Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Todella voimakas uupumus ja hirveä aivosumu

Vierailija
01.05.2021 |

Olen tässä viimeisen vuoden kärsinyt todella pahasta uupumuksesta ja aivosumusta. Olen käynyt pari kertaa lääkärissä asiasta, mutta sanovat että korona vuosi on vain raskas tms.

Ihan ensin pakko sanoa ettei korona ole vaikuttanut elämääni paljoakaan. Olen aina ollut hyvin eristäytynyt enkä ole pahemmin käynyt missään. Työt menee samalla tavalla kuin ennenkin eikä korona näy elämässäni mitenkään.

Veriarvot on kunnossa, ei ole ollut mitään poikkeavaa

Nukun todella hyvin, olen vain hyvin väsynyt illalla. En jaksa pitää silmiä auki, vaan nukahdan todella nopeasti ja tuntuu että olen ns. Tajuttomana koko yön. En herää mihinkään. Aamulla herää 10h jälkeen, hyvin väsyneenä, mutta en nukahda uudelleen

Koko päivä on yhtä väsymystä. En jaksa tehdä mitään. Silmät on niin väsyneet, mutta mieli vielä uupuneempi

Urheilen, mutta en jaksa enää juosta. Kävin ennen 10km juoksulenkeillä, mutta nykyään riittää rauhallinen kävely saamaan saman tuloksen

Pääni on tyhjä ja kipeä joka päivä. Kirjoitan sanat yhteen, väärin, pääni antaa jatkuvasti väärää tietoa ja sanon mitä sattuu. Kirjoittaminen on todella hankalaa.

Syön normaalisti ja säännöllisesti. Otan ravintolisät, B, C, D vitamiinia, rautaa, magnesiumia, seleeniä, biotiinia ja sinkkiä joka päivä.

Tuntuu että teen hidasta kuolemaa, en ole enää elossa ja tuntuu että tämä vain pahentuu joka päivä.

Töiden puolesta. Ei, ei ole isoa stressiä. Olen ollut lomalla nyt, ja olen väsyneempi kuin koskaan. Töissä olen tehnyt nyt pari kk lyhyempää päivää ja hyvin hidas tempoista ollut. Eli en ole siellä ylirasittunut.

Kenelläkään samoja oireita? Mikä teillä oli?

Kommentit (91)

Vierailija
1/91 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

- kilpirauhasongelmat?

- lisämunuaisongelmat?

- rautavarasto-ongelmat?

Ja juu ensi vilkaisulla ne kuuluisat rutiini "veriarvot" voi tosiaan olla lääkärin mielestä "normaalit".

Vierailija
2/91 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klassiset: ferritiini ja kilpirauhanen? Jodinsaanti? Onko elämässäsi vaihtelua? Maisemanvaihdoksia ja sosiaalisuutta? Palaudutko työstä ja ethän pakkourheile virkistyäksesi? Saatko omega 3 ja lesitiinit ja fosfolipidit aivoille?

Onko ollut eroja tai kuolemia? Voiko olla lisämunuaisuupumus?

Influenssaa tms tautia?

Lusäö laadukas ubikinoni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/91 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- kilpirauhasongelmat?

- lisämunuaisongelmat?

- rautavarasto-ongelmat?

Ja juu ensi vilkaisulla ne kuuluisat rutiini "veriarvot" voi tosiaan olla lääkärin mielestä "normaalit".

Niin, voisi luulla, olen käynyt kyllä todella monissa verikokeissa tässä lähiaikoina eikä niissä ole ollut mitään poikkeavaa. Mutta, esim minulla on koliitti ja silloin kun se oli pahimmillaan, ei sekään näkynyt mitenkään veriarvoissa mm. tulehduksena, vaikka olinkin todella sairas. On ollut nyt remissiossa pari vuotta, eli oireet ei ole siihen liittyviä.

Voisin kyllä varata ajan noihin synlab tms ja ottaa vielä lisäkokeita..

Ap

Vierailija
4/91 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöpä. Yleensä lääkärit löytää sen vasta kun on jo myöhäistä tehdä mitään.

Vierailija
5/91 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä päästä SIBO-testiin koska sulla on ollut vatsaongelmia.

Vierailija
6/91 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koliitti? Suolisto tulehdus? Et saa riittävästi ravinteita, jos ei imeydy? -> puutostilat

Vierailija
7/91 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Klassiset: ferritiini ja kilpirauhanen? Jodinsaanti? Onko elämässäsi vaihtelua? Maisemanvaihdoksia ja sosiaalisuutta? Palaudutko työstä ja ethän pakkourheile virkistyäksesi? Saatko omega 3 ja lesitiinit ja fosfolipidit aivoille?

Onko ollut eroja tai kuolemia? Voiko olla lisämunuaisuupumus?

Influenssaa tms tautia?

Lusäö laadukas ubikinoni.

Puoli vuotta sitten on ollut ferritiini 61.7 ja hemoglobiini 142. Nehän on ihan hyvät arvot?

En ole ollut sairaana. Enkä pakkourheile enää. Kroppa ei jaksa enää mitään hikiliikuntaa, käyn joka toinen päivä kävelyllä, joka päivä ei pysty.

Ei ole ollut eroja tai kuolemia.

Toki on ollut raskasta elämässä, ihan kaikessa, mutta en usko että se selittää tätä olotilaa. En usko että tämä on pelkkää uupumusta, tuntuu että olen sairas..

Ap

Vierailija
8/91 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koliitti? Suolisto tulehdus? Et saa riittävästi ravinteita, jos ei imeydy? -> puutostilat

Joo ollut jo pitkään. Olen syönyt lisäravinteita säännöllisesti isoilla annoksilla ja huolehdin että ruokavalio on kunnossa. Nyt ollut pitkään remissiossa, eli ei ole vatsan kanssa ongelmia ollut pariin vuoteen. Ap

Vierailija
9/91 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olisin eniten huolissani noista kirjoittamisen ja puheen vaikeuksista. Viittaisivat johonkin aivoperäiseen.

Vierailija
10/91 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mitään sibo oireita. Minulla on siis krooninen suolistotulehdus joka sijaitsee peräsuolessa. Sen suhteen kaikki ok. On hallinnassa ja ollut remissiossa pari vuotta. Ap

Vierailija
11/91 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa mennä antioksidanttiklinikalle ja kertoa oireista, siellä osaavat auttaa.

Vierailija
12/91 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli kilpirauhasen vajaatoiminta vastaavassa tilanteessa. Tyroksiini-lääkitys auttaa elämään suhteellisen normaalisti, mutta en koskaan palautunut aktiiviseksi itsekseni. Hoidan työt ja opinnot, mutta kaipaan paljon lepoa ja olen jotenkin herkistynyt monille asioille (esim. alkoholille.)

Toinen vaihtoehto on joku neurologinen ongelma, jonka oireilu saattaa olla hyvin yksilöllistä. Esim. borrelioosi tai sisäilmaongelmat. Jos olet oleskellut luonnossa viime vuosina niin hae apteekista borrelioosi-testi. Monillahan tuo aiheuttaa puutumista, halvaantumisen tunnetta jne. mutta ei välttämättä kaikilla.

Vierailija
13/91 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olisin eniten huolissani noista kirjoittamisen ja puheen vaikeuksista. Viittaisivat johonkin aivoperäiseen.

Mietin juuri näitä että liittyykö tähän uupumukseen ja aivosumuun vai onko minulla joku isompi sairaus.

Tuntuu ettei enää saa apua mistään. Kaikki laitetaan Koronan tai masennuksen syyksi.

Ap

Vierailija
14/91 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennus?

Vierailija
15/91 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko päässyt erikoissairaanhoitoon? Nuo oireet voisivat viitata vaikka mihin, sydän, sisätaudit, neurologia, psykiatria...?

Valitettavan usein (yleis)lääkäri teettää vaan peruslabrat. Ja jos mitään ei niistä löydy sanoo sen olevan psyykkistä, masennuslääkkeet kouraan ja hyvää jatkoa.

Vierailija
16/91 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mitään sibo oireita. Minulla on siis krooninen suolistotulehdus joka sijaitsee peräsuolessa. Sen suhteen kaikki ok. On hallinnassa ja ollut remissiossa pari vuotta. Ap

"Research shows the risk of SIBO in people with inflammatory bowel disease is 9x higher than in the general population."

SIBO ei välttämättä aiheuta muita oireita kuin ravintoaineiden imeytymishäiriöitä ja uupumusta.

Vierailija
17/91 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni oli kilpirauhasen vajaatoiminta vastaavassa tilanteessa. Tyroksiini-lääkitys auttaa elämään suhteellisen normaalisti, mutta en koskaan palautunut aktiiviseksi itsekseni. Hoidan työt ja opinnot, mutta kaipaan paljon lepoa ja olen jotenkin herkistynyt monille asioille (esim. alkoholille.)

Toinen vaihtoehto on joku neurologinen ongelma, jonka oireilu saattaa olla hyvin yksilöllistä. Esim. borrelioosi tai sisäilmaongelmat. Jos olet oleskellut luonnossa viime vuosina niin hae apteekista borrelioosi-testi. Monillahan tuo aiheuttaa puutumista, halvaantumisen tunnetta jne. mutta ei välttämättä kaikilla.

Minulla oli viimeksi Tyreotropiini 1.23. Voisi ehkä ottaa uudet testit..

Hmmm sisäilmaongelmat, en usko, mutta borrelisoosi voi toki olla mahdollista. Koira löytyy, en vain itsellä ole koskaan nähnyt punkkia tai rinkulaa. Testin voisin tehdä! Onko ne miten luotettavia? Apteekin siis? Ap

Vierailija
18/91 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisäilma. Oletko muuttanut viimeisen parin vuoden aikana?

Vierailija
19/91 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko päässyt erikoissairaanhoitoon? Nuo oireet voisivat viitata vaikka mihin, sydän, sisätaudit, neurologia, psykiatria...?

Valitettavan usein (yleis)lääkäri teettää vaan peruslabrat. Ja jos mitään ei niistä löydy sanoo sen olevan psyykkistä, masennuslääkkeet kouraan ja hyvää jatkoa.

Heh, psykiatrille ja työpsykologilla juoksuttanut noiden verikokeiden jälkeen. :)

Pitää varata Vapun jälkeen uudestaan lääkäriapua. Toiselle lääkärille. Alkaa vain pelottaa tämä oma olotila. En kuitenkaan koe olevani uupunut tai kärsi mistään puutostilasta. Toki voi olla esim kilpirauhasongelmaa tms, mutta se ei ole näkynyt vielä ainakaan vwrikokeissa. Ap

Ap

Vierailija
20/91 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sisäilma. Oletko muuttanut viimeisen parin vuoden aikana?

Ollaan muutettu kohta 4 vuotta sitten omaan kotiin. Ei pitäisi olla mitään sisäilmaongelmaa, mutta mutta.. Miten siitä ottaa selvää? Ap