Todella voimakas uupumus ja hirveä aivosumu
Olen tässä viimeisen vuoden kärsinyt todella pahasta uupumuksesta ja aivosumusta. Olen käynyt pari kertaa lääkärissä asiasta, mutta sanovat että korona vuosi on vain raskas tms.
Ihan ensin pakko sanoa ettei korona ole vaikuttanut elämääni paljoakaan. Olen aina ollut hyvin eristäytynyt enkä ole pahemmin käynyt missään. Työt menee samalla tavalla kuin ennenkin eikä korona näy elämässäni mitenkään.
Veriarvot on kunnossa, ei ole ollut mitään poikkeavaa
Nukun todella hyvin, olen vain hyvin väsynyt illalla. En jaksa pitää silmiä auki, vaan nukahdan todella nopeasti ja tuntuu että olen ns. Tajuttomana koko yön. En herää mihinkään. Aamulla herää 10h jälkeen, hyvin väsyneenä, mutta en nukahda uudelleen
Koko päivä on yhtä väsymystä. En jaksa tehdä mitään. Silmät on niin väsyneet, mutta mieli vielä uupuneempi
Urheilen, mutta en jaksa enää juosta. Kävin ennen 10km juoksulenkeillä, mutta nykyään riittää rauhallinen kävely saamaan saman tuloksen
Pääni on tyhjä ja kipeä joka päivä. Kirjoitan sanat yhteen, väärin, pääni antaa jatkuvasti väärää tietoa ja sanon mitä sattuu. Kirjoittaminen on todella hankalaa.
Syön normaalisti ja säännöllisesti. Otan ravintolisät, B, C, D vitamiinia, rautaa, magnesiumia, seleeniä, biotiinia ja sinkkiä joka päivä.
Tuntuu että teen hidasta kuolemaa, en ole enää elossa ja tuntuu että tämä vain pahentuu joka päivä.
Töiden puolesta. Ei, ei ole isoa stressiä. Olen ollut lomalla nyt, ja olen väsyneempi kuin koskaan. Töissä olen tehnyt nyt pari kk lyhyempää päivää ja hyvin hidas tempoista ollut. Eli en ole siellä ylirasittunut.
Kenelläkään samoja oireita? Mikä teillä oli?
Kommentit (91)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänne tulee taas huuhaahuutelua, mutta laitanpa silti.
Kun minulla levisi suolistosta candida albicans vereen, olin jatkuvasti ihan tillin tallin. Aamuisin etenkin olin todella väsynyt, kun aiemmin olen ollut aamuisin vireä. Työssä ajatus ei kulkenut ollenkaan ja iltaisin saatoin ajatella, että lepään pienen hetken vaikka suoraan ulkoa tultua rojahdin takki päällä sängylle enkä jaksanut liikuttaa itseäni milliäkään pariin tuntiin.
Miten paranit tuosta?
Häätämällä sen hiivan sekä hoitamalla suoliston kuntoon niin ettei se falskaa enää. Hakusanoja youtubeen candida albicans sekä leaking gut. Suomeksi voi etsiä hiivasyndroomaa. Paula Heinosella taitaa olla jotain kirjallisuutta aiheesta. Vesilasitestin voi tehdä aamulla kotona.
https://pur-kauppa.fi/ovatko-oireesi-hiivan-aiheuttamia/
https://www.ravinnonvoima.fi/tee-itse-testeja/node/hiivatesti
Ap täällä!
Tulokset tuli siitä naisten laajasta terveyspaketista! Kaikki täysin viitearvoissa ja näytti hyvältä. Paitsi B12 oli todella koholla. Olen kyllä syönyt b12 lisää tässä vuoden, eli varmasti sen lopettanut auttaa asiaa. Eli väsymys ei selittynyt verikokeilla :)
En ehdi nyt lukea ketjua, mutta itselläni samaa. Väsyn nykyään todella helposti. Minullakin ollut myös "sumuinen" pää aina nuoresta lähtien. Nyt vähän vanhempana ( olen lähemmäs 30) tämä on vaan pahentunut. Minulla myös kaikki veriarvot ihan hyvät. Kilpirauhasta myöten. Tosin tämän talven alkana koin eräänlaisen romahduksen ja en saanut nukuttua pariin kuukauteen kunnolla. Ennen sitä olin todella väsynyt, mutta sitten kaikki kääntyi toisin päin ja vaikka olinkin väsynyt niin en pystynyt rauhoittumaan. Minulla myös niska huonossa kunnossa ja sen asento huono ( ehkä joku asentovirhe tullut) ja tämä varmaan nyt lisää sitä huteraa oloa. Tähän lisättynä tunnistan itseni myös dissosiaatio ja depersonalisaatio oireista. Niitä tuntemuksia ollut myös nuoresta lähtien ja toivon todella etteivät pahene. Nekin voivat aiheuttaa sumuista oloa. Itsellä ehkä kiusaamiseen liittyvistä asioista tullut näitä ja ovat kyllä ikäviä. Vaikea siis sanoa mistä minullakin kaikki johtuu. Varmasti syitä on sekä fyysisessä, että psyykkisessä puolessa.
Uudestaan labraan ja ottamaan tpoab. Lyön kahdestakympistä vetoa että se on koholla.
Esivaihdevuodet tekee aivosumua. Estrogeeni.
https://yle.fi/uutiset/3-10688740
Lue tuo hyvä artikkeli, mene lääkäriin ihmeesä.
Työ tms aivojen uupumustila tunnistetaan kyllä jo lääkärissä jos ei nyt ihan törppö lääkäri ole.
Hei, mitä kuuluu Ap:lle? Onko vointi parantunu?
Vierailija kirjoitti:
Hei, mitä kuuluu Ap:lle? Onko vointi parantunu?
Kiinnostaisi myös, niin paljon samoja oireita.
Kotona olen töissä. Ei täällä ole mitään sisäilmaongelmaa tai mekaanista ilmanvaihtoa.. hemoglobiini on sen 140 ollut vuosia.
Ap