Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miesystävä sanoo, ettei vielä ole oikea aika mennä naimisiin tai muuttaa edes yhteen, kuulemma "joskus sitten" on oikea aika

Vierailija
01.05.2021 |

Tiedän, pitäisi jo noilla otsikon spekseillä erota. Olen 42, mies 45, yhdessä kolme vuotta. Asutaan erikseen. Mies eronnut 10 vuoden avioliitosta, viikonloppuisä, mulla ei aiempaa avioliittoa eikä lapsia. Kätevä suhde miehelle, oma tila, oma vapaus, mutta kuitenkin saa kivan parisuhteen ja seksiä. Mä haluaisin noiden lisäksi yhteisen kodin ja mielellään myös naimisiin. Yhdessä asuminen olisi jo taloudellisestikin järkevää,hullua maksaa kahdesta asunnosta, samalla rahalla saataisiin parempi jos maksettaisiin puoliksi. Lisäksi mulla on toive ihan oikeaan vakiintuneeseen suhteeseen, mikä mulle tarkoittaa avioliittoa. Mies sanoo aina "no kyllä sitten myöhemmin", "ei ole oikea aika vielä", "mihin sulla on kiire" jne jne.

Ja tosiaan TIEDÄN, ettei fiksu nainen katselisi tuollaista "kattellaan" miestä niinkuin nyt olen tehnyt. Toki rakastan miestä ja olen häneen kiintynyt, siksi ero tuntuu vaikealta mutta myönnän, vaikea erota myös siksi että 40+ vuotiaana tuntuu ahdistavalta sekä jäädä loppuiäkseni yksin tai joutua taas pyörittäämään Tinderiä. Mies on monin tavoin hyvä, hyvännäköinen, hyvät elintavat, kohtelias, vastuullinen,fiksu, älykäs, joten vähempään en enää tyytyisi mutta tuskin samanlaista pakettia enää saisin. Ahdistaa ja siksi varmaan avaudun pikku skumppapäissä tänne tästä.

Kommentit (263)

Vierailija
21/263 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuli mieleen että pitääkö mies sinua vain varalla ja sitten kun löytää ns. paremman niin vaihtaa lennosta?

Monkey Branching on naisten juttu täysin. Typerää koittaa peilata naisten toimintatapoja miehiin. Miehet eivät heivaa naista pois vaikka kuvioon tulisi useampikin.

Vierailija
22/263 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uhkaat erolla. Pidät taukoa. Kohta mies on kosimassa oven takana. Miehet ei pärjääyksin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/263 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh taas tätä Me Naisten horoskoopeista vedettyä juttua. Mies oli naimisissa ja hänellä on lapsia. Minkä ihmeen takia mies haluaisi taas toistaa kaiken? Erot voivat olla traumaattisia myös miehille eikä miesystäväsi halua vielä, tai ei välttämättä enää koskaan, naimisiin saati muuttaa yhteen vielä. Miksei aikuiset ihmiset pysty olemaan suhteessa ilman yhteistä taloutta? Mies voi ihan aidosti olla sinuun rakastunut, mutta ei halua tai ole kykeneväinen enää avioliittoon edellisen huonon kokemuksen takia. Jos sinä haluat naimisiin niin hommaa mies kenen kanssa pääset naimisiin. Toki voi miettiä onko sitten se itse avioliitto sinulle tärkeämpi kuin se ihminen kenen kanssa olet. Avioliitto ei kenenkään elämästä tee auvoista.

Vierailija
24/263 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroppa tahdotko naimisiin ennenkuin mies täyttää viisikymmentä vuotta?

Vierailija
25/263 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En suosittele jatkamaan, jos nykyinen järjestely ei sulle sovi. Olin itse ihan yhtä naiivi kuin sinäkin ja mies roikotti mua lyhyessä narussa yli 10 vuotta, kunnes löysi 20 vuotta nuoremman likan, jonka kanssa muutti heti yhteen, meni naimisiin ja teki lapsen. 

Tämä on ahdistava ajatus. Olen tosi pahoillani puolestasi. 

ap 

Vierailija
26/263 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se mies erosi aiemmasta suhteesta?

Vierailija
27/263 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse eronneena naisena ja lasten kanssa vuoroviikoin olevana kovin herkästi suostuisi avioliittoon tai asumaan yhdessä. Nyt aikuisena (lähes 40) on kiva olla omassa kodissa ja tulla, mennä ja tehdä mitä lystää.

En siis edes harkitsisikaan ennen kuin lapset on omillaan.

Vierailija
28/263 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä on joku pakko muuttaa yhteen. Luuleeko joku todell vielä 2021 että rakkaus ja välittäminen on siten jotenkin suurempaa ja aidompaa?

Tiedoksenne, että se että haluaa asua omassa asunnossa ei todellakaan tarkoita että ”roikottaa löysässä hirressä”. Yhdessä asuminen on vain yksi ihmissuhdemalli, ei millään lailla parempi tai syvempi kuin joku muu.

Vierailija
29/263 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai sitä miestä voi syyttää ellei heti halua yhteen muuttaa, vastahan hän on eronnut ja haluaa varmaan hetken hengähtää ja olla itekseen ja saada arjen rullaan. Kyllä ero ottaa aikansa.

Naimisiinkaan tuskin haluaa kiirehtiä, joten ainoa vaihtoehto on odottaa ja jossain vaiheessa sitten taas ottaa asia esille ja koittaa rakentavasti keskustella et mitä kumpikin haluaa ja millon. Suhteethan muuttuu kokoajan se mikä tänään ei tunnu hyvältä huomenna voi tuntua ja se mikä toimii nyt ei ehkä vuoden päästä...

Vierailija
30/263 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

JSSAP! Olet kumminkin sen ikäinen, että lapsia et tule enää saamaan, joten mikään pakko ei ole suhteessa kärvistellä tai etsiä mahdollisimman nopeasti uutta. Mies ei ota sinua vakavasti vaan haluaa poimia rusinat pullasta, eli säilyttää vapautensa mutta samalla pitää jotain joka välittää (ja antaa pesää). Jätä mies ja etsi rauhassa uutta. Onhan noita tarinoita, missä se sielunkumppani on tavattu vanhainkodissa.

Kyllähän niitä voi saada niin kauan kun vain munasoluja riittää. Et voi tietää mikä ap:n tilanne on.

Vierailija
31/263 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kolmen vuoden jälkeen suhde ei ole edennyt avioliittoon voi avioliiton ja yhteisasumisen unohtaa.

Ei tule enää tapahtumaan. He's not that into you ap.

ELI: kohti uusia seikkailuja ja etsimään miestä joka haluaa asua saman katon alla kanssasi. Tuon nykyisen kanssa se ei tule tapahtumaan.

Vierailija
32/263 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikuttaa siltä, että et ole sille riittävän hyvä. Jos nainen on täydellinen 10 niin mies pyytää vaimoksi ihan saman tien. Tosin näitä naisia on harvassa. Saattaa olla, että hän ei halua kiirehtiä. Saattaa myös olla, että siellä on joku toinen. Mutta ei kannata vielä luovuttaa. Ihan miehenå kommentoin - voi olla että saat siitä hyvän miehen kun et painosta.

Jos nyt ihan rehellinen olen, niin juuri tuo lihavoitu lause on se minkä pelkään olevan totta. Ahdistaa ja itkettää. Olisi ihan hirveää, jos mies vaikka töiden puolesta tapaisi jonkun naisen, ihastuisi, pitäisi täyden kympin naisena, laittaisi minun kanssa poikki, alkaisi seurustella ja lopulta menisi tuon kympin naisen kanssa naimisiin. En tiedä miten sellaisesta voisi päästä yli. 

ap 

Kuulostaa kyllä siltä, että sinulla ei ole itsetunto kohdillaan. Mihin sinä sitä yhdessä asumista tai avioliittoa tarvitset? Mies ei siihen pysty nyt tai ei koskaan ja hänellä on oikeus siihen. Joko hyväksyt asian tai etsit miehen, joka haluaa samaa kuin sinä. Ensin kannattaa kuitenkin parantaa itsetuntoa. Ehkä sen jälkeen yhdessä asuminen ei tunnu niin tärkeältä tai uskallat tehdä asioita itseäsi kohtaan oikein.

Vierailija
33/263 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huoh taas tätä Me Naisten horoskoopeista vedettyä juttua. Mies oli naimisissa ja hänellä on lapsia. Minkä ihmeen takia mies haluaisi taas toistaa kaiken? Erot voivat olla traumaattisia myös miehille eikä miesystäväsi halua vielä, tai ei välttämättä enää koskaan, naimisiin saati muuttaa yhteen vielä. Miksei aikuiset ihmiset pysty olemaan suhteessa ilman yhteistä taloutta? Mies voi ihan aidosti olla sinuun rakastunut, mutta ei halua tai ole kykeneväinen enää avioliittoon edellisen huonon kokemuksen takia. Jos sinä haluat naimisiin niin hommaa mies kenen kanssa pääset naimisiin. Toki voi miettiä onko sitten se itse avioliitto sinulle tärkeämpi kuin se ihminen kenen kanssa olet. Avioliitto ei kenenkään elämästä tee auvoista.

En ymmärrä mitä tarkoitat Me Naisten horoskoopeilla? Toisaalta en ole naistenlehtiä koskaan lukenutkaan. Mutta en myöskään ymmärrä ajatusta, ettei avioliittoa saisi toivoa, vaan kypsän aikuisen ihmisen pitäisi olla onnellinen ja tyytyväinen erillisessä suhteessa. Minulle avioliitto symboloi itseasiassa aika paljonkin, samoin yhteinen koti ja yhteinen talous. Ehkä olen naiivi siinä mielessä, että avioliitolla on itselleni iso arvo. Mutta en kaipaa siis mitään hömpötyshäitä, vartin maistraattivihkiminen riittäisi enemmän kuin hyvin. Minusta on myös surullista, jos avioero muuttaa ihmisen siinä mielessä kyyniseksi, ettei enää uskalla mennä uudelleen naimisiin sellaisen ihmisen kanssa, jolla ei ollut mitään tekemistä ensimmäisen pilalle menneen liiton kanssa. 

ap 

Vierailija
34/263 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän miestä. Hänellä on lapsia, miksi siis avioitua uudelleen? Sinähän veisit perinnön lapsilta. En itsekään avioidu uudelleen juuri tästä syystä.

Vierailija
35/263 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä on joku pakko muuttaa yhteen. Luuleeko joku todell vielä 2021 että rakkaus ja välittäminen on siten jotenkin suurempaa ja aidompaa?

Tiedoksenne, että se että haluaa asua omassa asunnossa ei todellakaan tarkoita että ”roikottaa löysässä hirressä”. Yhdessä asuminen on vain yksi ihmissuhdemalli, ei millään lailla parempi tai syvempi kuin joku muu.

Se vaan tulee isoksi ongelmaksi siinä vaiheessa, kun se toinen osapuoli nimenomaan haluaa asua yhdessä. Ja nyt puhutaan nimenomaan ap:n aloituksesta, jossa mies sanoo että "sitten joskus" ja se nimenomaan on roikottomista löysässä hirressä, kun se joskus ei koskaan tule.

Vierailija
36/263 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ap:n ikäluokalla ole enää ensi vuoden uudistuksen jälkeen leskeneläkettä.

Joten turha korppikotkien noista viisikymppisistä hätäillä.

Vierailija
37/263 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikuttaa siltä, että et ole sille riittävän hyvä. Jos nainen on täydellinen 10 niin mies pyytää vaimoksi ihan saman tien. Tosin näitä naisia on harvassa. Saattaa olla, että hän ei halua kiirehtiä. Saattaa myös olla, että siellä on joku toinen. Mutta ei kannata vielä luovuttaa. Ihan miehenå kommentoin - voi olla että saat siitä hyvän miehen kun et painosta.

🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Vttu missä harhalandiassa te miehet elätte. Kuinka moni teistä miehistä on top 10, joka saa sen top10 naisen? Olisitte onnellisia, että jelpaatte jollekin- varsinkin eronneet +40 miehet.

Vierailija
38/263 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ap:n ikäluokalla ole enää ensi vuoden uudistuksen jälkeen leskeneläkettä.

Joten turha korppikotkien noista viisikymppisistä hätäillä.

Kyllä on, kesto on vain 10 vuotta.

Vierailija
39/263 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä mitä tarkoitat Me Naisten horoskoopeilla? Toisaalta en ole naistenlehtiä koskaan lukenutkaan. Mutta en myöskään ymmärrä ajatusta, ettei avioliittoa saisi toivoa, vaan kypsän aikuisen ihmisen pitäisi olla onnellinen ja tyytyväinen erillisessä suhteessa. Minulle avioliitto symboloi itseasiassa aika paljonkin, samoin yhteinen koti ja yhteinen talous. Ehkä olen naiivi siinä mielessä, että avioliitolla on itselleni iso arvo. Mutta en kaipaa siis mitään hömpötyshäitä, vartin maistraattivihkiminen riittäisi enemmän kuin hyvin. Minusta on myös surullista, jos avioero muuttaa ihmisen siinä mielessä kyyniseksi, ettei enää uskalla mennä uudelleen naimisiin sellaisen ihmisen kanssa, jolla ei ollut mitään tekemistä ensimmäisen pilalle menneen liiton kanssa. 

ap 

Ei sun tarvi puolustella omia halujasi, mutta sun pitää tajuta että se mies ei halua samoja asioita kuin sinä. Kannattaa oikeasti etsiä toinen mies, jolla on samat halut ja arvot kuin sinulle. Elämä helpottuu ihan hemmetisti verrattuna siihen että toivoo että se väärä mies muuttuisi sellaiseksi mitä toivot.

Vierailija
40/263 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se vaan tulee isoksi ongelmaksi siinä vaiheessa, kun se toinen osapuoli nimenomaan haluaa asua yhdessä. Ja nyt puhutaan nimenomaan ap:n aloituksesta, jossa mies sanoo että "sitten joskus" ja se nimenomaan on roikottomista löysässä hirressä, kun se joskus ei koskaan tule.

En usko minäkään, että tulee. Mies ottaa rusinat pullasta. AP ei tule saamaan tuosta suhteesta mitään muuta, kuin mitä nyt saa. Kannattaa miettiä, että riittääkö se hänelle vai ei.