Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miesystävä sanoo, ettei vielä ole oikea aika mennä naimisiin tai muuttaa edes yhteen, kuulemma "joskus sitten" on oikea aika

Vierailija
01.05.2021 |

Tiedän, pitäisi jo noilla otsikon spekseillä erota. Olen 42, mies 45, yhdessä kolme vuotta. Asutaan erikseen. Mies eronnut 10 vuoden avioliitosta, viikonloppuisä, mulla ei aiempaa avioliittoa eikä lapsia. Kätevä suhde miehelle, oma tila, oma vapaus, mutta kuitenkin saa kivan parisuhteen ja seksiä. Mä haluaisin noiden lisäksi yhteisen kodin ja mielellään myös naimisiin. Yhdessä asuminen olisi jo taloudellisestikin järkevää,hullua maksaa kahdesta asunnosta, samalla rahalla saataisiin parempi jos maksettaisiin puoliksi. Lisäksi mulla on toive ihan oikeaan vakiintuneeseen suhteeseen, mikä mulle tarkoittaa avioliittoa. Mies sanoo aina "no kyllä sitten myöhemmin", "ei ole oikea aika vielä", "mihin sulla on kiire" jne jne.

Ja tosiaan TIEDÄN, ettei fiksu nainen katselisi tuollaista "kattellaan" miestä niinkuin nyt olen tehnyt. Toki rakastan miestä ja olen häneen kiintynyt, siksi ero tuntuu vaikealta mutta myönnän, vaikea erota myös siksi että 40+ vuotiaana tuntuu ahdistavalta sekä jäädä loppuiäkseni yksin tai joutua taas pyörittäämään Tinderiä. Mies on monin tavoin hyvä, hyvännäköinen, hyvät elintavat, kohtelias, vastuullinen,fiksu, älykäs, joten vähempään en enää tyytyisi mutta tuskin samanlaista pakettia enää saisin. Ahdistaa ja siksi varmaan avaudun pikku skumppapäissä tänne tästä.

Kommentit (263)

Vierailija
61/263 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies haluaa olla myös itsekseen ja tietää, että tuo aika vähenee radikaalisti jos asutaan yhdessä. Raivostuttaa nämä kaksoistandardit mitä täällä palstalla viljellään. Jos kyseessä olisi nainen, niin hänen pitäisi ilman muuta saada oma aikansa, eikä olla passaamassa ul-imiestä. Ja olen nainen.

Vierailija
62/263 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän miestä. Hänellä on lapsia, miksi siis avioitua uudelleen? Sinähän veisit perinnön lapsilta. En itsekään avioidu uudelleen juuri tästä syystä.

Joillakin ihmisillä ei tunnu olevan mielessä mikään muu kuin perintö. Ennen jokainen kerrytti itse varallisuutta, nyt kärkytään kieli pitkänä perintöä.

Niin, miksi ap kärkkyy kovasti avioon? Avioliitto on ensisijaisesti taloudellinen ja juridinen sopimus.

Ja symbolinen, ainakin minulle. Oma lapsuudenkotini oli ilmapiiriltään pelottava, alkoholisoitunut ja väkivaltainen, ja pitkään uskoin että a) suuri osa avioliitoista on sellaisia kuin vanhemmillani eli huonoja ja b) jos on hyviä miehiä ja hyviä avioliittoja, ne eivät ole minun ulottuvissa vaan kuuluvat ns. hyvien ja onnellisten perheiden lapsille. Siten en teini-iästä eteenpäin ja pitkälle aikuisuuteen asti edes haaveillut avioliitosta. Jossain vaiheessa oivalsin, että kyllä hyviä avioliittoja on olemassa ja minä olen juurikin hyvän avioliiton arvoinen. 

ap 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/263 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmmm... onko ap sulla käynyt mielessä, että kaikkien mielestä saman katon asuminen ei ole hyvä juttu? Tiedän aika monta eronnutta 40+-tyyppiä, jotka ovat vannoneet, että ei enää ikinä saman katon alle eikä enää ikinä naimisiin. Itse kuulun myös heihin (siis jos käy joskus niin, että lautaset menevät jakoon). Parisuhteessa voi paljon paremmin, kun saa säilyttää sen oman kolon, jossa saa olla ilman paineita, odotuksia ja toisen jatkuvaa läsnäoloa. On lupa olla just niin epäsosiaalinen ja omituinen kuin kulloinkin tuntuu.

Vierailija
64/263 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän miestä. Hänellä on lapsia, miksi siis avioitua uudelleen? Sinähän veisit perinnön lapsilta. En itsekään avioidu uudelleen juuri tästä syystä.

Joillakin ihmisillä ei tunnu olevan mielessä mikään muu kuin perintö. Ennen jokainen kerrytti itse varallisuutta, nyt kärkytään kieli pitkänä perintöä.

Niin, miksi ap kärkkyy kovasti avioon? Avioliitto on ensisijaisesti taloudellinen ja juridinen sopimus.

Raha-asiat voi avioliitossakin pitää erillään. Ymmärrän ettei kaikki ihmiset halua avioon, mutta ei siinä mielestäni myöskään ole mitään outoa, että monille avioliitto on tärkeä asia.

Ei voi, niin kauan kuin on lesken asumisoikeus. Se on juurikin talousasia ja iso sellainen.

Vierailija
65/263 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites teidän tulot/ omaisuus? Jos miehellä enemmän ni vaikuttaako se haluttomuuteen jakaa arki?

Vierailija
66/263 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies haluaa olla myös itsekseen ja tietää, että tuo aika vähenee radikaalisti jos asutaan yhdessä. Raivostuttaa nämä kaksoistandardit mitä täällä palstalla viljellään. Jos kyseessä olisi nainen, niin hänen pitäisi ilman muuta saada oma aikansa, eikä olla passaamassa ul-imiestä. Ja olen nainen.

Höpö höpö.

Ap:lle haluan sanoa, että turha jäädä katselemaan tuollaista miestä. Tulevaisuuden toiveenne eivät kohtaan, joten suhde on tuhoon tuomittu.

Vierailija
67/263 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi kotia, niin suhde toimii. Harmittaa miksi en tajunnut tätä aikaisemmin. Vituttaa asua kaikkien tuikkukuppien keskellä, mutta kuitenkaan tuo ei ole kriteeri että sivuuttaisin muuten hyvän ja rakastettavan ihmisen. M 38

Vierailija
68/263 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites teidän tulot/ omaisuus? Jos miehellä enemmän ni vaikuttaako se haluttomuuteen jakaa arki?

Palkka meillä on suurin piirtein sama, mutta omaisuutta mulla on tulevasta perinnöstä johtuen aikaan sitten enemmän ja mies tietää sen kyllä. 

Vierailija
69/263 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen epämääräinen kommunikointi johtunee siitä että jos ilmasis suoraan että yhteen muuttoa ei ole tulossa niin todennäköisesti sä lähtisit. Mutta kun sitä porkkanaa heilutellaan siinä nenän edessä niin et lähde, koska se muutto vois joskus olla mahdollista.

Mutta jos olet itse tyytymätön tilanteeseen eikä mies voi selkeästi ilmaista tuleeko siihen muutos ja MILLOIN niin mies manipuloi sinua. Voihan siinä käydä niinkin että kun sanot ettei tämä enää riitä niin mies ymmärtää että ei halua luopua sinusta. Epätodennäköistä, mutta kai se silti on mahdollista

Vierailija
70/263 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksi kotia, niin suhde toimii. Harmittaa miksi en tajunnut tätä aikaisemmin. Vituttaa asua kaikkien tuikkukuppien keskellä, mutta kuitenkaan tuo ei ole kriteeri että sivuuttaisin muuten hyvän ja rakastettavan ihmisen. M 38

No jaa, en ole koskaan asunut kenenkään kanssa niin enhän voi satavarmasti sanoa, että yhdessäasuminen toimisi. Mutta olen luonteeltani introvertti, joten varmasti antaisin miehelle omaa tilaa ja aikaa, sillä tarvitsin sitä itsekin. Sisustusviettiä mulla taas ei koskaan ole ollut, varsinaisia sisustusesineitä en muutamaan viherkasvia lukuunottamatta omista, ja huonekaluilla on vain käytännön funktio mulle. Miehellä on meistä parempi visuaalinen silmä ja hän on esim sisustanut parvekkeeni.

ap 

Vierailija
71/263 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollainen epämääräinen kommunikointi johtunee siitä että jos ilmasis suoraan että yhteen muuttoa ei ole tulossa niin todennäköisesti sä lähtisit. Mutta kun sitä porkkanaa heilutellaan siinä nenän edessä niin et lähde, koska se muutto vois joskus olla mahdollista.

Mutta jos olet itse tyytymätön tilanteeseen eikä mies voi selkeästi ilmaista tuleeko siihen muutos ja MILLOIN niin mies manipuloi sinua. Voihan siinä käydä niinkin että kun sanot ettei tämä enää riitä niin mies ymmärtää että ei halua luopua sinusta. Epätodennäköistä, mutta kai se silti on mahdollista

Otan tästä kopin ja kysyn tätä naiselta, koska meillä on päällä oikeastaan melko identtinen tilanne. En ole tullut ajatelleeksi että hän manipuloi minua, pistetään vähän kysellen kun pääsee töistä.

Vierailija
72/263 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmmm... onko ap sulla käynyt mielessä, että kaikkien mielestä saman katon asuminen ei ole hyvä juttu? Tiedän aika monta eronnutta 40+-tyyppiä, jotka ovat vannoneet, että ei enää ikinä saman katon alle eikä enää ikinä naimisiin. Itse kuulun myös heihin (siis jos käy joskus niin, että lautaset menevät jakoon). Parisuhteessa voi paljon paremmin, kun saa säilyttää sen oman kolon, jossa saa olla ilman paineita, odotuksia ja toisen jatkuvaa läsnäoloa. On lupa olla just niin epäsosiaalinen ja omituinen kuin kulloinkin tuntuu.

On käynyt mielessä, että mies ajattelee varmaankin juuri noin. Haluaa omaa tilaa ja aikaa. Sinänsä hassua, koska minä olen myös introvertti ja itsekin haluan omaa tilaa ja aikaa ja annan sitä myös mielelläni toiselle mutta silti en näkisi etteikö se voisi onnistua hyvin myös yhteisessä kodissa. 

ap 

Vierailija
73/263 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut monen naisen sanovan elävänsä eron jälkeen lähinnä vain itselleen ja lapsilleen ja deittailevansa vain kevyesti miehiä ainakin siihen asti, kun lapset asuvat kotona. Tämä on varmaan sama tilanne, mutta kyseessä on mies eikä nainen.

Vierailija
74/263 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppuivanhemman on ihan vaan viisasta pitää oma huusholli itselleen ja lapsilleen korvamerkittynä.

Yhteenmuutto voi tulla miehelle ajankohtaiseksi, kun lapset kasvavat ja itsenäistyvät. Tai sitten ei. Jotkut vain tarvitsevat omaa tilaa ja oman kodin.

Sitä en ymmärrä, että miksi haluaisit välttämättä naimisiin?

Rahan säästäminen on yksi surkeimmista syistä muuttaa yhteen asumaan.

Vierailija
75/263 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisitko ap asua noiden lasten kanssa? Heillä varmasti on kuitenkin oikeus olla isänsä luona myös silloin, kun ei ole etukäteen sovittu. 

Ei se mua haittaisi millään tavalla, ovat kivoja, fiksuja ja kohteliaita lapsia ja tulevat minun kanssa hyvin toimeen. Enemmänkin viettäisin heidän kanssa aikaa, jos mahdollista. 

ap 

Vierailija
76/263 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vakuuttelee olevansa rahoissaan. Sitten yhteenmuuton ei pitäisi olla kynnyskysymys. Aiemmin hän oli haluton maksamaan asumisestaan yksin. Tuolla alkoholistiperhetaustalla suhteessa tulee suurella todennäköisyydellä olemaan ongelmia, vaikka ap kokeekin ansaitsevansa hyvän suhteen. Ilmeisesti ap ei aiemmin edes ole asunut miehen kanssa yhdessä ja on nyt hyppäämässä kylmiltään uusperheeseen. Kannattaa muistaa, että vastuullinen mies ei vaaranna lastensa elämän tasapainoa mahdollisella uudella erolla. Ymmärrän miestä täysin.

Vierailija
77/263 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen epämääräisten vastausten perusteella:

1) Mies pelkää, että jätät hänet, jos hän myöntää suoraan, ettei halua naimisiin tai muuttaa yhteen enää koskaan eikä kenenkään kanssa. Edellinen kokemus on ollut liian kipeä uudelleen elettäväksi tai yksin asuminen on liian mukavaa.

2) Mies haluaa vetkutella kanssasi, jotta voi vaihtaa sinut uuteen, kun siltä tuntuu. Antamalla epämääräisiä vastauksia, ei tarvitse luvata mitään, eikä liioin kieltää mitään tulevaisuudelta.

3) Olet hänelle laastari avioerosta yli pääsemiseen ja hän käyttää sinua laastarina, kunnes ei enää tarvitse sellaista.

4) Hän haluaa pyörittää useampaa naista samanaikaisesti.

Vierailija
78/263 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On käynyt mielessä, että mies ajattelee varmaankin juuri noin. Haluaa omaa tilaa ja aikaa. Sinänsä hassua, koska minä olen myös introvertti ja itsekin haluan omaa tilaa ja aikaa ja annan sitä myös mielelläni toiselle mutta silti en näkisi etteikö se voisi onnistua hyvin myös yhteisessä kodissa. 

ap 

Mihin unohdat jatkuvasti miehen lapset?

Vierailija
79/263 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näissä sitoutumisissa miehen joskus tarkoittaa ei koskaan.

Vierailija
80/263 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on asuttu naapureina jo toistakymmentä vuotta.

Minäkin alkuun ajattelin ,että kyllä sitä pitää muuttaa yhteen ja toisaalta ajatus yhteenmuutosta ahdisti.

Sitä piti kyllä hieman työstää omissa ajatuksissa , ettemme mutta yhteen.

Se ei tarkoita ettemme halua olla toistemme kanssa, emme vain halua antautua johonkin kolmioon kahdestaan.

Tajusin , miksi pitäisi tehdä kuten muut. Jos meillä n parempi suhde, kun emme ole jatkuvasti kylkikyljessä.

Paljon tätä on joutunut selittämään.

Eli, meillä on samanlainen avain nippu.

Voimme kulkea omilla avaimilla toistemme asuntoon,. Meillä,on yhteinen mökkipaikka , ollaanko sitten osa-aika pari.

Meillä on hieman erilaiset vuorokausi rytmi, ruoka mieltymykset, jopa tv tykkäyset , että yhdessä asuessa pitäisi olla suurinpiirteiden kaksi keittiötä.

Tykkäämme toisistamme ja vietämme lähes päivittäin aikaa toistemme kanssa. Toisinaan usempi päivä kerrallaan putkeen.

En tajua mikä hinku ihmisillä on muuttaa yhteen.

Meillä on ok, asua naapureina.