollekin firmalle etänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Varmaan haaveilen lottovoitosta sitten vaan....Haluat siis muuttaa elämäsi, mutta niin että elämässäsi ei muutu mikään.
No jos haluaa viisastella, niin sitten varmaan niin.
Toisaalta olin 7 vuotta määräaikaisena ja se stressi melkein tuhosi mielen ja terveyden. Eli siihen en missään nimessä enää lähde . En yksin. Ja koska olen yksin, niin en lähde. Monet naiset alallani tekevät pätkiä, mutta niillä on mies vakitöissä. Se on oikeasti pelottavaa elää siinä epävarmuudessa yksin. Mieluummin jatkan täällä sitten.
Vakityö on se vähimmäisehto mikä on oltava. Siihen olen itsekin päätynyt. Ja niin kauan kun sitä ei ole, vaihtoehdot ovat vähissä.
Ap
Sellainen ala missä ketjutusta on ja ohareita tehdään määräaikaisille jatkuvasti. Ei kuitenkaan terveydenhoitoala.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Varmaan haaveilen lottovoitosta sitten vaan....Haluat siis muuttaa elämäsi, mutta niin että elämässäsi ei muutu mikään.
No jos haluaa viisastella, niin sitten varmaan niin.
Toisaalta olin 7 vuotta määräaikaisena ja se stressi melkein tuhosi mielen ja terveyden. Eli siihen en missään nimessä enää lähde . En yksin. Ja koska olen yksin, niin en lähde. Monet naiset alallani tekevät pätkiä, mutta niillä on mies vakitöissä. Se on oikeasti pelottavaa elää siinä epävarmuudessa yksin. Mieluummin jatkan täällä sitten.
Vakityö on se vähimmäisehto mikä on oltava. Siihen olen itsekin päätynyt. Ja niin kauan kun sitä ei ole, vaihtoehdot ovat vähissä.
Ap
No et kuulosta nytkään tyytyväiseltä, kun sulla on se ah niin autuas vakityö.
Niin en olekaan, koska en viihdy täällä. Mutta se, kun ei ollut edes sitä vakityötä, oli kyllä semmoinen kokemus että ei kiitos.
“Everything you've ever wanted is one step outside your comfort zone.” Eli jos haluat, että elämäsi muuttuu sun on poistuttava sieltä sun mukavuusalueelta ja oltava valmis ottamaan riskejä. Kuten tuossa joku aiemmin jo mainitsi niin mikään ei elämässäsi muutu ellet ole se muutoksen alullepanija.
Jep jep. No sitten se ei muutu. Pätkätöitä en lähde enää tekemään.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Jep jep. No sitten se ei muutu. Pätkätöitä en lähde enää tekemään.
Ap
On niitä muitakin vaihtoehtoja kuin vakituinen työpaikka ja pätkätyö. Onko ala sellainen, että pystyisit esim. perustamaan oman yrityksen (alkuun ihan vaikka side hustlena), joka antaisi sinulle enemmän vapautta tehdä asiat omalla tavalla? Kyllä niitä keinoja löytyy, kunhan pitää avoimen mielen mukana matkassa.
Etsi työpaikka ensin ja muuta sitten vuokralle sinne, mikä on parempi?