Työttömän lauantaiaamu on kuin mikä tahansa aamu
Ei herätyskelloon heräämistä. Edellisilta meni valvoessa kuten kaikki muutkin illat. Työttömän lifestyle on vapautta elää ja olla ilman työstä aiheutuvaa stressiä. Harrastuksia, kavereiden kanssa hengailua, matkustamista, juhlimista...
Kommentit (35)
Työtön
Tajuaa
Olevan
Yötön
Työpaikalla nukkuu töissä
Yö töissä
Tuolla täällä töissä
Työtuoli tajuaa
Sitä mä olen aina miettinyt että juhliiko työttömät edes juhlapyhiä? Meille työväenluokalle taas juhlapäivät ja viikonloput ovat erityisiä koska silloin ei joudu menemään työpaikalle, joten kysyn työttömiltä että tunnetteko mitään iloa viikonloppuja ja juhlapäiviä kohtaan?
Suosittelen henk koht töihin menoa koska se tuo rutiineja arkeen.
Ei eläke kerry työttömälle.
Vanhana pitää seistä leipäjonoissa. Ja lopulta pääsee kunnan vanhainkotiin kuuden hengen huoneeseen.
Vierailija kirjoitti:
Sitä mä olen aina miettinyt että juhliiko työttömät edes juhlapyhiä? Meille työväenluokalle taas juhlapäivät ja viikonloput ovat erityisiä koska silloin ei joudu menemään työpaikalle, joten kysyn työttömiltä että tunnetteko mitään iloa viikonloppuja ja juhlapäiviä kohtaan?
Juhlitaan myös juhhlapyhät
Työttömyyden suoma vapaus on täydellistä vasta kun kalenteri ja kello menettävät merkityksensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juhlitaan myös juhhlapyhät
Juuri näin 👍
Rutiineja arkeen tuo tavoitteellinen harrastaminen ja vaikkapa itsensä kehittäminen erilaisilla kursseilla (ei pupu tai muu TE-toiminta).
Elämä se on kuin silkkiä vaan.
Jos sä tarvit työn tuomaa kurjuutta siihen, että voit nauttia "juhlapyhistä", mitkä joku on päättänyt sun puolesta;
Onnea ainutkertaisen elämäsi tuhlaamisesta työhön!
Sama eläkelläillä, välillä pitää katsoa kännykästä mitä päivää eletään ettei mene vahingossa uimahalliin viikonloppuna kun silloin ei pääse ilmaiseksi uimaan ja siellä on perheitä tiellä jaloissa pyörimässä.
Vierailija kirjoitti:
Vanhana pitää seistä leipäjonoissa. Ja lopulta pääsee kunnan vanhainkotiin kuuden hengen huoneeseen.
Kun ei se eläke enää kerry kuin keskipalkkaisille. Perusduunarille on se ja sama onko työeläkkeellä vai takuueläkkeellä.
Vierailija kirjoitti:
Ansiosidonnaisesta kertyy.
Ja mikä tahansa aamu kuin lauantaiaamu.
Vierailija kirjoitti:
Kertyy takuueläke ihan vain elämällä ja hengittämällä. Eläkkeellä ollessa saa enemmän rahaa kuin pitkäaikaistyöttömänä.
Vierailija kirjoitti:
Koko elämänsä työttömänä olleella on sama eläke kuin 40 vuotta duunarihommia tehneellä.
Ei ole. Kyllä ihmisellä on muitakin velvollisuuksia, rutiineja ja virikkeitä kuin palkkatyö. Itselläni ainakin on. Jos työssäkäyvällä ei ole mitään näistä, ymmärrän jos on vaikeaa kuvitella millaista elämä ilman palkkatyötä on.
Eläkettäkö te odotatte? Aika hyvä peruste käydä työssä, mistä ei pidä.
Ette te nyt oikeesti voi olla noin pihalla.
Vierailija kirjoitti:
Sama eläkelläillä, välillä pitää katsoa kännykästä mitä päivää eletään ettei mene vahingossa uimahalliin viikonloppuna kun silloin ei pääse ilmaiseksi uimaan ja siellä on perheitä tiellä jaloissa pyörimässä.
Piti tulla kirjoittamaan samaa. Marraskuukin (eka marraskuu näin eläkeläisenä) on ihan mukava kun ei tarvi pussipimeällä nousta ylös tai liikkua mihinkään. Mulla on seinällä paperikalenteri, ruksaan joka aamu edellisen päivän eletyksi niin tiedän missä päivässä mennään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertyy takuueläke ihan vain elämällä ja hengittämällä. Eläkkeellä ollessa saa enemmän rahaa kuin pitkäaikaistyöttömänä.
Voi olla ettei nykyistä takuueläkettä kauaa ole. Siihen ei auta tuudittautua. Kaikki muuttuu.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Kyllä ihmisellä on muitakin velvollisuuksia, rutiineja ja virikkeitä kuin palkkatyö. Itselläni ainakin on. Jos työssäkäyvällä ei ole mitään näistä, ymmärrän jos on vaikeaa kuvitella millaista elämä ilman palkkatyötä on.
Tämähän se. Todella iso osa työmyyristä ei harrasta kuin työstä "palautumista" alkoholin voimalla. Siksi tällaisten kanssa on turha edes yrittää keskustella aiheesta järkevästi, koska heillä lyö täysin tyhjää siinä kohdin kun pitäisi kuvitella elämä ilman työtä.
Nämä ihmiset on usein aivan hukassa eläkkeelle jäädessään.
En ole ikinä ollut niin hyvässä henkisessä ja fyysisessä kunnossa, kuin vuoden kestäneen työttömyyden aikana. Kehitin itseäni monipuolisesti ja reissailtuakin tuli. Ihan parasta aikaa!
Nyt on vuodessa molemmat romahtaneet kun joutui takaisin oravanpyörään. Työelämä on täyttä pascaa.